Şimdi Ara

FREN YAPINCA NEDEN SES GELİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
122.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 206 Peugeot'um var. Son zamanlarda frene basınca tiz bir ses gelmeye başladı. Sebebi ne olabilir?



  • birkeç nedeni olabilir.Normalde balata tozları birikmişse bunu yapabiliyor ama genelde sert balatalarda olur.
    ben yine en kötü durumu düşünerek balatanın bittiğine işaret olan ses olabilir mi diye aklımdan geçiriyorum.Gerçi peugeot ların fren bittiğinde gösterge panelinde yanan lambaları vardı diye hatırlıyorum ama belki daha ileri modellerdedir.Kataloga bakmak lazım.

    şimdi özetlersek ,
    en kötü durumdan başlayarak balata bitmiş ve uyarı lambası yanmıyorsa büyük bir ihtimalle balatanın üstünde bulunan ve diske sürterek durumu haber veren küçük ince metalden yapılmış bir parça vardır.bunun görevi balata belirli bir mesafeye kadar aşınınca diskin kenarına sürterek araç sahibini uyarmasıdır.Şimdi yeni model araçların çogunda balatanın bittiğini haber veren gösterge ışıkları vardır.

    bundan başka arka franler kampana ise genelde balata tozu dışarı atılamamış içinde birikmiş olması muhtemeldir.Periodik bakımda hava ile temizleyerek bir sonraki bakıma kadar idare edebilir.

    klasik kuş sesi tabiri ile bilinen olaysa hafif frene basıldığında ses gelir ancak sert frenlerde bu ses kaybolur bu aslında yan sanayi balatası veya sert balata kullanılmasının göstergesidir.Sesden kurtulmak için yumuşak balata seçilmesi yeterlidir.

    bir de taksicilerde çok sık gördüğümüz çok sık kullnılan ön frenlerden gelen bir ses vardırki bunu önlemek için frene daha az basmak ve freni ısındırmamak gereklidir.Uygun kalitede fren balatası seçimi ile sorun çözülebilir.Ancak piyasada dolaşan şahin taxiler en ucuz balataları kullandıkları için bu sese katlanırlar .

    ıslakken gelen bir ses ise yukarıda arkadaşımızın belirttiği gibi kısa frenler yaparak diski kurutarak bundan kurtulabilirsiniz.Bütün çabalara rağmen geçmiyor ise yukarıdaki seçeneklere odaklanın.

    not: birinci durumda anlattığım fren kalınlığını tekeri indirmeden bazı araçlarda saptamak mümkündür .eğer jantta balatanın görülebileceği yeterli boşluk varsa ,ön tekeri tam kırın, yandan balatanın et kalınlığına bakın.Bitmiş balata kalınlığı kendini belli edecektir.
  • balata ve diskleri kontrol et istersen.
  • Islakken geliyorsa o bende de var. Bi kaç kere basınca frene kendiliğinden geçiyor...
  • birkeç nedeni olabilir.Normalde balata tozları birikmişse bunu yapabiliyor ama genelde sert balatalarda olur.
    ben yine en kötü durumu düşünerek balatanın bittiğine işaret olan ses olabilir mi diye aklımdan geçiriyorum.Gerçi peugeot ların fren bittiğinde gösterge panelinde yanan lambaları vardı diye hatırlıyorum ama belki daha ileri modellerdedir.Kataloga bakmak lazım.

    şimdi özetlersek ,
    en kötü durumdan başlayarak balata bitmiş ve uyarı lambası yanmıyorsa büyük bir ihtimalle balatanın üstünde bulunan ve diske sürterek durumu haber veren küçük ince metalden yapılmış bir parça vardır.bunun görevi balata belirli bir mesafeye kadar aşınınca diskin kenarına sürterek araç sahibini uyarmasıdır.Şimdi yeni model araçların çogunda balatanın bittiğini haber veren gösterge ışıkları vardır.

