Şimdi Ara

Toyota Yaris LPG Dönüşümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
23.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2005 model eski kasa Toyota Yaris 1.0′ım var. Arabam benzinle şehiriçi 100 km’de 6.5 ~ 7.0 lt arası yakıyor. Son zamanlarda ayda 1500 km’i geçmeye başlayınca bu arabayla bile benzin masrafı çok gelmeye başladı. Daha önce internette yaris’e LPG dönüşümü yapmaya niyetlenenlere rastladım. Fakat yaptırmış olan adam hiç görmedim. Arkadaşlar arabanın son sahibi sen olursun diyorlar. Fakat benim arabayı en az 5 - 6 sene satmayı hiç niyetim yok. Sonuçta internetten bayağı bir araştırdıktan sonra Tartarini taktırmak için İstanbul Küçükyalı’daki Olgun LPG’ye gittim.

    Olgun LPG peşin Landi Renzo 1700 YTL, Tartarini 1850 YTL (peşin) fiyat verdi. Uzun uzun Landi Renzo’yu övdüler. Bosch enjektör kullanıyormuş. Performansta da hiç bir değişim olmayacağı garantisini verdiler. Performans bu araba için çok elzem bir konu. Çünkü araç 5 kişiyle yokuşta el freniyle ıkına ıkına kalkıyor. Biraz performans kaybı olsa yokuş yukarı bırak beşi benle zor kalkacak.

    Yaris’le diğer bir problem tankın nereye takılacağı elbette. Yaris’i bilenler bilir normalde arka koltuklar tam geride olduğunda çok ufak bir bagajı vardır. Silindir tank takılsa hiç bagaj yerim kalmayacak. Fakat simit tankın da yeterince güvenli olmayacağını düşünmüştüm. Arkadan bir kaza anında patlamasından korkuyordum. Bagaja ilk baktıklarında silindir tankın bu bagaja olmayacağını tek seçeneklerinin simit tank olduğunu söylediler. Ben de nedense çok sorgulamadan simit tank seçeneğini değerlendirmeye başladım. Tabii silindir tankın diğer bir dezavantajı arka koltukları ileri geri kaydırma olanağımın kalmaması olacaktı. Bu durum da yaris gibi küçük bagajlı bir arabada çok can sıkıcı. Velhasıl kelam, en küçük boyutlu simit tankı yerleştirdik. Sanırım 40 lt hacmi var, ama güvenlik sebebiyle 32 lt. lpg alıyor. Tank, arabanın stepne tekerlek yerine enine boyuna tam olarak oturdu. Fakat bagaj yaklaşık 5 santim kadar yükselecek. Bu da çok büyük sorun değil. Öte yandan tankın bir de kesilmiş halini gösterdiler. Yarım santim kadar saç kalınlığı var. Gözüme çok sağlam gözüktü. Bir kaza anında pek bir şey olacakmış gibi durmuyor. Fakat bu akşam forum.donanimhaber.com’dan ac önel kullanıcısından okuduğum kadarıyla kaza anında darbeyi emmeden olduğu gibi öne aktaracağı için bir güvenlik sıkıntısı doğuruyor. ac öncel’in yazdığını aynen aktarıyorum.

    “ .. tank konusuna gelince simit tank olabileceği gibi küçük silindir tank ta kullanılabilir.biz genel olarak simit tankı fazla önermiyoruz.çünki sitepnenin yola paralel tampon arkasına yerleştirilmesindeki sebeblerden biride;araca arkadan gelecek bir darbeyi emerek ön tarafa iletimini engellemektir.böylelikle hem araçta hem yolcularda meydana gelecek hasar azaltılmış olur.biz bu bölgeye tank yerleştirirsek darbe olduğu gibi aynen ön tarafa iletilecektir.stepne lastik içi basınçlı hava dolu olduğu için darbeyi emer.bu sebebten dolayı müşteriye durumu izah eder ve mecbur kalmadıkça simit tank kullanmayız.saygılarımla.”

    forum.donanimhaber.com’da simit tankın daha güvenli yönünde haberler olsayda ac öncel bu işin usta ve onun sözüne inanmakta fayda var. Öte yandan ben bunu aracımı dönüşüm için verdikten sonra öğrendim. Gene de depoyu gördükten sonra içim rahat. Sonuçta lpg’den dolayı oluşan ölümlü kazalar olsaydı benzin lobisi bas bas bunun propagandasını yapardı.

