Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
70
Favori
515.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Dinamik denge sistemini de biraz açalım.
    Volvonun S40 ve S80 modellerinde uyguladığı DSA her hızda tekerleğin dönüşünü kontrol ederek güvenlik ve dengenin artmasında etkili olan bir sistemdir.

    Tekerleğin dönüşünü kontrol eden sistemlerin ilk uygulayıcılarından biri olan Volvo, sistemi ilk kez 1985 yılında ETC ile birlikte uygulamıştır. Sistem yakıt tedariki vasıtasıyla motorun dönme momentini yani torkunu azaltarak tekerleğin dönüşünü kontrol etmiştir. Hareket anından varış noktasına kadar etkili olan pek çok antispin sistemlerinden farklı olarak DSA başlangıç anından hızın en üst seviyeye çıktığı ana kadar kesintisis bir biçimde aracın tüm hız aralığında etkili olmaktadır. Yol koşullarından bağımsız olarak, örneğin çakıllı ve karlı yüzeyler gibi kaygan koşullarda bile optimum hızlanmalara olanak tanımaktadır. DSA, araç belli bir hıza ulaştıktan sonra devreden çıkan bir tür başlangıç desteği değildir.


    DSA'nın etkin güvenlik avantajları
    *Hız kazanma esnasında daha kolay sürüş ve daha iyi yol tutuş
    *Daha fazla eğim ve yön dengesi
    *Kaygan yüzeyler için erken uyarı
    *Motor devrinin artma riski azaldığı için patinaj yapma ve kayma riskinin azalması
    *Frenlerde lastiklerde ve hareketli parçalarda daha az aşınma ve daha düşük yakıt tüketimi sayesinde çevreye daha az zarar

    Çalışması
    Eğer ön tekerlerden biri ya da ikisi birden arka tekerlerden hızlı dönmeye başlarsa ABS sensörleri değişimi kaydederek DSA sisteminin beynine bir sinyal yolluyor. Beyinde motorun idare sistemine bir sinyal yolluyarak tekerleklerin gerektiği kadar dönmasi için gereken yakıtı kesmesini bildiriyor. Böylelikle tekerlekler doğru dönüş hızına kavuşuyor. Tüm bu işlemler saniyenin 15-20 binde biri kadar bir sürede söz gelimi saatte 90 km hızla giden bir araç 50 cm ilerlemeden gerçekleşiyor. Uzman ve dikkatli bir sürücü aynı hareketi yani tekerlek hızının düzeltilmesini ancak bir iki saniyede yapabilsede aracın 50 ile 75 metrelik bir mesafeyi katetmesi anlamına geleceğinden oldukça kritik kabul ediliyor. DSA ise tekerlek hızını çok yüksek hızlarda bile neredeyse anında kontrol ederek düzeltiyor. Koşullar gerektirdiği sürece tekerlekler sürekli denetleniyor ve süreç hiç durmadan tekrarlanıyor. Sürücü ön panelde kaygan zemini de gösteren turuncu bir ışığın yanmasıyla sistemin devrede olduğu konusunda bilgilendiriliyor. Sistem son derece kesin ve çok küçük tork azaltmasından yararlanıyor. Yakıt tedarikindeki bu çok düşük miktarlı ve kısa kesintiler aracın hızlanması gerektiği durumlarda kullanılabilirliğine zarar vermiyor.

    Alıntıları Göster
    S40 I aracım hakkındaki izlenimlerim aşağıdaki gibidir:

    Önce artı yönleri:

    1. Yol tutuş çok iyi. Kalkışlarda sizi eken yüksek motorlu araçları yüksek hızlarda ve virajlarda geride bırakabiliyorsunuz. Birçok aracın fren yapmak zorunda kaldığı virajı gaza basarak alabiliyorsunuz. Süspansiyonların sertliği size yardımcı oluyor, kasa virajda yatmıyor.

    2. Ülkemizde yol diye bize sunulan şeyin aslında çukur ve tümsek yuvası olduğunu düşündüğümüzde sağlam bir araç binmek her zaman gönül rahatlatıcı. Volvonun sağlamlığı sayesinde endişeniz olmadan her çukura rahatça girip çıkabiliyorsunuz. Bir Volvo aracının verdiği sağlamlık duygusunu hayatımda kullandığım onca araç içinde daha once sadece Land Rover Discovery’de hissetmiştim.

    3. Yine ülkemizde ölümcül kazaların sıklığı göz önüne alındığında araçtaki güvenlik donanımının yüksek oluşu önemli. Detayları zaten yukarıda var.

