Şimdi Ara

Dikkat!!İnteraktif bankacılığı sık kullananlar göz atsın.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
7.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kısa yoldan zengin olmak isteyen emek düşmanı dolandırıcılar aynı garanti bankası gibi site hazırlamışlar.Bu site sayesinde sizden kredi kartları ya da interaktif bankacılık kullanıcı adı-sifre gibi bazı bilgiler istemektedirler.Ya da mail yoluyla bu bilgilerinizi bir forma yazdırıp cevap atılmasını istemektedirler.
    Bu gibi kendini uyanık sanan bu ahmaklara fırsat vermemek için bankanız yeterince önlem almaktadır ama sizin de uygulamanız gereken birkaç hususu buraya aktarmak istiyorum:

    1.Bankanızın linkini sık kullanılanlara eklemekten kaçının.Bu linkin hedefi değiştirilebilir.
    2.Bankalar hiç bir zaman mail aracılığıyla sizden kullanıcı adı-şifre gibi kişisel bilgiler istememektedir.O yüzden bu amaçla gelen maillere karşı dikkatli olunuz.


    bu basit 2 yöntem sizi büyük sıkıntılardan kurtarabilir.

    Okuyanlar okumayanlara,bilenler bilmeyenlere iletsin lütfen.Dolandırıcılara fırsat vermeyelim,teşekkürler.







  • 1.Bankanızın linkini sık kullanılanlara eklemekten kaçının.Bu linkin hedefi değiştirilebilir
    peki ben sürekli burdan (sık kullanılanlar) giriyorum nasıl değiştirilebilecek ki burası
    ayrıca bankanın sayfası olduğunu aşağıda çıkan kilit resminden güvenli olduğu da anlaşılıyor sanırım
  • kardeş bunu ben söylemiyorum,yetkililer söylüyor.Herkes kilit resmine bakmıyor ki.hem illa değiştirilecek diye bişey yok bu bir ihtimal..
  • bu konuda bana akbank ve garanti bankasından tel ettiler ve söylediler ve ben de telde yaptığım görüşmeyi aynen bazı topiclerde yazdım ve bankaların bu konuda yapmış olduğu uyarıların linklerini verdim
    yinede uyarın için tşk.
  • tsk
  • Mozilla 1.7.3 (Linux), Mozilla 1.7.5 (Windows) ve Firefox 1.0 daki bir acık da bu olayın olmasına canak tutuyor haberiniz olsun...
  • Yeter be.. Şu Firefox'u kötülemeyin artık!!! Bilmiyorum IE'ciler mi salıyor bu yalanları ortalığa ama sıktı artık...

  • ne salması ne yalanı kardesim alala !!! yahu biraz arastırmacı olun ilk önce ondan sonra konusun sen ölene kadar firefox kullan banane ki herseye duygusal yaklasiyorsunuz yaaa

    al sana yalan dedigin haber
    türkce :http://www.ntvmsnbc.com/news/303991.asp

    ingilizce :http://www.zdnet.com.au/news/security/0,2000061744,39176307,00.htm




  • vay be neler çıktı...
  • internetten işlem yapmayın en kolayı
    keylogger ı var efi var püfü var ...

    en ufak krizde bankalar paranıza el koyar da "bilgisyarınıza trojan girmiş, bzim suçumuz yok" derlerse şaşırmam walla, burası Türkiye ...
  • o paraların hepsi siğortalı başıma kredi kartı dolandırıcılığı geldi internetten hiç alışveriş yılmadığı halde net üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapılmış tabi hrkes bana yüklendi netten alış veriş yaptın diye ama benim netten alış veriş yapma olayım bundan sonra başladı adamlar alacağını zaten alıyo o zamana kadar bilgisayardan işlem dahi yapmıyodum artık bütün işlemlerimi bilgisayardan yapıyorum netten alış veriş yapanlar bilir gerekli numaralar var bu numaraları geç sen zaten kredi kartını bir yere gittiğinde verdiğin adama nasıl güveneceksin internette aracı yok direk olarak sen geçiriyorsun kartı dahası varmı key logerlar içinde o kadar javascript ile ekran klavyesi yaptılar onları kullan problem olmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Faux Carnival

    Yeter be.. Şu Firefox'u kötülemeyin artık!!! Bilmiyorum IE'ciler mi salıyor bu yalanları ortalığa ama sıktı artık...




