Şimdi Ara

Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
6
Favori
80.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya



  • 1993 yılında yeni olarak almış ve 2000 yılına kadar 90.000 km kullanmış biri olarak tecrübelerim ve düşüncelerim. Benim bu aracı sıfır km olarak aldığımı ve kullandığımı, bütün bakımlarının yetkili servislerde ve orjinal ithal Fiat-Lancia parçalarla (fiyatları çok pahalıdır) bakım yapılıp onarıldığını mutlaka dikkate alarak okuyun.

    1) 2.0 8V yada 2.0 16V olsun bugünün teknolojisi motorlardan çok eskidir. 2.0 8V motor Fiat'ın 1980'lerde geliştirdiği ve Lancia Thema ve Dedra modellerinde kullandığı motordur. 2.0 8V bundan 20 yıl öncesi için 115 hp olarak iyi bir güce sahipti ancak 10 yıl öncenin 1.6 motorları bile 115 hp ve üzerinde. Günümüzde ise 1.6 atmosferik (turbo olmayan) motorlar 130 hp civarında.
    2) 2.0 8V yada 16V motorlar şehiriçinde oldukça fazla benzin tüketir. 100 km de şehiriçinde 12 lt yakar ve lpg ile kullanacak olursanız bu rakam 14 litreleri bulur. Yine bu rakam günümüz araçlarıyla kıyaslandığında oldukça fazladır.
    3)2.0 8V yada 2.0 16V modellerin kendilerine özel olan yani 1.6 versiyonundan doğal olarak farklı olan, motor, elektrik ve fren aksamına ait parçaları artık orjinal olarak (Fiat-Lancia olarak mavi-beyaz kutuda olur) bulmak nerdeyse imkansız, bulsanız bile parçacıların elinde çoktandır stokta beklemiş parçalardır. Orjinal Fiat-Lancia markalı parçalar zaten pahalıdır (örneğin basit bir yağ soğutucusu 1050 TL'dir ve yan sanayisi yoktur. Bozulursa uydurma çözüm aramak zorunda kalırsınız), bulunamaması dolayısıyla parçacılar daha da fazla fiyat çekmektedir. Nede olsa üretiminin başlamasının üzerinden 21 yıl üretiminin durmasının üzerinden 18 yıl geçmiş olduğu için ve 2.0 motorların kendilerine ait parçaların günümüzdeki Fiat yada başka araçlarla uyumlu olmadığı için ve zaten 2.0 motorlu Tempraların üretiminin 1.6 versiyonlarına göre çok çok düşük olduğu için orjinal parçalarının bulunmasındaki zorluk normal kabul edilmelidir.
    4)2.0 motorlarda rölantiyi ayarlayan RHV valfi denen bir parça vardır ve devamlı bozulur. Sıfır km den 90.000'e kadar kullandığım aracımda fabrikanın taktığı haricinde 2 kez parça değişti yani 3 tane eskitti ve aracı satarken parça yine arıza çıkarma eğilimindeydi. Bu parça bozulduğu zaman araba rölanti devrini ayarlayamaz ve rölantiniz 800 devirle 2500 devir arasında dalgalanır durur. Araba aşırı derecede fazla yakmaya başlar. Oldukça pahalı bir parçadır. İlk sıkıntı çıktığında servisler temizleme yolunu seçer bu sizi 1.000 - 2.000 km kadar idare etsede sonunda yenisini almaktan başka çareniz kalmaz. Günümüzde tamirinin yapıldığı söyleniyor ama parçanın içinin değişmesi gereken kısımları ayrı satılmıyor. Dolayısıyla uydurma bir tamir işlemi söz konsu.
    5)2.0 araçların ön salıncakları hep sorunluydu ve 20.000 km civarında ömrünü tamamlardı ve değişmesi gerekirdi. Günümüzde ülkemiz yol şartlarına daha uygunu yan sanayi olarak üretilmiş diye biliyorum.
    6)2.0 versiyonuna özel bir sorun değil ancak dijital klimanın kabin havasını iç sirkülasyona geçiren klape motorunun çevirme kolu kırılır yapıştırırsınız tutmaz, yenisini takmanız gerekir. Yeniside birkaç yıl içinde yine kırılır. "Ne gerek var değiştirmem, içerdeki havayı çevirmesin devamlı dışarının ahasını alsın" derseniz olmaz, çünkü bu defa sıcağa ayarlıysa dışarıdan aldığı havayı aracın hızına bağlı olarak sizin kontrolünüz dışında tam sıcak olarak (haliyle araba hızlanınca dışarıdan gelen hava miktarı artıyor) verir. Belki artık daha sağlam bir motor yedek parça olarak üretilmiş ve satılıyordur. Orjinali çok dayanıksızdır. Ayrıca bu parça bozuksa otomatik klima işlevini tam olarak yerine getiremez.

