Şimdi Ara

HONDA CİVİC RÖLANTİ DÜZENSİZ VE GAZ YEMİYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
35.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR MERHABA, BEN 1999 MODEL HONDA CİVİC 1.6 İES ARAÇ ALDIM VE BU ARACA LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRDIM. (SIRALI SİSTEM) ANCAK ARABADA ŞÖYLE BİR SORUNUM VAR. 2500 İLE 3000 DEVİR ARASINDA GAZ KESİYOR, 3000 DEVİRDEN SONRA AÇILIYOR. 120 KM HIZA GELDİĞİMDE DİP GAZ YAPTIĞIMDA ARABA GAZ KESİYOR, YIĞILIYOR VE HIZ DÜŞÜYOR. BAZEN BU DÜZELİYOR. LPG TAKTIRMADAN ÖNCEDE 2500 3000 DEVİR ARASI GAZ YEMİYORDU FAKAT LPG DE ÇOK FAZLA HİSSETTİRİYOR. YOKUŞTA ARAÇ ÇOK KASILIYOR. AYRICA RÖLANTİ DE DÜZENSİZLİK VAR. MESELA VİTES DEĞİŞTİRİRKEN DEBRİYAJA BASTIĞIMDA RÖLANTİ EN DİBE İNİP TEKRAR 7-8 SEVİYELERİNE GELİYOR FAKAT SABİT KALMIYOR, UFAK DEĞİŞİKLİKLER OLUYOR. BEN FORUMLARDA OKUDUĞUM KADARIYLA 1. OKSİJEN SENSÖRÜ 2. GAZ KELEBEĞİ 3. HAVA AKIŞ SENSÖRÜNDEN YAPAR DENİLİYOR. BEN OKSİJEN SENSÖRÜNDEN OLDUĞUNU SANMIYORUM AYRICA KATALİTİK KONVERTÖRÜ İPTAL ETTİRDİM AMA SONUÇ ELDE EDEMEDİM. LÜTFEN YARDIM.







  • Sanki gaz ayarı fazla kısılmış gibi.Biraz aç gazı bence...Ya da kendin yapamazsan git ayar yaptır...
  • filte değiştir
  • rölanti sensörünü temizlettirirseniz düzelebilir
  • arabada sorunyok lpg sistemindeki sorundan kaynaklanan bişe lpg yi ayarlattır hortumlarda kaçak vardır hava akışıyla ilgili 1 pröblemdir boğaz kelebeği enjeksiyon temizlettir araba olsun uçak
  • Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, aracınızda bazı problemler var ve bunları ikiye ayıralım, 1. benzin devresi arızaları, 2. Lpg devresi arızaları.

    1. Benzin devresi arızaları: rölantinin düşüp yükseldiğini yazmışsınız, bu eğer benzinde hafif de olsa varsa Lpg de çok daha bariz bir şekilde kendini hissettirir. Sebepleri ise şunlar olabilir; 1. rölanti motoru: bu motor aslında bir tür valf görevi yapar ve pislikten valf tam kapanamadığı için rölanti yükselir. araç ecu su rölantiyi düşürmek için gaz keser fakat bu sefer de kelebek encoderinden gelen sinyalle tekrar kelebeği 0 pozisyonuna getirir ve bu böyle devam eder. 2. gaz kelebeği encoderinde pislikten yada arızadan dolayı hatalı sinyal gönderir. 3. hava akış sensörü: bu sensör de pislikten etkilenir yada arızalanır ve bunun sonucu olarakta gönderdiği hatalı referansdan dolayı araç ecu su hava yakıt karışımını ayarlayamaz. sanırım 2000 - 3000 devir arasındaki probleminiz bu sebepten. Ayrıca bu problem aracınızın son süratini de etkiler.

    Gelelim bu ünitelerin tamirine, Rölanti motoru sökülüp temizlenebilir. bu ünite bir tür valf görevi görür, valf kısmını balata spreyi yada wd40 benzeri ürünlerle üzerindeki kurum ve tortulaı temizleyip geri takın.
    Gaz kelebeği sensörü ise gaz telinin bağlı olduğu kelebeğin diğer tarafında yer alır ve wd40 sprey edilerek temizlenebilir.
    Hava akış sensörü ise biraz hassas ve temizlemesi zor aynı zamanda da oldukça pahalı bir ünitedir (aracına göre 250-900 ytl) sensör boru şeklinde ve hava filtresi ile gaz kelebeği arasında bulunur. tazyikli temizlik yapmayın bu boru ortasında incecik bir tel vardır ve bu telin arka tarafındaki sensör teldeki titreşim ve gerilmelerden geçen hava miktarını algılar. tazyikli temizleme , örneğin basınçlı hava bu tele zarar verir. en güzeli gaz yağı veya wd40 ile yüksek frekans temizliğidir ancak yüksek frekans havuzu herkezde olmadığından sadece wd40 ile yapılan temizlikle yetinebilirsiniz ancak başarı şansınız azdır.

    2. LPG devresi arızaları: araca arızalı haldeyken atılan programdan verim almanız çok zor, önce aracın arızaları giderilmeli. Dip gaz yaptığınızda aracın yığılması ise öncelikle hava akış sensöründen olabileceği gibi LPG buharlaştırıcısının o devirde yeteri kadar lpg yi buharlaştıramamasından da olabilir. Bu sorun lpg buharlaştırıcısının sıcak suyunun alındığı yerin hatalı olmasından, borularda bir kırıklık olmasından, aracın devridaim pompasının yetersizliğinden, hatta termostat arızasından bile olabilir.

