Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nissanın otomatik şanzımanları nasıldır özellikle micra için ?
  • meteg hocam

    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederiz. çok faydalı bilgiler geçektende

    Renault Laguna 2001 model 2.0 RXE LPGli otomatik vites 175000 km de bir aracım var. 1 ay önce aldım.



    bazen araçla 30-50 km arası yaptıktan sonra mesela kırmızı ışıkta durup yeşil yanınca hareket etmek istediğimde araç vitesteyken (D de iken)
    gaza basmama rağmen boştaymış gibi 1-2 saniye gaz alıyor devir göstergesi artıyor daha sonra vitese geçip bir anda vuruyor ve devam ediyor.
    bunun nedeni nedir acaba?

    kırmızı ışıkta tamamen durduğumda frene basılıyken araç kendini 1-3 cm ileri atıp sanki motor kitleniyormuş gibi bir his veriyor
    yeşil yandığında ayağımı frenden çekip gaza bastığımda normal bir şekilde devam ediyor.
    bunuda çok sık yapmıyor ama can sıkıyor.


    birde 1-2 gün önce
    aracım fethiyede yokuş çıkarken 1 kere auto arızası verdi fakat vites geçişlerinde
    hiçbir vuruntu gürültü yada sarsma yok herşey normal.
    vites geçişleri geri vites herşey süper.
    stop edip 3-5 dk bekledim devam ettim hiç bir sorun olmadı.
    1 günsonra izmire dönüşte gökova yokuşunu çıkarken yine auto arızasını verdi.
    tekrar stop edip bekledim devam ettim yine sorun yok.

    servise gittim bilgisayara bağladılar arıza kodu düşük yağ basıncı çıktı.
    yağını en acil şekilde değiştirmek istiyorum.
    şanzıman yağı değişimi yeterli olurmu?
    DEXRON 3 G koyulması lazım değilmi?

    izmir bornovada oturuyorum.
    Sizin izmirde tavsiye ettiğiniz yer Bornova 3.sanayide Ak oto otomatik şanzıman servisiydi değilmi?

    bu konularda bilginiz varsa ve cevap yazarsanız cok sevinirim.
    şimdiden teşekkürler.

    NOT: bütün bu olayları araç sıcakken yapıyor. soğukken en ufacık bir şikayet yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemokka -- 19 Temmuz 2010; 17:28:21 >




  • Meteg hocam öncelikle hiç sıkılmadan sabırla insanlara yardımcı oldugunuz için saygılar , sevgiler. 2002 model, 66000 km de otomatik vites pug 206 aracım var. Şanzımandan yana sıkıntım yok. Viteslerim sorunsuz gecmekte.. Ancak aracın km si itibariyle şanzıman yağını degistirmem gerekirmi. Sormamdaki sebeb aracımın rutin bakımlarını yapan ustam bu araçların şanzıman yağı değişmez sadece eksilirse tamamlanır dedi ve 1 kez yağını tamamladı ama ne tür yağ kullandıgını görmedim. En doğru bilgiyi sizden alacagıma inanıyorum. Eger yağ değişecek derseniz bu yağ Esso mu olmalı. Yada tavsiye ettiğinizi yağ nedir. Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Memento-Mori35 -- 17 Temmuz 2010; 18:40:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sapultra,


    geri kaçırma eğer rampa çok dik ise normaldir.rampadan rampaya fark vardır.. nasıl bir rampadan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama eğer dediğim gibi çok dik ise durum normaldir..çünkü dik rampalarda aracın tork konvertörü atalete karşı koyamaz ve araç kayar..


    ne çok dik,ne az diyebilirim ama normal sanırım.araç sahibi acemi zaten,ben de otomatik şanzıman konusunda gayet bilgisiz olduğum için danışmak istedim...
    cevabınız için teşekkürler
  • ustamıza selam olsun..

    birçok arkadaşa yardımda bulunmuşsunuz gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz herkes adına teşekkür etmek istedim önce.

    bende ilk kez manuelden vazgeçerek tiptronik vitesli araç aldım kendime fakat alalı 1 hafta olmadı ki araçta sanki supercharger varmış gibi üfleme sesi gibi ses çıktı, sanayide ki ustalara götürdüğümde ilk önce direksiyon hidroliğinden şüphelenmiştim nitekim araç virajlarda direksiyonu biraz sallıyordu fakat orada yapılan kısa bir kontrol sonrası araç P konumundayken ses artmakta R veya D konumuna getirildiğinde sesin azalmakta olduğunu gördük ve otomatik vitesçilere gitmem söylendi bende aracı satın aldığım servise bıraktım orada da yapılan kontrol sonrası şanzumanda orun olduğunu söylediler. Sizce nesi vardır?
  • wr11 arkadaşım,

    anlattıklarına benzer bir duruma hiç rastlamadım.. özeliikle ses konusunda ve üfleme sesi gibi dediğin durum benim biraz garibime gitti bunun kesin olarak şanzımandan kaynaklı olduğundan emin olmak gerek.. bunu da aracın şanzıman iç basınç testi(sistem yağ basıncı testi) yapılmadan bilemeyiz.. bu testi yaptırmanı öneririm.. çünkü şanzımanlarda vuruntu garip sesler olabilir ama sizin anlattığınız olayın bir örneğini yaşamadım.. bir ihtimal tork konvertörü yağ kaçırıyor olabilir veya püskürme olabilir.. ama takdir edersin ki uzaktan sadece tahmin edebiliriz.. kesin sorun tespiti için test şarttır..

