Şimdi Ara

Focus 1.6 tdci otomatik yakıt tüketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
13.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar,

    gerçi burada çeşitli topicler açılıp sürekli yakıtla ilgili bilgiler verilmiş ama ne aracın tam olarak modeli yazılmış ne de sabit bir modelde birleşilmiş (mesela yakıt fiyatları nerdeyse her gün değişirken “km’de şu kadar kuruş yakıyorum” gibi ifadeler kullanmış), yani çoğu rakam havada kalmış…

    bu topic altında biraz daha spesifik bir modelin ortak bir tüketim modunda bilgilerini paylaşalım istiyorum.

    Focus 1.6 tdci otomatik vites …

    bu aracın şehir içi ve şehir dışı kullanımı litre cinsinden nasıldır? Yani daha da herkesin anlayabileceği bir dilde konuşmak gerekirse; 100’kmde ortalama kaç litre mazot içer



  • BENDE 1.6 TDCİ CVT Hakkında bilgi almak istiyorum. Özellikle şehir içi şehir dışı tüketim ve performans hakkında. Yaza Bora yı sattıktan sonra Aklımda 2 seçenek var çünkü. Biri 1.4 TSI 122 hp tipr. Jetta, Diğeri Focus TDCI CVT. ikside olmazssa Ford KUGA yı bekleyeceğim. Dizel otomatik focus kullanan arkadaşlar ayrıntılı biçimde bilgi verirlerse sevinirim

     Focus 1.6 tdci otomatik yakıt tüketimi
  • TDCI CVT alırken dikkat edin. Garantisi bitmişse uzak durun. Şanzıman ın fiyatını duysanız napasınız bilmem. Zaten arıza yaptımı onarımıda yok. Arabayı atın çöpe sonra. CVT şanzımanın fiyatı 19000 YTL!!!!!

    Onun dışında 7 ileri vitesi olduğunu biliyorum. Otomatik alacaksanız benzinli alıp sıralı sisteme geçirmenizi öneririm. Benim araba otom. benzinli. Bu konu hakkında sorunuz varsa seve seve yardımcı olurum ...
  • tüm otomatikler “cvt şanzıman” diye biliyorum. O halde tüm otomatik tdci focuslar zan altına girmiş oluyor…burdaki sorun; otomatik şanzımanın bozulma olasılığı nedir?

    Tabii topiğin esas sorusu mazot kullanım miktarları litre cinsinden nedir idi, onu da unutmamak lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    TDCI CVT alırken dikkat edin. Garantisi bitmişse uzak durun. Şanzıman ın fiyatını duysanız napasınız bilmem. Zaten arıza yaptımı onarımıda yok. Arabayı atın çöpe sonra. CVT şanzımanın fiyatı 19000 YTL!!!!!

    Onun dışında 7 ileri vitesi olduğunu biliyorum. Otomatik alacaksanız benzinli alıp sıralı sisteme geçirmenizi öneririm. Benim araba otom. benzinli. Bu konu hakkında sorunuz varsa seve seve yardımcı olurum ...


    sevgili @ntares, kullanım değerlerinizi paylaşırsanız sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    TDCI CVT alırken dikkat edin. Garantisi bitmişse uzak durun. Şanzıman ın fiyatını duysanız napasınız bilmem. Zaten arıza yaptımı onarımıda yok. Arabayı atın çöpe sonra. CVT şanzımanın fiyatı 19000 YTL!!!!!

    Onun dışında 7 ileri vitesi olduğunu biliyorum. Otomatik alacaksanız benzinli alıp sıralı sisteme geçirmenizi öneririm. Benim araba otom. benzinli. Bu konu hakkında sorunuz varsa seve seve yardımcı olurum ...


    Öncelikle çok teşekkür ederim. Şuan için 2008 Focuslarda TDCİ CVT Seçeneği yok. powershift adında yenibir şanzıman gelecek. 2. el baktım CVT TDCİ az gördüm. Geçenlerde bayiide benzinli CVT vardı onada 38.000 ytl istedi. Araç trenddi. Aslında o an aklımdan geçti ama yakıtından korktum. Satış elemanı arkadaş 8.5 lt dedi şehir içi için ama onlara pek güvenmemek gerek. Arkadaşlar arasında konuştuk en az 9.0 -9.5 lt yakar diyolar şehir içi. Biraz aracın performansı hakkında bilgi verirseniz sevinirim saygılar Birde sizin focus kaç model CVT mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kickboxmuaythai -- 19 Mart 2008; 22:29:53 >
  • @wm1tr ve
    @PRND arkadaşlarım merhabalar.