    Sonuç olarak Tartarini için verilen fiyat yüksekti ve Landi Renzo için indirim yapabileceğini söyledi. İlk verdiği fiyat peşin 1700, 10 taksit 1850 idi. Tartarini için ise peşin 1850 ytl, 10 taksit 2000 verdi. Ben de pazarlık sonucu ancak 600 ytl peşin + 1000 ytl / 4 taksit yaptırabildim. İyi pazarlık yapmayı beceremem ve ancak bu kadarını yaptırabildim. :)

    Yarın arabayı teslim alacağım. Gelişmeleri sizlere bildiririm.

    Not :http://alimli.name.tr/?p=65 sayfasındaki yazımın bir kopyasıdır. Daha çok kişiye ulaşabileceğini düşünmem sebebiyle buraya da postaladım.







  • Babamın aracı için arayış içerisindeyken konuyu gördüm; bir hortlatma da benden.

    Yani bu memlekette "LA BU ARABAYA DÜPP MÜ TAHILIR" beynine anlam vermek imkansız.



    Bre müslüman, adamın günlük yakıt maliyeti 50 lirayken 30 liraya düşürmeye çalışıyor; hiç mi kafan basmıyor.

    Neymiş, "1,0 MOTOR ZATEN AZ YAKAR"mış.

    Sanırsın ki kendisi neye biniyor. Ya 1,4, ya da 1,6 motorlu aracı vardır.

    Ee, bende de 3,5 V6 motor var, ben de sana "LA 1,6 ZATEN AZ YAKAR. NİYE DÜPP TAHIYON LAA?" mı diyeyim.

    Milletin malı için yorum yapmayı ne kadar da çok seviyorsunuz.
    Sana ne kardeşim.

    S A N A N E !
  • Olgun oto nerede bilmiyorum ama daha 3 gün önce arkadaşım tartarini için peşin fiyat aldı Okcan oto'dan 1600ytl peşin fiyat!!!

    Yazdığınız 1850ytl ve peşin fiyatı görünce dehşete düştüm açıkcası, piyasadan biraz daha iğrendim.Nedir ya herkes tutturduğuna satıyor.Dolar-euro yerde sürünürken kara doymayanlara lanet okuyorum!

    Siz daha anlaşmışsınız hayırlı olsun diyelim,bundan sonra taktıracak arkadaşları uyarmak babında yazdım.Firma ismi önemli değil bugun Okcan uygun yapar yarın Tokcan,önemli olan piyasayı araştırmadan hareket etmemektir

    Aslında taktırmayı düşünenler 10-15 kişi mesela firmalardan fiyat için teklif isteyecekler hangisi uygun yaparsa oraya toptan yaptırılacak.Bu vatandaşın yararına olacaktır diye dşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 10 Ekim 2007; 23:03:14 >
  • merhabalar

    sonucu merakla bekliyorum 1.0 motor yaris alıp lpg takmak hep düşündüğüm bir konuydu arkadaşlarımla da bayağı tartışırdım ama nasip olmadı inşallah problemsiz bir montaj performans alırsınız. ama duyduğum kadarı ile yarislerde 1.0 ile 1.3 motorlar arasında çok tüketim farkı olmuyormuş yada çok sabırlı kullanmak gerekiyormuş fark oluşması için. Şimdi 8 lt lpg yaksanız istanbulda eder 12 tl/100 km ki çok güzel çok

    İyi sürüşler
  • hocam 1850 ytl yi o markalara vereceğine , 2.000 ytl ye prins taktır yada biraz daha ucuza teleflex var onu taktır.
  • Haldun bey blogunuzda kullandığınız yazım üslubu sebebi ile sizi tebrik ederim. Ambulans olayınızda gözlerimden yaş geldi.. :)
  • Öncelikle yazılarımı okuduğunuz ve beğendiniz için teşekkür ederim.