    4. Bence eski S40, daha geniş hacmi ve içte kullanılan malzemenin daha kaliteli olması nedeniyle yeni S40’a göre daha bir Volvo. Eski S40 kullanıcısı olarak aracımı yenilemeye kalksam yeni S40 ile yenilemeyi düşünmem. En azından S60 ile yenilerim. S40 I sahibinin S40 II’yi tercih sebebi sadece 1.6 dizel motor seçeneği olabilir diye düşünmekteyim.

    5. 1600 benzinli motor performans olarak yeterince tatmin edici. Zaten kalkışta size fark atanları yukarıda da söylediğim gibi virajlarda ve yüksek hızlarda yakalıyorsunuz. Dezavantajını ise aşağıda yazdım.

    6. Ben aracımla en fazla saatte 200km hız yapabildim. Yer Aydın otobanıydı. Viraj yaklaştığı için hızımı kestim. Sanırım viraja 160 ile filan girdim. Ancak virajı çok rahat aldım. Bu kadar rahat alacağımı bilseydim hızımı kesmezdim. Ne de olsa bu süratte aracımı ilk denemem idi. 200 km/s hızla giderken sanırım devir saati 5000’de filandı ve aracın motorunda herhangi bir gürültü, araçta herhangi bir titreme, havalanma, yola tutunamama durumu gözlenmedi. Hatta 200 ile gittiğinizi hissetmeniz de kolay değil. Araçtaki arkadaş farkedemedi mesela, sonradan söyledim. Doğrusu bir S40’tan bu kadarını ben de beklemiyordum.

    7. Volvoların izolasyonu çok iyi. Kabinde motor, yol/lastik ve dış gürültü sesi yok. Gürültülü bir ortamda camları kapatınca birde kabin sessizliğe bürünüyor.

    8. Araçtaki müzik sistemi tek kelimeyle mükemmel. Aslında S40 II’deki daha iyi ama S40 II’de konsol üzerinde kolon olmaması dezavantaj. Oysa S40 I’in ön konsol üzerindeki kolonları kulağa sesin daha kolay ulaşmasına sebep oluyor. Sesi sadece bacaklarınızın oradan (kapı içleri kolonları) değil direct kulak mesfesinden alıyorsunuz.

    9. Kullanımınıza bağlı olarak aracın 5. vitesini iptal edebilirsiniz. Ben ilk zamanlar çok devrili kullanıyordum. 5000 devirden aşağı vites değiştirmiyordum. Böyle olunca dördüncü viteste 160 km’ye kadar çıkmanız mümkün. Bu durumda üçüncü vitesi de 60-120 arası çok rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Üçüncü otomatik vites haline geliyor. Sonradan duruldum şimdi 4000 deviri geçirtmemeye çalışıyor, bir üst vitese geçmeye çalışıyorum.

    10. Sakin kullanımda şu ana kadar yakaladığım en iyi yakıt tüketimi değerleri: Şehir içi: 8.5lt/100km, Şehir dışı 7.0lt/100km. bu değerlere yazın klima açık seyahatte 0.5lt/100km ekleme yapınız. 7.0lt/100km’yi yakaladığım yer virajsız, tırmanma şeridi olmayan, asfaltın yeni olduğu yeni Karaadeniz Sahil Yolu idi. Ama, 140km’yi de düşmedim.

    11. DSA'yı kar ve buzda test ettim. Sonuç mükemmel. Siz gaza ne kadar bassanız da araç gazı otomatik olarak kesiyor ve araç dengeli bir şekilde ilerleyecek şekilde gaz veriyor. Kaygan zeminde de sizi yolda tutuyor.

    12. Aracımın beğendiğim bir yanı da içinin toz almaması, koltukların da toz kapmaması ve kir tutmaması. Daha önce kullandığım araçların içinin tozunu en fazla beş gün sonra almak gerekirken, Volvo’nun içinde pek toz göremiyorum. Bu ara, koltuk kumaşlarının yanmayan bir malzemeden üretilmiş olduğunu da ekleyeyim.

    13. Aracın koltukları çok konforlu. 15dk.lık ihtiyaç molası hariç Alanya-Ankara yolunu kış şartlarında hiç durmadan 6 saatte aldım ve yolun sonunda gayet dinç bir durumda idim.

    14. Volvoların ülkemizde az tercih edilmesine rağmen ciddi bir prestiji var. Bunu şehir içinde de şehir dışında da aracınıza ve size yöneltilen bakışlardan anlayabiliyorsunuz.