    2.0 8V yada 2.0 16V olsun bu araçları alacak olanların arabayı uydurma tamiratlara karşı mutlaka iyi inceleyerek almaları gerekiyor. Çünkü bu 2.0 versiyonların kendilerine özel orjinal Fiat-Lancia parçaları piyasada epeydir bulunmadığından bulunsada bu aracı alanın maddi imkanlarını aşan fiyatlara sahip olduğundan (değeri 8.000 TL'nin civarındaki bir aracın basit yağ soğutucusunun 1.050 TL olması gibi) bu araçların birçok tamiratı ya taklit parçalarla (yan sanayi değil Çin malı taklit) yada uydurma çözümlerle (başka marka ve model aracın parçasının bir şekilde iş görecek kadar uydurulması) yani sadece aracı bir noktaya kadar yürütme amaçlı, kısa vadede ve sürekli sorun çıkarmaya aday şekilde yapılıyor. Örneğin elektrikli benzin pompası gibi bazı parçaların belirli ömrü olduğunu ve zamanı dolduğunda değişmesi gerektiğini, değişmezseniz sizi yolda bırakacağını unutmayın.
    Benim şahsi fikrim Tempra'yı çok seven birisi almak istiyorsa 1.6 karbüratörlü versiyonunu alsın. 1.6 motorlu versiyon 2.0'a göre çok daha fazla satıldığından (2.0 versiyonun toplam satıştaki payı %4 civarındaydı, bugün piyasada 1.6 nın %1i kadar kalmamıştır) ayrıca 1.6 nın motorunun Tofaş'ın kuş serisinde de kullanılmış olmasından dolayı orjinal olarak satılan Opar marka parçaları hem ucuz hemde piyasada bol olarak bulunuyor. 1.6 karbüratörlü versiyon 2.0 göre motor elektrik aksamı olarak çok daha basit ve detaysız olduğundan (1.6 karbüratörlüde motor elektronik aksamı olarak sadece Digiplex adlı elektronik ateşleme sistemi var başka bir şey yok) arıza çıkarma riski çok daha düşüktür. Motor ve elektrik aksamı olarak çok daha basit olduğundan küçük şehirlerde yada ilçelerde bakım ve tamir için arabadan anlayan usta sorunu yaşamazsınız.

    Benden bu kadar. Mekaniker yada usta değilim, geçmişte sıfır km olarak aldığım ve kullandığım bir otomobil hakkında tecrübelerimi paylaştım. Özel mesajlara zaman sıkıntısı nedeniyle cevap veremiyorum.
  • Tempralar nazik arabadır. Bizimki 160.000 km' de... Daha bir kez bile servise gitmedik. Hiçbir ciddi problem çıkarmadı. Ama çok yumuşak kullanırım.
    Arabayı hoş ve temiz kullandığınız sürece bir sorun çıkmaz. Ama tabii şans işi.
    Yedek parçalarının 1.600 cc lere göre pahalı olduğu doğru. Ama mercedes kadar da masraflı değildir.
  • bende çok nazik kullanıyorum daha bir parçasını değiştirmek için gitmemişimdir yağını suyunu kontrol ettirirken duyuyorum moralim bozuluyo şeytan diyo sat
  • benim amcamdada var 2.0 avrupa yapımı deri döşeme li otomotik klimalı flan yakıtı fazla sorunu o bide eski 2.0motorlar ondan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya


    aslında bu tamircinin korkusu..sat kurtul bana bulaşma diyor..neden dersen 2,0 ların motorlarını toplucak adam az.dilinden tam anlamıyla anlayan yok.motor parçalarını bulmak sorun..toplanan 2 tane 2,0 biliyorum.adamı parca sıkıntısı bezdiriyor.parca bulamadığın gibi bulduğun parcalarada pahalı fiyat söylüyorlar....gecelerde pm den bir arkadas mesaj attı.2,0 8v varmış motor parcası nereden bulurum diyor.bana göre çok süper makine ama parcaları 1,6 kadar çok yaygın değil.
    mesela 1,6 modellerin üst kapagı. doğan slx motorunun üst kapagı ile aynı.hatta motor bloğu bile..