    İlk izlenimlerim şöyle,
    Olgun LPG ile araba teslimi için arife günü saat 12′ye sözleşmiştik. Fakat 1o gibi cep telefonum çaldı. Olgun LPG’nin bir çalışanı arabamın hazır olduğunu, saat 11′de kapatacaklarını bu saate kadar gelmemi söyledi. Ben de çalıştığımı, karşı yakada olduğumu, o saate geleceğimi belirttim. Aksi durumda arabanız burada kalır gibi tehditkar bir yanıt aldım. Sonuç olarak 11:30′a anlaştık.

    Otobüsle apar topar gelerek 11:30′a yetiştim. Arabayı teslim aldım. LPG kumandası direksiyonun soluna yerleştirilmiş. Dolum yeri bence daha da gizlenebilirmiş. Tampona arkadan bakınca belli oluyor. Ama bunla ilgili sorun çıkarmadım. Aracı 1 hafta sonra ayarlama ve kontrol için tekrar getirmemi istediler. Aracıma az bir miktar LPG konulmuştu. Kırmızı ışığı yanıyordu. Tekrar LPG yükletmem gerekiyordu. Nasıl olsa benzim depom dolu diyerek karşı yakaya yola koyuldum.

    E -5′e Küçükyalı’dan çıktım ve Altunizade OPET’e kadar aracı ortalama 90 km/s ile sürdüm. İlk testim araç giderken gazdan benzine geçme denemesiydi. 60 km/s saat ile giderken düğmeye bastım. Anlık bir cansızlıktan sonra araba yoluna benzinle devam etti. Ben de ardından tekrar gaza geçtim. Yolda giderken de devamlı ekrandan anlık yakıt tüketimini gözlemliyordum. Aslında anlık yakıt tüketim değerleri ekrana yansıyordu fakat ben bir türlü gaz yakıt tüketimini yol bilgisayarının nasıl ölçtüğüne bir türkü akıl erdiremedim. Dolayısıyla gördüğüm rakamlara hep biraz şüpheyle baktım. Altunizade OPET’ten 20 lt.lik aygaz doldurdum. Kilometre ve yakıt tüketimi sayaçlarımı da sıfırladım.

    Şu an arabamla LPG ile ikinci günüm doldu. Yaklaşık 130 km. yol yaptım. Yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi gözlemlediğimde sabit hızlarda gazı benzin kadar yaksa da yokuşlarda ya da hızlanırken benzinden daha çok yakıyor hissiyatı uyandı. Arabayı akan sehir içi trafikte ve otobanda sürdüm. Çok az dur kalklı sıkışık trafiğe girdim. Yol bilgisayarında gözüken yakıt tüketimi 6.0lt/100km. Ortalama hızım 34 km/s. Arabamı tanıyorsam benzinle de bu yol koşullarında en fazla 5.8 ~ 6.0 yakardı. Yani forumlarda denildiği gibi benzinle lpg yakıt tüketimi başabaş. Elbette fiyat avantajından dolayı arabam sadece 9 ykr/km yakıyor. :)

    Yaris 1.0′ın özelliği 1.500 ~ 2.000 devire çıkana kadar devir almakta çok zorlanır. 2.500 ~ 3.000 devirde ise kullanması zevkli bir araba haline dönüşür. Performans olarak, gazla benzinle aynı performansı aldığımı söyleyemem. Yani 1.500 devir altı hızlanma problemi gazda biraz daha artmış gibi geldi. Öte yandan bunu arabayı kaldırırken daha fazla gaz vererek, daha yüksek devirlerde 1 -> 2, 2 -> 3 vites değişimi yaparak telafi ediyorum. Zaten 3′ten sonra araba keyfince gidiyor. Bir diğer problemde park esnasında oluyor. Evim yokuşta olduğu için genelde geri vites veya 1. vites ile yokuş yukarı park ediyorum. Yaris güçsüz bir motoru olduğu için çok direnmeden kolayca stop eden bir araba. Gene de benzin ile hafif de olsa stop edeceğini bildirir kavramayı idare ederdiniz. Artık gaz ile hiç direnmeden stop ediyor. Bu sorunu gaza yüklenerek ya da park ederken benzine geçerek telafi edeceğim.

