Şimdi Ara

C4, C5 dizel yada benzinli Yakıt Değerleriniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
27.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen c4, c5 alacak arkadaşlara yardımcı olacağını düşündüm şimdiden paylaşımlarınız için teşekkürler.



  • Açıkçası bu sorunuza net bir cevap vermek çok zor.

    Ben sadece Trabzon şartlarında değerleri verebililirim ki bu değerler zaten katalok değerleriyle örtüşoyor ama tabi dikkat edilirse şu değerler elde edilebilir.

    Şehir dışı = 3.7 lt / 100 km (85 km ortalama hızla)
    Karma tüketim = 6.2 lt / 100 km
    Şehir içi sonucu veremiyorum çünkü benim güzergahım şehir içi trafiğiyle alakalı değil ama tahmin ediyorum 7 lt.yi kesinlikle aşağı düşmez. Çünkü C5 ağır bir araç ve birinci viteste buna uygun olarak ağır seçilmiş. Bu şu manaya geliyor. C5.te ne kadar birinci viteste kalırsanız o kadar çok yakarsınız. Aynı şekilde özellikle rampada dur kalklar sadece C5.in değil tüm ağır kasalı araçların yüksek yakıt tüketmesine sebep olur.

    Bunun dışında benim vereceğim bir veride çok yüksek performanslı kullanımdaki yakıt tüketimi. C5 beni bu konuda gerçekten cimriliğiyle şaşırttı. Lakin değinmeden geçemeyeceğim ben chip tuning yaptırdım ve bunun etkisi yüksek.

    Ortalama 138 km hızla (340 km mesafeyi 2.45 saatte alarak) yakıt tüketimi sadece 7.2 lt / 100 km.
    Amcamın Megane 1.5 dci dizel otamatik ( 340 / 2.35 = 145 km/h) yakıt tüketimi 9.1 lt / 100 km.

    Bunun sebebi tabiki yüksek devir ve süratte daha fazla tork sebebiyle daha güçlü motor daha az yakar. Tabi rüzgar dirençlerinin benzer olduğunu varsayarsak.

    Düzeltme : C4.ten bahsetmiyorum çünkü net verilere sahip değilim ama forumda C4 HDI sahibi arkadaşlar bilgi verebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 22 Şubat 2008; 20:42:34 >
  • Veriler için teşekkür ederim. Açıkcası bu başlığı kendi kararsızlığım için açtım. C4 hdi mcp ile C5 arasında kaldım. C5 in hidraktif süspansiyonları beni çekerken c4 ünde hdi mcp otomatik vitesi ve 1.6 olması cezbediyor. Emin değilim ama C5 lerde 1.6hdi larda triptronik vites seçeneği yok sanırım yada ben bulamadım internette.
    Yavuz Bey hazır bir C5 sahibi bulmuşken C5 den bazı korkularım var onları sormak istiyorum. Malum araç büyük bi kasaya sahip 1.6 hdi kasayı kaldırabiliyor mu acaba? (Sizin aracın 1.6 mı 2.0 mı olduğunu bilmiyorum ama) Aracın çok yakmasından korkuyorum.
    2. Problemim ise acaba aracın vergileri cebimizi yakar mı?
    Tam olarak nerde okudum hatırlamıyorum ama bi arkadaş c5 için "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi" bi tabir kullanmıştı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    Veriler için teşekkür ederim. Açıkcası bu başlığı kendi kararsızlığım için açtım. C4 hdi mcp ile C5 arasında kaldım. C5 in hidraktif süspansiyonları beni çekerken c4 ünde hdi mcp otomatik vitesi ve 1.6 olması cezbediyor. Emin değilim ama C5 lerde 1.6hdi larda triptronik vites seçeneği yok sanırım yada ben bulamadım internette.
    Yavuz Bey hazır bir C5 sahibi bulmuşken C5 den bazı korkularım var onları sormak istiyorum. Malum araç büyük bi kasaya sahip 1.6 hdi kasayı kaldırabiliyor mu acaba? (Sizin aracın 1.6 mı 2.0 mı olduğunu bilmiyorum ama) Aracın çok yakmasından korkuyorum.
    2. Problemim ise acaba aracın vergileri cebimizi yakar mı?
    Tam olarak nerde okudum hatırlamıyorum ama bi arkadaş c5 için "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi" bi tabir kullanmıştı.



