Şimdi Ara

35,000TL'ye kadar hangi otomobil alınır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
24.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, forumu internette araştırma yaparken gördüm ve ilgilendiğim yazıların birçoğunu okudum. Önümüzdeki birkaç ay içinde yeni bir otomobil alacağım ve bu konuda bir karar vermeye çalışıyorum. Bu yazıda yeteri kadar anlaşılabilmesi için detaylı olarak şartlarımı ve neler istediğimi uzun uzun yazacağım.

    Bana yardımcı olursanız çok teşekkür ederim.

    1 - Öncelikle alacağım otomobilin fiyatının 35,000TL'yi geçmemesi lazım. Peşin ödeme yapacağım için liste fiyatı daha yüksek ama peşin ödeme durumunda benim limitlerime uyan bir otomobil olabilir.
    2 - Kesinlikle "SIFIR" bir otomobil alacağım. İkinci el olarak aldığım otomobillerde çok sorun yaşayıp çok masraf yaptığım için kesinlikle ikinci el otomobil düşünmüyorum.
    3 - Otomobil yine kesinlikle "Otomatik Vites veya Otomatikleştirilmiş Düz Vitesli" olacak. Yokuşlarda geri kaydırmaması çok önemlidir. Otomatik vites motorun performansını çok fazla olumsuz yönde etkilememelidir. Her ne kadar otomatik vitesli otomobiller düz vitesliler kadar seri olmasa da bazı tam otomatik veya otomatikleştirilmiş düz vitesli otomobillerde sürücüsünü rahatsız eden ve vites geçişlerinde ciddi gecikmeler ve sarsıntılar olduğunu duyuyorum. Şu an kullanmakta olduğum 1600cc motor ve tam otomatik otomobilimde çok seri değil ama vites geçişlerinde rahatsız olduğum bir durum yok. Yani, "sorunlu" bir otomatik vitese veya otomatikleştirilmiş düz vitese sahip bir otomobil almak istemiyorum. Bu da çok önemli.
    4 - Yakıt tüketimi olarak şehiriçinde 100km'de 10 litre civarında bir benzin tüketimini normal buluyorum. Çünkü şu an kullandığım 1600cc ve tam otomatik vitesli otomobilim şehiriçinde 100 km'de 12-13 litre benzin tüketiyor ve bu beni fazlaca rahatsız etmiyor. 100 km'de 10 litre benzin tüketimi benim için katlanılabilir bir limittir.
    5 - Yakıt olarak benzin veya dizel kullanan bir otomobil olabilir.
    6 - Otomobilin güvenlik donanımı benim için önemli. Ama fazlaca abartmıyorum. Otomobili güvenli ve rahat olarak sürmemi sağlayacak; ABS, EBD, TCS, ESP/VSA gibi güvenliği ve yol tutuşu arttıracak güvenlik imkanları olmalı.
    7 - Sürücü ve yolcu hava yastıkları ile iki adet yan hava yastığı olsa yeterlidir. Perde hava yastığı olması şart değil.
    8 - Otomatik yanan farlar, otomatik kararan dikiz aynası veya yağmur sensörü gibi ekstra donanımlar çok önemli değil. Olmasa da olur. Önemli olan güvenliğe yönelik donanımlar olması.
    9 - Arka görüşünde riski olan otomobillerde park sensörü olmasını isterim. Arkası rahat görülüyor ise park sensörü olmasada olur.
    10 - Otomobili sürekli kullanan biri olarak senede 30,000 km kullanılacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Bunun %70'i şehiriçinde %30'u şehirdışında olacaktır.
    11 - 4 kişilik bir aileyiz. 1.85-1.90 boylarında iki çoçuğum var. Onlar arabanın arka koltuklarında seyahat ederken rahatsızlık duymamalıdır. 4 kişinin rahatlıkla uzun yol seyahati yapabileceği bir otomobil olmalı. Otomobil içinde 5 kişi pek olmayacak. O yüzden 4 kişilik ama rahat bir otomobil yeterde artar.
    12 - 1600cc üzerinde bir motoru olmamalı. (zaten bu ekonomik şartlarda olamaz ya, olsa da istemiyorum zaten) Vergi durumları ve kullanım maliyetlerini arttırmak istemiyorum.
    13 - Senede ortalama 6 kere uzun yol seyahatim olduğundan servisinin yaygın olması ve yedek parça fiyatlarının emsallerine göre pahallı olmamasını istiyorum.
    14 - Otomobilin kabini içinde motor, yol ve lastik seside fazlaca olmamalı. Kabül edilebilir derecelerde sese tahammül edebilirim.
    15 - Birde otomobilin çözülemeyen sorunları olmasın istiyorum. Her marka ve modelin bazı sorunları oluyor, yaşayarak öğrendik artık. Ancak bu tip sorunların çözümü varsa benim için önemli değil. Ama çözülemeyen sorunları olan otomobillerden uzak durmak istiyorum.
    16 - Bagaj hacmi çok büyük olmasada yeter. Sedan veya hatchback olmasıda farketmez. Ancak, 2 büyükçe bavulu alsın yeter. Sanırım 300 litreye filan karşılık gelir. Yani çok büyük bir bagaj hacmi aramıyorum.

