Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (53. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.381
Cevap
96
Favori
399.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ellerinize, bilgilerinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık..
    çok yararlı ve değerli bilgiler bunlar..
    çok çok teşekkür eder, çalışmalarınızın devamını bekler ve kolaylıklar dilerim..
  • Paylaşımın ve emeğin için teşekkürler. Allah yardımcın olsun.

    Selamlar...

  • OBK hocam, cevabını merak ettiğim birkaç sorum var:

    1-ABS sisteminin devreye girmesi fren disklerinin daha erken yıpranmasına neden olur mu?

    2-Bir süredir dikkat ediyorum. Mesela düz yolda giderken hızım 80 km ve araçta tork hissediyorum, tüketim 4.5 lt gibi. Daha sonra gazdan ayağımı çok az çekiyorum ve hızım yine 80 km olarak devam ediyor ve hızım azalmıyor ama biraz önceki tork hissedilmiyor, bu sefer tüketim 3.5 lt'lere kadar düşüyor. Bu olayın bir açıklaması var mıdır?

    Teşekkürler.
  • evet bunu bende yaşıyorum. Hız değişmiyor ama tüketim baya bi düşüyor. Öyle gösteriyor en azından. OBK hocam, sana önceden yazdığım 300TL farkın nedenlerinden biri belkide budur. Yine senin dediğine çıkıyo tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    OBK hocam, cevabını merak ettiğim birkaç sorum var:

    1-ABS sisteminin devreye girmesi fren disklerinin daha erken yıpranmasına neden olur mu?

    2-Bir süredir dikkat ediyorum. Mesela düz yolda giderken hızım 80 km ve araçta tork hissediyorum, tüketim 4.5 lt gibi. Daha sonra gazdan ayağımı çok az çekiyorum ve hızım yine 80 km olarak devam ediyor ve hızım azalmıyor ama biraz önceki tork hissedilmiyor, bu sefer tüketim 3.5 lt'lere kadar düşüyor. Bu olayın bir açıklaması var mıdır?

    Teşekkürler.

    cut off ta araç yakıt tüketmez. Sadecece tekerlerden gelen enerji ile motor haraket eder. yaşadığınız olay budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    OBK hocam, cevabını merak ettiğim birkaç sorum var:

    1-ABS sisteminin devreye girmesi fren disklerinin daha erken yıpranmasına neden olur mu?

    2-Bir süredir dikkat ediyorum. Mesela düz yolda giderken hızım 80 km ve araçta tork hissediyorum, tüketim 4.5 lt gibi. Daha sonra gazdan ayağımı çok az çekiyorum ve hızım yine 80 km olarak devam ediyor ve hızım azalmıyor ama biraz önceki tork hissedilmiyor, bu sefer tüketim 3.5 lt'lere kadar düşüyor. Bu olayın bir açıklaması var mıdır?

    Teşekkürler.

    cut off ta araç yakıt tüketmez. Sadecece tekerlerden gelen enerji ile motor haraket eder. yaşadığınız olay budur.


    Cut off'dan bahsetmiyorum. Cut off ayağın gazdan tamamen kesilmesi olayıdır. Ben farklı bişeyi anlattım. Düz yolda cut off'la sabit hızla gidilemez.




  • evet ayağın gazdan çekilmesi olayı değil anlatılan, 80'le gidiyorsa, (ben 90'da yaşıyorum hep) ve anlık ortalama değeri 4.5 gibi bi değerse, ayağını gazın üstünden azıcık çekince anlık baya bi düşüyo. Ama hız yine 80.

    Ben başlarda bunu şöyle yorumlamıştım, diyelimki aracı 80km'h da götürmek için 100 birim enerji lazım, bunu da 3.7/100km anlık okuduğumuz andaki gaz basışımızla elde ediyoruz. Gaza çok küçük miktarda ilave basınç yaptığımızda enerji 120 birime çıkıyor, ama aracı hızlandırmak için gerekli olan enerji 130. Çünkü sürtünmeler artıyor, dirençler artıyor. 2 ve 3ncü vitesteki gaz yemeyi hissedemiyoruz.

