Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bende dört ay önce 2004 model corolla sedan otomatik aldım.
    Genel olarak çok memnunum, dağ köyünde yaşamama rağmen hiç bir zaman 1 2 yada L konumunda kullanmadım zaten gaza fazla yüklendin mi o vitesi ayarlıyor.
    Benim tek sıkıntım şu: ilk çalıştırmada P den R ye çok zor geçirmekdi ki burda yanlış yaptığımı anladım o da şuki ben önce frene basıp P ye alıyor stop ediyor sonra ayağımı frenden çekip el frenini çekiyordum.Bu yüzden olabileceğini anladım.

    Lakin aklıma takılan şu , Arabayı stop ederken N ye getirip el freni çekip istop edip frene basmaya devam ederek mi P konumuna almak lazım.

    Yoksa aracı durdurup ayağımız frende N konumunda el frenini çekip kontağı stop etmeden P ye götürmek mi lazım.


    İlk çalıştırdığımızda da yanlış anlamadıysam hareket konumu D yada R ye getirdikten sonra el frenini indireceğiz.Biri beni aydınlatırsa sevinirim.




  • İstediğiniz gibi yapın bir zararı olmaz sadece boş yere kendinizi yorarsınız en fazla.
    Ayak frende p ye getirdikten sonra yada ayak frende vites D de de el frenini çekip sonra p sonra ayak frenini de bırakabilirsiniz ama aracı tam hareketsiz bırakmak istiyorsanız en emniyetli yolu ayak frende p ye alıp el frenini çekmek en son ayağı frenden çekmektir. Kalkarken de ayak frende el freni indirip d ye r ye alıp hareket etmek en mantıklısıdır.Ayak freni motor çalışırken devrede olduğundan motoru durdurmadan aracı park edip el frenini çekip p ye almanız daha iyisidir.
    Eğer rampada iseniz ayak frendeyken p ye aldıktan sonra elfrenini çekmeden ayak frenini bırakırsanız park dişlisine yük bineceğinden aracı park konumundan çıkartmakta biraz zorlanırsınız zira araç tüm ağırlığıyla rampa aşağı hafif hareket ederek park dişlisine sıkıca oturur.

    İlk çalıştırdığınızda ayak sıkıca frene basarken el frenini indirebilirsiniz. Sonra da D-R ye alıp yürürsünüz.




  • park ederken yük şanzımana binmesin diye
    -d de iken el freni çekilir
    - n ye alınır ayak frenden çekilir
    - p ye alınarak kontak kapatılır

    eidt: otomatik vitesli arabaya en fazla pati çektirirken zarar verirsiniz
    kışın lastik patiye düşüyosa daha fazla gaza yüklenmemek gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 12 Şubat 2013; 15:17:02 >
  • Hocam benim Araç frene basmadan vites değiştirmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi entropy -- 12 Şubat 2013; 16:01:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entropy


    Hocam benim Araç frene basmadan vites değiştirmiyor


    frene basılı olarak d den n ye alınacak
    n de iken ayağı frenden çek 1 saniye sonra tekrar frene basıp p ye alınarak kontak kapatılır

    quote:

    1- Arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.


    quote:


    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 12 Şubat 2013; 16:16:53 >




  • Ne diye öyle yapıyorsunuz anlamadım ayak frendeyken p ye al el frenini çek, freni bırak bu kadar basit. uzay aracı parkeder gibi oldu olacak vites koluna kullanma talimatı da asın. İlle işi karmaşık hale getireceksiniz.