    Bana sormadınız ama bende cevap vereyim, vergiler niye cep yaksınki sonuçta motor cc'si belli. 1.6 motor 560 ytl yıllık vergiye sahip, 2.0 motor ise 1550 ytl. Yakıt konusuna gelince ben C4 sahibi olarak bilgi vereyim; Şehir içi motor soğukken soğuk havalarda sömürüyor resmen 10-11 lt abartısız. Motor ısınınca ama şehir içi 7,5lt ye falan düşüyor. Şehir dışında ise 5 lt falan yakıyor 90km hızla. Bu verdiğim yakıt değerlerini 17" jantla olduğunuda belirteyim. Malum orjinal jantı 16".
  • vergi konusunda 1.6 almak şart. arada dağlar kadar fark var 2.0 ile. C4ün yakıt değerlerini çok begeniyorum ama benim merak ettiğim aynı cc de 1.6 c5 de acaba c4 kadar ekonomik olur mu? kasası ağır oldugu için sanırım biraz daha fazla olur ama çok fark olur mu? Birde C5 de 1.6 da triptronik vites var mı onu biliyor musunuz? ben bulamadım da hiç ne fiyat civarındadır acaba?
  • off ya kafayı sıyıracam c4 1.6 hdi 110 mcp ile c5 sx 1.6 hdi 110 arasında kaldım.

    C5 2 milyar daha fazla
    en büyük artısı hidraktif3 var
    eksisi manuel vites ve yakıt tüketimi daha fazla

    C4 daha ucuz
    en büyük artısı mcp 6 ileri otomatikleştirilmiş vitesi özellikle direksiyondan kulakçıklarla vites değişimi harika
    yakıt tüketimi daha az ve cam tavan özelliği çok hoş

    Lütfen yardım çok kararsız kaldım açıkcası ekonomi çok önemli benim için ama c5 inde konforu yoldan çıkarıyo beni yoksa c4 e karar vermiştim. Tavsiyeleriniz ve eklemek istedikleriniz varsa çok yardımcı olur. saolun...
  • aralarında 3.500 ytl fark var.c5 in ikinci elde baya fiyatı düşüyor.şuanda yeni kasası gelmek üzere zaten.c5 te çok az yakıyor.1.6 motor o kasadada iyi iş çıkartıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    off ya kafayı sıyıracam c4 1.6 hdi 110 mcp ile c5 sx 1.6 hdi 110 arasında kaldım.

    C5 2 milyar daha fazla
    en büyük artısı hidraktif3 var
    eksisi manuel vites ve yakıt tüketimi daha fazla

    C4 daha ucuz
    en büyük artısı mcp 6 ileri otomatikleştirilmiş vitesi özellikle direksiyondan kulakçıklarla vites değişimi harika
    yakıt tüketimi daha az ve cam tavan özelliği çok hoş

    Lütfen yardım çok kararsız kaldım açıkcası ekonomi çok önemli benim için ama c5 inde konforu yoldan çıkarıyo beni yoksa c4 e karar vermiştim. Tavsiyeleriniz ve eklemek istedikleriniz varsa çok yardımcı olur. saolun...


    Yavuz beyin yukarıda verdiği değerlere dikkat ederseniz akıllı bir kullanımla koca C5 e neredeyse mcp vitesli bir C4 kadar az yaktırdığını göreceksiniz. Bence sizin sorgulamanız gereken yakıt tüketiminde şehir içi 1. 2. vitesi ne sıklıkla kullanacağınızdır. Şayet çok 1-2 kullanacaksanız kasanın ağırlığından dolayı yakıt fazla olacak eğer az kullanacaksanız 1-2 yi o zaman C4 kadar az yakabileceksiniz..!