    Böyle düşünmemin nedenlerinden biri, bayır aşağı durumlarda yaptığım testler. Bayır aşağı bu kadar bariz hissetmiyorsunuz. Yada bana öyle denk geldi.

    Bu durumun daha güçlü motorlarda daha az olacağını düşünüyorum. Tabi bunlar kendi düşüncelerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    OBK hocam, cevabını merak ettiğim birkaç sorum var:

    1-ABS sisteminin devreye girmesi fren disklerinin daha erken yıpranmasına neden olur mu?

    2-Bir süredir dikkat ediyorum. Mesela düz yolda giderken hızım 80 km ve araçta tork hissediyorum, tüketim 4.5 lt gibi. Daha sonra gazdan ayağımı çok az çekiyorum ve hızım yine 80 km olarak devam ediyor ve hızım azalmıyor ama biraz önceki tork hissedilmiyor, bu sefer tüketim 3.5 lt'lere kadar düşüyor. Bu olayın bir açıklaması var mıdır?

    Teşekkürler.


    Merhaba.

    Abs sistemi sağlıklı bir fren sistemi ve sağlıklı lastiklerle çok nadir devreye girmelidir. Sık sık devreye girerse zamanla disklerin bozulmasına ve düzensiz aşınmasına neden olur. Bu açılardan daha erken yıpranmaya sebep olduğu doğrudur.

    İkinci sorunuzdaki gaza farklı miktarlarda basmanıza rağmen, hatta gaza daha fazla basarken torku hissetmenize rağmen aracın hızlanmayıp hızında bir değişiklik olmamasını anlayamadım. Gaza daha az bastığınızda daha az tüketim doğal. Yalnız bence düz yolda olduğunuz için ancak 80 km hızı koruyabiliyorsunuz. Hatta bence diğer konumda, yani daha fazla gaza bastığınız konumda devam etseniz araç hızlanacaktır diye düşünüyorum.

    Msaltık hocam da mantık çerçevesinde değerlendirmiş. Onun verdiği örnek üzerinden düşünürsek, aracın 80 km hızda sabit kalması için 100 birim enerji lazımsa 101.birim enerji sizi yavaş da olsa hızlandıracaktır. Aracı hızlandırmak için o hızda sabit kalması için yeterli enerjiden bir birim fazlası yeterlidir. Sonuçta hız dediğimiz veri kesintisiz, sürekli bir aralıkta. Yani 80-90 diye gitmiyor. Bu hız, farkı hissetmeyeceğiniz kadar düşük de olabilir. Ama ilave güç muhakkak hızınıza yansıyacaktır.

    80-90 km/s gibi hızlar çoğu binek araç için rüzgar direncinin üstel olarak artmaya başladığı hızlardır. Yani biraz daha hızlanmak orantısız bir yakıt gerektirebilir. Belki aracınızda o aralığı farketmiş olabilirsiniz.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    ...

    80-90 km/s gibi hızlar çoğu binek araç için rüzgar direncinin üstel olarak artmaya başladığı hızlardır. Yani biraz daha hızlanmak orantısız bir yakıt gerektirebilir. Belki aracınızda o aralığı farketmiş olabilirsiniz.

    Kolay gelsin...


    Sanırım bahsettiğiniz olay bu olabilir üstat. Motordan elde edilen verimin devir ve hız arttıkça düşmesi de sebeplerden olabilir diye bir fikir de gelmişti aklıma.

    Bahsettiğiniz ufak hızlanma oluyorduysa da aradaki anlık yakıt farkıyla gerçekten orantısızdı. Sanırım bu da turbo şarjlı araçların turbo veriminin direk gaz pedalının açısıyla alakalı olmasından kaynaklanıyor da olabilir, önceden anlattığınız turbonun çalışma prensiplerini düşünerek böyle bir düşünceye vardım.

