Şimdi Ara

...İLGİNÇ HYUNDAİ ARIZALARI...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
4
Favori
126.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,
    nezamandır bunu sizinle paylaşmak istiyordum,
    sonra dedimki kendi kendime.'başkalarınında böyle ilginç tecrübeleri mutlaka olmuştur,neden paylaşıp birbirimize yardımcı olmayalım.'ve aldım klavyeyi önüme ve ilk ilginç tecrübemi yazmaya başladım.

    Yıl 2003
    arabam 1999 ls accent.paramız bukadarına yetmişti.araç biraz sorunluydu özellikle dıştan.neyse,galerici arkadaş araç sahibi ile görüştü ve aracı buhalde satamayacağını söyledi.araç sahibi masrafları kabul etti ,arac bakımdan geçti ve şahsıma teslim edildi.

    Ne olduysa bir ay kadar sonra oldu.arabamla otoyolda 120 giderken stop etti.yanlış okumadınız...
    120 km hız ile giderken birden gaz yemez oldu ve yavaşlamaya başladı.Benzin bitmiştir diyenleriniz olmuştur.hayır...Aracı boşa aldım,kontak kapa aç yaptım ve araç çalıştı ve yola devam...

    zamanla bu olay sıklaşmaya başladı.sadece yüksek hızda değil artık her hızda,rampada ,düzde,heryerde yapar oldu.

    iyi bir ustam var,ona gittim, inanmadı.test etti ,birşey olmadı.servise göster dedi başından savarcasına.
    gittim.yok bişey,dediler.

    kafayı yiycem...

    ben bu araçla ,ailece, bir ayda 5000 km gezdim, inanın hiçbirşey olmadı.
    nezaman izmire döndük aynı sorun başladı.sabır yarab...

    gittim ustama dedim gel senle dolaşalım sen sür bu mereti yoksa çıldırcam
    usta bastı gaza...120-130-140-150 km-hız derken, tak, hız kesti araç.istediğin kadar gaza bas gitmiyor.
    usta çıldırdı.olamaz böyle bişey.bidaha bidaha...

    altından girdi,üstünden çıktı ,günler aylar geçti,olmadı olamadı.sordu soruşturdu yine olmadı.

    birgün yine canından bezmiş,gel dedi,bir elektrikci var,çok iyi, işbilir,diyorlar.parayı çok ister ama bi gösterelim.eyvallah...

    gittik,derdimizi anlattık,dinledi ve çıraklara emretti
    ''oğlum,arka koltuğu sökün ,orda benzin deposuna,benzin otamatiğine giden kablolar varya,onları çıkarın kafalarını kesin ve oraya leğim yapın.a......k.......larım oksitlenmiştir.benzini kesiyor arabada isstop ediyo.......
    bumu?????? evet!!!!!!!!
    sorun halloldu,ardından iyi fiyata sattım arabayı.bu haliyle binmek pek fazla nasip olmadı.nasip ev almakmış
    arabayı peşine sayıp ev aldık.işte böyle

    '







  • vay anasına beee
    görüyonmu ustayı böyle usta az bulunur.benimde var 30 yıllık ustam.babadan kalma renocu.benzinli motorunkitabını yazcak adam ..
    adam arabayı çalıştırır motoru açar dinler...ne olduğunu söyler ve hiçte yanılmaz..
  • Bende Hyundailerdeki kronik bir sorunu yazayım. Genelde merkezikilitte ortalama 3-4 yıl sonra arıza meydana geliyor.

    2000 model accent de ve 2004 model getzde bu sorunu yaşadım. Geçen ay merkezi kilit arızalandı sürücü kapısı kilitlenince diğerleri kilitlenmiyor.

    Arkadaşlarlarla konuştuğumda aynı sorunu onlarda yaşamış serviste küçük bir müdahaleden sonra problem ortadadan kalkmış.

    Kış servis bakım günlerini bekliyorum bu arızayı yaptırmak için.

    Saygılarla...
  • Hyundai ler arıza yapmaz tecrübeyle sabittir.
  • Hyundai'lerde kronik sorundan çok k(r)omik ustalardan kaynaklanan sorunlar var.

