Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (112. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvocuserkan kardesim, eger dedigin gibi ise icim rahat edecek. biraz daha bilgi vere bilirmisin ford marcon demissin mesela, o ayri bir yag benim kullandigimla ayni standartlarami sahip. Bilgiler icin tesekkurler.
  • zeusferhat,


    bana bulduğun yağın linkini yollarmısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kmuro

    meteg usta merhaba bugün benim başıma bi iş geldi araçın motorunu yıkattım. vitese geçmiyo d,1 ve n ye geçmiyo motorun yıkanmasından kaynaklanabilirmi.sadece 2 ve r geçiyo. yıkama eve yakındı çektim eve duruyo.neden olabilir. 2001 megane 130000 binde yardımlarınızı bekliyorum. böyle sanayiye götürebilirmiyim.bir sorun yaratırmı?


    ARKADAŞLAR MERHABALAR METEG USTAYA SORMUŞTUM AMA MEŞGÜL HERHALDE CEVAP YAZAMADI BİLGİSİ OLAN VARSA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
  • Değerli meteg kardeşim inanın 1 haftadır CASTROL ATF TQ DEXTRON III yağının (sizin tavsiyenizle kullanmıştım.) 2005 golf triptonik araca uyup uymadığı konusunu araştırıyorum. 1 hafta önce
    90000 bakımına gittim. Bu aracın şanzıman yağı ömürlük denildi. Ben itiraz ettim yetkili servise ve özel servise giderek castrol ATF TQ DEXTRON III 4 lt koydurdum. Filtre temiz denildi. değişmedi.
    Yetkili serviste benim aracın şasesine göre çıkan yağ G 055 025 A2 denilen kırmızı VW,AUDİ,SEAT,SKODA yazan bir yağ.Resmi ekleyeceğim. Bu yağın kodunu yazdım ve özelliklerine baktım.
    CASTROL ATF TQ DEXTRON III ile aynı sayılır. Ama Castrol yetkilisine attığım maile karşılık bana cuma günü telefon edildi castrol Türkiyeden . Sorunu anlattım. İsmi Ender Bey olan yetkili
    Bu yağın benim aracıma uygun olmadığını ve yetkili servise gidip şasiden baktırıp yağ almamı söyledi. Çok şaşırdım.Çünkü özel serviste çalışan arkadaşım şanzıman ustası değil ama parça ve yedek
    parça konusunda VW de üstüne yoktur. Sizide zaten bu olaylardan sonra çeşitli yerlerdeki yazılarınızı okuduğum için rahatsız ediyorum. Mobil ATF 3309 yağının altında Şasiden çıkan yağ kodu bulunuyor. Ama
    yağ herhalde Türkiyede yok. Birde Febi ATF yağının altında bu kodu buldum. 10000 km sonra tekrar Castrol ATF TQ Dextron ııı koyacak ve %75 yağı değiştirmiş olacaktım. Şimdi açıkçası şaşırdım.
    Ne tavsiye edersiniz? SAYGILARIMLA...........




  • Şaze numarama göre çıkan yağ G 055 025 A2

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
  • CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
    TYPICAL CHARACTERISTICS
    UNIT
    TEST METHOD
    VALUE
    ATF TQ D
    III
    Density at 15ºC
    g/ml
    ASTM D4052
    0.859
    Colour
    Visual
    Red
    Kinematic Viscosity @ 40 ºC
    cSt
    ASTM D445
    35
    Kinematic Viscosity @ 100ºC
    cSt
    ASTM D445
    7.2
    Viscosity Index
    ASTM D2270
    172
    Pour Point
    ºC
    ASTM D97
    -46
    Flash Point, COC
    ºC
    ASTM D92
    216
    The above figures are typical of those obtained with normal production tolerance and do not constitute a specification
  • Meteg hocam buda G 055 025 A2 VW ile eşdeğer olan TİTAN atf 4400 ÜN DEĞRLERİ
    DENSİTY AT 15ºC----------0,852g/ml
    colour........................red
    flash point ................-43ºC
    dynamic viscoty at - 40ºC............17mpas
    kinematic viscosity at 40ºC...............37,3mm/s
    kinematic viscotiy at 100 ºC................7,3mm/s
    viscosity index ...............................165
  • candan03,


    atf3309 Türkiye pazarında bulunan bir yağ değildir.atf3309 sadece 5 ileri tam otomatik şanzımanlarda kullanılr.size şase numarasından bakın demişlerdir ama orada göreceğiniz şey dexron2 olacaktır bu yağ da artık üretilmemektedir.dexron3 bunun yerini almıştır ve dexron3 standardı adı altında birçok firmanın (castrol,elf, vb ) yağı piyasada vardır.burada çok uzun yazmak zorunda kalacağım için kestirmeden gidiyorum.. sizin aracınızda dexron3 kullanılması doğru olandır.

    CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
    TYPICAL CHARACTERISTICS
    UNIT
    TEST METHOD
    VALUE
    ATF TQ D
    III

    gördüğün gibi alt satırın bir üstündeki atf tqd3 dexron3 anlamına gelmekte(castrol firmasının standardı Tq D3 tür)

    başka firmada da farklı olabilir..


    kmuro,


    motorun yıkanması ile bu durumun bir ilgisi yoktur.. ancak vites kutusu sensörüne su girdi ise bir ihtimal olabilir.. endişe edecek bir durum yok düzelir..




  • Meteg kardeşim ben 4 litre koydum. Şu günlerde 4 litre daha koyup biraz daha yenilemeli miyim.SAYGILAR........
  • Filtre için ne söylersiniz. Filtre şeffaf çok temiz görünüyordu.

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
  • candan03,


    eğer kalan 4 ü boşaltabileceksen elbette bunu da yap.. ama bu işlem özel makine olmadan zordur.. çoğu yeni nesil araçta filtre yoktur. ama sizinkinde varsa ve değişebilecek bir yerde ise elbette değiştirmek iyi olur..


    iyi geceler..
  • Kardeşim teşekkürler iyi geceler.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    candan03,


    atf3309 Türkiye pazarında bulunan bir yağ değildir.atf3309 sadece 5 ileri tam otomatik şanzımanlarda kullanılr.size şase numarasından bakın demişlerdir ama orada göreceğiniz şey dexron2 olacaktır bu yağ da artık üretilmemektedir.dexron3 bunun yerini almıştır ve dexron3 standardı adı altında birçok firmanın (castrol,elf, vb ) yağı piyasada vardır.burada çok uzun yazmak zorunda kalacağım için kestirmeden gidiyorum.. sizin aracınızda dexron3 kullanılması doğru olandır.

    CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
    TYPICAL CHARACTERISTICS
    UNIT
    TEST METHOD
    VALUE
    ATF TQ D
    III

    gördüğün gibi alt satırın bir üstündeki atf tqd3 dexron3 anlamına gelmekte(castrol firmasının standardı Tq D3 tür)

    başka firmada da farklı olabilir..


    kmuro,


    motorun yıkanması ile bu durumun bir ilgisi yoktur.. ancak vites kutusu sensörüne su girdi ise bir ihtimal olabilir.. endişe edecek bir durum yok düzelir..




    meteg usta çok teşekkür ederim degerli biliglerinizi paylaştıgınız için çalışma hayatınızda başarılar...




  • Meteg Hocam Merhaba
    aracım 99 Passat 1.8
    Problemim: Araç soğukken Geri vitese aldığımda problem yok,5 km gidince Geriye aldığımda sarsıntılı geçiyor,10 km gittiğimde geriye alınca boştaymış gibi çalışıyor ve hafif gaz verince vuruntu yapıp geçiyor.
    Yapılanlar : Yağı Değiştirildi : Düzelmedi - Selenoid valfleri kontrol edildi problem görülmedi ( Avni Usta İstanbul - Bostancı )

    sizin öneriniz,tavsiyeleriniz nelerdir Yardımcı olursanız sevinirim

    Teşekkürler
  • oldkid,


    kusuruma bakma bazen arada kaynayabiliyor bazı sorular..


    yağ değişti demişsin bu tamam ama solenoidler nasıl kontrol edildi? dirençleri ölçüldü mü? eğer ölçülmedi ise solenoidler hala sorun sebebi olabilir..


    zeusferhat,

    bu yağ kullanıma uygundur.. için rahat olsun...
  • Meteg usta,

    Toyota 2002 Corolla Linea SOL AT (zze112L) aracının bakımlarını bizmkiler aksattığı için ben devraldım bu işi. Yazılanları okuyorum ama tam bitmedi yanlız bugün bu araçla ilgili birşey dikkatimi çekti. Yağ çubuğunda bir hot bir de cold seviyesi var. Hot ve cold yazan yerlerin iki başında da çentikler ver. Fotoğrafını gerekirse perşembe gününden sora çekebileceğim. Buradaki seviyeyi nasıl yorumlamalıyım. Asıl kafamı karıştıran şey şu. Kullanım klavuzundan ayen aktarıyorum:

    Yağ tipi:

    Toyota Otomatik Transaks Yağı D-ll veya DEXTRON lll (DEXTRON ll)

    Bu araç şanzuman bakımına girdi bir ara başlığı tam okuyup sorularını listeleyeceğim bu araç hakkında.
    YAğ çubuğunda da aynı ifade vardı bunu anlamadığım için soruyorum.

    Bunu bir yerde açıkladıysanız ve ben atladıysam açıkladım yazın ben bulurum. Tamamını okumaya yetişemedim yoğunum bu ara ama sormadan da edemedim :)




  • Selamlar meteg arkadaşım,

    Konuyu mümkün olduğunca kaçırmadan okumaya çalıştım ama benim
    sorun ile ilgili birşeye denk gelmediğim için soruyorum.