    Öncelikle arabamın benzinli olduğunu tekrar belirtmek isterim. Benzinli focusarda CVT şanzıman yoktur. Bu sadece TDCI lara özgü bir şanzıman sistemi. Benim arabamdaki şanzıman klasik 4 vitesli tiptronic şanzıman. Ancak CVT vitese göre maliyeti çok daha ucuz ve arıza durumunda onarımı mümkün. Tüketim ise şehir içi 300 yakıyor. Ş.dışı ise bu oran daha da düşüyor tabi. Aracımın performansı pek yüksek deil. ( siz bakmayın böyle dediğime yıllarca GTI ya binmiş biri için böyle oluyor malum evlilik GTI dinlemiyor ) Yinede sollamarda performansı tatminkar. Araç otomatik vites olduğundan biliyorsunuz yokuşlarda geriye kaçırma gibi bir durumu yok. frenden çektiğiniz an yürümeye başlıyor. Aslında iyiki otomatik almışım diyorum. O kadar rahat ettim kii, bir daha araba alırsam kesin otomatik düşünürüm. Büyük şehirde çok gerekli bence.
    Bu arada powershift denen yeni otomatik vites sistemi VW den tanıdığımız DSG şanzımanın aynısı. Ancak üzülerek söylerim ki bu şanzıman sadece 2.0 TDCI larda yer alacak.

    Kim ne derse desin ister çok yakıyor ister, hantal ben çok rahat ettim arabamda. Eminim sizler de otomatikte çok rahat edeceksiniz. Bu arada ben LPG filan düşünmüyorum. Neden derseniz ayda 350 km yapıyorum ya da yapmıyorum.

    Alacağınız araç için şimdiden hayırlı olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    .... Tüketim ise şehir içi 300 yakıyor. Ş.dışı ise bu oran daha da düşüyor tabi. ...



    300 km yolu kaç litre ile yapıyorsun, yani depoyu doldururken depoda bir şeyler kalıyordur muhakkak, zira bu değerlerin karşılığı 100 kmde 18.3 litre gibi inanılmaz bir şeye denk geliyor...

    yoksa 300 dediğin km başına 30 kuruş mu? (o da 9.3e denk gelir, ki daha normal bir rakam olur)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wm1tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    .... Tüketim ise şehir içi 300 yakıyor. Ş.dışı ise bu oran daha da düşüyor tabi. ...



    300 km yolu kaç litre ile yapıyorsun, yani depoyu doldururken depoda bir şeyler kalıyordur muhakkak, zira bu değerlerin karşılığı 100 kmde 18.3 litre gibi inanılmaz bir şeye denk geliyor...

    yoksa 300 dediğin km başına 30 kuruş mu? (o da 9.3e denk gelir, ki daha normal bir rakam olur)



    300 dediğim 30 kr. 300km deil
  • Bende 15 gün öncesine kadar TDCİ Ghia CVT sedan vardı, sattım. Satma gerekçem yukarıda bahsedilen arıza olasılığı idi. Benim aracımın daha 2 yıl ek garantisi varken ve binmeyi düşünürken iyi fiyat bulunca sattım. Zaten garanti bitiminde satacaktım, ama düşündümki 2 yıl sonra ikinci el değeri 25.000 TL'na düşecek. Yani bana 2 yıl daha binmemin maliyeti 8-10 bin TL olacaktı. 35.000 TL'na sattım. Üzerine beni fazla üzmeyecek bir rakam ekleyip sıfır Civic otomatik vites aldım.

    Yakıt tüketimine gelince, şehir içinde çokda ekonomik olmuyordu doğrusu, bir depo ile 500-520 KM ancak yapıyordu(53 litre) . Ama şehirlerarsında çok iyi değerler yakalayabiliyordum. Şehirlerarası yollarda katolog değeri olan 4.7 (90 km için belirtilen) değerini 110-120 km hızlarda yakalıyordu. Bir keresinde 680 Km yolu; yarısı otoyolda 120 Km sabit hız, diğer yarısı bölünmüş çift yol 95-100 Km hızla aldım. Sonuçta 34 litre motorin harcamıştım.

    Özetle bu arabadan şehiriçinde çok fazla ekonomi beklememelisin.Elbette benzine göre daha ekonomik ama diğer dizellere göre değil.