    Aracımda aldığımdan beridir bir "tıslama" sesi mevcuttu. Servise gide gele en sonunda "bu ses normal (değilmiş)" dedirttikten sonra arızanın turbodan olduğunu söylediler ve turboyu 3 haftada değiştirdiler. Aracım sadece çok yakıyor ama performansından şikayet etmiyordum.

    Cuma günü aracı aldım. Enjektörlerin ayarları da kontrol edilmiş bu arada (Yalvar yakar kontrol ettirdim. "Abi bunlar ayarsızmış. Ayarlandı" dediler) Aracı aldım 10 metre gitmedim gene aynı ses. Geri döndüm. Başka bir usta motorun turbosunun soğutma suyunun geçtiği bir borunun olduğunu, bu borunun turbonun tahliye valfine gaz vermelerde baskı uyguladığını söylediler. Eline bir bijon anahtarı aldı. Uğraştı didindi "tamam" dedi. Şimdi ses gelmiyor. Turbo boşa değişti anlayacağınız.

    Araba için notum tam. Ama servislerdeki ustalara, hele hele Adana'dakilere hiç güvenim yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Hyundai'lerde kronik sorundan çok k(r)omik ustalardan kaynaklanan sorunlar var.

    Aracımda aldığımdan beridir bir "tıslama" sesi mevcuttu. Servise gide gele en sonunda "bu ses normal (değilmiş)" dedirttikten sonra arızanın turbodan olduğunu söylediler ve turboyu 3 haftada değiştirdiler. Aracım sadece çok yakıyor ama performansından şikayet etmiyordum.

    Cuma günü aracı aldım. Enjektörlerin ayarları da kontrol edilmiş bu arada (Yalvar yakar kontrol ettirdim. "Abi bunlar ayarsızmış. Ayarlandı" dediler) Aracı aldım 10 metre gitmedim gene aynı ses. Geri döndüm. Başka bir usta motorun turbosunun soğutma suyunun geçtiği bir borunun olduğunu, bu borunun turbonun tahliye valfine gaz vermelerde baskı uyguladığını söylediler. Eline bir bijon anahtarı aldı. Uğraştı didindi "tamam" dedi. Şimdi ses gelmiyor. Turbo boşa değişti anlayacağınız.

    Araba için notum tam. Ama servislerdeki ustalara, hele hele Adana'dakilere hiç güvenim yok.

    adı üstünde USTA...
    ustasını ve ucuz çalışanını kısa sürede bulmanı dilerim.




  • Vay be helal olsun adama kırk yıl düşünsem gene bulamazdım arızayı
  • olsun yinede garantisi bitmeden 2-3 defa değiştirt turboyu.garanti bittikten sonra 3-4 milyar bayılmaktansa değişsin.benimki arızası olmadığı halde aynı senin durumundaydı tanıdık vadı değiştirttim...abi 100,000 bini geçirtmeden bi daha değiştirelim dediler...bende değiştirtirim 100,000 den önce...

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Hyundai'lerde kronik sorundan çok k(r)omik ustalardan kaynaklanan sorunlar var.

    Aracımda aldığımdan beridir bir "tıslama" sesi mevcuttu. Servise gide gele en sonunda "bu ses normal (değilmiş)" dedirttikten sonra arızanın turbodan olduğunu söylediler ve turboyu 3 haftada değiştirdiler. Aracım sadece çok yakıyor ama performansından şikayet etmiyordum.

    Cuma günü aracı aldım. Enjektörlerin ayarları da kontrol edilmiş bu arada (Yalvar yakar kontrol ettirdim. "Abi bunlar ayarsızmış. Ayarlandı" dediler) Aracı aldım 10 metre gitmedim gene aynı ses. Geri döndüm. Başka bir usta motorun turbosunun soğutma suyunun geçtiği bir borunun olduğunu, bu borunun turbonun tahliye valfine gaz vermelerde baskı uyguladığını söylediler. Eline bir bijon anahtarı aldı. Uğraştı didindi "tamam" dedi. Şimdi ses gelmiyor. Turbo boşa değişti anlayacağınız.

    Araba için notum tam. Ama servislerdeki ustalara, hele hele Adana'dakilere hiç güvenim yok.




  • Garanti süreci yada dışı parça değişimi konusunda haklısın. Değişmesine itirazım yok. Sadece sorunu net çözümleyemedik. Bende marea'da var. 2 defa debriyajı değişti. Garantiden.