    ciddiysen yuh.. ne diyim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tribesman

    o paraların hepsi siğortalı başıma kredi kartı dolandırıcılığı geldi internetten hiç alışveriş olmadığı halde net üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapılmış tabi herkes bana yüklendi netten alış veriş yaptın diye ama benim netten alış veriş yapma olayım bundan sonra başladı adamlar alacağını zaten alıyo o zamana kadar bilgisayardan işlem dahi yapmıyodum artık bütün işlemlerimi bilgisayardan yapıyorum netten alış veriş yapanlar bilir gerekli numaralar var bu numaraları geç sen zaten kredi kartını bir yere gittiğinde verdiğin adama nasıl güveneceksin internette aracı yok direk olarak sen geçiriyorsun kartı dahası varmı key logerlar içinde o kadar javascript ile ekran klavyesi yaptılar onları kullan problem olmaz

    + katılıyorum onca güvenlik var zaten öyle bişey olsa bunca banka ve resmi daire net üzerinden online bağlanıp işlem gerçekleştiriyorlar birşey olacak olsa onlara olur+




  • Arkadaşlar keylogger ile olay bitmiyor. Screen logger ile sanal klavye hikaye oluyor ve Garanti bu konuda kimseyi uyarmıyor. Kısa bir arama yapın nette, iş bankası, koçbank, ykb gibi bankaların bu konudaki uyarı yazılarını rahat görürsünüz, ama Garanti'nin yok. İnsanlar da bunların sistemi tamamen güvenli zannediyor doğal olarak. Dolandırıcılar da bunu ve Garanti'nin diğer açıklarını da bilerek buraya dadanıyorlar tabiki. İğrenç bence. Bakın bu konu ile ilgili bir yazı yazmıştım iyi okuyun:
    http://forum.donanimhaber.com/m_2047741/tm.htm




  • peki bu sahte garanti bankasının site adresi nedir?
  • necroshine, tesekkurler uyari icin. Bir uyari da ben ekleyeyim.

    Kredi karti bilgilerinizi girdiginiz herhangi bir alisveris sitesi veya herhangi bir online bankacilik sitesi soz konusu oldugunda size gelen bir e-maildeki linki tiklayarak siteye baglanmayin.

    Bu sekilde yapilan dolandiriciliklar giderek daha populer oluyor. Girdiginiz site sizin sandiginiz site olmayabilir. Brezilyada basladi bu olay. Bir bankanin sitesini kopyalamislar. Kullanicilar e-maildeki linki tiklayip siteye giriyor. Hersey normal gorunuyor ama kisisel bilgilerini kaptiriyorlar sadece. Sonradan avrupada epey yayildi bu gunlerde. Turkiyede var mi bilmiyorum.

    Alisveris veya bankanin sitesine giris yaparken kendiniz yazin mutlaka adresi. Bi yerleri tiklamayin.
  • mail ile gelen bir olay okuyun....

