Şimdi Ara

İstanbul-İzmir Otoyolu Güzergahı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
81.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye`nin önünde bugünden itibaren, 380 kilometre yeni otoyolun yapılacağı yaklaşık 6 milyar dolarlık dev bir proje var.
    Heyecan veren de bu.
    Buna göre...
    İstanbul-Ankara arasındaki Anadolu Otoyolu`nun Gebze bağlantısından itibaren İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu başlıyor.
    Gebze`nin Dilovası mevkiinden başlayıp Karamürsel`in Hersek Burnu`nda biten 1500 metre uzunluğundaki asma bir köprü ile İzmit Körfezi deniz üzerinden geçiliyor.
    Yalova`yı tamamen devre dışı bırakan yol, Karamürsel`den tepeleri aşıyor ve İznik Gölü`nün batısından, mevcut yolun da doğusundan ilerliyor.
    Orhangazi ve Gemlik de yeni yapılacak yol güzergahının dışında kalıyor.
    Yol...
    Mevcut Bursa-Yalova yolunun doğusundaki tepelerin arkasından devam edip, Ovaakça`da Bursa Çevre Yolu`nun yapımı devam eden uzatma bölümüyle birleşiyor.
    Yine...
    Çevre Yolu`nun bittiği Başköy`den aynen ileriye doğru devam ediyor. Mevcut yolun aksine, Uluabat Gölü`nü arkadan, yani doğudan girip güneyden geçerek aşıyor.
    Karacabey`e hiç uğramıyor. Mustafakemalpaşa`nın da doğusundan ilerleyip Susurluk`a ulaşıyor.
    Güzergahındaki başka yerleşim merkezleri gibi Balıkesir`e de uğramayan otoyol, kentin batısından ve uzağından geçerek Savaştepe`ye ulaşıyor. Soma`nın doğusundan, Kırkağaç ve Akhisar`ın batısından ilerlemesini sürdürüyor.
    Güzergahta...
    Manisa tamamen devre dışı kalıyor.
    Kentin doğusundaki dağların ardından ve mevcut yoldan çok farklı olarak da, Gölmarmara yakınlarından batıya yönelip İzmir Çevre Yolu`na bağlanıyor.
    Bittiğinde...
    Bursa-İstanbul arasını 1 saate, Bursa-İzmir arasını da 2.5-3 saate indirecek olan bu yol, aynı zamanda İstanbul-İzmir arasını da 3.5-4 saatte ulaşılabilir hale getirecek.
    Ayrıca...
    Bugün için Türkiye`nin en büyük ulaşım projesi özelliği taşıyor.

    Bitiş tarihi olarak köprünün bitimi 2011, tüm otoyolun ise 2013 te bitmesi planlanıyorumş arkadaşlar. Şimdiden heyecanlanmaya başladım. Ülkemizin ihtiyacı var böyle yollara.







  • ben bu projeyi çok önce duymuş ve uzun süredir yapılıyor diye biliyorum..
    acaba sadece proje olarak mı durduki?
  • Uzun yıllardır proje halindeydi. Yalnız geçtiğimiz yapılan açıklamayla Eylül ayında projenin ihalesinin yapılacağı duyuruldu. Yani bu sefer gerçekten projeye start verildi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Uzun yıllardır proje halindeydi. Yalnız geçtiğimiz yapılan açıklamayla Eylül ayında projenin ihalesinin yapılacağı duyuruldu. Yani bu sefer gerçekten projeye start verildi.

    hımmm
    hayırlı olsun ne diyelim geç bile kalındı aslında bu tür şeyler için
  • önceden izmire giderken bursanın içinden gider trafiği çekerdik bi ton.hele cuma ya da pazar girdiniz mi malum saatlerde anam anam işkence olurdu.allahtan bikaç senedir otoban var, bursanın içine girmeden kenardan otobandan kaçıyodunuz...

    bu arada otobanın belli bi kısmıydı sanırım o.çünkü gir çık para verilmiyodu...henüz tamamlanmamıştı yani.ama kaydadeğer bi yol gidip şehir içi stresinden kurtarıyordu sizi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    önceden izmire giderken bursanın içinden gider trafiği çekerdik bi ton.hele cuma ya da pazar girdiniz mi malum saatlerde anam anam işkence olurdu.allahtan bikaç senedir otoban var, bursanın içine girmeden kenardan otobandan kaçıyodunuz...

    bu arada otobanın belli bi kısmıydı sanırım o.çünkü gir çık para verilmiyodu...henüz tamamlanmamıştı yani.ama kaydadeğer bi yol gidip şehir içi stresinden kurtarıyordu sizi...



    bende o bursadaki parça otobanı kullanıyorum hem stressiz, hemde arabanın motoru açılıyor biraz
  • 2 hafta önce karsıyakadan hareket edip, 2. köprüye ulaşmam tam 4 saat 57 dakika sürdü. ortalama sürat 100 km/h çıktı. otoyoldan sora bakalım ne farkedecek :)
  • Otoyol olursa 3 saatte ineriz arabayla izmire.
  • 2 yıl geçmiş son mesajdan beri.
    http://www.ntvmsnbc.com/id/25135297/
  • 11 Milyar USD maliyetli yolun geçiş ücreti ne olur acaba?
    50 TL olursa hiç şaşmam.
  • önce bir demiryolu yapsaydık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cüneyt RC

    önce bir demiryolu yapsaydık

    o zaman benzini kime satacaklar otoyol parasını kimden alacaklar? cepleri boş kalır mazallah...
  • Dinler arasi iletisim bu olsa gerek

    Gavur Izmir - Istanbul karayolu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Dinler arasi iletisim bu olsa gerek

    Gavur Izmir - Istanbul karayolu


    İzmir İstanbul otoyolu yerine, İstanbul Ankara otoyoluna Ankara Kayseri ilavesi yapmak daha yüksek ihtimal.
  • Devlet için 2 yıl 2 gün veya 2 hafta gibidir...

