Şimdi Ara

tırların markalara göre yakıt tüketimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
3
Favori
191.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kaç günden beri internette geziniyorum ama piyasada ki tırların yakıt tüketimine ait bie bilgi bulamadım taksilerde sürekli veriyorlar 100 km de şehir içi şu kadar şehir dışı şu kadar diye ama tırlarda öyle bir şeye raslayamadım...

    sizin kendi kullandığınız araçlardan gözlediğini yada nette gördüğünüz bu tür karşılaştırmaları veren bir site var mı.....

    ve bir tartışma konusu yakıt ta en cimri ve performansı yakıt tüketimine göre en iyi olan araç hangisidir marka klasmanında ve model klasmanında....



  • her marka kendine göre reklam yapr,misal: yüksek performansta az yakit...
    Özellkle Almanya ve avrupada en ekonomik arac olarak Renault Premium,MB Axor ve 2,3m kupali Iveco stralis gösterilir...nedeni ise,araclar emsallerine göre 200-300kg daha hafif...motor ayarlari,differesiyal,sanziman tahvil oranlari vs.

    Yakit tüketim konusunda bir modelden sana bilgiler aktarabilirim...

    Volvo FH 520


    hiz 85 km/h - ortalama yakit 26 litre ( 65 km otoban )
    hiz 66 km/h - ortalama yakit 30 litre ( 126 km ,yerlesim disi )

    rampa yüzde 3,5 - 86 !!!! litre

    yani uzun lafi kisasi = düz yolda sabit 85 km hizda .ortalama 24 litre/100km
  • yazdığın rakamlar düz yolda yüksüz anladığım kadarıyla daha doğrusu anlamaya çalışıyorum,
    benim bildiğim 15-20ton da 400hp lik araçlar ortalama 31lt yakar, şöförüne aracına yoluna görede +3 -3 litre değişir...tabii istisnai durumlar oluşabilir ama ortalama öledir diyebiliyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: korsallar

    yazdığın rakamlar düz yolda yüksüz anladığım kadarıyla daha doğrusu anlamaya çalışıyorum,
    benim bildiğim 15-20ton da 400hp lik araçlar ortalama 31lt yakar, şöförüne aracına yoluna görede +3 -3 litre değişir...tabii istisnai durumlar oluşabilir ama ortalama öledir diyebiliyorum...

    valla kardeş yakıt bana göre bunlardan dolayı değişir;
    -Yola göre rampa iniş çıkış düz yol falan fln
    -Aracın bakımına (göre filtreler falan turbo kabloları....)
    -Şöföre göre (hızlı yavaş rölantinde falan)
    -Yüke göre değişir
    Ama birde şu yöntemler var araba almayı düşünüyosan 2004 2005 2006 model aralığında bi pro al.Araba konforsuz diyemem ama çok konforlu da diyemem.arabaya yanık yağlar var onlardan alıp koycan pek bişey değişmiyo.Sadece egzoz dumanında kararmalar ve koku yapıyo.başka bir sakıncası yok.Arabanın motorunun 2-3 senede indirir ama sen o motorun parasını misli misli çıkarmış olursun.Trafiktede bildiğim kadarıyla pek bi sorun olmuyo (cezası falanda yok) Heee ben performans isterim dersen git bi ford cargo al.Arabada güç dersen güç performans dersen performans ehh biraz fazla yakar o kadar.(çok fazla bi fark olmaz )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaRgO3230(C-S) -- 8 Aralık 2007; 19:43:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CaRgO3230(C-S)

    ) Heee ben performans isterim dersen git bi ford cargo al.Arabada güç dersen güç performans dersen performans ehh biraz fazla yakar o kadar.


    yerli olsun, otosandan olsun....


     tırların markalara göre yakıt tüketimi




  • kaptan,bu biodizeler ucuz , tamamda, söylentilere göre Biodizel,mazot pompasini, -borulari ,filtre tikanmasina
    yol aciyor...ve motorun calismasini engeliyor...tabi cummins motorlarini bilemem...memnunsan, ne mutlu sana

     tırların markalara göre yakıt tüketimi
  • biodizel nasıl Turkiye de tutuldu mu? ve litresi ne kadar?

    bildigim kadarıyla tır larda yakıt oranı
    duz yolda %25 sevyesinde
    yuklu ve karma yollarda bu orana %33 civarında oluyor..

    bunu değiştirecek etkenler tabi ki şöför, yol durumu, trafik, tonaj, hatta ve hatta lastik hava basıncı..
  • ....dayımın oglu eskiden as700 kulanırdı..
    eleman o kadar hız tutkusuyla yanar tutuşurdu ki 100 lt mazota 10 lt de benzin atardı..
    yetmedi turbo yu sokturdu as950 turbsosu taktı
    yetmedi egsozun susturucuyu cıkardı..düz boru vardı..ama ne guzel bir sesi vardı arabanın...