    "Sayın Yetkili,
    > >> Benim dün yani 15.02.2005 tarihi itibariyle internet şubeme ait
    >tüm
    > >> bilgilerim ele geçirilmiş. Bu olayı açıklamam gerek. Ben dün gece
    > >> evimde
    > >> iken saat 01.39 da 3433 ten "CepBankınız tanımlanmıştır.İşlem
    > >> yapmaya
    > >> başlayabilirsiniz, Garanti Bankası" şeklinde cep telefonuma bir
    >sms
    > >> aldım.
    > >> Bunun ne olduğunu çözmeye çalışırken 1 dk.sonra 01.40 ta bu sefer
    > >> 3333 ten
    > >> "5555461720 nolu cep telefonuna CepBank ile 300,00 YTL
    >gönderildi.
    > >> 7 gün
    > >> içinde Paramatiklerden kartsız çekilebilir. İşlem referansınız
    > >> 1601375.
    > >> Garanti." şeklinde başka bir sms aldım. Hemen nete bağlanarak
    > >> sitenizden
    > >> Cepbank nedir öğrenmeye çalıştım ve öğrendiğim gerçekten size
    >göre
    > >> harika
    > >> (!) bir şey olan ve bana göre kesinlikle aptalca ve güvenliksiz
    >bir
    > >> uygulama olan sms ile para transferi uygulamasıydı. Dolayısıyla
    > >> birinin
    > >> benim adıma o sırada işlem yaptığını anladım ve hemen müşteri
    > >> hattınızı
    > >> aradım. Bana temsilci kişi alogaranti numaramı sordu, ben de
    > >> bilmediğimi
    > >> söyledim ve bana yol göstererek bunu almamı ve tekrar aramamı
    > >> söyledi. Bu
    > >> arada olup biteni anlamak için internet şubesine bağlandım. İlk
    > >> defa
    > >> baktığım CepBank menüsüne girdim ve bunun açık hale geldiğini ve
    > >> sözkonusu
    > >> cep telefonuna 300 YTL transfer edildiğini gördüm. Beklemede olan
    > >> işlemi
    > >> iptal ettim ve Cepbankı kapalı yaptım ve şubeden çıktım.
    >Temsilciye
    > >> de
    > >> telden almış olduğum alogaranti ile tanımlanan menüden tekrar
    > >> bağlandım.
    > >> Kendisi işlemleri gördü 300 YTL haricinde gündüz 14 te kredi
    > >> kartımdan 700
    > >> YTL nakit avans çekilmiş olduğunu bunun kendi vadesiz hesabıma
    > >> aktarıldığını buradan ayrı olarak 200 YTL çekilerek cep transfer
    > >> işleminin
    > >> başlatıldığını söyledi ve bana acilen bu alogaranti şifresi ile
    > >> şubeye
    > >> bağlanıp o meblağı kurtarmamı söyledi. Şubeye girmeye
    >çalıştığımda
    > >> ilk
    > >> menünün bile geçmediğini gördüm, kendisi şubeyi resetledi ve
    >parola
    > >> parolası ile girmemi söyledi. Bu sefer ilk menüyü geçti fakat
    > >> alogaranti
    > >> şifresini kabul etmedi. Bu arada cep telefonuma sürekli
    >garantiden
    > >> şifreniz
    > >> tekrar tanımlanmıştır mesajları geliyordu yani biri o anda
    >sürekli
    > >> şifremi
    > >> değiştiriyordu. Temsilci bana acele davranmamı ve tekrar denememi
    > >> söyledi.
    > >> Defalarca denedim ve sonuç aynıydı. Sonunda yapacak bişey
    > >> olmadığını ve
    > >> herşeyi iptal etmesi gerektiğini söyledi ve kredi kartını,
    > >> alogarantiyi ve
    > >> internet şubesini iptal etti. 200 YTL yi ne yapacağımı
    >söylediğinde
    > >> aldığım
    > >> yanıt üstüne su içten farksızdı. Böyle saçma bir uygulamayı
    >garanti
    > >> gibi