    Nurdağı-İslahiye bölünmüş yolun güzergahı, yatırım planı, bütçesi, ödeneği vb. tam 30 yıl öncesine dayanıyor. Suriye ile vizenin karşılıklı olarak kaldırılmasından sonra bu yol daha da önem arz etti. Şu anda ekipler 24 saat aralıksız yol çalışması yapıyor ve mevcut yol genişletilip esnaf ve yerleşik düzen korunacağına çok kıymetli ve verimli tarlalar bu yol için feda ediliyor. Kayınvalidemin tarlanın ortasındaki evi ile kayınbiraderimin marketi birden yola cepheli oldular. Devlet bu yola o kadar çok önem veriyor ki kamulaştırma bedellerini hemen ödüyor, mahkemeye gidenlerin davalarının hemen görülmesi için de kendisi seferber oluyormuş.

    2005'te Akçatekir Beldesindeki yayla evlerinin tapularını iptal etti, Pozantı Mal Müdürlüğü, avukat-hakim-savcılara iş çıksın diye, Akçatekir Beldesi'nin Pozantı Belediyesinden ayrılıp seçimle münferit bir belediye haline gelmesinden ve kaybedilen vergi gelirlerinden öç almak için. Mahkeme 5 yıl sürdü ve tabi ki vatandaşlar kaybetti. Her hane 900 TL avukat masrafı ödemekle yükümlü oldu, ayrıca da metrekaresi 35 TL'den de arsaları devletten satın almakla cezalandırıldı. 200 Metrekarelik bir arsa için 7.000 TL ödeme çıktı örnek olarak. 5 yılda da o kadar çok şey değişti ki, aramızdan ayrılan oldu, yayla evi satıldı, yayla kültürümüzü yok ettik.

    23 Ocak 2010 Cumartesi günü Adana'da ALTGEÇİT inşaatı başladı, aradan bugün itibariyle tam olarak 8 ay 4 gün geçti ve şimdiye kadar elde edilen tek şey çakılması gereken 1.500 kazığın sadece 1/3'ünün yerin dibine batırılması ve Adana esnafının işlerinin % 50'den fazla azalması. Ama bu müteahhitin umurunda mı? Değil. Hakediş ve İş Bitirme Belgesidir onun rüyalarını süsleyen. Bizlerin canı cehenneme...


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cüneyt RC

    2 yıl geçmiş son mesajdan beri.
    http://www.ntvmsnbc.com/id/25135297/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 27 Eylül 2010; 22:13:01 >




  • bizde ankara - ulukışla otoyolu isterük. pozantıyı ulukışlaya kadar getirip bıraktılar. türkiyenin kuzeyini güneye bağlayan, sanayi üretimini mersin limanı ve ortadoğuya taşıyan, güneydoğu ve güney illerimizi başkente ve dolayısıyla istanbula bağlayan adam akıllı bir yola ihtiyacı var artık. Ankara - Adana arasında ki d750 adlı yolda her sene yol çalışması var ama ne hikmetse bir türlü adam gibi yol yapamıyorlar. hep tümsek ve çukur,
  • İzmir-İstanbul arasında otoyola gerek yok.Yolun birçok kesiminde genişletme çalışmaları sürüyor.Tamamı bölünmüş yol haline geldiğinde yolda sorun kalmaz.Birde söylenilen köprü yapılırsa süper olur.
    Karayollarına bu kadar yatırım yeter.Artık demiryollarına yatırım yapılmalı araba kullanmaktan bıktım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunlu
    11 Milyar USD maliyetli yolun geçiş ücreti ne olur acaba?
    50 TL olursa hiç şaşmam.

    Sadece köprü ücretinin 30dolar+KDV gibi bir fiyat olacağı yazıyordu.

    Bu durumda Kopruyle feribot fiyatı hemen hemen fit gelmiş oluyor.

    Senelerdir konuşulan proje umarım tez zamanda baslar vede biter. Ancak ben umutlu bakamıyorum. Bolu dagı tüneline benzer, senelerce yaparlar...
  • 50 liraya değer mi arkadaşlar

    (bilmediğimden soruyorum)

    km v.s. zaman bakımından nasıl avantaj sağlıyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Sadece köprü ücretinin 30dolar+KDV gibi bir fiyat olacağı yazıyordu.


    Kusura bakmayın ama ben köprüden geçmek için 50 TL vermem.
    10-15 TL olsa tamam da, 50 TL çok para.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.