Şimdi Ara

direksiyon boşluğu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
6.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1-Direksiyon Boşluğu nasıl olur, sebepleri nelerdir ? (nasıl meydana çıkar)
    2-Debriyaj'ın ömrü uzar denildiğin de burdan kasıt nedir ?
    3-Pati çekerek kalkmak uzun süreli pati çektirerek arabaya sürmek arabaya ne gibi zararları olur(direksiyon olsun, debriyaj olsun)
    bu sorular aklıma takıldı açıkcası



  • 1.Direksiyon kutusundaki aşınmalar neden olur genelde buna.
    2.Bundan kasıt debriyaj balatasıdır.
    3.Pati çekmek lastiklere şanzımana ve en önemlisi debriyaj balatasına zara verir.
    En sade haliyle cevapları bunlar. Sormak istediğin ayrıntı varsa açabiliriz.
  • türbülans nerdesin :)

    ben sadece 1. için hidrolik sıvı değeri düşmüştür ya da direksiyon hidrolik sisteminde hava vardır diye düşünüyorum.sadece basit bi tahmin.konu hakkında bilgim yok :)
  • 1-Dişli sistemlerde zamanla aşınmalar oluşur. Hidroliği bilemeyeceğim.
    2-Işıklarda beklerken debriyaja basmak yerine boş vitese almak baskı balata ömrünü uzatır.
    3-Sert ve hızlı kalkışlar baskı balataya zarar verir diye kurslarda öğretilir. Lastikler aşınır. Rallici gibi kullanıyorsanız fren balataları da biter.
  • baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı

    Öyle de denilebilir. Motor çalışırken debriyaja basılı tutulduğu sürece balata baskı altında kalarak yıpranır. O yüzden beklemelerde vitesi boşa almak yararlıdır. Ayrıca seyir halinde ihtiyaç yokken debriyaja basılmasa bile ayağın pedal üzerinde bulunması alışkanlığı da atılmalıdır.
  • ben şimdi arabaya çalıştırırken debriyaj (vites boşta) basılı olarak çalıştırıyorum bu zararlı mı oluyor şimdik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    ben şimdi arabaya çalıştırırken debriyaj (vites boşta) basılı olarak çalıştırıyorum bu zararlı mı oluyor şimdik

    Hayır tam tersine yürüyen ile motor arasındaki ilişki kesiliyor ve yük daha da azalıyor. Marş yaparken debriyaja basmak yararlıdır. Zaten motor çalıştıktan sonra ayağınızı debriyajdan kaldırıyorsunuzdur.

    Bu arada bu konuya benden başka cevap veren çıkmıyor. Kekleniyor muyum yoksa ben mi çok şey biliyorum.
  • hyr yardımsever birisi oldugunun göstergesidir
    ben o zaman debriyaj ile fazla oynamayım şehir içinde çok kullanıyorum az yakıt harcayım diye
    mesela gideceğim yer 5km ise,,,
    0-15km 1.vites
    15-40km 2.vites
    40-55km 3.vites
    55-65km 4.vites
    65-X . 5.vites olarak kullanıyorum şehir içinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esdegel06 -- 20 Eylül 2007; 16:04:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    hyr yardımsever birisi oldugunun göstergesidir
    ben o zaman debriyaj ile fazla oynamayım şehir içinde çok kullanıyorum az yakıt harcayım diye
    mesela gideceğim yer 5km ise,,,
    0-15km 1.vites
    15-40km 2.vites
    40-55km 3.vites
    55-65km 4.vites
    65-X . 5.vites olarak kullanıyorum şehir içinde

    Araba dizel mi? Dizelden pek anlamam da bizim Toros 100' ü görmeden 5. vitese geçince bayılıyor. Yakıtta fark ediyorsa amacınıza ulaşmışsınız demektir.




  • Toroslar öle
    bende şuan accent-era war böle kullanıyorum ama böle kullandıkça debriyajı çok kullanmış oluyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    Toroslar öle
    bende şuan accent-era war böle kullanıyorum ama böle kullandıkça debriyajı çok kullanmış oluyorum

    O kadardan sorun olacağını sanmam. Yanlış olan vitesi boşa almak yerine debriyaja basılı tutmaktır. Temel olarak bu kadarı yeterlidir aslında. Accent Era' ya birkaç kere binmiştim. Hoşuma gitti. Hafif ama Albea gibi zıplamıyordu.
  • Toros'u sattığıma pişmanım zaten alcam 1 tane
    üstünü de açtırcam nasipse
    şimdi ki arabamız çok kibar, toros warken dağ-taş demeden çıkıyorduk şimdiki ıgınıyor öksürüyor resmen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC


    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı

    Öyle de denilebilir. Motor çalışırken debriyaja basılı tutulduğu sürece balata baskı altında kalarak yıpranır. O yüzden beklemelerde vitesi boşa almak yararlıdır. Ayrıca seyir halinde ihtiyaç yokken debriyaja basılmasa bile ayağın pedal üzerinde bulunması alışkanlığı da atılmalıdır.


    Hocam debriyaj tam basılı iken baskı balata aşınmaz bakı balatayı aşındıran sürtünmedir. Yani debriyaja yarım basmak, debriyajı tam bırkmadan yüksek gaz vermek baskı balatayı aşındırır. Ha ışıklarda derbija basılı beklemek dbriyaj teline ve bağlantılarına zarar verir. En önemlisi de eğer sıkışık trafikte iseniz sol ayağınıza




  • misal; 2.vites 50km hızla gidiyoruz debriyaja bastık sonuna kadar + gaza da bastık sonuna kadar
    bu durum da araba bagıracak bu olayın ne zararı wardır umarım anlatabilmişimdir
  • Motoru aşınıdırır çok benzin yakarsın uzun süre bu durumda devem edersen ve arabanda devir kesici yoksa motorunu yakabilirsin. Debriyaja tam bastığınız için debriyaj balatasında herhangi bibr sürtünme dolaysıyla da aşınma olmayacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    1.Direksiyon kutusundaki aşınmalar neden olur genelde buna.
    2.Bundan kasıt debriyaj balatasıdır.
    3.Pati çekmek lastiklere şanzımana ve en önemlisi debriyaj balatasına zara verir.
    En sade haliyle cevapları bunlar. Sormak istediğin ayrıntı varsa açabiliriz.



    arabayı ilk kalktıktan sonra 5000-6000 devire getirip 2 ye geçirince 2.den 3 e geçerkende 5000-6000 bazende daha üstü devirlerde vitese geçirirken bir ses gelirse manası nedir
    kırbaş sesi gibi birşey düşük devirlerde de normalde olmuyor
  • sanırım senkromeç mi neydi, o ayırmıyor heralde..
  • Aynı sorunu yaşayan biri olarak aşağıdaki adresten detaylı olarak tecrübelerimden istifade edebilirsiniz.

    http://www.hafzullah.com/arabada-direksiyon-boslugu-neden-olur-tamiri-nasil-yapilir.html
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.