    15. 1.6 ve 1.8 motorlu bir S40 I için görebildiğim kadarıyla en konforlu lastik ebatı 195/60/15. Bu ebat 185/65/15’e göre yakıt tüketimini bir miktar arttırıyor ama daha iyi yol tutuş ve aktarma sağlıyor. Sert süspansiyona sahip S40 I’de yumuşak hamurlu lastik kullanmak ise bence şart.

    16. Testlerde aracın fren mesafesi genel olarak uzun bulunuyor ama bunu geniş lastik ebatıyla daha kısa mesafelere çekmek sizin elinizde. Örneğin, bir üstte yazdığım iki lastik ebatı arasında fren mesafesi açısından ciddi bir fark var. Ama lastik ebatınız ne olursa olsun yüksek hızlarda seyrederken yaptığınız ani frenlerde bile ciddi bir dengeli duruş sergiliyor. Bu çok güven verici. Acaba durabilecek miyim diye düşünmüyorsunuz.

    17. Volvo bir uzun yol arabası.

    Aracın eksilerine gelince:

    1. Aracım kullandığım diğer hidrolik direksiyonlu araçlar içinde en ağır direksiyona sahip. İstanbul şehir içinde bu araçla gezinmek kolay değil. Manevra kabiliyetinizi sınırlıyor. Araç boy olarak uzun da olunca İst. şehir içi trafiğinde atraksiyona girilecek bir araç değil.

    2. Kalkışlarda 1600 motor ağır kaçıyor.

    3. Spor ve devirli kullanımlarda aracımın bilgisayarı şehir içinde 10.5lt/100km, şehir dışında ise 9.5lt/100km yaktığını söylüyor. Benim hesaplamalarım ise bilgisayarın 0.5 puan yanıldığı yönünde. Sonuçta araç İst şehir içinde 11lt/100km, şehir dışında ise 10lt/100 km yakıyor. 1600 motordan yüksek performans almak ve tümsek ve çukurlar, dalgalı asfaltlar yüzünden yola daha iyi tutunmak için devirli kullanmak gerekli olabiliyor. Sakin kullanımda ise ş.dışı 6.7lt/100kmyi, ş.içinde 8,2lt/100kmyi de yakaladım.

    4. Koltukların ayarı size konsolün ve gösterge tablosunun altına doğru girme imkanı vermiyor. Gösterge tablolarına, konsole ve yola daha bir tepeden, dik bir oturuşla bakabiliyorsunuz. Zaten çok fonskiyonlu koltuğun yükseklik ayarı hiç yok; ön ve arka kısımlarının yatma, bel destek filan ayarları var. Koltuğun mevcut konumu da bence yüksek. Bunun olumlu tarafları ise yola daha iyi hakimiyet, dinamik bir sürüş. Güvenlik donanımlarının tam işlevsel olması için bir Volvo’nun koltuk, direksiyon vs. ayarları size çok geniş hareket tarzı sunmuyor.

    5. Direksiyonun solundaki kolu kendinize çekerek selektör yapabiliyorsunuz. Ancak sıkı bastırırsanız uzun fara dönüşüyor. Bence uzun far aynı kol geri itilerek olmalıydı; böylelikle, istemeden daimi olarak uzun farları yakmaz sadece selektör yapabilirdiniz. Bunun ayarı imkansız değil, hafif dokunarak selektör, uzun basarak uzun far yakmak mümkün ama uzun yolda bu kadar hassas şeyleri yapmanın mümkün olmadığı anlar oluyor.

    6. Klima bagaja hiç işlemiyor. Bagaja soğuk hava geçişini arka koltuklar tamamen kesiyor. Hani biraz geçiş olsa bagajdaki eşyalar için fena olmayacak. Denemedim ama çözümü sanırım şu: arka koltukların tümü dolu değilse, tekli olanı yatırmak. Bunun için bagajdaki eşyalarınızı kaza anında bu boşluktan dışarı fırlamayacak şekilde yerleştirmeniz gerekli.

    Son söz: Tüm bunlar tamamen kişisel gözlemlerim olup araç hakkında ebedi gerçekler değildir; diğer kullanıcılar da izlenimlerini yazarsalar aracı etraflıca tanımış oluruz.

