Şimdi Ara

En iyi dizel motoru üreten marka hangisi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
318
Cevap
1
Favori
123.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkes kendi marka modelini yüceltmiş yine
    anlamıyorum bu fanatikliği . herkes ilk bu yapmıştır ilk şu yapmıştır demiş . arabalar tarihine bir bakın geçmişten günümüze ozaman net olarak kim yapmış ortaya çıkar
    tarih yalan söylemez sonuçta

    bu arada güncel dizeller arasında en verimlisi hangisi diye soracak olursanız buna bence kimse net bir yanıt veremez . çünkü ortalama olarak bence hemen hemen yeni nesil tüm dizel motorlar birbiri ile aynı performansta kullanışlılıkta
    biri kalkıp diyecekki fordun dizelleri kötüdür çok sorun çıkarır ama mercedesin az çıkarız
    ama orana baktığımızda dizel fordlar çok daha fazla satıldığı için yüzde oranları ile aynıdır gibi görülüyor .
    bence iyi dizel motor gibi birşey yok . ancak bir bütün olarak dizel motorlu bir arabanın iyi olması için iyi bir vitesi kutusu iyi bir motor soğutması vs vs iyide bir kullanıcı gerekli . en azından bence böyle :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Akincl ye tamamıyla katılıyorum ancak ilk common rail motoru mercedes yapmıştır burda hatanız var.
    Hyundai bile dizel motor konusunda çok iyidir çünkü common rail dizel motorun atası olan bosch a yaptırmaktadır motorlarını.
    Burada mesele enjektör kalitesidir. Psa grubu da fiat gm grubu da aynı yolu izlemektedir.
    Ancak toyotayı takdir etmek lazım bu common rail konusuna sonradan dahil olmuş fakat yine de diğerleriyle boy ölçüşecek güçte motor üretmiş ve ayrıca sessizlikte onların önüne geçmiştir.
    Vwyi bu konuda anlamak çok zor pompa memeye devam. Common rail üretmek için çok beklediler. Tabii biz Türkiye için konuşuyoruz bence vw dizel motor konusunda Türkiye için birşey yapmıyor. Sadece 1.4 tdi üretti o da polo ibiza cordoba fabiaya hayat veriyor. Golf için hala 1.9 tdia devam. 1.6 cdti lar gibi bir motor üretseydi belki de ne focus ne citroen peugeot ne de bir başkası bu kadar satış yapabilirdi.



    Kanıt vermekten usandım.

    ilk common-rail dizeli fiat üretti. 1.9 jtd.

    ilk kullanılan ise kendi grubundan alfa romeo 156 dır 1997.

    c serisine 98 yılında cdi motor uygulandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 11 Şubat 2008; 8:56:27 >




  • En iyi dizel motor üreticisi ISUZU ve Mercedestir . 1.500.000 km devirmiş motoru açılmamış ISUZU araçlar vardır aynısı Mercedes içinde geçerlidir....Ayrıca ISUZU da GM ortaklığı olmasından ötürü çeşitli motorları GM'in diğer markalarında kullanılır.
  • arkadaşlar perkınside unutmayalım yıllarca bir çok arabada kullanıldığını biliyoruz iyidir kötüdür diyememde
  • Akincl doğru söylüyor.Bunu bende biliyordum.İlk common rail motor Alfa 156 ya konmuş.
  • şu anda toyota diyorum 2200 d4d motorları ve 1.4 d4d motorları gercekten cok harika ses desen yokk perfonmans harika yakıt yok
  • Bence bunun bir ölçüsü yok. Mesela bmw'nin kullandığı 2.0 lt dizel 177 hp güç üretmekte ve bu hacindeki en iyi dizel motor ödülünü defalarca aldı. Hondanın accord ve CRV gibi araçlarında kullandığı 2.2 dizel sessizlik konusunda ödül aldı. Mercedesin, audinin dizelleri zaten meşhur. Toyotanın 1.4 lt dizeli özellikle yaris gibi araçlarını avrupada satış başarılarına taşıdı. Bu örnekler çoğaltılabilir.
  • Bence silindir hacmine göre değerlendirme yapmak daha yerinde olur. Örneğin BMW, Audi ve MB düşük hacimli dizel üretmiyorlar. Buna karşın GM ortaklığının ödüllü Multijet'i var ama onlar da yüksek hacimli dizel üretmiyorlar. Ama bu markaların hepsi iyi motor üretiyor bu da bir gerçek.
  • bence dizel motorları sadece arac üzerinde kullanmamaktayız.jenaratör, bahce aleti, motorbisiklet, motopomp, kompaktör vb. bunları sınıflandırmak gerekir. ben motor tercihimi kamyon otobüs çekicide Man, hafif ticari kamyonette izuzu, minibüsde vw, binek aracda audi-vw, ekonomi araclarında ise tabiki multijet, 10kw ya kadar jenaratörlerde honda (benzinli) 20kw ya kadar 1500 devirli süper star (1968 de yerli sermaye ve mühendislikle üretime başlandı) 120 kw ya kadar deutz ve üstü mitsubishi mgs'ler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m_ysn