    Size tavsiyem, önce aracınızdaki benzin devresi arızalarından kurtulun, sonra sıralı lpg sisteminize yeniden program attırın ve deneyin aracın yığılması devam ediyorsa buharlaştırıcı devresini araca bilgisayar bağlı iken performans sürüşü yaparak buharlaştırıcı sıcaklığının düşüp düşmediğini ve gaz basıncının düşüp düşmediğini gözlemleyerek arızanın sebebini tespit edebilirsiniz.

    Sevgiyle kalın,
    Zafer Usta


    quote:

    Orjinalden alıntı: oto tutkunu

    ARKADAŞLAR MERHABA, BEN 1999 MODEL HONDA CİVİC 1.6 İES ARAÇ ALDIM VE BU ARACA LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRDIM. (SIRALI SİSTEM) ANCAK ARABADA ŞÖYLE BİR SORUNUM VAR. 2500 İLE 3000 DEVİR ARASINDA GAZ KESİYOR, 3000 DEVİRDEN SONRA AÇILIYOR. 120 KM HIZA GELDİĞİMDE DİP GAZ YAPTIĞIMDA ARABA GAZ KESİYOR, YIĞILIYOR VE HIZ DÜŞÜYOR. BAZEN BU DÜZELİYOR. LPG TAKTIRMADAN ÖNCEDE 2500 3000 DEVİR ARASI GAZ YEMİYORDU FAKAT LPG DE ÇOK FAZLA HİSSETTİRİYOR. YOKUŞTA ARAÇ ÇOK KASILIYOR. AYRICA RÖLANTİ DE DÜZENSİZLİK VAR. MESELA VİTES DEĞİŞTİRİRKEN DEBRİYAJA BASTIĞIMDA RÖLANTİ EN DİBE İNİP TEKRAR 7-8 SEVİYELERİNE GELİYOR FAKAT SABİT KALMIYOR, UFAK DEĞİŞİKLİKLER OLUYOR. BEN FORUMLARDA OKUDUĞUM KADARIYLA 1. OKSİJEN SENSÖRÜ 2. GAZ KELEBEĞİ 3. HAVA AKIŞ SENSÖRÜNDEN YAPAR DENİLİYOR. BEN OKSİJEN SENSÖRÜNDEN OLDUĞUNU SANMIYORUM AYRICA KATALİTİK KONVERTÖRÜ İPTAL ETTİRDİM AMA SONUÇ ELDE EDEMEDİM. LÜTFEN YARDIM.




  • kardes cok ıyı yapmıssın ama hangı markayı taktırdın
  • benim arabamda da aynı sorun var. ama benzinde de yapıyor. fakat her zaman yapmıyor. yolda normal şelikde gidiyorum yolun gidişatı gereği yavaşlıyorum sonra hızalnmak istediğimde araba yığılıyor. motorun sesi boğuk geliyor. gaz yemiyor. sonra gaz pedalını dibine kadar basıyorum o zamanda birden devir 4000 5000 gelip bağırarak araba kendini atıyor. özellikle kısa mesafa hız kesip gaza basmam gerken durumlarda arabayla cebelleşiyorum. aynı zamanda problemin büyümesinden korkuyorum. bu arada arabam otomatik vites. civic 1.4 motor. lpg brc
  • mdkmdk M kullanıcısına yanıt
    Merhaba Arkadaşlar,

    Honda marka araçlarınız ile ilgili tüm sorunlarınızı cevaplayabilirim.

    Boğaz kelebeği, tekleme, gaz yememe, subap ayarı, LPG problemleri, performans kayıpları hakkında tüm problemlerinize detaylı bilgi verebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncercoban

    Merhaba Arkadaşlar,

    Honda marka araçlarınız ile ilgili tüm sorunlarınızı cevaplayabilirim.

    Boğaz kelebeği, tekleme, gaz yememe, subap ayarı, LPG problemleri, performans kayıpları hakkında tüm problemlerinize detaylı bilgi verebilirim.



    Arabadaki tekleme bobinleri değiştirince düzeldi. Şimdi bazen kalkarken kendini atıyor araba. Sordum şanzımanda ki sensörler kirlendiği için okuma sorunu yaşıyormuş. İçinin açılıp temizlenmesi gerekmiş. Böyle dendi doğrumudur bilmiyorum!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mdkmdk M kullanıcısına yanıt

    MERHABA,2018 HONDA CİVİC TAM OTOMATİK ELEGANS EKO 1.6 FABRİKA ÇIKIŞLI LPG Lİ ARACIM DA 4-5 AY ÖNCESİNDE MOTOR IŞIĞI YANMAYA BAŞLADI, SERVİSE GİTTİĞİMDE ZENGİN-FAKİR YAKIT KARIŞIMINDAN KAYNAKLI DEDİLER SORUN YOK DEDİLER , AMA ARA ARA MOTOR IŞIĞI YANIP KENDİ SÖNMEYE DEVAM ETTİ, BİR GÜN YOLDA GİDERKEN ARABA TEKLEMEYE BAŞLADI MOTOR IŞIĞI SİNYAL ŞEKLİNDE YANIP YANIP SÖNMEYE BAŞLADI VE DURDU ARABA,GAZ ALAMADIĞINI DÜŞÜNDÜM,BENZİNE GEÇİRDİĞİMDE SORUN OLMADI,SİZCE NEDEN KAYNAKLANIYOR OLABİLİR.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BOZÜYÜK -- 27 Haziran 2022; 11:17:4 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.