    Kaldı ki kullanıcı kitabında P pozisyonundayken elfrenini çekebilirsiniz de çekmeyebilirsiniz de diye yazıyor. ( araç Peugeot 406 otomatik 2.0)
  • slm arkadaşlar Honda civic 1999 1.6ies otomatik vites aracım var vites kolu yan düğmesi çok zor basıyor neden olabilir yardımlarınız için şimdiden tşk
  • 2008 model otomatik polom var.Hiç kurcalamıyorum takıyorum D ye,her yere gidiyorum.Yokuş falan farketmiyor.Bence çok fazla kafa kurcalamaya gerek yok.
  • Merhaba

    Kesinlikle dikketle okuyunuz. bugün servisten geliyorum. honda civic için yazıyorum . Otomatik araç giderken hız yaparken sadece d ile kullanınız.
    geri için R kullanınız. park edince P. düz vites gibi otomatis viteslerde boş N kullanımı kesinlikle ve kesinlikle yoktur.
    yokuş aşağı benzin tasarruf etsin diye veya araba hız yapıyor N ye alayım da benzinden tasarruf edeyim diye düşünmeyiniz.
    çünkü anında şanzıman arıza verebilir. en küçük şanzıman arızası 3500 tl den başlar (2013verisi honda)

    1 ve 2 ler var. en son 2006 yılında sağanak kar yağdığında kullanmıştım yerler tamamen buzdu fakat 1 ve 2 yavaş yavaş
    gittiği için tın tın hemen sağa çekip bir cepe park etmiştim. hiç gaza basmadan sadece aracın kendi kendine gitmesi ile..
    o gün inanın inanmayın önümde 3 4 araç birbirine ve kaldırıma çarparak durmuştu.bunun dışında hızlı araç kullandığımı için 1 ve 2 ve d3
    hiç bana göre değil. nasıl kullanılır incelemedim.honda otomatiğin anında hızlanmasını ve vitesleri otomatik atmasına hastayım. ama bu hastalığın
    ilaçı çok pahalıya patladı bana.

    Size tavsiyem hangi marka araçınız varsa yetkili servislere gidip aklınızdaki soruları sorup doğruyu öğrenmeniz.
    yorum forum sitelerindeki değişik modellerle kendi araçınızı karşılaştırmayınız. hangi marka araçınız varsa gidip
    araç hakkında hemen bilgi alınız. araç araba hayat melat meselesi kendi canınızı veya ananızı cocuğunuzu taşıyorsunuz şakaya gelmez.




  • merhaba ben honda cıvıc 2008 otomatik tüplü aracımı yeni aldım otomatik şanzımanda S ye aldığımda direksyondan vites değiştirebiliyormuşuz yalnız bunun nasıl kullancağım hakkında bilgi verirseniz sevinirim ve aracım geride kaçırıyor acaba sebebi ne olabilir
  • "2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız. "

    bu cümlenize küçük bir açıklama getireyim bilmeyen arkadaşlar olabilir yanlış anlaşılma olmasın ; arkadaş sağ ayakla frene basın derken fren pedalı sağda değildir soldadır fakat bazı sürücüler sol ayaklarını kullanmazlar(otomatik vites sürücüleri) yani gaza ve frenede sağ ayaklarıyla basarlar kullanıcı tercihidir ben solla frene basmayı ani durumlar için daha yararlı buluyorum pedal sıralaması sol fren sağ gazdır hepinize iyi sürüşler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Ne diye öyle yapıyorsunuz anlamadım ayak frendeyken p ye al el frenini çek, freni bırak bu kadar basit. uzay aracı parkeder gibi oldu olacak vites koluna kullanma talimatı da asın. İlle işi karmaşık hale getireceksiniz.

    Kaldı ki kullanıcı kitabında P pozisyonundayken elfrenini çekebilirsiniz de çekmeyebilirsiniz de diye yazıyor. ( araç Peugeot 406 otomatik 2.0)

    Yokuşlarda P'ye alıp el frenini çekince yük el frenine değil şanzımana biniyor bir dahaki kullanımda aracı Pden çıkarmak daha zor olabiliyor kol baya sertleşiyor kısa vadede sorun olmaz ama yine de hassas aletler sorun çıkarmaya yer arıyorlar.

    Ben daima yokuşlarda önce N pozisyonuna getirip el frenini çekerim freni bırakınca araç biraz arkaya gidip yükü elfrenine veriyor sonra rahatça p ye alıyorum tekrar bindiğimde pamuk gibi oluyor.

