Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rampalarda otomatik araç kayma yapmaz,siz frenden ayağınızı çekip gaz pedalına yüklenene kadar geriye kaymaz araba.

    Vites D konumundayken gaza basmadan 3,2,1 viteslere geçiş yapabilirsiniz,mesela yokuş çıkarken ya da inerken motor freni için vitesi 2 veya 1 konumuna alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertobey

    Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz


    otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde
  • Otomatik vitesli bir arabada araç vites geçişi yaparken gaz pedalına basmayı devam ettirmek yada gaz pedalına daha fazla basma halinde şanzımana zarar verirmiyiz? (eski tip şanzıman şimdiki gibi vites geçişi 1 snden kısa olan şanzımanlardan bahsetmiyorum )
  • herkese selamlar.arkadaşlar bende chevrolet captiva var yeni aldım.şunu sormak istiyorum aracı seri kullanmak yada gazı sonuna kadar basmak otmatik araçlarda şanzımana zarar veriyormu otomatik vites araç ilk kez kullanıyorum. bilen arkadaşlarım aydınlatırsa memnun olurum.herkese selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Time_Bandit

    Otomatik vitesli bir arabada araç vites geçişi yaparken gaz pedalına basmayı devam ettirmek yada gaz pedalına daha fazla basma halinde şanzımana zarar verirmiyiz? (eski tip şanzıman şimdiki gibi vites geçişi 1 snden kısa olan şanzımanlardan bahsetmiyorum )

    bu zarar görmezden gelinecek kadar küçük birşey olur diye düşünüyorum; tam tersine vites kutusu örneğin 3. kademeden 4. kademeye geçeceği tam o sırada siz gazı bıraktığınızda sistem bir an boşluk yaşayabiliyor üst kademeye geçmek ile geçmemek arasında, bu açıdan gazı bırakmamak daha doğru tork konvertörlü eski sistemlerde. buna göre üretiliyorlar, yanlışım yoksa.

    yarı otomatik sistemler için ise bunun tam tersidir, sistem hidrolik bir ot. debriyaj ile çalıştığından gazı bırakmazsanız özellikle devir de o anda yüksek veya düşükse çok sarsıntılı ve dişlilere/sisteme zarar verecek şekilde vites değişiyor.

    çift kavramalı vb. yeni sistemlerde ise zaten siz anlamadan vites değişmiş oluyor yazdığınız gibi saniyenin bilmem kaçta birinde, böyle bir sorun yok.




  • Zaten mesala 2 den 3 e geçerken diyelim vites tam atcak iken gaz pedalını ayağınızdan çekin vites atınca araba sarsılır öle değil mi?
  • herkese selamlar.araç rampa aşağı çok sıkışık bir trafikte inerken dur kalk yaparak vites N konumunda ilerlemek sizce sakıncalımı şanzıman açısından soruyorum.bilgilendiriseniz memnun olurum.
  • Bir önceki aracım otomatikti. Benim kullanırken dikkat ettiğim hususlar;
    1- araç tam durmadan R ye takmamak
    2- uzun inişlerde vitesi N ye almamak
    3- P konumuna el freni muamelesi yapmamak, önce N ye alıp el frenini çektikten sonra P ye almak
    4- sık sık kick down yapmamak
  • arkadaşlar bağzı araçlarda otomatik viteslerde d- d+ bunlar var. ne işe yarıyor bilen varmı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihattatar

    arkadaşlar bağzı araçlarda otomatik viteslerde d- d+ bunlar var. ne işe yarıyor bilen varmı...


    dostum o senin dediğin triptonik vitesli arabalarda oluyor.vitesi manuel olarak arttırmaya veya düşürmeye yarar.
  • Aracım Golf 5 dsg şanzuman
    geçenlerde aracımı yokuş aşağı bir yerde park ettim N ye alıp el frenini çektim daha sonra P ye aldım
    fakat tekrar çalıştırıp gidecekken aracımı D ye almadan el frenini indirdim, araç biraz ileri sarsıldı. P ye yük bindi,
    daha sonra D ye alırken Tak diye bir ses geldi. Bunun sebebi nedir acaba araca bir zarar vermişmidir ne yapmam lazım?
    Bu Konuda bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....
  • Otomatik vitesli araçlarda vites menüleri farklı oluyor. Standardı yok. Kullanmış olduğum balina kasa BMW 5.20İ aşağıdaki gibiydi.

