Şimdi Ara

15 inch 16 inch jant arasındaki fark.....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
23.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar; cıvıc dream ve cıvıc premium arasında kaldım.Dream 15 inch jant var,premium 16 inch...bu iki jant arasında ne tür farklar vardır? hangisi daha kullanışlı,hangisinin sakıncası vardır? bu konu hakkında bana bilgi lazım...çünkü aracı almamda kriter olacak...şimdiden teşekkürler...



  • DREAM DE JANT YOK KAPAK VAR PREMİUMDADA ORJİNAL JANTLAR VAR ZATEN BAYİİYE GİTTİĞİNDE GÖRÜCEKSİN
  • jant yok değil...jant olmasa tekerlek nereye takılacak? jant var ama alüminyum alaşım değil...ben şunu merak ediyorum...normal dream jantı 15 inch...premiumda 16 inch alaşım jant var...aradaki 1 inch bana ne kazandırır veya ne kaybettirir??
  • öyle ahım şahım fark etmessin bence

    arada sadece görüntü farkı olur ama o da bi süre sonra can sıkmaya yetiyor
  • bence premium al. dream alanların çoğu daha sonradan dreami premium görünümlü yapmaya çalışıyor.uğraşmak istiyosan güzel aslındajant diyorsan eğer 16 lık jant gider bu arabaya 15 kalıbına göre küçük kalıyor.birde jant kapağı olayı...o kadar para veriyosun hala jant kapağı takıyorlar bence yanlış
  • TABİİ JANT HER ARABADA VAR JANSTSIZ ARABA YOKTUR ANCAK DEMEK İSTEDİĞİM YANİ DRAMDE KAPAKLI JANT OLDUĞUYDU.. DREAM IN TEK AVANTAJI PREMİUMA GÖRE BİRAZ DAHA HAFİF OLDUĞU İÇİN PERFORMANS KAZANCI OILUCAKTIR ...ARASINDADA FARK OLARAK GÖRÜNTÜ FARKI VARDIR KİMİ O PREMİUMDAKİ 16 İNÇ LİK JANTIDA ÇIKARTIYOR 18 İNÇ TAKIYOR BUKİŞİNİN ZEVKİNE GÖRE DEİŞİR BİŞEY KAYBETMESSİN JANT OLDUĞU ZAMAN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Riazor Blues -- 4 Eylül 2007; 16:34:23 >
  • cevaplar için teşekkürler arkadaşlar...sorumun cevabını aldım....
  • Jant ebadların arttıkca aracının sürüş kalitesi,kontrolü,viraj yeteneği,direksiyon tepkileri,kontrollü fren messafesi gibi konularda avantajın olur ancak düşen lastik yanağı seviyesi beraberinde daha fazla sarsıntılarıda getirir,bunun dışında kazara düştüğün sert çukurlarda jantının zarar görme riski daha fazla olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Jant ebadların arttıkca aracının sürüş kalitesi,kontrolü,viraj yeteneği,direksiyon tepkileri,kontrollü fren messafesi gibi konularda avantajın olur ancak düşen lastik yanağı seviyesi beraberinde daha fazla sarsıntılarıda getirir,bunun dışında kazara düştüğün sert çukurlarda jantının zarar görme riski daha fazla olacaktır.

    esmerce gerekli açıklamayı yapmış.Kısacası 15 inch ile 16 inch çok şey fark ettiriyor.Yol tutuş fren mesefasi v.s gibi şeylerde 16 inch 15 inch e göre daha avantajlı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tom amca


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Jant ebadların arttıkca aracının sürüş kalitesi,kontrolü,viraj yeteneği,direksiyon tepkileri,kontrollü fren messafesi gibi konularda avantajın olur ancak düşen lastik yanağı seviyesi beraberinde daha fazla sarsıntılarıda getirir,bunun dışında kazara düştüğün sert çukurlarda jantının zarar görme riski daha fazla olacaktır.