    > >> bir bankanın başlattığına gerçekten inanamıyorum. Ki karşıdaki
    > >> kişinin ne
    > >> kartı ne de hesabı olmasına gerek bile yok. Bankamatikten gidip
    > >> çekecek
    > >> yani. Bana bankamatik kartım olup olmadığımı sordu ve yok dedim
    > >> çünkü şube
    > >> üzerinden hesap açtığım için buna gerek yoktu. Dolayısıyla hiçbir
    > >> şey
    > >> yapamazsınız ve istiyorsanız savcılığa başvurun dedi. İnanamadım.
    > >> Bu parayı
    > >> ben dahi göndermiş olsam herhangibir problem olasılığı
    >düşünülerek
    > >> müşteri
    > >> hattından bu işlem iptal edilebilmeli ya! Ayrıca gelen mesajda ne
    > >> bir onay
    > >> ne de başka bişey var sadece gönderildi bilgisi. Bu işlemi benim
    > >> yapmadığım
    > >> durumu olamaz mı? Tonla hacker var ve bunlar aşikar! Bi de en
    >hızlı
    > >> ve
    > >> güvenli internet şubesiyiz diye övünüyorsunuz. Hikaye bunlar. Ben
    > >> kendi
    > >> çabamla diğer 300 YTL yi kurtardım, herşeyi iptal ettirdim,
    >şubede
    > >> kayıtlı
    > >> olan diğer kredi kartlarım için tek tek internet ve mail order
    > >> işlemlerine
    > >> kapatma talimatı vererek kapattırdım ve tek tek bunlarla ilgili
    > >> işlem varmı
    > >> diye araştırdım. Allah'tan yok! Bu arada bu numarayı aradığımda
    > >> karşı taraf
    > >> sürekli meşgule düşürdü ve en son cebi kapadı. Ben de kendisiyle
    > >> uğraşacağımı söylediğim bir sms gönderdim. 1 saat sonra (04.01
    >de)
    > >> bana bu
    > >> şahıstan şu sms geldi:
    > >>
    > >>
    > >> "Bak affediyorum. Bir mesaj daha gelirse bana donuna kadar
    >almayan
    > >> oktay
    > >> şerefsizdir. herşeyin tüm bilgilerin var elimde; bi kurşunun topu
    > >> 500 bin
    > >> lira! 100 milyonada o emaneti zamanında yerine ulaştıracak tonla
    > >> kanı bozuk
    > >> var!"
    > >>
    > >>
    > >> Bu ne demek ya! Nerede yaşıyoruz biz? Eşim kriz geçirdi. Dün gece
    > >> uyumadım
    > >> hiç. Sabah direk Haznedar Garantiye gittim ve vadesiz hesapta
    >olan
    > >> 504 YTL
    > >> yi çektim. Gece uyuyor olsaydım veya atik davranmasaydım bütün
    > >> limitim
    > >> tüketilecekti. Zaten bu işi neden gece yaptıkları belli. Herkes
    > >> uyurken!
    > >>
    > >>
    > >> Bakın guncelleme@garanti.com.tr adresli mail piyasada tonla
    > >> dolaşıyor. Bana
    > >> da geldi. Bildiğim halde bütün bilgilerim ele geçirildi. Bu mail
    > >> Ek'te
    > >> inceleyin. Garantiye ait tüm bilgiler kullanılmış. Siz böyle bir
    > >> banka
    > >> olarak garanti.com.tr uzantılı adresleri nasıl olur da sürekli
    > >> araştırmaz
    > >> veya buna engel koymazsınız, olamaz bu ya!
    > >>
    > >>
    > >> Eğer bu olay çözülmez, benim içine düştüğüm mağduriyetim
    > >> halledilmez ve bu
    > >> CepBank uygulaması kaldırılmaz veya düzeltilmezse bu
    >şerefsizlerden
    > >> sonra
    > >> uğraşacağım 2. taraf Garanti olacaktır ve sonuna kadar! Bu maili
    >de
    > >> güvenli
    > >> olduğunu bildiğim google mailimden gönderdim mecburen."
    > >>