    P
    R
    N
    D1
    D2
    S1
    S2


    Ben genelde D1 ve D2 seçeneklerinde kullanırdım. Sadece bir kere otoyolda deneme amaçlı S1 seçeneğine getirdim. Ayağımın altındaki gaz pedalı kendi kendine aşağı inmeye başladı. Arabanın kendi kendine hızlandığını hissettim. Otomatik vitesli araba kullanmayı hiç sevmem ama bu hoş bir şeydi.
  • bugün ford mondeo 2.0 TDCI aracımızı çalıştırdığımızda köşede kar işareti vardı ne anlama geliyor bu işaret?

    Not:Hava 2 dereceydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bugra94

    bugün ford mondeo 2.0 TDCI aracımızı çalıştırdığımızda köşede kar işareti vardı ne anlama geliyor bu işaret?

    Not:Hava 2 dereceydi.

    Buzlanmaya dikkat diyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grcgrc

    Aracım Golf 5 dsg şanzuman
    geçenlerde aracımı yokuş aşağı bir yerde park ettim N ye alıp el frenini çektim daha sonra P ye aldım
    fakat tekrar çalıştırıp gidecekken aracımı D ye almadan el frenini indirdim, araç biraz ileri sarsıldı. P ye yük bindi,
    daha sonra D ye alırken Tak diye bir ses geldi. Bunun sebebi nedir acaba araca bir zarar vermişmidir ne yapmam lazım?
    Bu Konuda bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....


    Burada merak ettiğim, yokuş aşağı park etmiş aracı hareket ettirirken önce D'ye alıp mı el frenini indirmeliyiz?
  • Otomatik vitesli araçlarda p konumu aslında şanzuman kovanının kenarındaki bir kilit mekanizmasını çalıştırır. Yani çanzuman içindeki dişlileri çanzumana kilitleyerek aracın ilerlemesini engeller. Yokuşlarda veya başka türlü dengesiz zeminlerde el frenini çekmeden p ye almak şanzuman kovanına (dış cephesini kaplayan metal yüzeye) yük bindirir. Bundan dolayı böyle durumlarda aracı P den çıkartırken hem faiziksel olarak zorlama hem de ses oluşur. Ben şimdiye kadar (epey bir otomatik kullandım) p den dolayı bir arıza yaşamadım ve yaşayan görmedim duymadım. Ama zaten vites değiştirirken yaşanan zorluk el frenini kullanma için yeterli neden.
  • (otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celo4007

    (otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
    saygılarımla


    Tork Konvertörlü araçlarda geri kaymama olayı doğrudur.

    Fakat artık kavramalı tip otomatik şanzumanlarda kavrama gerçekleşene kadar araçta kayma görülebiliyor. Hill Holder da bunun için konuluyor.

    Bilginize...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celo4007

    (otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
    saygılarımla


    Oncelikle uslubunuza ceki düzen verin sayin fake adam gerı kacmayacagını yazmıs ayrıca tam otomatık olmayan sanzumanlarda hıll holder yoksa gerı kacar yanı dsg lı bır kısı benım aracım gerı kacırmaz deyıp frenden cekerse ayagına gerı kayar ve belkıde panık olup bıryere carpar arkadas tam oto arac sahıbı ve sanzuman ozellıgınden gerı kacırmıyor hıll holder ıle tam otomatık aracın gerı kacmaması butun olay bu.




  • Neden birileri şanzuman diyor, doğrusu şanzıman değil mi? Bu şanzuman neden doğmuş, neden bu kadar çok kullanılıyor, nedenini bilen varsa rica ediyorum bir anlatsın.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.