    Çok fazla birşeymi istedim bilemiyorum. Ancak, tecrübeleriniz ve bilgileriniz doğrultusunda bana şartlarıma uyan bir otomobil önerirseniz çok memnun olurum. Şimdiden üşenmeden yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BasriAlper -- 24 Eylül 2007; 18:37:11 >







  • ben olsam kesinlikle honda civic dream otomatik alırdım yanlız otomatiğin fiyatı 37.070. sınıfının en iyisi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent14

    ben olsam kesinlikle honda civic dream otomatik alırdım yanlız otomatiğin fiyatı 37.070. sınıfının en iyisi

    Karar verdikten sonra 1-2 gün içinde peşin ve nakit ödeme yapabileceğim için düşündüğüm fiyata inebilirlermi acaba?

    Birde dream modelinde VSA yokmuş. Araç denge sistemini önemsiyorum. Çünkü seyahatlerimde çoğu yer virajlı ve tehlikeli. Bir kere otomobilin virajda savrulması nedeni ile urla-karaburun arasında çok büyük bir kaza atlattım. Bu tip güvenlik donanımlarına önem veriyorum. Süs tarzı aksesuardan vazgeçebilirim ama sanırım bunlardan vazgeçemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BasriAlper -- 24 Eylül 2007; 18:47:00 >
  • şartname gibi olmuş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    şartname gibi olmuş.

    Özellikle uzun uzun yazdım. Çünkü forumda birçok arkadaş benim gibi tavsiye isteyen arkadaşların yazılarını yetersiz bulmuş.
    Umarım yeterli bir açıklama olmuştur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BasriAlper


    3 - Otomobil yine kesinlikle "Otomatik Vites veya Otomatikleştirilmiş Düz Vitesli" olacak. Yokuşlarda geri kaydırmaması çok önemlidir. Otomatik vites motorun performansını çok fazla olumsuz yönde etkilememelidir. Her ne kadar otomatik vitesli otomobiller düz vitesliler kadar seri olmasa da bazı tam otomatik veya otomatikleştirilmiş düz vitesli otomobillerde sürücüsünü rahatsız eden ve vites geçişlerinde ciddi gecikmeler ve sarsıntılar olduğunu duyuyorum. Şu an kullanmakta olduğum 1600cc motor ve tam otomatik otomobilimde çok seri değil ama vites geçişlerinde rahatsız olduğum bir durum yok. Yani, "sorunlu" bir otomatik vitese veya otomatikleştirilmiş düz vitese sahip bir otomobil almak istemiyorum. Bu da çok önemli.



    Bu maddeye cevap vereyim...