    Maalesef aracımda ABS çok sık devreye giriyor. Üzerindeki lastikler hakkında (Michelin Energy) araştırma yapmıştım ve bu lastiklerin bu duruma sebebiyet verdiğini okumuştum.

    Başka bir sorum da bu frenleme olayıyla ilgili;

    Aracın kaymaması için tek şart sanırım 4 tekere uygulanan fren kuvvetinin, araç üzerindeki lastiklerin statik sürtünme kuvvetinden daha büyük olmamasıdır. O halde fren yaptığımızda araç kayıyorsa fren kuvveti yeterli ama yere tutunma yeterli değil demektir. Bu halde aracın fren mesafesini kısaltmak için diskleri büyütmek yerine lastikleri değiştirmek, lastiklerin ebatlarında büyütmeye gitmek daha doğru olmaz mı?

    Uzmanlık alanınız mıdır bilmiyorum ama frenlerin çalışma prensibiyle ilgili bilgi de verebilirseniz çok memnun oluruz. Sonuçta aracımızı turboyla hızlandırıyoruz ama yavaşlatmamız da lazım. Bu konuda da engin bilgilerinizden yararlanmak isterim.

    NOT: Bunlar basit lise fizik bilgilerime dayanarak yaptığım yorumlardır. Yanlışım varsa düzeltin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 21 Ekim 2009; 20:06:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    ...

    80-90 km/s gibi hızlar çoğu binek araç için rüzgar direncinin üstel olarak artmaya başladığı hızlardır. Yani biraz daha hızlanmak orantısız bir yakıt gerektirebilir. Belki aracınızda o aralığı farketmiş olabilirsiniz.

    Kolay gelsin...


    Sanırım bahsettiğiniz olay bu olabilir üstat. Motordan elde edilen verimin devir ve hız arttıkça düşmesi de sebeplerden olabilir diye bir fikir de gelmişti aklıma.

    Bahsettiğiniz ufak hızlanma oluyorduysa da aradaki anlık yakıt farkıyla gerçekten orantısızdı. Sanırım bu da turbo şarjlı araçların turbo veriminin direk gaz pedalının açısıyla alakalı olmasından kaynaklanıyor da olabilir, önceden anlattığınız turbonun çalışma prensiplerini düşünerek böyle bir düşünceye vardım.

    Maalesef aracımda ABS çok sık devreye giriyor. Üzerindeki lastikler hakkında (Michelin Energy) araştırma yapmıştım ve bu lastiklerin bu duruma sebebiyet verdiğini okumuştum.

    Başka bir sorum da bu frenleme olayıyla ilgili;

    Aracın kaymaması için tek şart sanırım 4 tekere uygulanan fren kuvvetinin, araç üzerindeki lastiklerin statik sürtünme kuvvetinden daha büyük olmamasıdır. O halde fren yaptığımızda araç kayıyorsa fren kuvveti yeterli ama yere tutunma yeterli değil demektir. Bu halde aracın fren mesafesini kısaltmak için diskleri büyütmek yerine lastikleri değiştirmek, lastiklerin ebatlarında büyütmeye gitmek daha doğru olmaz mı?

    Uzmanlık alanınız mıdır bilmiyorum ama frenlerin çalışma prensibiyle ilgili bilgi de verebilirseniz çok memnun oluruz. Sonuçta aracımızı turboyla hızlandırıyoruz ama yavaşlatmamız da lazım. Bu konuda da engin bilgilerinizden yararlanmak isterim.

    NOT: Bunlar basit lise fizik bilgilerime dayanarak yaptığım yorumlardır. Yanlışım varsa düzeltin.


    Merhaba.

    Haklısınız. Doğru yorumlar yapıyorsunuz. Frenle ilgili temelde sorununuzun lastik kaynaklı olduğu görülüyor. Fren gücü dağılımında bir problem olsa zaten bunu araçtaki savrulmadan farkederdiniz. Veya fren basıncı düşük gelse pedalda oluşan boşluk hissinden farkederdiniz.