    Aklıma geldikçe yine eklerim. Hepinize keyifli sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 4 Temmuz 2012; 20:28:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    S40 I aracım hakkındaki izlenimlerim aşağıdaki gibidir:

    Önce artı yönleri:

    1. Yol tutuş çok iyi. Kalkışlarda sizi eken yüksek motorlu araçları yüksek hızlarda ve virajlarda geride bırakabiliyorsunuz. Birçok aracın fren yapmak zorunda kaldığı virajı gaza basarak alabiliyorsunuz. Süspansiyonların sertliği size yardımcı oluyor, kasa virajda yatmıyor.

    2. Ülkemizde yol diye bize sunulan şeyin aslında çukur ve tümsek yuvası olduğunu düşündüğümüzde sağlam bir araç binmek her zaman gönül rahatlatıcı. Volvonun sağlamlığı sayesinde endişeniz olmadan her çukura rahatça girip çıkabiliyorsunuz. Bir Volvo aracının verdiği sağlamlık duygusunu hayatımda kullandığım onca araç içinde daha once sadece Land Rover Discovery’de hissetmiştim.

    3. Yine ülkemizde ölümcül kazaların sıklığı göz önüne alındığında araçtaki güvenlik donanımının yüksek oluşu önemli. Detayları zaten yukarıda var.

    4. Bence eski S40, daha geniş hacmi ve içte kullanılan malzemenin daha kaliteli olması nedeniyle yeni S40’a göre daha bir Volvo. Eski S40 kullanıcısı olarak aracımı yenilemeye kalksam yeni S40 ile yenilemeyi düşünmem. En azından S60 ile yenilerim. S40 I sahibinin S40 II’yi tercih sebebi sadece 1.6 dizel motor seçeneği olabilir diye düşünmekteyim.

    5. 1600 benzinli motor performans olarak yeterince tatmin edici. Zaten kalkışta size fark atanları yukarıda da söylediğim gibi virajlarda ve yüksek hızlarda yakalıyorsunuz. Dezavantajını ise aşağıda yazdım.

    6. Ben aracımla en fazla saatte 200km hız yapabildim. Yer Aydın otobanıydı. Viraj yaklaştığı için hızımı kestim. Sanırım viraja 160 ile filan girdim. Ancak virajı çok rahat aldım. Bu kadar rahat alacağımı bilseydim hızımı kesmezdim. Ne de olsa bu süratte aracımı ilk denemem idi. 200 km/s hızla giderken sanırım devir saati 5000’de filandı ve aracın motorunda herhangi bir gürültü, araçta herhangi bir titreme, havalanma, yola tutunamama durumu gözlenmedi. Hatta 200 ile gittiğinizi hissetmeniz de kolay değil. Araçtaki arkadaş farkedemedi mesela, sonradan söyledim. Doğrusu bir S40’tan bu kadarını ben de beklemiyordum.

    7. Volvoların izolasyonu çok iyi. Kabinde motor, yol/lastik ve dış gürültü sesi yok. Gürültülü bir ortamda camları kapatınca birde kabin sessizliğe bürünüyor.

    8. Araçtaki müzik sistemi tek kelimeyle mükemmel. Aslında S40 II’deki daha iyi ama S40 II’de konsol üzerinde kolon olmaması dezavantaj. Oysa S40 I’in ön konsol üzerindeki kolonları kulağa sesin daha kolay ulaşmasına sebep oluyor. Sesi sadece bacaklarınızın oradan (kapı içleri kolonları) değil direct kulak mesfesinden alıyorsunuz.

    9. Kullanımınıza bağlı olarak aracın 5. vitesini iptal edebilirsiniz. Ben ilk zamanlar çok devrili kullanıyordum. 5000 devirden aşağı vites değiştirmiyordum. Böyle olunca dördüncü viteste 160 km’ye kadar çıkmanız mümkün. Bu durumda üçüncü vitesi de 60-120 arası çok rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Üçüncü otomatik vites haline geliyor. Sonradan duruldum şimdi 4000 deviri geçirtmemeye çalışıyor, bir üst vitese geçmeye çalışıyorum.

    10. Sakin kullanımda şu ana kadar yakaladığım en iyi yakıt tüketimi değerleri: Şehir içi: 8.5lt/100km, Şehir dışı 7.0lt/100km. bu değerlere yazın klima açık seyahatte 0.5lt/100km ekleme yapınız. 7.0lt/100km’yi yakaladığım yer virajsız, tırmanma şeridi olmayan, asfaltın yeni olduğu yeni Karaadeniz Sahil Yolu idi. Ama, 140km’yi de düşmedim.