    "Otomatikleştirilmiş Düz Vitesli" olandan uzak dur, çünkü bildiğim kadarıyla yokuşta kaydırmayanı yok. Bu mekanizma yokuşta kaydırır (çünkü düz vites yokuşta kayar, e bu da onun üzerine inşa edilmiş). Ancak freni 2sn. falan geç bıraktıran ekstra donanımlar vb. duymuştum ama bu sefer de iş mantıken sakata biniyor. Çünkü freni 2 sn. geç bırakıyor ya, hadi sen 1sn içinde kalkış yaptın. Bu demektir ki 1sn boyunca frenler kasılı vaziyette gitmeye çalışacaksın demektir. Her dur-kalk olayında bunu yaşarsan bazı parçalar çok erken aşınır. (kronik sorun istemiyorum dediğin için böyle bir detaya girdim)

    Otomatiğin rahatına alışmış birisi olarak senin yerinde olsam yarı otomatikten yani "Otomatikleştirilmiş Düz Vitesli" araçtan şimdilik uzak dururdum. En azından yokuşta kayma problemi düzeltilene kadar.

    Bu arada teknoloji hızla ilerliyor belki benim bu konuda bildiklerim tarih olmuş olabilir, doğrusunu bilen varsa açıklasın hepimiz öğrenelim. Ama bildiğim kadarıyla "Otomatikleştirilmiş Düz Vitesli" araçların hepsi yokuşta geriye kaydırır. Ha, bu konuyu yamama bir iki tedbirle çözmeye çalıştılar ama onun da içi seni yakar, dışı beni...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BasriAlper


    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    şartname gibi olmuş.

    Özellikle uzun uzun yazdım. Çünkü forumda birçok arkadaş benim gibi tavsiye isteyen arkadaşların yazılarını yetersiz bulmuş.
    Umarım yeterli bir açıklama olmuştur.

    Dostum, o işin gırgır şamata yanı, fazla takılma...

    Bak ben de uzun bir cevap yazdım. (ciddiye alıyoruz, merak etme.)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BasriAlper

    quote:

    Orjinalden alıntı: levent14

    ben olsam kesinlikle honda civic dream otomatik alırdım yanlız otomatiğin fiyatı 37.070. sınıfının en iyisi

    Karar verdikten sonra 1-2 gün içinde peşin ve nakit ödeme yapabileceğim için düşündüğüm fiyata inebilirlermi acaba?

    Birde dream modelinde VSA yokmuş. Araç denge sistemini önemsiyorum. Çünkü seyahatlerimde çoğu yer virajlı ve tehlikeli. Bir kere otomobilin virajda savrulması nedeni ile urla-karaburun arasında çok büyük bir kaza atlattım. Bu tip güvenlik donanımlarına önem veriyorum. Süs tarzı aksesuardan vazgeçebilirim ama sanırım bunlardan vazgeçemem.

    fiyat konusunu servisle daha iyi konuşabilirsiniz vsa konusunada gelince benim bildiğim seat leonun gene 37000 civarındaki arabalarındada mevcut bunlara ve diğer markalara bakabilirsiniz,fakat şunuda söylemek isterim hatalı yanlış ve siratlı viraja girişlerde araca denge sistemi bile yeterli olmayabilir en önemlisi kişisel dikkat




  • 35.000 ytl ye sorunsuz esp li tam otomatik sıfır araç bulmak biraz zor sanırım.
  • malesef özellikle esp ve vsa gibi sistemler üst donanımlarda mevcut
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent14

    malesef özellikle esp ve vsa gibi sistemler üst donanımlarda mevcut

    Eğer yazdıklarımı tamamen karşılayan bir otomobil olur ise sanıyorum 5,000TL kredi alarak bütçemi en fazla 40,000TL yapabilirim. Ama bunun üstüne kesinlikle çıkamam. Çünkü pek taksit işini ve her ay sürekli aynı borcu ödemesini seven biri değilim.

