Şimdi Ara

YARI OTOMATİK NE DEMEK?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
214.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • easytronic,multitronic,speedgear v.s.

    bu isimler markaların kendi araçlarında otomatik viteslere verdiği isimler.yanılmıyorsam bu vitesler yarı otomatik olarak geçiyor.yarı otomatik tam olarak ne demek? diğer otomatiklerden farkı nedir?

    daha önce bu tip araç hiç kullanmadım.kullanan arkadaşlar yardımcı olursan sevinirim.



  • basitçe soyle açıklayabilirim.
    bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
    daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
    ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
    yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyrmann -- 29 Mart 2008; 22:43:39 >
  • Benim bildigimde hem otomatik hemde triptonik gibi vites hareketleri ile vitesi gecirebilmen diye biliyorum yanlisim olabilir
  • Easytronic kullanıcısı olarak kısaca anlatıyım (Ne kadar kısa olur bilemem)

    Araç otomatik. Yani görünürde debriyaj yok. Ancak aracın kendinde debriyaj var. Aracın devri geldiği zaman bir robot sizin yerinize vitesi değiştiriyor. Düz vites değişir gibi bunu hissediyorsunuz.

    Düşük devirde vites değiştiriyor. Yokuş yukarı çıkarken araç boğulmadıkça da vitesi değiştirimiyor. Çünkü araç düşük devirde vites değiştirdiği için yakıt ekonomisi yapıyor. Bazı durumlarda da düz vitesten daha az tükettiği de varsayımlar arasında.

    İsterseniz manuel mod olarakta kullanabiliyorsunuz. Manuel modda kullanırsanız istediğiniz devirde vites değiştirebilirsiniz. Bu da yakıtı yükseltir.

    İki aracı kıyaslarsak eğer Golf DSG şanzumanı örneğin 100 KM'de şehir içi 8 - 9 LT yakıyorsa Astra'nın easytronic vitesi daha düşük. 7 - 8 LT civarında yakıyor. Kullanıma göre bu daha da düşer tabiki.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    basitçe soyle açıklayabilirim.
    bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
    daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
    ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
    yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.


    doğru.ama multitronic yarı otomatik değil. audinin tiptronic vitesi
  • multitronic vitesler CVT şanzımanlar gibi kademesiz vites değiştirirler.
    değişken geometrili kasnaktan ilham almışlardır.

    multitronic şanzımanlar ilk çıktığı zamanlarda 350nm torktan fazlasını taşıyamıyordu.
    şimdi ne oldu bilemem.

    ayrıca tiptronic ile multitronic'in aynı şey olduğunu düşünmüyorum.
  • bu viteslerde park modu yok hangi modda bırakılıyor.
  • Hiç bir modda bırakılmıyor. Aracı stop etmeden önce A1 veya M1 konumunda bırakıp el frenini çekip kontağı kapattığınızda tamamdır. Araç viteste kalıyor.
  • yarı otomatik araçlar rampada alışmayanlar için bazı sorunlar yaratabilir çünkü araç rampanın eğimine göre tam otomatik araçlar gibi gaza cevap vermiyor,alıştıktan sonra mesele yokata alışana kadar rampada sorun yaşanıyor.yani tam otomatikte aracın gazı ve freni haricinde tüm kontrol araçta,yarı otomatikte ise debriyaj olmasa bile aracın kontrolü %50 sizde %50 araçta.
  • arkadaşlar herkese teşekkür ederim.peki bu araçlarda debriyaj balatası varmı?otomatik araçalarda yok diye biliyorum.
  • Var tabiki.
  • teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Var tabiki.
  • Peki şehir trafiği için en uygunu hangisi?
  • Şehir trafiği için en uygunu bana göre DSG tarzıdır. Easytronicte vites geçişlerini aşırı hissedebilirsiniz.
  • hocam ben açıkçası corsa easytronic istiyodum.onun için bu konuyu açtım.vites geçişleri çok mu vuruntulu,çok rahatsız edermi.çünkü dsg alabilmek için 3-4 corsa parası toparlamak lazım.açıkçası performans beklentim hiç yok.tavsiye etmezmisin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Şehir trafiği için en uygunu bana göre DSG tarzıdır. Easytronicte vites geçişlerini aşırı hissedebilirsiniz.
  • Tabiki tavsiye ederim. İlk başlarda çok rahatsız eder. Sonradan alışırsın. Bazı durumlarda sert kalktığında çok çok belli oluyor. Ama yumuşak kalkışlarda sorun olmuyor. Zaten 3. vites ve üstünden sonra onu pek hissetmiyorsun. Araç hızını devrini alıyor.

    Performans konusunda endişen olmasın Corsa'larda bu vitesi kullanıyor (bazıları) Performans istiyorsan Manuel moda alırsın düz gibi kullanırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 30 Mart 2008; 21:34:21 >
  • eywallah hocam.baya aklıma takılan sorular vardı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Tabiki tavsiye ederim. İlk başlarda çok rahatsız eder. Sonradan alışırsın. Bazı durumlarda sert kalktığında çok çok belli oluyor. Ama yumuşak kalkışlarda sorun olmuyor. Zaten 3. vites ve üstünden sonra onu pek hissetmiyorsun. Araç hızını devrini alıyor.

    Performans konusunda endişen olmasın Corsa'larda bu vitesi kullanıyor (bazıları) Performans istiyorsan Manuel moda alırsın düz gibi kullanırsın.
  • quote:

    basitçe soyle açıklayabilirim.
    bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
    daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
    ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
    yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.

    Diğerlerini bilmem ancak easytronicte "a1 ya da "m1' de iken gaza basmasanız da araç kendisi gaz veriyor ve hareket ediyor.
    Eğer eğim bu rolanti devrin üstünde olursa ancak geriye kaçırıyor.
    Bu sorun da "hillholder" ile yok oluyor.
    Astra ve Corsa' da easytronic vites ile hillholder standart olarak sunuluyor zaten.
    Ayrıca performans beklentiniz yoksa easytronic' de aklınıza takılabilecek hiçbir şey yok,
    zira easytronic' in tek olumsuz yanı vites geçişlerinin klasik otomatik' lere oranla daha yavaş olması.
    Ayrıca sarsıntı olayını da vites değiştirirken ayağınızı gazdan bir anlığına çekerek yok edebilirsiniz.




  • ayağımızı gazdan çekince devir kaybı olmuyormu?yani vites aynı kalmıyormu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    zira easytronic' in tek olumsuz yanı vites geçişlerinin klasik otomatik' lere oranla daha yavaş olması.
    Ayrıca sarsıntı olayını da vites değiştirirken ayağınızı gazdan bir anlığına çekerek yok edebilirsiniz.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.