    Ama konfor ve performansına diyecek yok, çok çok memnun kalmıştım. Benim yılda 15.000 Km yapan birisi olarak dizel almam gereksizmiş. Bu nedenle benzinli otomatik Honda civic aldım.

    Garantisi yoksa yada ek garanti alamıyorsan bu aracı alma derim. Çünkü olası bir arızada canın yanar. Fordun bu vitesi artık bırakmış olmasıda manidar. Araba çok keyiflidir ona birşey diyemem, ama olası arıza beni düşündürmüştü. Şunuda belirtmek gerekirki; Ben en ufak sıkıntı yaşamadım bu araçta.
  • arkadaş sorusunun cevabını bulamamış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    @wm1tr ve
    @PRND arkadaşlarım merhabalar.

    Öncelikle arabamın benzinli olduğunu tekrar belirtmek isterim. Benzinli focusarda CVT şanzıman yoktur. Bu sadece TDCI lara özgü bir şanzıman sistemi. Benim arabamdaki şanzıman klasik 4 vitesli tiptronic şanzıman. Ancak CVT vitese göre maliyeti çok daha ucuz ve arıza durumunda onarımı mümkün. Tüketim ise şehir içi 300 yakıyor. Ş.dışı ise bu oran daha da düşüyor tabi. Aracımın performansı pek yüksek deil. ( siz bakmayın böyle dediğime yıllarca GTI ya binmiş biri için böyle oluyor malum evlilik GTI dinlemiyor ) Yinede sollamarda performansı tatminkar. Araç otomatik vites olduğundan biliyorsunuz yokuşlarda geriye kaçırma gibi bir durumu yok. frenden çektiğiniz an yürümeye başlıyor. Aslında iyiki otomatik almışım diyorum. O kadar rahat ettim kii, bir daha araba alırsam kesin otomatik düşünürüm. Büyük şehirde çok gerekli bence.
    Bu arada powershift denen yeni otomatik vites sistemi VW den tanıdığımız DSG şanzımanın aynısı. Ancak üzülerek söylerim ki bu şanzıman sadece 2.0 TDCI larda yer alacak.

    Kim ne derse desin ister çok yakıyor ister, hantal ben çok rahat ettim arabamda. Eminim sizler de otomatikte çok rahat edeceksiniz. Bu arada ben LPG filan düşünmüyorum. Neden derseniz ayda 350 km yapıyorum ya da yapmıyorum.

    Alacağınız araç için şimdiden hayırlı olsun.

    Bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Üşenmeyip izah etmişiniz çok saolun. Ben şunu anladım CVT lerde bozulma riski fazla iken benzinli Tiptroniclerde az. O gün showroomda makyajlı benzinli otomatik focusa çok niyetlendim ama iç işleri sorun çıkardı kısmet artık. Ama kugayı bekliycem ben. ayrıca dediğiniz gibi povershift sadece 2.0 TDCİ lerde olacakmış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan


    Garantisi yoksa yada ek garanti alamıyorsan bu aracı alma derim. Çünkü olası bir arızada canın yanar. Fordun bu vitesi artık bırakmış olmasıda manidar. Araba çok keyiflidir ona birşey diyemem, ama olası arıza beni düşündürmüştü. Şunuda belirtmek gerekirki; Ben en ufak sıkıntı yaşamadım bu araçta.


    asıl nokta burası...
  • çeşitli alternatifler arasında dönüp dolaşıp dizel otomatiklere geliyorum

    auris 1.4 MM veya ford focus tdci cvt arasında kaldım yine

    benim asıl sormak istediğim nokta, cvt şanzımanların böyle bir sorunu olduğunu nerden biliyorsunuz, ben internetten araştırma yaptım "yazılımsal problemler çıkıyor" dışında fazla bir bilgi bulamadım.

    tdci cvt şanzımanların problemleri ve 19000 lirayı bir anda verme riskini yüzde kaçtır? bu forumda böyle ağır bir problem yaşan bir üye var mıdır konuşabileceğim?? yani risk almaya değer mi? misal 10bin araçta bir kez mi olmuştur bu vaka? risk oranı ne kadardır??

    son bir sorum daha olacak, diyelim ki 2006 model bir tdci cvt almak üzereyim, garantisini nerde nasıl uzatabilirim???? bunun bana maliyeti ne kadar olur??
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.