    Bence Hyundai'lerdeki en ilginç arıza "çok yakıyor" en kro(omik) cevapsa "bunlar yakar normaldir" cevabıdır.
  • yıl 1999,
    broadway gte var,1993 model.temiz,sorunsuz.
    5 bin bakımı gelmiş.arkadaş baktı etti,herşey tamam.
    ancak göstergedeki arka cam resistant ışığı yanmıyor,hemde içerden toz almış.ustaya söyledik,hallederiz dedi.
    göstergeyi söktü.ampulu çıkardı.araçta olmayan bir özelliğin,klima veya abs bilemiyorum,ampulünü çıkarıp resistansınkine taktı .araba tamam,tam çıkacağım,bibaktım devir saati çalışmıyor.ustaya söyledim,bozukdu herhalde dedi.yapma usta bizbilmezmiyiz,olsa söylemezmiyiz.
    usta ben bişey yapmadım,bir tur atalım dedi.bir baktık kilometre de çalışmıyor,hiçbişey çalışmıyor.
    şurda bunun ustası elektrikci var bi baktıralım dedi.
    gittik.adam şöle bi baktı.yanmış bu ,kısa devre yaptırmışsınız dedi.
    usta hala şüpheli,hocam çalıştığına eminmisin,ben bişi yapmdım diyor.papuç pahalı tabi.

    neyse.adam 40 milyon verin yenisini takalım,o da sana ha dedi,bizim hanımın köylüsüymüş meğer.

    yok dedi usta.kalk hocam servise gidelim,orda arkadaşım var ona soracağım.
    gittik,durumu anlattık.

    bir tornavida aldı adam eline,söktü gösterge panelini,bizim ustanın işe yaramıyor diye çıkardığı bilmem neyin ampulunu yerine taktı.işlem tamam.herşey çalışıyor.diğer yerede yeni bir ampul taktı.

    göstergelerde sorun yok.herşey yolunda ve düzgün çalışıyo,arka cam resistant ışığı dahil.
    meğer o ampul devreyi tamamlıyormuş.

    az daha olan bizim 40 milyona olacaktı,ve yediğimiz kazıkta hediyesi

    USTA VAR USTACIK VAR...




  • 2002 yılında garantili arabamı servise degil bizim yalçın ustaya götürüyordum. Önce ustaya sonra değişecek parça varsa ve garanti kapsamındaysa servise...
  • iyi fikir




  • Çok yakıyor sorusunun kriteine bakmak lağzım.

    Tofaş markalarını kullananlar... hyundai ye bindiğinde " çok yakıyor" demiyor.
    düşük motor yada düşük hp li araçlardan bu araçlara binenler bu arıza bildirimini sunuyor.

    Çünkü 50 hp lik araç yada 1000 cc 1200 cc araç ne yakacak ki. Bıdı bıdı gidiyor. Ortalık gürültüden geçilmiyor. 130 Km de geçemiyorsun.!

    Bir gün Isı kontrol müşürü arızalandığından Zengin karışımlı benzinle, devamlı rölantem 1100 /1300 d/dk dan aşağıya düşmüyordu. (normalde çabuk toplamayan 96 accent gls ile tabiri caizse köpek gibi çekişli) olarak 150 km teptim.
    normal sınırların az üzerinde yakıt tüketimim oldu.

    Bence bunu arıza diye betimleyenlere şaşarım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Garanti süreci yada dışı parça değişimi konusunda haklısın. Değişmesine itirazım yok. Sadece sorunu net çözümleyemedik. Bende marea'da var. 2 defa debriyajı değişti. Garantiden.

    Bence Hyundai'lerdeki en ilginç arıza "çok yakıyor" en kro(omik) cevapsa "bunlar yakar normaldir" cevabıdır.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogunmas

    Çok yakıyor sorusunun kriteine bakmak lağzım.

    Tofaş markalarını kullananlar... hyundai ye bindiğinde " çok yakıyor" demiyor.
    düşük motor yada düşük hp li araçlardan bu araçlara binenler bu arıza bildirimini sunuyor.