    esmerce gerekli açıklamayı yapmış.Kısacası 15 inch ile 16 inch çok şey fark ettiriyor.Yol tutuş fren mesefasi v.s gibi şeylerde 16 inch 15 inch e göre daha avantajlı.


    bol çukurlu bi yerdeysek yine avantajlımı??sürekli ank-ist otoban kullanan birine avaNtajlı olabilir ama ülkemizin yol şartları da unutulmamalı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 06JR530


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tom amca


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Jant ebadların arttıkca aracının sürüş kalitesi,kontrolü,viraj yeteneği,direksiyon tepkileri,kontrollü fren messafesi gibi konularda avantajın olur ancak düşen lastik yanağı seviyesi beraberinde daha fazla sarsıntılarıda getirir,bunun dışında kazara düştüğün sert çukurlarda jantının zarar görme riski daha fazla olacaktır.

    esmerce gerekli açıklamayı yapmış.Kısacası 15 inch ile 16 inch çok şey fark ettiriyor.Yol tutuş fren mesefasi v.s gibi şeylerde 16 inch 15 inch e göre daha avantajlı.


    bol çukurlu bi yerdeysek yine avantajlımı??sürekli ank-ist otoban kullanan birine avaNtajlı olabilir ama ülkemizin yol şartları da unutulmamalı

    Çukurlara yavaş girersen bişey olmaz.Senin mantığına göre kimse 16 inch araca binmesin.Bugün yeni araçların tümü neredeyse en az 16 inch ile çıkıyor.Bugün lüks araçların hepsi büyük lastik ebatlarına sahip neden çünkü büyük lastik ebatının avantajı oldukça fazla.Bir aracın en düşük versiyonunda 15 inch jant varsa en donanımlı versiyonunda 16 hatta 17 inch jant var.Çukurlardan bu kadar korkmaya gerek yok piyasada bir sürü 16 ve üstü jantı olan araç var onlar ne yapıyor uçarakmı gidiyor.Şaka bi yana gerçekten büyük jantın çok daha fazla avantajı var tabi aracın firmasının uygun gördüğü ebatta yani orjinal hali olması şartıyla.Zaten markalar bir sürü testten geçirip ona göre uygun lastik ebadına karar veriyorlar.Büyük lastik ebadının önemini daha iyi anlaman için verdiğim linklere tıkla
    vw golf 14 inch:
    http://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=81
    14 inch lastikli aracın fren duruş mesafesi 44 metre
    vw golf 16 inch:
    http://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=349
    16 inch lastikli aracın fren duruş mesafesi 41 metre
    Ford focus 14 inch:
    http://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=14
    14 inch lastiklere sahip aracın fren duruş mesafesi 42 metre.Ayrıca bu linkte 14 inch lastikli focusun yol tutuşunun ve fren mesafesinin 15 inch lastikli focusunkinden daha kötü olmasının sebebinin lastik ebatının daha küçük olmasından dolayı olduğunu testi gerçekleştiren uzman açıkca yazısının sonuna doğru belirtmiş.Okumanı tavsiye ederim.
    Ford focus 15 inch:
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=95
    15 inch lastikli aracın fren mesafesi 39 metre
    Sonuç olarak aynı markaların aynı model araçlarında fren mesafelerindeki farklılıkları görüyoruz.Lastik ebatlarının bu farklılıklarda önemi büyük.O kadar önemi büyükki 3,4 metre fark ettiriyor.Buda neredeyse bir araba boyu.Yani düşünsene bir insana veya bir arabaya kıl payı vurmaktan kurtulduğunu.Aslında 3,4 metre kıl payı sayılacak bir fark değil büyük bir fark.Bu fark hız artıkçada artıyor.Bu testler 100km hıza göre yapılmıştır.Daha hızlı gidildiğinden aradaki fark 3,4 metreden 9,10 metrelere yaklaşacaktır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.