    Arabayla işyerime döndüğümde bagajımı derleyip toplamak istedim. Lpg montajı için arka koltuğu da en öne kadar kaydırmıştım. Öncelikle simit depo, ince stepne lastiğimden daha yüksek olduğundan stepne lastiğin üzerine konulan plastik düzleştirici platformu yerine oturtamıyorsunuz. İkinci konu ise gene depo yüksek olduğundan arka koltuk en arka konumuna kadar gelmiyor. Belki zorlasam en arkaya gelirdi fakat zorlamak istemedim. Ayrıca stepne lastiğimi de yatırmak istediğimden arka koltuk diz mesafesinden 7-8 cm. (cetvelle ölçmedim tahminen) kaybediyorsunuz. Nasıl olsa arkada ben oturmuyorum. :) Gene de arka koltuk diz mesafesi şehir içi yolculuklar için yeterli. Şehirler arası zaten öyle kalabalık gidilmez. :)

    Son olarak motor sesi ilgimi çekti. Yaris rölanti devri çok düşük olduğu ve dolayısıyla çok sessiz olduğu için arabayı alışık olmayan biri motorun çalıştığı bile anlamaz. Gazla çalışırken rölantide biraz daha gürültülü çalışıyor. Fakat bu da rahatsız edici bir seviyede değil. Yüksek hızlarda ise motorun sesi daha tok geliyor. Öte yandan yüksek hızlardaki motor gürültüsü bana biraz azalmış gibi geldi. Fakat bundan o kadar da emin değilim. Biraz daha kulak kabartmam gerekiyor.

    Arkadaşlar, gaz ile giderken yol bilgisayarının anlık yakıt tüketimi değerlerine güvenip güvenemeceğim konusunda aydınlatırsanız sevinirim.
    Ayrıca bu bagajı daha güzel düzenlemek için bir plastik raf / bölme sistemi filan yapılabilir mi? Buna yapan sanayide bir yer bulabilir miyim? Beni bilgilendirseniz sevinirim.

    Gelişmelerden ve 20 lt. gaz ile ne kadar yol gittiğimden sizleri haberdar edeceğim.




  • 1.0 araca lpg takılırmı ya? araba gitmezki kardeşim ya bide bagaj yok zaten yarısta ben olsam uğraşmam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2

    1.0 araca lpg takılırmı ya? araba gitmezki kardeşim ya bide bagaj yok zaten yarısta ben olsam uğraşmam


    Araba gidiyor. Yani bu gitme kavramı insanlara göre değişiyor. Evet 1.4 ya da 1.6 arabadaki gibi hızlanma yok. 0'dan başlarsan nazlarak hızlanıyor. Ama bunlar 40 km.'ye kadar. Ondan sonra 3. hele 4. vitesi gördün mü gaza çok iyi tepki alıyorsun. Bu davranış benzin lpg çok farketmiyor.

    2 senedir yaris kullanıyorum. Bagaj daha çok şehir dışı yolculuklarda iş gören bir şey ve ben şu ana kadar arabayla şehir dışına çıkmadım. Şu ana kadar 2 ya da 3 kez bagaj darlığı sıkıntı yaratmıştır. O gibi durumlarda da arka koltuğun dar olan tekini yatırırsın al sana bagaj. Kalabalık bir ailem olmadığı için sorun yok.
  • canavar lpg tüketimini nasıl ölçtün biraz daha detaylı yazabilir misin çünkü 9 ykr çok iddialı bir rakam.

