Şimdi Ara

tüketici hakları(nereye başvurmalıyım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar iki gün önce ankara tunalı-yong magazasından 90 milyon liralık alışveriş yaptık ve bugün hiç kullanmadığımız ürünü geri görütüp yerine başka birşey almak istedik.adamın ürünü geri alamayacağını söyledi ki sadece başka bişeyle değiştirmek istemiştik.para iadesi hakkımız bile var diye biliyorum
    beni ne yapmam gerektiği konusunda yönlerndirirseniz sevinirim. bu arada ürünü 5 visa taksidiyle aldık.ilk taksit ne yazıkki dün çekilmiş
    nereyi aramalı nereye başvurmalıyız.yardımlarını bekliyoruz.o adamı süründürmek istiyorum...



  • mrb...
    oncelikle basvurmaniz gereken yer:
    tuketici hakem heyetidir..
    bu heyet ilce duzeyinde kaymakamliklarca olusturulmustur..
    cankaya kaymakamligindan yerini ogrenebilirsiniz..
    yalniz geri vermek icin mal da bi kusur gostermeniz gerekebilir zira... kanun soyle diyor:

    AYIPLI MAL VE HİZMETLER
    Madde 4; Ambalajında, etiketinde veya kullanma kılavuzunda yer alan ya da satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve niceliğe aykırı olan, maddi, hukuki, ekonomik eksiklikler içeren mal ve hizmetler "Ayıplı Mal veya Ayıplı Hizmet" olarak kabul edilir.

    Alınan hizmet ya da malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 (on beş) gün içinde satıcı firmaya geri vererek, değiştirilmesini, ödediği bedelin iadesini veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirimini ya da ücretsiz olarak tamir edilmesini talep edebilir. Tüketici bu taleplerden herhangi birini tercihte serbesttir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Ayıplı maldan veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı tüketiciye karşı satıcı, bayi, acente, imalatçı, üretici ve ithalatçı müştereken ve müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi, bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.


    aslinda tunalidaki bi magazanin boyle seyler yapmamasi gerekirdi...
    siz en azindan degistirmek icin bi sebep gosterin... olcusu rengi, gibi falan..
    ayrica tuketici derneklerinden de yardim alabilirsiniz.. ancak en direkt yol tuketici hakem heyetine basvurmak olacaktir.. Cankaya Kaymakamligini telefonla arayarak nerede oldugunu ogrenebilirsiniz..
    kolay gelsin




  • sikayetvar.com buyuk firmalrı sikayet etmek icin guzel bi site hemen sze geri donuyo firmalar ama biseye care buldukları yok sadece sizi arayıp dakikalrca konusuypolar sizinde egonuz tatmin oluyo rahatlıyosunuz bu kadar
  • nasıl yani bi sebep göstermeden iade edemezmiyim bir hafta içinde yanlışmı biliyorum
    başına böyle bişi gelipte sorunu mahkemeyle hallden oldumu (biliyorum pek mantıklı bi soru olmadı)
    bide bakan çıkıp demezmi türk halkı çok duyarsız kaldı bütün sene 60.000 sikayet geldi diye
    burdan kenlerine soruyorum kaçını çözümlediniz ha kaçını kaçını kaçınıııııııııı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.