    11. DSA'yı kar ve buzda test ettim. Sonuç mükemmel. Siz gaza ne kadar bassanız da araç gazı otomatik olarak kesiyor ve araç dengeli bir şekilde ilerleyecek şekilde gaz veriyor. Kaygan zeminde de sizi yolda tutuyor.

    12. Aracımın beğendiğim bir yanı da içinin toz almaması, koltukların da toz kapmaması ve kir tutmaması. Daha önce kullandığım araçların içinin tozunu en fazla beş gün sonra almak gerekirken, Volvo’nun içinde pek toz göremiyorum. Bu ara, koltuk kumaşlarının yanmayan bir malzemeden üretilmiş olduğunu da ekleyeyim.

    13. Aracın koltukları çok konforlu. 15dk.lık ihtiyaç molası hariç Alanya-Ankara yolunu kış şartlarında hiç durmadan 6 saatte aldım ve yolun sonunda gayet dinç bir durumda idim.

    14. Volvoların ülkemizde az tercih edilmesine rağmen ciddi bir prestiji var. Bunu şehir içinde de şehir dışında da aracınıza ve size yöneltilen bakışlardan anlayabiliyorsunuz.

    15. 1.6 ve 1.8 motorlu bir S40 I için görebildiğim kadarıyla en konforlu lastik ebatı 195/60/15. Bu ebat 185/65/15’e göre yakıt tüketimini bir miktar arttırıyor ama daha iyi yol tutuş ve aktarma sağlıyor. Sert süspansiyona sahip S40 I’de yumuşak hamurlu lastik kullanmak ise bence şart.

    16. Testlerde aracın fren mesafesi genel olarak uzun bulunuyor ama bunu geniş lastik ebatıyla daha kısa mesafelere çekmek sizin elinizde. Örneğin, bir üstte yazdığım iki lastik ebatı arasında fren mesafesi açısından ciddi bir fark var. Ama lastik ebatınız ne olursa olsun yüksek hızlarda seyrederken yaptığınız ani frenlerde bile ciddi bir dengeli duruş sergiliyor. Bu çok güven verici. Acaba durabilecek miyim diye düşünmüyorsunuz.

    17. Volvo bir uzun yol arabası.

    Aracın eksilerine gelince:

    1. Aracım kullandığım diğer hidrolik direksiyonlu araçlar içinde en ağır direksiyona sahip. İstanbul şehir içinde bu araçla gezinmek kolay değil. Manevra kabiliyetinizi sınırlıyor. Araç boy olarak uzun da olunca İst. şehir içi trafiğinde atraksiyona girilecek bir araç değil.

    2. Kalkışlarda 1600 motor ağır kaçıyor.

    3. Spor ve devirli kullanımlarda aracımın bilgisayarı şehir içinde 10.5lt/100km, şehir dışında ise 9.5lt/100km yaktığını söylüyor. Benim hesaplamalarım ise bilgisayarın 0.5 puan yanıldığı yönünde. Sonuçta araç İst şehir içinde 11lt/100km, şehir dışında ise 10lt/100 km yakıyor. 1600 motordan yüksek performans almak ve tümsek ve çukurlar, dalgalı asfaltlar yüzünden yola daha iyi tutunmak için devirli kullanmak gerekli olabiliyor. Sakin kullanımda ise ş.dışı 6.7lt/100kmyi, ş.içinde 8,2lt/100kmyi de yakaladım.

    4. Koltukların ayarı size konsolün ve gösterge tablosunun altına doğru girme imkanı vermiyor. Gösterge tablolarına, konsole ve yola daha bir tepeden, dik bir oturuşla bakabiliyorsunuz. Zaten çok fonskiyonlu koltuğun yükseklik ayarı hiç yok; ön ve arka kısımlarının yatma, bel destek filan ayarları var. Koltuğun mevcut konumu da bence yüksek. Bunun olumlu tarafları ise yola daha iyi hakimiyet, dinamik bir sürüş. Güvenlik donanımlarının tam işlevsel olması için bir Volvo’nun koltuk, direksiyon vs. ayarları size çok geniş hareket tarzı sunmuyor.

    5. Direksiyonun solundaki kolu kendinize çekerek selektör yapabiliyorsunuz. Ancak sıkı bastırırsanız uzun fara dönüşüyor. Bence uzun far aynı kol geri itilerek olmalıydı; böylelikle, istemeden daimi olarak uzun farları yakmaz sadece selektör yapabilirdiniz. Bunun ayarı imkansız değil, hafif dokunarak selektör, uzun basarak uzun far yakmak mümkün ama uzun yolda bu kadar hassas şeyleri yapmanın mümkün olmadığı anlar oluyor.