    ben şöyle ölçüyorum.
    lpg yi tamamen bitiriyorsun, sonra isteğine göre 20 yada 30 ytl lik gaz alıyorsun. km göstergesini sıfırlayıp yola çıkıyorsun. gazı tamamen bitirdikten sonrada, lpg ücreti bölü / yaptığın km. bu method daha sağlıklı sonuç veriyor, eğer deponu lpg istasyonunda fullettikten sonra km yapıp tekrar depoyu doldurup ölçüm yaparan çok sağlıklı olmaz. her istasyon farklı basınçla depoyu dolduruyor kimi az koyuyor kimi fazla.
  • Ben yol bilgisayarının verdiği ortalama yakıt tüketiminin yalancısıyım. Fakat sonradan forumlarda okuduğuma göre bu rakam güvenilir bir rakam değilmiş. Ben lpg yakıt göstergesi kırmızı yanarken 20 lt.lik lpg doldurtmuştum ve kilometre sayacını sıfırlamıştım. Dediğiniz gibi bir ölçüm eminim daha sağlıklı olacaktır. İlerleyen günlerde sizleri haberdar ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: c@n@v@r


    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2

    1.0 araca lpg takılırmı ya? araba gitmezki kardeşim ya bide bagaj yok zaten yarısta ben olsam uğraşmam


    Araba gidiyor. Yani bu gitme kavramı insanlara göre değişiyor. Evet 1.4 ya da 1.6 arabadaki gibi hızlanma yok. 0'dan başlarsan nazlarak hızlanıyor. Ama bunlar 40 km.'ye kadar. Ondan sonra 3. hele 4. vitesi gördün mü gaza çok iyi tepki alıyorsun. Bu davranış benzin lpg çok farketmiyor.

    2 senedir yaris kullanıyorum. Bagaj daha çok şehir dışı yolculuklarda iş gören bir şey ve ben şu ana kadar arabayla şehir dışına çıkmadım. Şu ana kadar 2 ya da 3 kez bagaj darlığı sıkıntı yaratmıştır. O gibi durumlarda da arka koltuğun dar olan tekini yatırırsın al sana bagaj. Kalabalık bir ailem olmadığı için sorun yok.

    arkadaşım yanlış anlama gitmez derken 1.0 benzinli motor zaten az yakar lpg ile benzinin performasıda malum aynı değildir o yüzden dedim yoksa yerinden kıpıldamaz anlamında gitmez demedim tabi
    ş. dışı kullanmıyorum pek demişsin ama ya kullanırsan? neyse karar senin tabi saygılar ama bn olsam taktırmazdım yahu




  • Yol bilgisayarında okuduğun veriler ile LPG nin alakası yok aslında. Sonuçta LPG nin interface i benzin enjektörlerine giden enerjiyi kesiyor ancak, arabanın benzin ECU su bunu algılayamadığı için benzin yakıyormuşcasına ölçüm yaptığını sanır. Dolayısı ile orada gördüğün rakam yanlış.

    Normalde doğru kalibre edilmiş bir sistemde LPG tüketimi benzine göre litre bazında %25-30 civarında daha fazla olması gerekir. Tabi bu aynı gücü elde edebilmen için gerekli olan oran. Eğer daha az tüketecek şekilde kalibre edilirse performanstan feragat edip tüketimde fayda sağlamış olursun. Teorik olarak tabi..
  • Evet, uzun zamandır muhtemelen memlekette bir ilk olan Yaris LPG Dönüşümü hakkında yazmıyordum. Yazacak bayağı konu birikti, işte yazıyorum.

    LPG’yi arife günü yaptırtmıştım. Dolayısıyla Ramazan Bayramı’nda bol bol arabayla dolaştım. 4-5 kişiyle arabayla bol bol dolaştım. Yokuşlardan kalkarken bir zorlanma oluyordu ve zaman zaman motor ben istop ediyorum demeden pat diye istop ediyordu. Araba sadece 2 kişi varken bile yokuşlarda kalkış tam bir bela oldu.

    Bu sorun üzerine ertesi cumartesi tekrar Olgun LPG’nin yolunu tuttuk. Zaten arabanın tekrar konfigürasyonu için bir hafta sonra getirin denmişti. Problemi oradan çalışan Adnan’a ilettim. Adnan konfigürasyonda bir ayar değiştirdi. Yokuşta kısa bir test yaptım sorun düzelmiş gibi geldi. Fakat tekrar yola çıkınca aynı sorunun süregeldiğini gördüm. Bir muhabbet sırasında, 2001 model Corolla’sına LPG taktıran Saygın arkadaşım kendisinde de benzer problemin olduğunu, lpg’nin yanmaya karşı daha hassas olduğunu ve bujileri değiştirince sorunun düzeldiğini bildirdi. Bu işler olup biterken bir problem daha farkettim. Çağlayan’dan Kağıthane yokuşunu bilenler bilir. Uzun ve dikçe bir yokuştur. Bu yokuştan ayağım hafifçe frene basılı iniyordum. Fakat ciddi bir şekilde arabayı silkeliyor kendi öne atmaya çalışıyordu.