    Dört lastik birden yol tutuşa etkilidir. Ama frenlemede ABS yoğun olarak devreye giriyorsa özellikle ağırlığın üzerine binmesine rağmen tutunamayan ön lastiklere dikkat etmek lazım. Benzer bir sorunu 4 tane yeni lastik alana kadar ön-arka değişimi yaparak bir süre halletmiştim. Benim aracımda da her ne kadar arasında 4 ay fark olsa da arkalarda michelin energy saver, önlerde michelin energy vardı. Energy Saver'ları öne takınca sorun düzelmişti. Energy serisi ile daha fazla ABS erken devreye girmesi, önden kayma(understeer) yaşıyordum. Yeni Energy Saver serisinden nispeten daha memnun kaldım.

    Fren konusuna da farklı bir başlıkda uygun bir zamanda değilinebilir.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Ekim 2009; 21:41:51 >




  • Teşekkür ederim hocam. Frenle ilgili başlığınızı da merakla bekliyorum, eminim o da bu başlık gibi çok faydalı ve arşivlik olacaktır .

    Kolay gelsin.
  • Sayın O.B.K
    98 Model honda vti aracımı çok yakında turbo beslemeli olarak kullancağım.Bu forumdaki turbo şarjlı yazılarınızı baştan sona okudum,emeğinize sağlık ,çok faydalı bilgiler verip bilgi paylaşımında bulunmussunuz.Teşekürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Sayın O.B.K
    98 Model honda vti aracımı çok yakında turbo beslemeli olarak kullancağım.Bu forumdaki turbo şarjlı yazılarınızı baştan sona okudum,emeğinize sağlık ,çok faydalı bilgiler verip bilgi paylaşımında bulunmussunuz.Teşekürler...


    Rica ederim.

    Merakla Turbo VTI'ınızı bekliyorum. Memlekete gelince görmek için sabırsızlanıyorum. Umarım istediğiniz verimi alırsınız.

    Görüşmek ümidiyle,
    Başarılar...
  • üstad, tam olarak ne işle meşgul olduğunuzu öğrenebilir miyiz? bu bilgiler sanırım sadece hobi ve meraktan gelen şeyler değil. Geçen sene Aralık-Ocak ayından itibaren kesintisiz takip ediyorum, devamlı bunaltıroyum sizi sorularımla da, belki gözden kaçırmış da olabilirim, eğer söylemişseniz...
  • o.b.k ustam verdıgınız cevaplar ıcın tesekkurler son bır soru 2008 model kango 1.5 dcı aracım var aracım garantıde hala, garantı bıtmeden enjektor basınc testı yaptır dedıler boyle bır test varmı veya enjektor turbo kontrolunu nasıl yaptırabılırım yanı servıs harıcı gıdıp bı yerde baktırsammı servıs sagolsun pek alakadar degıl bu komularda......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xvet

    o.b.k ustam verdıgınız cevaplar ıcın tesekkurler son bır soru 2008 model kango 1.5 dcı aracım var aracım garantıde hala, garantı bıtmeden enjektor basınc testı yaptır dedıler boyle bır test varmı veya enjektor turbo kontrolunu nasıl yaptırabılırım yanı servıs harıcı gıdıp bı yerde baktırsammı servıs sagolsun pek alakadar degıl bu komularda......



    Enjektör kontrolü için dizel pompa-enjektör servislerine uğrayabilirsiniz. Bosch dizel servisleri veya diğer dizel pompa-enjektör servisleri yardımcı olurlar.

    Renault'un programını bilmiyorum ama çoğu araçta OBD'den bağlanılarak enjektör basıncı, geri dönüş miktarı ve turbo basıncı görülebiliyor. Tabi böyle birşey varsa öncelikle bu ekipman servisin elinde olur.

    Ama bu kadar kısa sürede eğer çok hor kullanılmamışsa enjektörde veya turboda sorun çıkacağını sanmıyorum.