    6. Klima bagaja hiç işlemiyor. Bagaja soğuk hava geçişini arka koltuklar tamamen kesiyor. Hani biraz geçiş olsa bagajdaki eşyalar için fena olmayacak. Denemedim ama çözümü sanırım şu: arka koltukların tümü dolu değilse, tekli olanı yatırmak. Bunun için bagajdaki eşyalarınızı kaza anında bu boşluktan dışarı fırlamayacak şekilde yerleştirmeniz gerekli.

    Son söz: Tüm bunlar tamamen kişisel gözlemlerim olup araç hakkında ebedi gerçekler değildir; diğer kullanıcılar da izlenimlerini yazarsalar aracı etraflıca tanımış oluruz.

    Aklıma geldikçe yine eklerim. Hepinize keyifli sürüşler.

    Alıntıları Göster
    hesheit araciniz kac model ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    hesheit araciniz kac model ?

    Alıntıları Göster
    2004 model s40 clasik için 2 far ve 2 adet airbag lazım çıkmada olur nerden ucuza alabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TLGKOC

    2004 model s40 clasik için 2 far ve 2 adet airbag lazım çıkmada olur nerden ucuza alabilirim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TLGKOC
    2004 model s40 clasik için 2 far ve 2 adet airbag lazım çıkmada olur nerden ucuza alabilirim


    Hangi ilde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama İst'da bildiğim Volvo yedek parçası satan mağazaların listesi aşağıda. Çıkma parça konusunda Volvo Özel Servisi'ndeki ustanız size yardımcı olacaktır. İst. için Gençler Volvo'yu, Ankara için Yiğit Volvo'yu tavsiye edebilirim. Ürün numarasını biliyorsanız Bosch'un Türkiye sitesinden Bosch'un S40 I farı üretip üretmediğini de bulabilirsiniz. 2004 model S40 ile önceki modeller arasında fark olabilir; soketler uyuşmayabilir vs. Çıkma bakarken buna da dikkat etmenizi öneririm.

    Bu ara, geçmiş olsun, kaza yaptığınız anlaşılıyor.

    VOLVO YEDEK PARÇA

    ENGiN OTOMOTiV
    TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO :70 AKSARAY - iST.
    TEL : 0 212 588 05 00 - FAX : 0 212 589 00 79
    E-MAiL : info@enginotomativ.com.tr
    www.enginotomotiv.com.tr

    KOREKOM OTOMOTiV
    BEHÇET ÖZCAN
    TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO :56/B AKSARAY - iST.
    TEL : 0 212 632 76 22 - FAX : 0 212 632 76 23
    E-MAiL : korekom@korekom-auto.com
    www.korekom-auto.com

    KAMELYA OTOMOTiV
    TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO : 55 AKSARAY - iST.
    TEL : 0 212 633 45 15 - FAX : 0 212 529 61 00
    E-MAiL :kamelya.auto@mail.com
    www.kamelya-auto.com

    VOLPAR OTOMOTİV
    Tiryaki Hasanpaşa Cad. No:6/1 Aksaray / İSTANBUL
    Tel: 0212-5880471 Fax: 0212-5861583

    ENGİN OTOMOTİV
    Ahi Evren Cad. Ata Center No:5/A Maslak / İSTANBUL
    Tel: 0212-2864848 Fax: 0212-2850301
    www.enginotomotiv.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 12 Ocak 2011; 23:29:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: TLGKOC
    2004 model s40 clasik için 2 far ve 2 adet airbag lazım çıkmada olur nerden ucuza alabilirim


    Hangi ilde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama İst'da bildiğim Volvo yedek parçası satan mağazaların listesi aşağıda. Çıkma parça konusunda Volvo Özel Servisi'ndeki ustanız size yardımcı olacaktır. İst. için Gençler Volvo'yu, Ankara için Yiğit Volvo'yu tavsiye edebilirim. Ürün numarasını biliyorsanız Bosch'un Türkiye sitesinden Bosch'un S40 I farı üretip üretmediğini de bulabilirsiniz. 2004 model S40 ile önceki modeller arasında fark olabilir; soketler uyuşmayabilir vs. Çıkma bakarken buna da dikkat etmenizi öneririm.

    Bu ara, geçmiş olsun, kaza yaptığınız anlaşılıyor.