    Nitekim, bujileri değiştirip son durumu tekrar göremeden Küçükyalı Atatürk Caddesi’nde talihsiz bir kaza oldu. Mecburen araba Kartal Derindere yolunu tuttu ve 1 hafta orada yattı. Çıkarken bujilerini de değiştirmelerini istedim. Bujiler değişti, hava filtresi de çok dolmuş o da değişti. Arabanın benzinli gidişi bile toparladı. LPG de yokuşta kalkışlardaki durma problemi de büyük ölçüde ortadan kalkmış gibi görünüyordu. Arabanın yokuş inişlerindeki silkeleme problemini tekrar test etme fırsatım olmadan tekrar geçen cumartesi Olgun LPG’nin yolunu tuttum.

    Yokuş aşağı olan sorunlarımı ilettim. Dedilerki bu enjektör bu arabanın motoru için fazla biz bunu yeşil başlı enjektör takacağız. Daha önce niye takmadınız dediğimde ise daha önce ellerinde olmadığını söylediler. Bosch enjektör değişti. Yeni takılan enjektör de sıfır gözüküyordu. Araba otomatik kalibrasyona sokuldu. Fakat defalarca denemelere rağmen kalibrasyon tamamlanmadan motor duruyordu. Uzun uğraşlar sonunda manuel kalibrasyon yapıldı.

    Bir hafta kadar gaz ile arabayı sürdüm. Tam bir düş kırıklığı yaşadım. Araba düz yolda bile 1200 devire çıkana kadar kıpırdamıyordu. Şehir içinde arabayı benzinle kullanmak zorunda kaldım. Bir hafta süresince gözlemlediğim durum benzinle 10 km. kadar gittikten sonra gaza geçtiğimden kalkışlarda problem olmuyordu. Yani motor yeterince ısınırsa problem yok. Ama 2 km. gidip gaza geçirsem vay halime. Bu gözlem ışığında dün 15 km. kadar aracı benzinde kullanıp tekrar Olgun LPG’nin yolunu tuttum. Araç radyatör suyu ısısı 83 derece gösteriyordu ve aralıklarla radyatör hızlıca fanı çalışıyordu. Otomatik kalibrasyona arabayı soktuk. Kalibrasyon başarıyla tamamlandı. Dün yaklaşık 80 km. gaz ile kullandım. Sonuç oldukça başarılı. Benzinden hiç bir farkı yok. Hatta benzinden bile iyi oldu diyebilirim. Biraz daha aracımı kullanıp sonuçları tekrar sizlere iletirim.




  • Yakıt Tüketimi Kaydı

    Arabamın son LPG konfigürasyonunda sonra tüketim değerleri merakla beklemekteydim. LPG’yle yakıt bittiğine dair ses sinyali ötene kadar dolaştım. Ardından Ümraniye Opet Bengi Petrol’den 30 YTL’lik yakıt aldım. Kilometre sayacını, yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketim, ortalama hız göstergelerini sıfırladım. Aynı prosedürü ikinci kez de tekrarladım.

    Yoğun köprü trafiğinden dolayı oldukça sıkışık trafikte dur kalk ile seyretmek zorunda kaldım. Sonuç,
    1. Ölçüm
    Ort. Hız : 23 km/s, Ort. Yakıt Tüketimi : 7.6 l/100km, Menzil : 220 km.
    2. Ölçüm
    Ort. Hız : 23 km/s, Ort. Yakıt Tüketimi : 7.7 l/100km, Menzil : 210 km.