    Aracım 2004 Model Güncel kasa Range Rover Vogue 3.0TD6 ve yaklaşık 95.000 kmde.GM nin 5 vitesli bir şanzumanını kullanıyor.

    Aracımı yaklaşık 1,5 yıl önde alığımda ,hemen yurtdışı forumlardan öğrendiğim üzere şanzuman yağını ve filtresini Texaco 7045 E (Kılavuzda
    olması gereken yağ) ile değiştirdim.Ama o zamandan beri süregelen sorun şu;

    Araç sabahları ilk çalıştırma sonrası D ye alındığında hareket için 4-5 sn bekliyor ve sonra hareket ediyor.
    Daha sonrasında vites geçişlerinde veya aracın gidişinde en ufak sorun yok.Kısa süreli stoplardan sonra 1-2 saat gibi aracı tekrar çalıştırıp D ye aldığımda beklemeden hareket ediyor.Ama stop süresi uzarsa tekrar bu beklemeyi yapıyor.

    Son zamanlarda bu bekleme süresi daha da uzadı ama şunu farkettim.
    Aracı D ye aldıktan sonra triptronige alıp manuel olarak 1. vitesi seçince hemen haraket ediyor.Biraz haraket edip tekrar D ye geçtiğimde araç sorunsuz devam ediyor.

    Servisin bu duruma çözüm önerisi revizyon Kendileri buna sıfır diyor)bir hazır şanzumanla değişim.
    Ama oldukça yüksek bir maliyet çıkarıyorlar.Bana da bu sorun şanzumanı değiştirecek kadar büyük birşey değilmiş gibi geliyor.
    Sizin yorumlarınızı bekliyorum ve varsa lütfen bu tip şanzumanlarda tecrübeli iyi bir şanzuman servisi öneriniz varsa buradan olmasa bile özel mesaj ile paylaşmanızı rica ederim
    Şimdiden teşekkürler.
    Atilla.




  • selam meteg ustam göndermiş oldugunuz dosyayı aldım çok teşekkürler bu arada çok enteresan birşey yaşadım bugün frenler zayıf diye sanayiye gittigimde arabanın abs li oldugu ama iptal edildigini ögrendim sigortaları sökülmüş takınca çalışıyor ama bir garip p.tesi makina ile bakalım dediler tamda anlamadılar bu konuya ilişkin birşeyler varmıydı hocam saygılarımla hoşçakalın
  • Meteg ustam kolay gelsin. 2002 model reno clio 1,4 motor 16 valf 109 binde otomatik vites arabam var. Benim birinci sorunum araba ilk kalkış esnasında zorlanarak titreyerek kalkıyor. Ama bu sadece gazda yapıyor benzinde denedim olmadı. Yüksek hızda hiç bir şey yok. Sadece 4. vitesten 3. vitese geçip tekrar 4. vitese geçerken aynı olayı yapıyor. ustaya götürdüm oto gazcıya götür dedi. Otogazcı bobinlerde hata var dedi.
    ikinci sorunum; Bu yeni oldu belli bir yokuş tırmandıktan sonra durdum. Bayagı yokuş vardı Tekrar kalkış yapayım dedim araba hiç bir şekilde gaz yemedi. Gaz ibresi hareketlenmedi bile. Yokuş yukarı duran araba geriye doru kaçış yaptı. Düz yoldan hızlanarak geldim araba çıkmaya başladı. ama yokuş çok olduğundan araba yavaşladı gaz yemez oldu. biraz arabayı zorladım. Auto lambası yandı. Arabayı söndürdüm tekrar çalıştırdım yanmadı. Ustaya götürdüm otomatik vitesten pek anlamadığını ama arabada teklemenin oldunu söyledi. Bilgisayara bagladı şanzımanda bir arıza oldugunu ama bu geçici bir hata oldugunu söyleyip sildi. Bobinlerin dördünü degiştirdi. Teklemenin geçtiğini söyledi. Sonra arabaya binip bayagı gezdik. Vites geçişlerinin çok güzel oldugunu herhangi anormal durumun gözükmediğini söyledi. Şanzıman yağına baktı yağın durumu iyi dedi. Ama ne tip yağ kullanıldıgı, filtlelerin, balataların, yag basıncının durumu bilinmiyor. daha sonra ben denedim yokuş yukarı durdup kalkış yaptım gaza basınca hemen gaz yemiyor ama araba hareketlenip gidiyor. gaz yememezlik yapmadı. Geri kaçırma çok az oldu. Viteslerin geçişleri çok güzel gibi göründü. ben KAHRAMANMRAŞ tan yazıyorum burda otomatik vitesten anlayan yok. Beni bilgilendirirseniz sevinirim. Kolay gelsin




  • 
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.