  • ya bizdede var 1.6 ak kaportacı tanıdıgmız var ona götürdük sat bunu abi dedi yanında ortak calıstıgı motorcu balata almaya gitti arabayla geldi abi bu arabanın mekaniginde tık yok süspansiyonu cok iyi daha önce böle tempra kullanmadım dedi ustalar birbirine baktı dinlemeyeceksin hosuna gidiyosa kullan gitmiyosa sat gitsin bu iş bukadar bakma millete
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __OnLyMe

    ya bizdede var 1.6 ak kaportacı tanıdıgmız var ona götürdük sat bunu abi dedi yanında ortak calıstıgı motorcu balata almaya gitti arabayla geldi abi bu arabanın mekaniginde tık yok süspansiyonu cok iyi daha önce böle tempra kullanmadım dedi ustalar birbirine baktı dinlemeyeceksin hosuna gidiyosa kullan gitmiyosa sat gitsin bu iş bukadar bakma millete


    GÜZEL HİKAYE..BAKMADAN YORUM BU KADAR OLUR İŞTE...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 21 Eylül 2007; 22:12:07 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya

    eveet arkadaslar nihayet kullanan birisi cikti aramizdan....arkadasim benim fiat tipo 2.0 16v 150 beygir gucunde arabam vardi uc yil once,iki sene kullandim ve sattim...uzun lafin kisasi sana su tavsiyelerimi soyleyecegim eger dogru yaparsan aracin motoru cok uzun omurlu olacak birak milleti dinlemeyi olmayan ne bilir ki zaten(tempra ve tipo zaten ayni motorlarla uretildiler? ilk once aracin motor kayisini degistireceksin eger eskiyse ve cok uzun birakma yani asagi yukari 20.000 km de bir degistir pahali degildir,ikincisi MUTLAKA AMA MUTLAKA YAG SEVIYESINI SUREKLI KONTROL EDECEKSIN cunku motor cok hizli oldugu icin yagi diger motorlardan biraz fazla harciyor(1 litre 1000 km de)tabii hizli suruyorsan...ucuncusu cok kaliteli yuksek performansli motorlar icin sentetik yaglar kullanacaksin yani( 5-50,0-50,0-60 yag rakamlari) umarim bilirsin bunlarin ne demek oldugunu...bu dediklerimi yap hic merak etme bir sey olmaz ...ben tipoyu hizli surdugum icin her yil eksoz degistiriyordum cunku dayanmiyordu bir de unutma lastiklerin super olacak ki araba o hizda yag gibi yolda kaysin....hadi sana iyi surusler allah kazadan beladan korusun....




  • quote:

    Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor


    otoyolda diğer araçların , bozuldumu senin kabusun olur.

     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levis_mk


    quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya

    eveet arkadaslar nihayet kullanan birisi cikti aramizdan....arkadasim benim fiat tipo 2.0 16v 150 beygir gucunde arabam vardi uc yil once,iki sene kullandim ve sattim...uzun lafin kisasi sana su tavsiyelerimi soyleyecegim eger dogru yaparsan aracin motoru cok uzun omurlu olacak birak milleti dinlemeyi olmayan ne bilir ki zaten(tempra ve tipo zaten ayni motorlarla uretildiler? ilk once aracin motor kayisini degistireceksin eger eskiyse ve cok uzun birakma yani asagi yukari 20.000 km de bir degistir pahali degildir,ikincisi MUTLAKA AMA MUTLAKA YAG SEVIYESINI SUREKLI KONTROL EDECEKSIN cunku motor cok hizli oldugu icin yagi diger motorlardan biraz fazla harciyor(1 litre 1000 km de)tabii hizli suruyorsan...ucuncusu cok kaliteli yuksek performansli motorlar icin sentetik yaglar kullanacaksin yani( 5-50,0-50,0-60 yag rakamlari) umarim bilirsin bunlarin ne demek oldugunu...bu dediklerimi yap hic merak etme bir sey olmaz ...ben tipoyu hizli surdugum icin her yil eksoz degistiriyordum cunku dayanmiyordu bir de unutma lastiklerin super olacak ki araba o hizda yag gibi yolda kaysin....hadi sana iyi surusler allah kazadan beladan korusun....