    Allahtan ne kazası oldu ne de başımızı agrıttı bu yuzden..ama 3 ayda bir motor indirince babası arabayı altından aldı

    bu akşamın muhabbetide bu olsun
  • dahası var...
    hafif yukte calıştıgından araba yuklude olsa ucuyordu..bi ara defransiyeli degistirdi oranı hıza ayarlı bir ayna-mahrudi taktırdı..
    otobuslerle oynardı..

    dışınıda modifiye ederdi..kuşakları degiştiridi..hani şu super 700 filan yazanlardan..
    dıştan bakınca cok yakışıklı bi araçtı..o arabayı şöföre verdiler. 3-5 gun sonra eleman diloavsı rampasından inerken 3. şeritte bir kamyona carptı..iki arabada pert..Allahtan birşey olmadı canlarına
  • dedigim olay 92 de filan oluyor..o zamanlar sarı 900 ler daha yeni cıkıyor..950 hak getire..

    attıkları yuk en fazla 10 tondu..o yuzden fren olayı sıkıntı degild..ha ona da ayar yaptırmıştı zaten..
    ventil taktırdı.. arka kampanayı degiştirdi filan..ankarada ostimden hurdadan parcaları alır birazını kendimiz takar birazını taktırık..

    ne meraklıydı yaw..
  • Ya şöför rampayı inerken onundekini solluyo yetmiyor sollayanıda solluyor.düşün rampa aşşaga 3. şeritte rampa cıkan kamyoncuya vuruyor..neyse ki birşey olmadı ama araba direk hurdaya gitti..şase yamuldu kasa gitti filan..neyse ki alttan gelen kamyonda doç tu..yoksa burunsuz araba olsaymış kötü olurdu..

    şöför aynen tekmeyi yedi..kasko vardı da ucuz atlattılar hasarı..

    ama dayı oglu yetinmedi..bi 200.26 fatih aldı...
    ya mevzu uzayacak... bu konunun muhabbeti degil.. simdi @beyaz_23
    kızacak

    kamyoncular dernegine devam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AhmEthem -- 9 Aralık 2007; 1:00:53 >
  • Az yakan Daf cf modellerı kucuk lastık bıde yoldada ıyı kayıyor
  • Aracın yakıtı ağırlık, motor hacmi, motora göre vurulan yük, gidilen yolun eğimi ve kalitesi, sürücü kullanım stili ve yere değen tekerlek sayısı, vitesin otomatik ya da manuel oluşuna göre değişir. Size şunu söyleyebilirim: Mesela piyasada çok tutulan modellerden birisi olan Mercedes-Benz 3240'ı sürücü dahil gramı gramına 32 ton yüklerseniz ve yaklaşık %20'si inişli çıkışlı olan bir otoyola gönderirseniz 28-31 lt. mazot yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nJOY -- 12 Mart 2008; 0:24:05 >
  • Elime Lastautoomnibus dergisinin 95 yılına bir sayısı geçti, burada eski model olmasına rağmen fikir vermesi açısından tüketim değerleri var:

    1. sıra Volvo fh16/520 , 2. sıra Volvo fh16/420 3. sıra Scania R143MA500A 4. sıra MB1850ls,


     tırların markalara göre yakıt tüketimi
  • njoy kardeş sen ne yaptın yaa 3240 bende kullandım 28 tonla adana istanbul arası
    %34----%36 arası yakıyor
    32 tonla o araba en aşagı %37 yakar

    ben 3240 la jete gittim tarsus kirlikten bayrampaşa ya 24.5 ton üzüm yükledim
    araba %39---%38 arası yaktı


    3230 cargo ilede gittim 22 tonla aynı yolda araba mazotu içti resmen %45 in altına düşmedi



    ARABADA JET İÇİN ARABA DERSEN 1517 ATEGO HEM YAKIT DÜŞÜK HEMDE DÜZDE YER UÇAGI
    HE BİR TEK RAMPASI YOK UTANMASA GERİ KAÇACAK

     tırların markalara göre yakıt tüketimi




  • oda dogal birşeydir mercedes in rampası yoktur
    kamyonlarda da 3240 hariç
  • ama yinede ben BMC derim herzaman
  • kardeş bizde man tga 18.430 var.şöfor sert kullanır.adana-samsun-adana arası 26ton sürekli narenciye çeker.kışın %38 yakıyor ortalama
  • vayy be bende kamyonları 15-16 lt fln yakıo sanardım bu bölüme ilk defa girdim normal araçlar bölümünde biz 7-8 litrelerde takılıyoruz şehir içi sizleride bekleriz
  • Arkadaşlar,kırkayak veya tırdorse ile 40 ton kaya taşısak ve 60 km gitsek,sonra 60 km boş dönsek,mazot safriyatı ne kadar olur bilgisi olan var mı acaba?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.