    bence dizel motorları sadece arac üzerinde kullanmamaktayız.jenaratör, bahce aleti, motorbisiklet, motopomp, kompaktör vb. bunları sınıflandırmak gerekir. ben motor tercihimi kamyon otobüs çekicide Man, hafif ticari kamyonette izuzu, minibüsde vw, binek aracda audi-vw, ekonomi araclarında ise tabiki multijet, 10kw ya kadar jenaratörlerde honda (benzinli) 20kw ya kadar 1500 devirli süper star (1968 de yerli sermaye ve mühendislikle üretime başlandı) 120 kw ya kadar deutz ve üstü mitsubishi mgs'ler.

    Güzel bir toparlama olmuş. Tarihten bir ekleme yapayım. Citroen CX' lerde kulanılan dizel motor dünyanın en hızlı dizeli ödülünü de almıştır. Hatta çift turboluları hiç zorlanmadan 240km' yi görür.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC


    quote:

    Orjinalden alıntı: m_ysn

    bence dizel motorları sadece arac üzerinde kullanmamaktayız.jenaratör, bahce aleti, motorbisiklet, motopomp, kompaktör vb. bunları sınıflandırmak gerekir. ben motor tercihimi kamyon otobüs çekicide Man, hafif ticari kamyonette izuzu, minibüsde vw, binek aracda audi-vw, ekonomi araclarında ise tabiki multijet, 10kw ya kadar jenaratörlerde honda (benzinli) 20kw ya kadar 1500 devirli süper star (1968 de yerli sermaye ve mühendislikle üretime başlandı) 120 kw ya kadar deutz ve üstü mitsubishi mgs'ler.

    Güzel bir toparlama olmuş. Tarihten bir ekleme yapayım. Citroen CX' lerde kulanılan dizel motor dünyanın en hızlı dizeli ödülünü de almıştır. Hatta çift turboluları hiç zorlanmadan 240km' yi görür.

    çift turbo demek nasıl oluyo ikiside egzoz turbosumu yoksa günümüz araclarındaki gibi biri komprasör digeri egzoz turbosumu?




  • 2005 e kadar bmw 1 numaraydı şuan vw grup.


    vtg sayesinde.











    video görünmedi bende linki vereyim

    http://www.youtube.com/watch?v=kENxjxhoP24&feature=related


    güç önemli olmakla beraber gürültüsü dayanıklılığı emisyonu verimliği de çok önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 2 Ekim 2011; 2:37:14 >




  • Kia'nın CRDI moturu hakkında düşünceleriniz nedir peki
  • Bugun belli basli markalarin urettigi gerek benzinli, gerek dizel motorlarin tumu "cok iyi". "Cok iyi"den kasit, aracinin bakimlarini ihmal etmeyen normal bir kullanici icin uzun yillar sorun cikarmaz. Cunku motor teknolojisinde oyle cok buyuk devrimler olmadi. Var olan teknolojiler uzerinde iyilestirmeler yapildi. Belki son 20-30 yildaki en buyuk degisim turbo teknolojisinin yayginlasmasi oldu. Eskiden yalniz spor arabalarda turbo olurdu. Simdi gunluk binek araclarin bircogunda da turbo var.