    yani nişanlım nerdeyse kıskancak arabaya benden daha iyi bakıyosun diye ben sanayiye kontroller için gidiyorum sadece
    tempranın motorları yarı sentetik diye duydum tam sentetik yağlar zarar vermezmi motora



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozcuk -- 22 Eylül 2007; 16:38:37 >




  • arkadaşlar tempradalarda bi sorun yok sorun bizi sömürmeye çalışan ustalarda.geçenlerde başımızdan geçen bi olayı anlatayım yeterki sanayi ustalarının eline düşmeyin insana felaket tellalı gibi yanaşıyorlar ortak laf abi bu arabaların hepsinde dijital sorunlu alma .arkadaşıma araba bakıyoruz 89 190D ve 94 tempra sxa arasında kaldık ve 2 aracında motorunun yapılması lazım.arkadaşla bi rektefiyeciye gittik fiyat aldık işte inanamayacağımız bi fiyat mercedes 700 ytl tempra 800 ytl yapılıyor.sebebini sorunca usta pişkin pişkin tempralar dijital olduğu için pahalı oluyormuş buyur burdan yak başka söze gerek varmı(yanlız motor komple yapılmıyor fiyat yanlış anlaşılmasın)
  • Arabanızı korumak isterseniz yaşlı ustalara gidin 50-60 yaşında her sanayide tanınan bilinen ünlü ustalar vardır. İş hayatları sona ermek üzere olduklları için ve gerçek usta oldukları için fiyatları hep yüksek olur. başkaları filanca işe 25 ister bunlara git 35 ister. nedeni tecrübesi bşlgisi var ama çalışabilecegi iş yapabilecegi zamanı azalmış...Fazla fiyat çekiyor. Laga luga yapan müşteriyi gelecek defa almıyor başından savıyor...Ama usta ....Adam gibi iş yapıyor..... Bunları arayıp bulun... Dükkan açmış çıraklara usta sanıp soyulmayın....Arabanızı deneme tahtası yaptırmayın....Arabanız kıymetliyse kıymetini bilin....Saygılarımla...Aklınızda olsun....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    quote:

    Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor


    otoyolda diğer araçların , bozuldumu senin kabusun olur.

     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor


    daha açık anlatırmısın kardeşim çok üstü kapalı olmuş




  • @yakamozcuk

    kardeş.arkadas demişki otoyolda diğer aracların kabusu olur.iyi arabadır iyi kacar ama bozulunca senin kabusun olur demiş...
    yani bozulunca tamir etmesi zor olur..ustasını bulmazsan tempranın 1,6 sıda 2,0 da hakkatten kabus yasatır..
  • büyük şehirde pek o kadar sorun yaşatmaz bulunurda küçük ve orta halli yerlerde sorun oluyo gerçekten
  • arkadaşlar arabanızı servise veya tamire her nereye götürürseniz götürün ister tempra olsun ister mercedes babanızın oğlu bile olsa usta başından ayrılmayın arabanızın..ben arabamın deişecek parçalarını kendim alırım hep ustaya bırakmam ve başında beklerim arabanın.istanbulda kolay tempra parçası bulabileceğiniz bi kaç parçacı:oto bakım-aksaray .. oto özrenk-bayrampaşa,fatih.. örnek oto-silahtar(alibeyköy)..bilginize.

    ayrıca arkadaşlar satılık 2000 model tempra aranıyor aklınızda olursa sevinirim
  • bugün arabamın yağını değiştirmek için tamirciye gittim.benimde aklımda ne zamandır 2000 motor tempra almak vardı.