    bundan başka arka franler kampana ise genelde balata tozu dışarı atılamamış içinde birikmiş olması muhtemeldir.Periodik bakımda hava ile temizleyerek bir sonraki bakıma kadar idare edebilir.

    klasik kuş sesi tabiri ile bilinen olaysa hafif frene basıldığında ses gelir ancak sert frenlerde bu ses kaybolur bu aslında yan sanayi balatası veya sert balata kullanılmasının göstergesidir.Sesden kurtulmak için yumuşak balata seçilmesi yeterlidir.

    bir de taksicilerde çok sık gördüğümüz çok sık kullnılan ön frenlerden gelen bir ses vardırki bunu önlemek için frene daha az basmak ve freni ısındırmamak gereklidir.Uygun kalitede fren balatası seçimi ile sorun çözülebilir.Ancak piyasada dolaşan şahin taxiler en ucuz balataları kullandıkları için bu sese katlanırlar .

    ıslakken gelen bir ses ise yukarıda arkadaşımızın belirttiği gibi kısa frenler yaparak diski kurutarak bundan kurtulabilirsiniz.Bütün çabalara rağmen geçmiyor ise yukarıdaki seçeneklere odaklanın.

    not: birinci durumda anlattığım fren kalınlığını tekeri indirmeden bazı araçlarda saptamak mümkündür .eğer jantta balatanın görülebileceği yeterli boşluk varsa ,ön tekeri tam kırın, yandan balatanın et kalınlığına bakın.Bitmiş balata kalınlığı kendini belli edecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Kasım 2007; 15:30:53 >
  • Bende de 97 model broadway var.Benim sorunum biraz daha değişik.Yolda giderken frene basılmadığı halde tiz bir ses geliyor(Sesi şöyle tarif edeyim, tiz bir ses sanki elinizde bir düdük var ve de dışarda rüzgar çarpınca düdükten çıkan ses gibi.Çoğu zamanda uğultu şeklinde).Fren pedalına hafif dokunduğumda ses kesiliyor ayağımı çektiğimde tekrar başlıyor.Ses sürekli değil.Uzun süre çalıyor bazen ses gelmiyor.

    Balatalarda mı sorun var acaba.Balataları yemiş olduğunu zannetmiyorum ama anlayamadım.
  • bu konunun balatalarla ilgili olduğunu sanmıyorum.balata sesi çok barizdir ve genelde frene basıldığında olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetatik

    Bende de 97 model broadway var.Benim sorunum biraz daha değişik.Yolda giderken frene basılmadığı halde tiz bir ses geliyor(Sesi şöyle tarif edeyim, tiz bir ses sanki elinizde bir düdük var ve de dışarda rüzgar çarpınca düdükten çıkan ses gibi.Çoğu zamanda uğultu şeklinde).Fren pedalına hafif dokunduğumda ses kesiliyor ayağımı çektiğimde tekrar başlıyor.Ses sürekli değil.Uzun süre çalıyor bazen ses gelmiyor.

    Balatalarda mı sorun var acaba.Balataları yemiş olduğunu zannetmiyorum ama anlayamadım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bu konunun balatalarla ilgili olduğunu sanmıyorum.balata sesi çok barizdir ve genelde frene basıldığında olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetatik

    Bende de 97 model broadway var.Benim sorunum biraz daha değişik.Yolda giderken frene basılmadığı halde tiz bir ses geliyor(Sesi şöyle tarif edeyim, tiz bir ses sanki elinizde bir düdük var ve de dışarda rüzgar çarpınca düdükten çıkan ses gibi.Çoğu zamanda uğultu şeklinde).Fren pedalına hafif dokunduğumda ses kesiliyor ayağımı çektiğimde tekrar başlıyor.Ses sürekli değil.Uzun süre çalıyor bazen ses gelmiyor.

    Balatalarda mı sorun var acaba.Balataları yemiş olduğunu zannetmiyorum ama anlayamadım.