    2. boyut konfor ; aradaki fiyat farkı az belki ama konfor farkı fazla.

    3.boyut C5 kasa değiştiriyor fiyat dengeleri çok değişecek birkaç ay içerisinde ama yeni kasa 1.6 da Hydroactive süsp. yok..!!!

    4. boyut bundan önceki aracınız nedir bilmiyorum ama şayet benzinliyse şehirdışı 6-7 lt/100 km yakıt sarfedip yani yaklaşık 0.25 -0.30 ykrş/ km harcarken c5 in km de 0.01 ykrş daha fazla harcaması sizi rahatsız etmez sanırım.

    Bu arada bende manuel vites c4 110 hp hdi var. aracımdan koşulsuz memnunum. yakıt hiç modifiye ve tuning yaptırmadan 3.8 - 4.0 lt/100 km ortalama 90 km hızla. şehiriçide yol durumuna göre değişiyor ama ortalama 5.5-6 lt civarında. Aracım şuanda 11.000 km de , bugun yarın peridyotik bakım yapacağım yeni değerleri de yazarım size.
    Mcp vites ile cam tavanı anlatmaya gerek yok o güzellikler anlatılmaz yaşanır,siz zaten farketmişsiniz olayı..
  • Elinize bir kağıt kalem alın ve önceliklerinizi yazın ve tercihizini yapın ve sonra arkanıza bile bakmadan gidin kararınızı uygulayın ve asla başka birşey düşünmeyin o saatten sonra. C4.te alsanız C5.te alsanız memnun kalacağınız kesin.
  • biraz geç verilmiş bir cevap ama olsun umarım faydası olur,

    "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi"

    diyen arkadaş herhalde şunu demek istemiştir diye düşünüyorum
    kendimi örnek vererek;
    geçen sene sonu sıfır c5 aldım, en basit, kaba hesapla yıllık masrafını düşünürsek (hiç servise gitmeden)

    *ilk başta kasko yaptırdım ..................................................................... 1900ytl
    *yıllık vergisi ......................................................................................... 560 ytl
    *her ay bir depo mazot yakarsan, şu anki ücreti (66lt bir depo) 182ytl x 12 ay= 2184ytl (yıllık)
    toplam : 4644ytl
    bunu da 12 aya bölersek ay başına 387 ytl yapar, eh buda nerdeyse asgari ücret fiyatına tekabul eder. Türkiyede asgari ücret şu anda 435 ytl

    tüketime gelince ben istanbulda geçen aya kadar günde ortalama 72 km yol yapıyordum (bu ay arabayı fazla kullanmadım), yolun çoğu yaklaşık 56 km.si TEM otobanında geçiyordu, ortalama tüketim 6.4 lt/100 km, yani bir depoyla istanbulda 1000 km yapabiliyorum ki en son 950 km yapıp depoyu doldurdum, göstergede de hala 60 km mesafe alabilirsiniz yazısı vardı.




    quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    Veriler için teşekkür ederim. Açıkcası bu başlığı kendi kararsızlığım için açtım. C4 hdi mcp ile C5 arasında kaldım. C5 in hidraktif süspansiyonları beni çekerken c4 ünde hdi mcp otomatik vitesi ve 1.6 olması cezbediyor. Emin değilim ama C5 lerde 1.6hdi larda triptronik vites seçeneği yok sanırım yada ben bulamadım internette.
    Yavuz Bey hazır bir C5 sahibi bulmuşken C5 den bazı korkularım var onları sormak istiyorum. Malum araç büyük bi kasaya sahip 1.6 hdi kasayı kaldırabiliyor mu acaba? (Sizin aracın 1.6 mı 2.0 mı olduğunu bilmiyorum ama) Aracın çok yakmasından korkuyorum.
    2. Problemim ise acaba aracın vergileri cebimizi yakar mı?
    Tam olarak nerde okudum hatırlamıyorum ama bi arkadaş c5 için "sanki yanımda asgari ücretle bi işçi çalıştırıyormuşum gibi" bi tabir kullanmıştı.

  • Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok saolun. İnanın bu site benim gibi yeni araba alacaklar için bulunmayacak bi nimet çünkü hangi markanın plazasına gitsen adamlar öyle bir konuşuyor ki tamam bunu alacam diyorsunuz. Diğer markaya gidiyorsunuz bu sefer bunu alacam diyorsunuz. Yeni çıkan modeller çok güzel insan o kadar para verdikten sonra pişman olmak istemiyor heleki benim gibi o parayı zorlukla biriktirmişse, kimse kolay kazanmıyor tabi. Umarım sonunda bi karar verir ve yaptıgım tercihden pişman olmam. Yardımlarınız ve ilginiz için teşekkürler.
  • Yaklaşık 1 hafta önce ikinci el 2008 C4 1,6 MCP aldım. Şu anda çok memnunum. C5 e hiç bakmadım bile ama bu tercih tamamen kişisel zira sedan araç hiç düşünmemiştim. Ama MCP şanzıman çok kullanışlı ve gayet başarılı bunu belirtmek isterim. Yakıt konusunda forumda bir de konu açtım 1 haftalık izlenimim biraz düşündürücü. zira hiç şehirdışına çıkamadım bu haftasonu düşünüyorum. Ama şehiriçinde 7/100 yakıyo araç. Bunda havanın etkisi yok zira 1 haftadır bahar havası var Ankarada. tek problem benim aracı yeni almamdan kaynaklı aracı tanımamam ve aracın tepkileri vs. merak ettiğimden dolayı stabil şekilde kullanmamam. C4 ile herhangi bir soru veya sorunun olursa özelden mesaj atarsan msnde falan görüşebiliriz. Bir de şunu belirteyim C4ün dizel otomatik yani MCP şansızmanlısında "Cam tavan" opsiyonu yok. Yani ne ikinci el bulabilirsin ne de şu anda plazalrda bulabilrsin. Belki 2009 modellerinde opsiyon olabilir. Hatta benim tahminimce şu anda Citroenlerin sadece benzinli motorlarında bulunan "PK" seçeneği yani otomatik kararn ayna, ön ve arka park sensörü, yağmur ve far sensörü vs. paketi 2009 model dizel MCP lerde dunulabilir gibi geliyo. tabi bu fiyata ne kadar yansır orasını Allah bilir.
  • Bana sorulmuş bir soru vardı atlamışım mesajları okurken.

    Benim aracım 1.6 hdi ancak chip tuning yapıp gücünü 2.0 hdi seviyesine yükselttik ama yine de alır almaz bu işlemi uygulamadığımız için standart hali hakkında da bilgi sahibiyim.

    C5 standart haliyle tabiki kasayı rahatlıkla götüren ama daha çok konfora yönelik olan ağırbaşlı bir otomobil çizgisindedir. Kısa seçilmiş vites oranları C5 1.6 HDI.nin onca ağırlığına rağmen ara hızlanma değerlerini iyi seviyeye çekiyor ama bu devirlerin çabuk tükenip yüksek hız yapma şansını ortadan kaldırıyor. Standart haliyle C5.e düz yolda 4500.den fazla devir çevirtemezsiniz ki bu da 190 km.ye denk geliyor ama bu deviri geçemeyeceğiniz anlamına gelmiyor bu. Biraz eğimli ve uzunca bir yolda 200 km.yi bulabilirsiniz. Sorudan maksat bu kasa bu motorla nasıl derseniz cevabım yeterlidir derim.