    "nasıl bu tempralar?tavsiye eder misin?" diye sordum tamirciye.dediği aynen şu: "eğer gıcık olduğun biri varsa al bu arabayı ve ona hediye et.ona hayatının en büyük ızdırabını,çilesini çektirmiş olursun.."

    şaşırdım walla.

    "o kadar kötü mü bunlar ya" dedim.

    "sakın ama sakın bulaşma.illa ki tempra alacam diyorsan 1.6 al..hem parçasını çok rahat bulursun hemde ucuz olur.." dedi.

    bende "ama klimalı 1.6 lar çok pahalı iken klimalı 2000 motorlar daha ucuz.o yüzden 2000 almayı düşünüyorum"dedim

    o da "tutulmadığı için ucuz oluyorlar.alan kişi elinden çıkarmaya çalışıyor.ama çıkaramayınca mecburen ucuza veriyor." dedi.

    kafam karıştı ya.

    bütün hevesimi kursağımda bıraktı..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Salih

    bugün arabamın yağını değiştirmek için tamirciye gittim.benimde aklımda ne zamandır 2000 motor tempra almak vardı.

    "nasıl bu tempralar?tavsiye eder misin?" diye sordum tamirciye.dediği aynen şu: "eğer gıcık olduğun biri varsa al bu arabayı ve ona hediye et.ona hayatının en büyük ızdırabını,çilesini çektirmiş olursun.."

    şaşırdım walla.

    "o kadar kötü mü bunlar ya" dedim.

    "sakın ama sakın bulaşma.illa ki tempra alacam diyorsan 1.6 al..hem parçasını çok rahat bulursun hemde ucuz olur.." dedi.

    bende "ama klimalı 1.6 lar çok pahalı iken klimalı 2000 motorlar daha ucuz.o yüzden 2000 almayı düşünüyorum"dedim

    o da "tutulmadığı için ucuz oluyorlar.alan kişi elinden çıkarmaya çalışıyor.ama çıkaramayınca mecburen ucuza veriyor." dedi.

    kafam karıştı ya.

    bütün hevesimi kursağımda bıraktı..




    kardeş bende kullanıyorum arabanı güzellikle kullanırsan hiçbir şey olmaz bugün 2000 cc lerin parçası bulunmuyorsa arabanın modelinin yeni oluşundandır pahalı olabilir bugün sıfır veya yeni model arabaların hangilerinin parçası pahalı değil hepsinin fiyatı birbirine yakın
    o elinden çıkarmayı düşünenler arabayı kullanmayı bilmeyenlerdir tempra genelde zaten hassas bir araba olarak bilnir sen 1.6 da bakım yaptırıcaksın 2.0 dede 1.6 ile 2.0 bir mi bırak da arasında birazcık fark olsun değilmi

    2.0 motorların tek korkulan şeyi enjeksiyonlu olmasıdır enjeksiyonlu motoru indirmeye kalksanız hemen hemen arabanın yarı fiyatına mal edersiniz ama karburatörlüler o kadar değil bırakın da bunların arasında biraz fark etsin değilmi ustaların inan tek korkusu bu başka bişey yok gerçekten uğraşmak istememeyişlerinden tek tek enjeksiyonlarla ilgilenmezler bunun işi servislik deyip atarlar
    yoksa ön takım parçaları falan filan bunlar tempraların aynı zaten çoğu 1.6 tempralarınn motoru doğan slx motoruyla aynı usta da işine geleni tercih ediyor tabi kolay olanı

    mesela benim arabam 97 tempra 2.0 ie 16v tempraların en son en üst modeli gayet memnunum 2.0 olmasına rağmen uzun yolda o kadar yakmıyor enjeksiyon ve 16 v olduğu için...şehir içi tuzlu 320 bin yakıyor mesela benimki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozcuk -- 4 Ekim 2007; 17:50:03 >




  • tempracı arkadaşlarım ben tempralara baylırım bende 2-3 sene kullandım 2.0 16 valv hiç bir sorunum olmadı senin gözünü korkutuyorlardır ama sen genede kendin bilirsin
  • ustalar alışmışlar basit 8v li karbüratörlü elektroniği az araçlara ,,,, karmaşık tempra motorunu görünce tırsıyorlar bütün sorun bu yoksa bütün motorlar nasılsa buda aynı
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.