    VOLVO YEDEK PARÇA

    ENGiN OTOMOTiV
    TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO :70 AKSARAY - iST.
    TEL : 0 212 588 05 00 - FAX : 0 212 589 00 79
    E-MAiL : info@enginotomativ.com.tr
    www.enginotomotiv.com.tr

    KOREKOM OTOMOTiV
    BEHÇET ÖZCAN
    TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO :56/B AKSARAY - iST.
    TEL : 0 212 632 76 22 - FAX : 0 212 632 76 23
    E-MAiL : korekom@korekom-auto.com
    www.korekom-auto.com

    KAMELYA OTOMOTiV
    TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO : 55 AKSARAY - iST.
    TEL : 0 212 633 45 15 - FAX : 0 212 529 61 00
    E-MAiL :kamelya.auto@mail.com
    www.kamelya-auto.com

    VOLPAR OTOMOTİV
    Tiryaki Hasanpaşa Cad. No:6/1 Aksaray / İSTANBUL
    Tel: 0212-5880471 Fax: 0212-5861583

    ENGİN OTOMOTİV
    Ahi Evren Cad. Ata Center No:5/A Maslak / İSTANBUL
    Tel: 0212-2864848 Fax: 0212-2850301
    www.enginotomotiv.com.tr

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar bide bu 2000 model sonrasi S40 larin farlari 98 model s40 larin farlarindan daha guzel..2000 sonrabi bi s40 in farini bulsam bizimkilere soketleri yeri bakimindan tamamen uyar mi ?

    + aracim termostat ve yag degistikten sonra 49 litre benzin ile 470 km gitti sehir ici.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bguzelsoyy -- 27 Ocak 2008; 21:54:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    Arkadaslar bide bu 2000 model sonrasi S40 larin farlari 98 model s40 larin farlarindan daha guzel..2000 sonrabi bi s40 in farini bulsam bizimkilere soketleri yeri bakimindan tamamen uyar mi ?

    + aracim termostat ve yag degistikten sonra 49 litre benzin ile 470 km gitti sehir ici.

    Alıntıları Göster
    dsc esp nin volvodaki adı neden okadar detay verdiniz ilginç zaten dalga geçende cahildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    dsc esp nin volvodaki adı neden okadar detay verdiniz ilginç zaten dalga geçende cahildir.

    Alıntıları Göster
    MERAK ETTIGIM bi diger konu Volvo s40 98 model aracta yolcu tarafindaki air bag in yerinin nerde olmasi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    MERAK ETTIGIM bi diger konu Volvo s40 98 model aracta yolcu tarafindaki air bag in yerinin nerde olmasi ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
    MERAK ETTIGIM bi diger konu Volvo s40 98 model aracta yolcu tarafindaki air bag in yerinin nerde olmasi ?


    Ön konsol üstünde ve koltuğun sağında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
    MERAK ETTIGIM bi diger konu Volvo s40 98 model aracta yolcu tarafindaki air bag in yerinin nerde olmasi ?


    Ön konsol üstünde ve koltuğun sağında.

    Alıntıları Göster
    Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaslar.. ben 2001 model bir t4 sahibiyim. araca sıralı tüp taktırmak istiyorum. çünkü 400 bin yakıyor,ve buda el yakıyor=) bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa cok sewinirim. Birde bizim araçlara bixenon far takılabiliyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarrenRoach

    merhaba arkadaslar.. ben 2001 model bir t4 sahibiyim. araca sıralı tüp taktırmak istiyorum. çünkü 400 bin yakıyor,ve buda el yakıyor=) bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa cok sewinirim. Birde bizim araçlara bixenon far takılabiliyormu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DarrenRoach
    merhaba arkadaslar.. ben 2001 model bir t4 sahibiyim. araca sıralı tüp taktırmak istiyorum. çünkü 400 bin yakıyor,ve buda el yakıyor=) bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa cok sewinirim. Birde bizim araçlara bixenon far takılabiliyormu?


    Volvolar için önerilen marka PRINS'tir. Aracınız yüksek basınçlı turbo olduğundan bu motorlarda ayarın daha titiz yapılması gerekiyor; o yüzden iyi bir yerde taktırmanızı öneririm. Bu ara, T4 için kmde 400 çok değilmiş.
    Xenon kesin takılabiliyor ama Bi-Xenon'u bir Volvo yetkili servisine sormanız gerek. Onlar takılabilir derseler, başka bir yerde de takılabilir demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
    Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?


    Resimde işaretli olan yerden çıkıyor.

     S40 I (1995-2004)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
    Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?