    30 YTL ile yaklaşık 18lt. LPG alınıyor. Dolayısıyla tüketim değerlerim,
    1. 8.18 lt/100km => 13.60 YTL/100km
    2. 8.57 lt/100km => 14.30 YTL/100km

    Peki ne kadar tasarruf ettim?
    Bu konuda tahmin yürütecek olursak 30km/s ortalama hız ile arabamın tam olarak 6.8lt/100km. tükettiğine defalarca şahit oldum. Peki 23km/s hız ile ne tüketirdim? Yaklaşık 7.2lt/100km. gibi bir rakam sallayabiliriz. Bu da mevcut benzin fiyatlarıyla 22.25 YTL’ye karşılık gelir. Nihayetinde 100 km. başına yaklaşık 8.2 YTL gibi tasarruf demek.

    İyi yolculuklar.




  • Çok teşekkürler, güzel bir bilgilendirme. Çok faydasını gördüm. Bende Toyota Yaris 1.3 SOL Triptonik 2008 model bir araba var. Az yakıyor ama benzin pahalı. LPG taktırcam lakin sorun yaşarım diye korkuyorum. Arabayı sıfır kendim almıştım. Bir sorunu yokken başıma bela açmak istemiyorum.
  • başlık hortlamıııışşş...
  • bende de yaris 1.0 var bilgilendirme icin cok tesekkurler
  • Başlığın bu kadar süre sonra ilgi görmesi hoş.

    Açıkcası ben de bir süredir lpg'yi söktürmeyi kafaya taktım. Bir çok sebebi var tabii bunun.
    1. İstanbul'da bir çok AVM'nin açık otoparkı yok. Gerçi ben çoğu kapalı otoparka giriyorum. Ama bu işi sıkı tutan bir kaç yerden geri döndürülüp ikinci sınıf vatandaş muamelesi görmek iğrenç.
    2. Oturduğum apartmanın otoparkına bir yıldır park ediyordum. Sonunda gazlı olduğunu öğrendiler cart curt ediyorlar.
    3. Arabanın stepnesi çok ince olduğu için simit tank bagaj düzenimi çok bozdu. Bagajı düzleştiren plastik platformu da kullanamıyorum. Bagajım zaten dardı şimdi hiç kullanamıyorum.
    4. Simit tank yükseklik yarattığından dolayı arka koltuklar tam geri gidemiyor. Bayağı bir önde duruyor ve arkaya oturanlar zorlanıyor.
    5. Bebeğim dünyaya geldi için 3 ve 4 daha da önem kazanıyor. Ufff.

    Sonuçta 60.000 km'dir LPG ile kullanıyorum. Şimdinin parasıyla kabaca km'de en aşağı 10kr tasarruf etsem 60.000 km'de 6000 TL eder. Hiç de az para değll. Gene de eskisi kadar km yapmadığım için (ayda yaklaşık 1250 km yapıyorum) ek masrafı sineye çekip lpg'den kurtulmak istiyorum.

    Eski kasa yaris'e lpg taktırmak isteyenlere duyurulur.




  • Arkadaşlar 2005 1.3 sol aldım geçen cuma. Cumartesi günü gittim lpg taktırdım çok memnunum bi sıkıntısı yok uzun yola gitme fırsatım olmadı ama şehir içinde beni üzmüyor:) bu şartlarda en güzel tercih lpg bence herkese saygılar....
  • BENCE 1.0 MOTORA LPG TAKTIRMASANIZ DAHA İYİ. HEM ZATEN DÜŞÜK OLAN PERFORMANSINI İYİCE KAYBEDECEKTİR. HEMDE ZATEN KÜÇÜK OLAN BAGAJI İYİCE KÜÇÜLECEKTİR. ÜSTELİK LPG TAKTIRMA MALİYETİNİ DE DÜŞÜNÜN. BİRDE NERDE VE NE ZAMAN OKUDUĞUMU HATIRLAMIYORUM AMA JAPON OTOLARDA SERAMİK BUJİ KULLANILDIĞI İÇİN, LPG MOTORA DAHA ZARARLI OLUYORMUŞ DİYE BİR YAZI OKUMUŞTUM SANKİ. İYİ ARAŞTIRIN BENCE...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.