    Yani öncelikle 35,000TL'ye bu işi çözebilirsem çok çok iyi olur. Ama çok cazip bir otomobil olur ise 5,000TL daha borçlanıp en fazla 40,000TL'ye çıkabilirim. Yine dediğim gibi hiç borçlanmadan cebimdeki para ile bu işi 35,000TL'ye bitirmeyi arzu ediyorum.
  • Levent arkadaşım ben çok dikkatli araba kullanan biriyimdir. Ama maalesef her zaman karşından gelen kişi senin kadar dikkatli olmuyor. Benim atlattığım kazaya, çok uygun bir hızla ve düzgün olarak girdiğim bir virajda üstüme süratlice gelen bir otomobil neden oldu. Kendimi kurtarmak için manevra yaptığımda arabam savruldu -ki, yolda ne mıcır ne de kum vardı, tertemiz bir yoldu. Az kalsın uçuruma ve oradan bir evin damına düşüyorduk. Allahtan verilmiş sadakamız varmış, bir ağaç kurtardı bizi. Allah herkesi kaza ve beladan korusun.
  • HOCAM SİZİN İSTEDİĞİNİZ AYARDA TEK BİR ARAÇ VAR!

    SKODA ROOMSTER 1.6 105 HP 16 VALVE TİPTRONİK COMFORT LİSTE FİYATI 36BİN YTL
  • Aradığınız özellikler Peugeot 307 premiumda var, fakat fiyat 39 bin ytl olarak gözüküyor, ama birkaç bin ytl indirim yapabilirler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: keyos

    Aradığınız özellikler Peugeot 307 premiumda var, fakat fiyat 39 bin ytl olarak gözüküyor, ama birkaç bin ytl indirim yapabilirler.



    Ocak ayından itibaren 307nin üretimi duracak ve 308 satışa sunulacaktır o yüzden bu pek mantıklı değil...
  • İkinci el olsa gerçekten elinizde çok seçenek var fakat sıfır olunca baya bı kısırlaşıyor.Honda dream çok boş bir araba o paraya değmeyeceği kanaatindeyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent14

    ben olsam kesinlikle honda civic dream otomatik alırdım yanlız otomatiğin fiyatı 37.070. sınıfının en iyisi

    bu gün sorduk 37.000 ytl den 1 ytl aşağı inmiyorlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: keyos

    Aradığınız özellikler Peugeot 307 premiumda var, fakat fiyat 39 bin ytl olarak gözüküyor, ama birkaç bin ytl indirim yapabilirler.

    Evet arkadaşım. Peugeot 307 Premium'u düşünmüyor değilim. Ama bu otomobil nasıldır bilmiyorum.
    Mesela, Sağlamlık ve sorunsuzluk konusunda nasıldır? Rahat bir otomobilmidir? Güvenlik konusunda nasıldır? Kabin içinde ses varmıdır? Otomotik vitesin geçişleri nasıldır? Motorun performansı nasıldır? Daha önemlisi ne kadar indirim yapabilirler?
    Aslında, benim burada en başta yazdıklarımı "tamamen" karşılayan bir otomobilmidir?
    Kullanan veya duyan bir anlatırsa çok memnun olurum.

     35,000TL'ye kadar hangi otomobil alınır?


    Peugeot 307 PREMIUM OTM. 1.6 5K (39.020,00 YTL)

    Motor
    Silindir Hacmi (cc) 1587
    Maksimum güç (hp) 110
    Maksimum güç (devir dakika) 5800
    Maksimum tork (Nm) 147
    Maksimum tork (devir dakika) 4000
    Performans
    Maksimum hız (km/s) 186
    0-100 km/s hızlanma (sn) 12,5
    Yakıt tüketimi
    Şehir dışı yakıt tüketimi (lt/100 km) 6
    Şehir içi yakıt tüketimi (lt/100 km) 11,2
    Karma yakıt tüketimi (lt/100 km) 7,9
    Boyutlar
    Uzunluk (mm) 4212
    Genişlik (mm) 1746
    Yükseklik (mm) 1510
    Boş Ağırlık (kg) 1243
    Kapasiteler
    Yakıt deposu (lt) 60
    Bagaj hacmi (dm3) 420

    * Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS)
    * Acil fren yardım sistemi (AFU)
    * Elektronik fren gücü dağıtım sistemi (REF)
    * Sürücü ön hava yastığı
    * Yolcu ön hava yastığı
    * Yolcu ön hava yastığını devre dışı bırakabilme
    * Aktif ayak koruma sistemi
    * 3. stop lambası
    * Ani frenlemede otomatik yanan flaşörler
    * Park yardım sistemi
    * Elektronik denge programı (ESP)
    * Aktif gergili piroteknik ön emniyet kemerleri
    * Aktif gergili arka emniyet kemerleri
    * Uzaktan kumandalı merkezi kilit
    * Immobilizer (Kodlu marş sistemi)
    * Süperkilitleme
    * Çift açılı sürücü dış dikiz aynası
    * Akıllı hizmet kutusu (BSI)
    * Multiplexage sistemi
    * Yol bilgisayarı
    * Yükseklik ve derinlik ayarlı, hıza duyarlı hidrolik direksiyon
    * Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
    * Yükseklik ayarlı ön koltuk kafalıkları
    * 3 adet yükseklik ayarlı arka koltuk kafalığı
    * İki bölgeli otomatik klima
    * Isı yansıtıcılı (Atermik) ön cam
    * 16" Alüminyum alaşımlı jantlar
    * Direksiyondan kumanda kollu Radyo-CD çalar (Tek CD)
    * Ön konsolda 5'li CD değiştirici
    * Ön sis farları
    * Güvenlik paketi (Ön ve arka yolcu perde hava yastıkları + Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları)
    * Ergonomi Paketi (Yükseklik ayarlı yolcu koltuğu + Ön kol dayama + Işıklı makyaj aynası)
    * Yerleşim birimleri paketi (Arka kol dayama + Ön koltuk altında çekmeceler + Gözlüklük + Arkada 12V priz)
    * Look de protection (Gövde renginde yan koruma bantları + Gövde renginde tampon bantları)
    * Look style paketi (Gövde renginde kapı kolları + Gövde renginde bagaj açma kumandası + Gövde renginde yan aynalar)
    * Görüş paketi (Otomatik yanan farlar + Otomatik ön cam sileceği + Follow me home + Elektrokrom dikiz aynası)
    * Elektrik paketi (Sekansiyel, elektrikli, sıkışma önleyicili ön ve arka camlar + Elektrikli ısıtmalı yan aynalar)

    Özelliklerini ve resmini üzerinde tartışmak kolay olsun diye koydum.

    Tekrar yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BasriAlper -- 24 Eylül 2007; 22:39:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: heLLWeapon
    Ocak ayından itibaren 307nin üretimi duracak ve 308 satışa sunulacaktır o yüzden bu pek mantıklı değil...


    Benim için bu olay pek önemli değil. Eğer alacağım otomobil beklentilerimi karşılıyor ise ve parasının hakkını veriyor ise daha önemlidir.
    Ben bu otomobili aksilik olmaz ise yaklaşık 5 sene kullanacağımı düşünüyorum. Mutlaka 3-4 sene sonra 308'den sonra 309 çıkacaktır.
    Ben en son model peşinde olan biri değilim. Paramın hakkını veriyor ise ve beklentilerimi karşılıyor ise benim açımdan "en iyisi" o dur.

    Arkadaşlar, başka bir öneriniz var ise veya konuşulan otomobiller hakkında bilginiz var ise lütfen yazın. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BasriAlper -- 24 Eylül 2007; 22:36:29 >
  • 35000 ytlye full bir opel corsa alinir
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.