    Peki sorun ne olabilir.Ne yapayım fikriniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetatik


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bu konunun balatalarla ilgili olduğunu sanmıyorum.balata sesi çok barizdir ve genelde frene basıldığında olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetatik

    Bende de 97 model broadway var.Benim sorunum biraz daha değişik.Yolda giderken frene basılmadığı halde tiz bir ses geliyor(Sesi şöyle tarif edeyim, tiz bir ses sanki elinizde bir düdük var ve de dışarda rüzgar çarpınca düdükten çıkan ses gibi.Çoğu zamanda uğultu şeklinde).Fren pedalına hafif dokunduğumda ses kesiliyor ayağımı çektiğimde tekrar başlıyor.Ses sürekli değil.Uzun süre çalıyor bazen ses gelmiyor.

    Balatalarda mı sorun var acaba.Balataları yemiş olduğunu zannetmiyorum ama anlayamadım.




    Peki sorun ne olabilir.Ne yapayım fikriniz?


    sanki bana akis bilyaları sesi gibi geliyor.Yani rulman sesi olmasın .Tam anlayabilmek için aracı lifte kaldırtın tekeri boşta elinizle çevirin sürtme sesi mi rulman mı belli olur.Eğer ön akis rulmanından ses geldiğiniteyit ettirirseniz hemen değiştirmeniz gerekir ciddi bir hasar olusur ve rulman kitlenirse başınıza iş açabilir.Eğer balatadan ses geliyorsa bir çok çözümü var ama hiçbiri diğeri kadar önemli olamaz.
  • Fren balatasının içerisindeki aspest eksikliği sebebiyle ötme oluyor, marka değişikliği yaparsanızsorun kalmayacaktır.
  • anladım, teşekkürler arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anzilia -- 4 Aralık 2007; 19:10:40 >
  • Sayın vezir, bende peugeot 206 xs 2001 model araç var. Geçen gün şöyle bir durum oluştu. Fren pedalına bastığımda bir titreşim ayağımda hissettim ve bu titreşim sesi baris duyuldu, frende bir an tutmadı. Bu titreşim sürtünmeden değilde sanki bir kaynak makinası çalışırken çıkarttığı elektrik sesi ve titreşimi gibiydi. Sonra tekra fren pedalından ayağımı çekip bastım düzeldi. Fakat hemen akibetinde tekrar yaptı aynı olayı. Bir gün sonrada panelde bir ışık yandı (O) bu tarz ve dairenin içinde kayan bir araba resmi var. Ama fren şuanda normal çalışıor fakat ben usataya gidene kadar tedbirdeyim. Bu neden kaynaklanır acaba arıza neden olabilir. Aracımda abs mevcut, bundan kaynakalanan bir durum olabilirmi? Teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: halilserkan

    Sayın vezir, bende peugeot 206 xs 2001 model araç var. Geçen gün şöyle bir durum oluştu. Fren pedalına bastığımda bir titreşim ayağımda hissettim ve bu titreşim sesi baris duyuldu, frende bir an tutmadı. Bu titreşim sürtünmeden değilde sanki bir kaynak makinası çalışırken çıkarttığı elektrik sesi ve titreşimi gibiydi. Sonra tekra fren pedalından ayağımı çekip bastım düzeldi. Fakat hemen akibetinde tekrar yaptı aynı olayı. Bir gün sonrada panelde bir ışık yandı (O) bu tarz ve dairenin içinde kayan bir araba resmi var. Ama fren şuanda normal çalışıor fakat ben usataya gidene kadar tedbirdeyim. Bu neden kaynaklanır acaba arıza neden olabilir. Aracımda abs mevcut, bundan kaynakalanan bir durum olabilirmi? Teşekkürler...