    C4 aynı motorla ağır başlı değil hırçın bir otomobil çizgisinde. Süspansiyon sert. Oysa C5.te sadece virajlara girdiğinizde bu sertliği hissedersiniz, viraj çıkışlarında süspansiyon yumuşar ve böylece siz uçan bir halıda yol alıyorsunuz gibi hissedersiniz. Bu kesinlikle tecrübeyle sabittir. C5.i C4 seviyesine getirmek için chip tuning şart. Hatta bu şekilde ara hızlanma değerleri C4 1.6 HDI 110bg.den de iyi oluyor.

    C5 sınıfında hem dizel hem ekonomik hem de vergileri hem alırken hem de kullanırken kesinlikle çok pahalı olmayan bir araçtır. Yukarıda arkadaşların yaptığı hesap doğrudur ama bugün hangi sıfır arabayı alırsanız alın buna yakın sonuçlar çıkacaktır. Unutmamak gerekir ki C5 D sınıfında orta üst segmentte bir araçtır ve bu maliyetlere katlanmam derseniz Türkiye.de otomobil sahibi olamazsınız. İşin bu boyutunu fazla karıştırmakak gerekiyor. Megane 1.5 dci alan yukarıda sayılan paraları aynen veriyor belki kasko ücreti biraz daha düşük olabilir.

    Gelelim servis kısmına. Citroen servis ve bakım periyotlarında değişikliğe gitti. Bazı ekipmanların kullanım süresini arttırdı. Örneğin yakıt filtresi 30.000 km.de bir değişirken şimdi 45.000 km.de değiştiriliyor. Citroen bir aracınız varsa kesinlikle servise Renault ya da Fiat ya da VW.den daha az ödersiniz. Renault her 10.000 km.de bir bakıma çağırıyor, her 20.000 km.de size sormadan yakıt filtresini değiştiriyor yine her 20.000 km.de polen filtresini değiştiriyor, triger kayışı 60.000 km.de ve bunları da hep sizi düşündüğü için yapıyor zaten (!) Citroen.de bakımlar her 15.000 km.de birdir. Örneğin C5.in triger kayışı 180.000 km.de kontrol edilir ve değişmesi gerekiyorsa değişir. Şimdi burada iki ihtimal var. Ya Renault.un triger kayışı çok kalitesiz ya da Renault.un servis politikası bunu gerektiriyor. Citroen yine eskisi gibi yedek parça olayından batacak derdim ama bu sefer Peugeot.un kanatları altında.

    Bunun dışında eklemek istediklerim var. Tüm önden çekişli araçlar sürücü seçer. Bu şu demek. Kullanıma göre parça aşınması en çok önden çekişli araçlarda belli olur. Ne olabilir? Fren balataları, yürüyen aksam, debriyaj ve volan, lastikler ve diskler gibi. Bunun için önden çekişli hiçbir araca acemice yüklenmeler yapmamak gerekir. Ne gibi diye sorarsanız en sık yapılan yanlışları yazayım.

    1. Vites değiştirirken motor torkunu debriyaj aksamına bindirmek. Bu nasıl olur. Vites değiştirirken aynı zamanda ayağı gazdan çekmemek veya debriyajdan tam ayağın çekilmemesine rağmen hızlanmaya devam etmek.

    2. Çok dik rampalarda el frensiz kalkmaya çalışmak ve motoru zorlamak. Aslında burada motor zorlanmıyor, yük tamamen aktarma organlarına biniyor. Zaten uzun süre bunu yaparsanız yanık kokularını almaya başlarsınız. Bu bana göre tamamen acemice bir davranıştır.

    3. Rampada geriye doğru kalkmak, sürekli yarım debriyajla bunu sürdürmek.

    4. Sürekli drag, rolling gibi etkinliklerde bulunmak.

    5. Sürekli çok yüksek devirlerde vites değiştirmek.

    6. Kaldırımlara veya yükseltilere çıkmaya çalışmak. Bu konuda C5 sahibi arkadaşlara bir tavsiyem olacak. C5 her ne kadar standart pozisyonundan 10 cm yükselebilse de bu ağırlık merkezinin değişmesine ve dolayısıyla aracın fazlaca patinaj yapmasına neden olur.