  • Arkadaşlar bu mail bana forward yoluyla geldi. Gerçek veya değil bilmiyorum. Ama aklınızda bulunsun.

    "Sayın Yetkili,
    Benim dün yani 15.02.2005 tarihi itibariyle internet şubeme ait tüm bilgilerim ele geçirilmiş. Bu olayı açıklamam gerek. Ben dün gece evimde iken saat 01.39 da 3433 ten "CepBankınız tanımlanmıştır. İşlem yapmaya başlayabilirsiniz, Garanti Bankası" şeklinde cep telefonuma bir sms aldım. Bunun ne olduğunu çözmeye çalışırken 1 dk.sonra 01.40 ta bu Sefer 3333 ten "5555461720 nolu cep telefonuna CepBank ile 300,00 YTL gönderildi. 7 gün içinde Paramatiklerden kartsız çekilebilir. İşlem referansınız 1601375. Garanti." şeklinde başka bir sms aldım. Hemen nete bağlanarak sitenizden Cepbank nedir öğrenmeye çalıştım ve öğrendiğim gerçekten size göre harika (!) bir şey olan ve bana göre kesinlikle aptalca ve güvenliksiz bir uygulama olan sms ile para transferi uygulamasıydı. Dolayısıyla birinin benim adıma o sırada işlem yaptığını anladım ve hemen müşteri hattınızı aradım. Bana temsilci kişi alogaranti numaramı sordu, ben de bilmediğimi söyledim ve bana yol göstererek bunu almamı ve tekrar aramamı söyledi. Bu arada olup biteni anlamak için internet şubesine bağlandım. İlk defa baktığım CepBank menüsüne girdim ve bunun açık hale geldiğini ve sözkonusu cep telefonuna 300 YTL transfer edildiğini gördüm. Beklemede olan işlemi iptal ettim ve Cepbankı kapalı yaptım ve şubeden çıktım. Temsilciye de telden almış olduğum alogaranti ile tanımlanan menüden tekrar bağlandım. Kendisi işlemleri gördü 300 YTL haricinde gündüz 14 te kredi kartımdan 700 YTL nakit avans çekilmiş olduğunu bunun kendi vadesiz hesabıma aktarıldığını buradan ayrı olarak 200 YTL çekilerek cep transfer işleminin başlatıldığını söyledi ve bana acilen bu alogaranti şifresi ile şubeye bağlanıp o meblağı kurtarmamı söyledi. Şubeye girmeye çalıştığımda ilk menünün bile geçmediğini gördüm, kendisi şubeyi resetledi ve parola parolası ile girmemi söyledi. Bu sefer ilk menüyü geçti fakat alogaranti şifresini kabul etmedi. Bu arada cep telefonuma sürekli garantiden şifreniz tekrar tanımlanmıştır mesajları geliyordu yani biri o anda sürekli şifremi değiştiriyordu. Temsilci bana acele davranmamı ve tekrar denememi söyledi. Defalarca denedim ve sonuç aynıydı. Sonunda yapacak bişey olmadığını ve herşeyi iptal etmesi gerektiğini söyledi ve kredi kartını, alogarantiyi ve internet şubesini iptal etti. 200 YTL yi ne yapacağımı söylediğinde aldığım yanıt üstüne su içten farksızdı. Böyle saçma bir uygulamayı garanti gibi bir bankanın başlattığına gerçekten inanamıyorum. Ki karşıdaki kişinin ne kartı ne de hesabı olmasına gerek bile yok. Bankamatikten gidip çekecek yani. Bana bankamatik kartım olup olmadığımı sordu ve yok dedim çünkü şube üzerinden hesap açtığım için buna gerek yoktu. Dolayısıyla hiçbir şey yapamazsınız ve istiyorsanız savcılığa başvurun dedi. İnanamadım. Bu parayı ben dahi göndermiş olsam herhangibir problem olasılığı düşünülerek müşteri hattından bu işlem iptal edilebilmeli ya! Ayrıca gelen mesajda ne bir onay ne de başka bişey var sadece gönderildi bilgisi. Bu işlemi benim yapmadığım durumu olamaz mı? Tonla hacker var ve bunlar aşikar! Bi de en hızlı ve güvenli internet şubesiyiz diye övünüyorsunuz. Hikaye bunlar. Ben kendi çabamla diğer 300 YTL yi kurtardım, herşeyi iptal ettirdim, şubede kayıtlı olan diğer kredi kartlarım için tek tek internet ve mail order işlemlerine kapatma talimatı vererek kapattırdım ve tek tek bunlarla ilgili işlem varmı diye araştırdım. Allah'tan yok! Bu arada bu numarayı aradığımda karşı taraf sürekli meşgule düşürdü ve en son cebi kapadı. Ben de kendisiyleuğraşacağımı söylediğim bir sms gönderdim. 1 saat sonra (04.01 de) bana bu şahıstan şu sms geldi:
    "Bak affediyorum. Bir mesaj daha gelirse bana donuna kadar almayan oktay şerefsizdir. Herşeyin tüm bilgilerin var elimde; bi kurşunun topu 500 bin lira! 100 milyonada o emaneti zamanında yerine ulaştıracak tonla kanı bozuk var!"
    Bu ne demek ya! Nerede yaşıyoruz biz? Eşim kriz geçirdi. Dün gece uyumadım hiç. Sabah direk Haznedar Garantiye gittim ve vadesiz hesapta olan 504 YTL yi çektim. Gece uyuyor olsaydım veya atik davranmasaydım bütün limitim tüketilecekti. Zaten bu işi neden gece yaptıkları belli. Herkes uyurken! Bakın guncelleme@garanti.com.tr adresli mail piyasada tonla dolaşıyor. Bana da geldi. Bildiğim halde bütün bilgilerim ele geçirildi. Bu mail Ek'te inceleyin. Garantiye ait tüm bilgiler kullanılmış. Siz böyle bir banka olarak garanti.com.tr uzantılı adresleri nasıl olur da sürekli araştırmaz veya buna engel koymazsınız, olamaz bu ya!
    Eğer bu olay çözülmez, benim içine düştüğüm mağduriyetim halledilmez ve bu CepBank uygulaması kaldırılmaz veya düzeltilmezse bu şerefsizlerden sonra uğraşacağım 2. taraf Garanti olacaktır ve sonuna kadar! Bu maili de güvenli olduğunu bildiğim google mailimden gönderdim mecburen."




  • RedD +1 benden önce davranmışsın. Ben maili düzeltene kadar
  • Adamlardaki yüzsüzlüğe bak ya bide tehtit ediyor.Ne insanlar var......
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.