    Çünkü 50 hp lik araç yada 1000 cc 1200 cc araç ne yakacak ki. Bıdı bıdı gidiyor. Ortalık gürültüden geçilmiyor. 130 Km de geçemiyorsun.!

    Bir gün Isı kontrol müşürü arızalandığından Zengin karışımlı benzinle, devamlı rölantem 1100 /1300 d/dk dan aşağıya düşmüyordu. (normalde çabuk toplamayan 96 accent gls ile tabiri caizse köpek gibi çekişli) olarak 150 km teptim.
    normal sınırların az üzerinde yakıt tüketimim oldu.

    Bence bunu arıza diye betimleyenlere şaşarım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Garanti süreci yada dışı parça değişimi konusunda haklısın. Değişmesine itirazım yok. Sadece sorunu net çözümleyemedik. Bende marea'da var. 2 defa debriyajı değişti. Garantiden.

    Bence Hyundai'lerdeki en ilginç arıza "çok yakıyor" en kro(omik) cevapsa "bunlar yakar normaldir" cevabıdır.






    Bende matrız var geçen eskişehir tarsus arasaı gittim 175 bin yaktı ama minimum hız 160 + eurodizel varken




  • benzin pompasına giden kaplolar sanırım.???
    düzelteyim. deponun ininde benzin pompası bulunur.

    ayrıca benzin poımpasıyla ilgili sorunlar. araçtan yarım yamalak anlayanları senelerce ugraştırır.
    artaraş şikayetler devam eder bu arada degiğtirdiğiniz luzumsuz parça fiyatları alır başını gider. harcadıgınız para astarını aşar .
    sonunda biri akıl eder işi bitirir.

    ben benzeri sorunu biraz daha farklı şekilde yaşadım.
    sonunda dayanamadım.
    kendim gidip benzin pompası aldım.
    kendim değiştirdim. parçayı 50 ytl ye aldım.
    sorunum halloldu.


    ( ilk çalışmada stop etme . 2. marşta çalışma.
    sollarken gaz yememe.
    artan şekilde çekişten düşme. devir saati tam gaza basınca boşta iken belli bir devirde 2000-3000 arasında 2-3 saniyelik takılma artarak sonunda 3000 deviri aşamama ...gibi.


    sonuç Benzin pompası mekanik sürekli çalışan bir parça yaklaşık ömrü 100.000 km
    80-120 000 gibi.
    en güzeli 100 000 e gelince değiştirmek sanırım.


    saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrtxpp

    benzin pompasına giden kaplolar sanırım.???
    düzelteyim. deponun ininde benzin pompası bulunur.

    ayrıca benzin poımpasıyla ilgili sorunlar. araçtan yarım yamalak anlayanları senelerce ugraştırır.
    artaraş şikayetler devam eder bu arada degiğtirdiğiniz luzumsuz parça fiyatları alır başını gider. harcadıgınız para astarını aşar .
    sonunda biri akıl eder işi bitirir.

    ben benzeri sorunu biraz daha farklı şekilde yaşadım.
    sonunda dayanamadım.
    kendim gidip benzin pompası aldım.
    kendim değiştirdim. parçayı 50 ytl ye aldım.
    sorunum halloldu.


    ( ilk çalışmada stop etme . 2. marşta çalışma.
    sollarken gaz yememe.
    artan şekilde çekişten düşme. devir saati tam gaza basınca boşta iken belli bir devirde 2000-3000 arasında 2-3 saniyelik takılma artarak sonunda 3000 deviri aşamama ...gibi.


    sonuç Benzin pompası mekanik sürekli çalışan bir parça yaklaşık ömrü 100.000 km
    80-120 000 gibi.
    en güzeli 100 000 e gelince değiştirmek sanırım.


    saygılar.






    benzin pompasını bozan tek şey benzin ışığı yanık vaziyette kullanmak çünkü benzin öne arkaya yattığı zaman benzin pompası kuru çalışıyor ve bundan dolayı bozulması erken oluyor




  • Mesala hyundai matrıx in arka kapı lastikleri çıkıyo çok komik oluyo ya sıfır arabaya biniyosun binerken lastikleri düzeltiyosun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hocca

    Selam arkadaşlar,
    nezamandır bunu sizinle paylaşmak istiyordum,
    sonra dedimki kendi kendime.'başkalarınında böyle ilginç tecrübeleri mutlaka olmuştur,neden paylaşıp birbirimize yardımcı olmayalım.'ve aldım klavyeyi önüme ve ilk ilginç tecrübemi yazmaya başladım.