    Bunlara dikkat etmemek baskı balatasının çabuk aşınmasına neden olur. Tabiki en riskli araç C5 çünkü en ağır araç o. Yine de fazlaca dur kalk yapmadan fazlaca şehir içine girmeden 100.000 km.yi rahatlıkla devirirsiniz.
  • Yavuz bey detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. merak ettiğim çoğu konuyu çok güzel anlatmışınız.
    inşallah seneye arabamı alacak kadar para biriktirmiş olacagım. Citroeni çok merak ettiğim için bu forumdan bayagı bi arastırdım özellikle 1.6 hdi mcp cam tavanlı tam bi keyif aracı :) çok hoşuma gitti. Fakat insan o kadar parayı arabaya yatıracak olunca ince eleyip sık dokuyor. ben aldıktan 2 gün sonra arabanın bir yerinden sorun çıkarsa tüm keyfim kacar o arabadan sogurum. o yüzden 4 araba arasında kaldım ve en iyisini seçmeye çalışıyorum seneye kadar.sitede şu başlığı açtım
    http://forum.donanimhaber.com/m_21783687/tm.htm

    genellikle toyota corolla ve ford focus tavsiyesi alıyorum. benim aklımda C4 varken toyotaya dogru kaymaya basladım bakalım inşallah en dogru kararı verebilirim
  • Selamlar,

    Geçen hafta 92 HP dizel C4 aldım ve kullanmaya başladım. 700 km şehir içi ve 1100 km şehir dışı toplam 1800 km yol yaptım. Şu anda ortalama yakıt tüketim değerim 4.7 Lt, bu değer 2500 km den sonra biraz daha düşüyormuş sanırım. Şehir içinde de dışında da ani hızlanmalardan kaçındım, hız sabitleyici kullandım, yokuş aşağı motor freni ile indim vs.
  • C5 1.6 HDI SX kullanıyorum. Şehir içi şehir dışı karışık 7lt yakıyorum.

    TEM de 100km cruise control ile 55 kmlik yolda (köprü geçişi ve otoban giriş çıkışı dur kalk var) TEM çıkışına kadar 4.5lt ortalama gösterdi yol bilgisayarı.
  • 2003 Model 2.0 HDI C5

    Şehir içi 7.5Lt / 100Km
    Şehir dışı 5.5Lt / 100Km

    kilometre : 145.000

    55.000den beri sahibiyim.Aracımdan memnunum hala konforlu hala ekonomik...
  • c5 rampada ve hızlanırken çok yakıyor hatta uzun yolda gaza duzensiz bastıgınız için daha fazla yakıyor.

    tavsiyem düz yolda cruse control kullanmanız ben öyle yapıyorum 110km hızda 4.7 yakıyor yavas gitmeye kalkmayın 90km altındada fazla yakıyor tork düştüğü için.

    10 lt goruyorum abartısız ama araba daha 200 km yapmadı yani yeni oldugu için olabilir.
  • c4 1.4i kullanıcısıyım. 2 kez depo doldurdum henüz.
    birincisinde 8,5 lt/100km ikincisinde 7,5 lt/100km yaktı.
    ikincisinde uzun yola gittim ama gaza çok bastım. o yüzden biraz fazla yaktı.
    birincisi tamamen istanbulda harcandı.


    şuana kadar yaktıklarım (lt/100lt)
    8,46 LT
    7,56 LT
    8,56 LT
    8,72 LT
    7,88 LT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi holostaticus -- 15 Temmuz 2009; 12:04:16 >
  • geçen gün trafikte 1 saatlik dur kalk sonucu:

    ortalama hız = 14km
    toplam mesafe = 16km
    ortalama yakıt = 9.8 l/100km

    C5 3 1.6 Hdi Sx. (iki kişi klima açık)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.