  • OBK ustam merhabalar.size bir sorum olacak.aracım dci clio.rölantide gaz verip bıraktıkça bir miktar kara duman görüyorum.ama gaza basılı tuttuğumda bu duman kayboluyor.bir çok usta bu durumun normal olduğunu söylediği için üzerinde pek durmadım.arabanın çekişinde de sorun yok zaten.siz ne dersiniz bu konuda?herhangi bir arızanın habercisi olabilir mi?teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK ustam merhabalar.size bir sorum olacak.aracım dci clio.rölantide gaz verip bıraktıkça bir miktar kara duman görüyorum.ama gaza basılı tuttuğumda bu duman kayboluyor.bir çok usta bu durumun normal olduğunu söylediği için üzerinde pek durmadım.arabanın çekişinde de sorun yok zaten.siz ne dersiniz bu konuda?herhangi bir arızanın habercisi olabilir mi?teşekkürler...


    Normaldir. Ustalarınız doğru söylüyor.

    Eğer sabit yükte de duman varsa işte o zaman sorun var demektir. Ani gaza yüklenmelerde ilk anda kısa süreliğine duman görülür.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: xvet

    o.b.k ustam verdıgınız cevaplar ıcın tesekkurler son bır soru 2008 model kango 1.5 dcı aracım var aracım garantıde hala, garantı bıtmeden enjektor basınc testı yaptır dedıler boyle bır test varmı veya enjektor turbo kontrolunu nasıl yaptırabılırım yanı servıs harıcı gıdıp bı yerde baktırsammı servıs sagolsun pek alakadar degıl bu komularda......



    Enjektör kontrolü için dizel pompa-enjektör servislerine uğrayabilirsiniz. Bosch dizel servisleri veya diğer dizel pompa-enjektör servisleri yardımcı olurlar.

    Renault'un programını bilmiyorum ama çoğu araçta OBD'den bağlanılarak enjektör basıncı, geri dönüş miktarı ve turbo basıncı görülebiliyor. Tabi böyle birşey varsa öncelikle bu ekipman servisin elinde olur.

    Ama bu kadar kısa sürede eğer çok hor kullanılmamışsa enjektörde veya turboda sorun çıkacağını sanmıyorum.


    garantı dolmaya yakın 62 bın km falan olacak arakdasımın aracı 80 bınde enjektor sorunu verdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK ustam merhabalar.size bir sorum olacak.aracım dci clio.rölantide gaz verip bıraktıkça bir miktar kara duman görüyorum.ama gaza basılı tuttuğumda bu duman kayboluyor.bir çok usta bu durumun normal olduğunu söylediği için üzerinde pek durmadım.arabanın çekişinde de sorun yok zaten.siz ne dersiniz bu konuda?herhangi bir arızanın habercisi olabilir mi?teşekkürler...


    Normaldir. Ustalarınız doğru söylüyor.

    Eğer sabit yükte de duman varsa işte o zaman sorun var demektir. Ani gaza yüklenmelerde ilk anda kısa süreliğine duman görülür.

    Kolay gelsin...

    teşekkürler ustam.peki bir soru daha sorayım size.malum bizim clio dizeller arasında enjektör arızası verenler hayli fazla.ama bunun kötü yakıttan ya da normal dizel kullanımından kaynaklandığı kesin.arabama mümkün olduğunca test ettiğim ve kalitesine güvendiğim istasyonlardan yakıt alıyorum.ama insan yine de tereddütte kalıyor.mesela sürekli mazot aldığım bir shell istasyonu var.oradan aldığım yakıtla arab baya fazla km yapıyor.çekişi de normal.geçenlerde arkadaşların tavsiyesi üzerine bir po istsyonundan yakıt aldım.bu yakıt diğerine göre performansı gözle görülür biçimde artırdı.ama 30-40 km daha erken bitiyor.sizce hangi yakıt enjektörlerimin sağlığı açısından daha iyidir?bu konu kafamı kurcalıyor?fazla km yaptırıp performansı normal olan mı?Yoksa performansı yüksek olanı mı ama menzili az olan yakıt mı?teşekkürler...kusura bakma uzun yazdım bayağı.ama naparsın memuruz.bi takım enjektör benim 1 maaşım kadar malesef




  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.