    Yıl 2003
    arabam 1999 ls accent.paramız bukadarına yetmişti.araç biraz sorunluydu özellikle dıştan.neyse,galerici arkadaş araç sahibi ile görüştü ve aracı buhalde satamayacağını söyledi.araç sahibi masrafları kabul etti ,arac bakımdan geçti ve şahsıma teslim edildi.

    Ne olduysa bir ay kadar sonra oldu.arabamla otoyolda 120 giderken stop etti.yanlış okumadınız...
    120 km hız ile giderken birden gaz yemez oldu ve yavaşlamaya başladı.Benzin bitmiştir diyenleriniz olmuştur.hayır...Aracı boşa aldım,kontak kapa aç yaptım ve araç çalıştı ve yola devam...

    zamanla bu olay sıklaşmaya başladı.sadece yüksek hızda değil artık her hızda,rampada ,düzde,heryerde yapar oldu.

    iyi bir ustam var,ona gittim, inanmadı.test etti ,birşey olmadı.servise göster dedi başından savarcasına.
    gittim.yok bişey,dediler.

    kafayı yiycem...

    ben bu araçla ,ailece, bir ayda 5000 km gezdim, inanın hiçbirşey olmadı.
    nezaman izmire döndük aynı sorun başladı.sabır yarab...

    gittim ustama dedim gel senle dolaşalım sen sür bu mereti yoksa çıldırcam
    usta bastı gaza...120-130-140-150 km-hız derken, tak, hız kesti araç.istediğin kadar gaza bas gitmiyor.
    usta çıldırdı.olamaz böyle bişey.bidaha bidaha...

    altından girdi,üstünden çıktı ,günler aylar geçti,olmadı olamadı.sordu soruşturdu yine olmadı.

    birgün yine canından bezmiş,gel dedi,bir elektrikci var,çok iyi, işbilir,diyorlar.parayı çok ister ama bi gösterelim.eyvallah...

    gittik,derdimizi anlattık,dinledi ve çıraklara emretti
    ''oğlum,arka koltuğu sökün ,orda benzin deposuna,benzin otamatiğine giden kablolar varya,onları çıkarın kafalarını kesin ve oraya leğim yapın.a......k.......larım oksitlenmiştir.benzini kesiyor arabada isstop ediyo.......
    bumu?????? evet!!!!!!!!
    sorun halloldu,ardından iyi fiyata sattım arabayı.bu haliyle binmek pek fazla nasip olmadı.nasip ev almakmış
    arabayı peşine sayıp ev aldık.işte böyle

    '



    garip




  • Selamlar;
    Benim önceki araba Skoda Favorit'te ilginç bir durum yaşamıştım.
    Bir sabah Arabaya bir baktım , motorun altı su birikitinsi olmuş. Alla Alla , Su seviyesi düşmüş , Baya telaşlandım , contamı yaktık acaba diyerek , Su ilave edip koştura koştura sanayiye gittim. Meğersem , motorun üzerinde acil durum Tıpaları varmış , Soğutma suyu motor içinde donacak olursa motor bloğunu çatlatmasın diye üç dört tane metal Tıpalar koymuşlar, su donunca o tıpalardan kendini dışarı atıyormuş , o tıpalardan biri çıkmış , oradan su damlamış, Ustacım , 30-40 saniye içinde yeni bir Tıpa taktı , yolladı.

    O zamanlar Araba işlerine de yeni girmiştik , Skodanın bu özelliğini , pek büyük bir özellik olarak düşünüp , VAy beee , diyorduk , Sonradan öğrendik ki her arabada varmış meğersem .

    Bu arabacılık işlerine yeni başlandığında herkes bindiği arabanın fanatiği haline geliyor, farkında olmadan , kaptırmamak lazım...

    Hadi iyi akşamlar...




  • benımde getz'in sağ ön tekerden ses geliyordu,ustaya gösterdim,ön bilyalardan geliyor dedi.Sanırım sık rastlanan bır arızaymıs.şimdi onu halletmeye calısıyorum.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.