    sayın halilserkan ,
    Duymuş olduğunuz titreşim ve ses ABS devreye girdiğinde çıkan titreşimdir ve tamamen normal bir durumdur.Demek ki yolda kaygan bir yüzey var ve siz sert fren yapmışsınız demektir.Yağmurlu bir gün olabilir!
    Eğer ABS ışıgı devamlı yanık kalıyorsa problem var demektir.Ancak şu an yanmıyorsa yola devam çünkü zaten ABS devreye girince böyle bir titreşim olması gerekir.
  • Şuanda sürekli yanar vaziyette, daha önce abs deneyimim olmuştu sert bir frenle. Epey darbeli bir şekilde bunu hissettim ama bu seferki, sıkışık bir trafikte dur kalklar sırasında düşük hızda meydana geldi ve titreşim halindeydi, darbeli değildi. Sanırım abs den kaynaklanan bir sorun, umarım masraf büyük olmaz. Bilgi için teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: halilserkan

    Şuanda sürekli yanar vaziyette, daha önce abs deneyimim olmuştu sert bir frenle. Epey darbeli bir şekilde bunu hissettim ama bu seferki, sıkışık bir trafikte dur kalklar sırasında düşük hızda meydana geldi ve titreşim halindeydi, darbeli değildi. Sanırım abs den kaynaklanan bir sorun, umarım masraf büyük olmaz. Bilgi için teşekkürler...


    aracınızın torpidodaki katologunda yanan ışığın anlamını yazıyor olması gerekir , bakıp ne yazıyor yazarsanız yardımcı olmaya çalışırımç.
  • Keşke torpidom da aracımın kataloğu olsaydı ama 2. el aldığım aracımda yok malesef.
  • şimdi internetten kılavuz buldum. abs uyarı lambasıymış. sürekli yanıyorsa abs devre dışı kalmıştır diyor. inşallah çok bir masraf çıkarmaz ama neden böyle bir arıza vermiştirki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: halilserkan

    şimdi internetten kılavuz buldum. abs uyarı lambasıymış. sürekli yanıyorsa abs devre dışı kalmıştır diyor. inşallah çok bir masraf çıkarmaz ama neden böyle bir arıza vermiştirki?


    hiç belli olmaz , ancak kesin olan ABS devre dışıdır belki tamamen belki kısmen , nedenini bilebilmek için illaki kontrol şart.
    Ama benim aklıma efsane olmuş cep telefonu kullanımı nedeni geldi .Aslında inanmıyorum ama bazen doğru çıkabiliyor.yanıtlanması biraz zor bir konu.

    olasılık olarak arıza ısışı temassızlık veya bu işten sorumlu sigortanın da atmasından kaynaklanabilir.Hadi hayırlısı diyelim.
  • Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. Bir gösteryim bakalım ne çıkacak. Selamlar..
  • Fren yapınca tiz ses gelmesi balata değişim zamanının geldiğinin işaretidir. Çok nadir ara ara geliyorsa balata ve disk arasına taş toz toprak benzeri bişey gelmiştir. Güvenli fakat sertçe fren yaparsanız ses büyük ihtimalle gider. fren yapınca direksiyonda titreşim hissediyorsanız disklerde bombe yada benzeri bir bozukluk vardır. Diskler ya tornaya gider yada komple değişir. Abs ışığı yanıyorsa lastikleri kitleyecek şekilde sert fren yapın (tabi boş ve güvenli bir yerde) abs devreye girmiyorsa ABS sigortalarını kontrol etmek gerekir. Oda yemezse masraflı bir ABS beyni değiştirme durumuyla karşı karşıyasınızdır. Uzun yolda fren boşalıyor pompalayarak tutuyorsa çok yumşaksa ve tutması için pompalamak gerekiyorsa westenhaus delinmiş olabilir. Tamir takımı yerine yeni bitane almak en sağlamıdır. Fren en dipte tutuyorsa ve ozamanda sadece kızaklıyorsa fren boruları delinmiş yada merkezler patlamış olabilir. Fren hidroliğini kontrol edin eksikse borularda delik vardır veya jantların içinde ıslaklık varsa merkezler gitmiştir ve hidrolik kaçırıyordur.
    Şimdilik aklıma gelen fren arızaları bunlar. ABS ve Disk sorunu hariç hepsini yaşadım zaten tecrubeyle sabittir yani.
  • geri geri gidip frene basıncada sıkışan bişey varsa çıkabiliyor.(lada ile tecrübe edildi)
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.