    Resimde işaretli olan yerden çıkıyor.

     S40 I (1995-2004)


    Alıntıları Göster
    konsoldaki yolcu havayastığının çıkış yeri sağ hoparlörün yaklaşık 15 cm solundan başlayıp orta konsol hizasına kadar giden ve kabaca 40cm X 20 cm genişliğinde bir alandır. bol miktarda torpido söktüğüm için gayet iyi inceleme şansım oldu. dışardan bakıldığında farkedilmeyecek şekilde üstü kaplanmıştır. ben de keşke kapak olsa diyorum. çünkü havayastığı açılınca tüm kullanıcılara büyük masraf ve zaman kaybı yaşatıyor. git torpidoyu sök, airbag tamircisine yolla, torpidoyu kaplat, tekrar yerine monte et... kapak olsa sadece kapağı sök yeter. S40 ın sanırım sevmediğim ender yanlarından biri bu.
  •  S40 I (1995-2004)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

     S40 I (1995-2004)
    YAHU koca hava yastigi o ufacik delikten cikmiyodur tahminimce koca konsol patliyodur o yastik cikarken ? Ama disardan bakildiginda o yazidan baska hicbir yer belirgin degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    YAHU koca hava yastigi o ufacik delikten cikmiyodur tahminimce koca konsol patliyodur o yastik cikarken ? Ama disardan bakildiginda o yazidan baska hicbir yer belirgin degil.

    Alıntıları Göster
    netten herhangi bir aracın resmini temsilen koyuyorum. herhangi bir S40 ın torpidosunu tekrar söktüğümüzde daha detaylı resimleri koyarım.

     S40 I (1995-2004)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vol-vo-cu

    netten herhangi bir aracın resmini temsilen koyuyorum. herhangi bir S40 ın torpidosunu tekrar söktüğümüzde daha detaylı resimleri koyarım.

     S40 I (1995-2004)


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Vol-vo-cu
    netten herhangi bir aracın resmini temsilen koyuyorum. herhangi bir S40 ın torpidosunu tekrar söktüğümüzde daha detaylı resimleri koyarım.
     S40 I (1995-2004)



    İşaretli bölgede saklı olabilir ama bu bölge nasıl yarılır? Yani konsol yarılıyor filan mı? Konsol bir bütün, nasıl yarılır, benim aklım ermedi bu işe! S40'ın kullanma klavuzu "hatch" (çıkış) noktası olarak yukarıda işaretlediğim bölümü yazmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: Vol-vo-cu
    netten herhangi bir aracın resmini temsilen koyuyorum. herhangi bir S40 ın torpidosunu tekrar söktüğümüzde daha detaylı resimleri koyarım.
     S40 I (1995-2004)



    İşaretli bölgede saklı olabilir ama bu bölge nasıl yarılır? Yani konsol yarılıyor filan mı? Konsol bir bütün, nasıl yarılır, benim aklım ermedi bu işe! S40'ın kullanma klavuzu "hatch" (çıkış) noktası olarak yukarıda işaretlediğim bölümü yazmış.

    Alıntıları Göster
    bi denemek lazım nerden çıktığını?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: online_629

    bi denemek lazım nerden çıktığını?

    Alıntıları Göster
    aynen benimde aklim ermedi..

    Termostat degistikten sonra full 60 depo ile sehir ici gezdim fazla trafik yoktu Benzin isigi yandi 3-4 km daha gezim Baktim 526 km yaptim 60 litre benzin ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bguzelsoyy

    aynen benimde aklim ermedi..

    Termostat degistikten sonra full 60 depo ile sehir ici gezdim fazla trafik yoktu Benzin isigi yandi 3-4 km daha gezim Baktim 526 km yaptim 60 litre benzin ile

    Alıntıları Göster
    burada aklın ermeyeceği birşey yok arkadaşlar. zaten hesheit'ın verdiği resimde de dikkatlice bakılırsa hoparlörün yanında havayastığının çıkış yerinin izi gösterilmiş. bu da şuan bir serviste bulunan kazalı bir araçtan fotoğraf. konsolun o bölgesinde havayastığının rahat çıkabilmesine uygun şekilde üstü daha zayıf şekilde kapatılmıştır. ama malesef yolcu havayastığı açıldığı zaman komple ön konsol sökülüp konsolun tekrar kaplatılıp yerine takılması gerekiyor. bu da oldukça yüklü bir işçilik masrafı ve zaman kaybına yol açıyor.

     S40 I (1995-2004)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.