    Düzde yapmaya gerek yok ama eğimli yerlerde yapmak daha iyi. Şart değil ama arabanızı seviyorsanız 2 saniye kaybetmek önemli değil bence.




  • @Jackson hocam ben durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra P ye alıp , sonra kontak kapatıp en son frenden ayağımı çekiyorum. Bu metodlada şanzımana değilde el frenine yüklenmiş oluyorum değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı

    @Jackson hocam ben durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra P ye alıp , sonra kontak kapatıp en son frenden ayağımı çekiyorum. Bu metodlada şanzımana değilde el frenine yüklenmiş oluyorum değil mi ?

    durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra frenden ayağını çekiyorsun P ye alıp kontak kapatıyorsun
  • @degobar hocam acaba senin dediğin ile benim yaptığım arasında ne fark var merak ediyorum. hangisi daha sağlıklıdır acaba ? bende çok araştırdım en sonunda vw servisinden bir usta aynen böyle yapmamı söyledi.
  • Ayağını frenden çekmeden P ye alırsan yük şanzımana biner
    Öbür türlü araba bir kaç santim oynayarak el freninin boşluğunu alır ve yük el frenine biner
    böylece P de şanzıman kilidi üzerinde yük olmadan yuvasına oturur.

    bu dediklerim eğimli zeminde olmazsa olmaz yöntem
    düz zeminde senin ki de benim ki de şanzımana zarar vermez
    ben bazen düz zeminde N de bile bırakıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Ne diye öyle yapıyorsunuz anlamadım ayak frendeyken p ye al el frenini çek, freni bırak bu kadar basit. uzay aracı parkeder gibi oldu olacak vites koluna kullanma talimatı da asın. İlle işi karmaşık hale getireceksiniz.

    Kaldı ki kullanıcı kitabında P pozisyonundayken elfrenini çekebilirsiniz de çekmeyebilirsiniz de diye yazıyor. ( araç Peugeot 406 otomatik 2.0)

    Yokuşlarda P'ye alıp el frenini çekince yük el frenine değil şanzımana biniyor bir dahaki kullanımda aracı Pden çıkarmak daha zor olabiliyor kol baya sertleşiyor kısa vadede sorun olmaz ama yine de hassas aletler sorun çıkarmaya yer arıyorlar.

    Ben daima yokuşlarda önce N pozisyonuna getirip el frenini çekerim freni bırakınca araç biraz arkaya gidip yükü elfrenine veriyor sonra rahatça p ye alıyorum tekrar bindiğimde pamuk gibi oluyor.

    Düzde yapmaya gerek yok ama eğimli yerlerde yapmak daha iyi. Şart değil ama arabanızı seviyorsanız 2 saniye kaybetmek önemli değil bence.


    "Ayak frendeyken p ye alın ve el frenini öyle çekin" bunu yaptığınızda yük şanzımana binmez. Ayağınız frende olduğu için araç kayıp şanzıman frenine yük bindirmez. Eğer frene basmadan p ye alırsanız evet o zaman yük şanzımandaki park frenine biner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazooli


    quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi

    quote:

    Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.




    ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)

    lazooli aynen öyle besmelesiz olmaz




  • @degobar anladım hocam yalnız bir nokta var. Düz zeminden başka yerde arabayı park etmiyorum zaten. Ama bana VW in söylediği yöntemle düz zeminde park etsem bile ( arabaya sorun olmaz demişsin düz zeminde) yük şanzımana biniyormuş. O halde senin dediğin şekilde park edeceğim düz zeminde bundan sonra. Böylece yük hep el frenine binmiş ve şanzıman zorlanmamış olacak. çok teşekkür ederim.
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Vites N de iken frene basarak aracın hafifçe kaymasına engel oluyorsun ve yük el frenine binmemiş oluyor. Ayağın frende iken P ye aldığında yük şanzıman kilidine biner.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.