    Burada bakilacak ana unsurlar yakit tuketimi olabilir, performans olabilir; ama bunlar arasinda bile bir-iki ornek disinda cok buyuk oynamalar yok.

    Arac alirken bence bugun asil goz onunde bulundurulmasi gereken konular:

    1. Kaporta: Bu olay degismedi; kimisi kagit gibi, kimisi tok, tas gibi. Yakin fiyatlardaki araclarda bile buyuk fark olabiliyor.
    2. Konfor: Bu da degismedi; kimisi kalas gibi; kimisi rahat, hic yormaz. Gene yakin fiyatlar arasinda ucurumlar olabiliyor.
    3. Yol tutus: Gene kimi modeller hala cok kotu; bir turlu oturtamayanlar var.
    4. Malzeme kalitesi, iscilik: Bu olay fiyat farkinin asil belirleyeni olabiliyor.
    5. Guvenlik: Bunu en sona aldim, cunku simdiki araclarin geneli eskiye oranla cok iyi. Ama gene de farklar var.

    Motor bunlardan sonra geliyor bence, ayirt edici bir ozellik olarak.

    Donanim olayini yazmiyorum; cunku ne kadar kofte, o kadar ekmek. Parayi verirseniz yukaridaki bes maddeye gore en dandik arabanin bile donanimlisini alirsiniz.




  • Ülkemiz için en iyi çözüm multijet motorlar. Gerisi beni ilgilendirmez... multjet değil aracımın motoru ama alırsam kesinlikle multijet olacak...
  • Multijet

    vergi
    performans
    yakıt tüketimi
    sorunsuzluk
    parça bolluğu
    parça ucuzluğu
    servis ağı
    uzun ömrü
    diğer dizellere göre az ses çıkartması. Fiat arabaların içindeki ses yalıtımdan kaynaklanıyor. tdci ye göre yarı yarıya düşük sesi.
    turbosunun sürücüsüne bas gaza hadi dedirtmesi. sesini çok seviyorum. herhalde multijetli bir aracım olsa trafik canavarı olurum
  • mercedes
    fiat
    toyota
    ısuzu
    mıtsubishi
  • Multijetin sadece 1.3 versiyonu sessiz :)


    120'lik 1.6 Bravomda en hoşnutsuz olduğum konu gürültülü motoruydu.

    Soğuk sıcak ılık farketmez.


    Gürültüsünün şiddeti değişiyordu sadece.
  • Yeni nesil tdci motorlarda cok sessiz yeni focusu test ettigimde bi an benzinli sanmıştım. Konuya değinecek olursak uzun ömürlü motor yoktur, bakımlı motor vardır,
    Fiat doblo 2004 model 1,9 jtd ile sehir ici 200k da motor bitti
    Renault kangoo 2007 model 1,5 dci 180k da aynen,
    2009 Fiat palio Van multijet, araçlar 120k da ve motorlar eski kangoodan daha vahim, tabiki bu araçlar sehir ici en kötü şartlarda sürekli ring servis gibi kullanılıyor, daha motor ısınmadı yada durduk biraz bekleyelim falan bunların hiçbirisi uygulanmıyor, aksine sürekli dip gaz yapılıyor, Eee ticari amaçlarla kullanınca motor vs önemli degil, o anda yapılacak isleri yapiyorya, önemli olan o. Zaten kendini defalarca amorti etmiştir, kullandığım tdci motorlarda sağlam motorlar, ford transit var 322k yol yaptı sehirler arası kurye, bu Arac digerlerinden daha dinç gercekten.
  • Psa bence bu konuda çok iyi 1.6 tdci 115 ve fransız grupta e-hdi 112 hp olanlar gayet verimli , sessiz ve seri....
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.