    iyi geceler dilerim..
  • Merhaba Mete usta,

    Çok uzun zamandır sorunlara verdiğiniz yanıtları okuyorum. Yeterli ve bilgili servis ağının olmadığı yerlerde insanlara vermiş olduğunuz tavsiyeler için kendi adıma teşekkür ederim. Sadece bu yorum sayfası üyeleri değil, üye olmayan bir sürü kişide bu otomatik şanzıman sorunlarını ve çözüm yollarını okuyor. (Benim gibi...Bu arada yardım alabilmek için gecenin bir yarısı yeni üye oldum)

    2004 Model Peugeot 307 1.6 XR BVA Tiptronik Şanzıman (Benzin&LPG) aracımla ilgili sorunum fetman1 ve cemokka'nın sorunlarına yakın;

    vitesler arası geçişlerde vites boşa çıkıyor gibi oluyor , 1 saniyeden daha kısa bir süre devir yükseliyor sonra vites değişiyor.

    Bu problemi 1. vitesten 2. vitese geçerken sürekli yapıyor. Ancak 2'den 3'e veya 3'ten 4'e geçerken ara sıra yapıyor. Yapmadığı zamanlarda vites değişimini hissettirmiyor bile şanzıman. Geri viteste de herhangi bir sıkıntı yaşanmıyor.

    Ankarada oturuyorum, aracımı şaşmazdaki Aydoğmuş otomatik şanzıman ustalarına göstererek, mart ayında aldım. o zaman böyle bir sıkıntı yoktu. Valflerden kaynaklandığını söylediler ama kafamda soru işareti kaldı. Bursa'da bir ustayla tanıştım, amerikan otomatik şanzıman ustası, kesinlikle tornavida vurdurmamamı, sorunun valflerden kaynaklandığını ancak durumun beni rahatsız etmemesi durumunda aracımı bu şekilde kullanmaya rahatlıkla devam edebileceğimi söyledi.

    Kısacası aklım karıştı, tavsiyeni bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.




  • Merhaba Mete Ustam
    Benimde bir sorum olacaktı. Aracım 2004 peugeot 307 triptonik vites ve LPG Benzinli. Yağ değişimine bakılırken usta şanzıman yağınada bakayım dedi ve tavaya akıtarak bakarak oo bunun zamanı gelmiş dedi. Ancak aracın şanzıman yağını değişeli 2 yıl oldu yani 20000 km. Bu sizce normalmidir yoksa usta çaylakmıdır? Kafamda soru işareti oluştu. Bir sorum daha aracımın şanzıman yağı olarak ne koyulması gerekiyor sanayi sitesinde her kafadan bir ses çıktığı yada bilmedikleri için foruma girip sormayı tercih ettim.
    Yardımlarınız için şimdiden Teşekkürler.
  • Bir sorum daha mete ustam özür. Triger kayışı değişirken şanzıman yağ değişiliyor mu? Triger kayışım değişmişti ancak şanzıman yağ değiştimi değişmedimi hatırlayamadım?
    Tekrar teşekkürler
  • gio arkadaşım,

    sorununuz bence de elektro valflerden yani solenoidlerden kaynaklanıyor.. peugeot araçların bazılarında erken yani prematüre şanzıman sorunları görülebiliyor.. bu sorundan kurtulmanın yolu valfleri yenilemektir.. fakat çok kötüleşmedikçe masraf etmemek adına bu şekilde kullanabilirsiniz.. fakat araçta vuruntu olursa yani sert vites geçişleri görülürse o zaman hemen yenileme yapılmalıdır zira vuruntu şanzımana zarar verir..

    desir78,

    şanzıman yağınız değişimde doğru yağ konuldu ise 2 yılda bozulmaz... yağın rengi eğer kan kırmızısı ise yağınız sağlıklı demektir.. bu yüzden yağ değişimi gereksizdir.. triger kayışı ile şanzıman değişim periyodu farklı zamanlardadır bu yüzden ikisi arasında bir bağlantı yoktur.. yani triger değişirken şanzıman yağı değişmez.. bir tek istisna vardır eğer şanzıman yağınızın rengi atarsa yani kahverengi veya siyaha dönerse kısa zamanda o zaman kmye bakılmaksızın değişim gereklidir.kullanılması gereken yağ dexron3g özelliklerinde olmalıdır..




  • Teşekkür ederim hocam,
    solenoidleri değiştirmek için biraz araştırma yapacağım. İçime sinen bir yer bulup yaptırırsam burada paylaşacağım.
    Tekrar teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemokka

    meteg hocam

    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederiz. çok faydalı bilgiler geçektende

    Renault Laguna 2001 model 2.0 RXE LPGli otomatik vites 175000 km de bir aracım var. 1 ay önce aldım.



    bazen araçla 30-50 km arası yaptıktan sonra mesela kırmızı ışıkta durup yeşil yanınca hareket etmek istediğimde araç vitesteyken (D de iken)
    gaza basmama rağmen boştaymış gibi 1-2 saniye gaz alıyor devir göstergesi artıyor daha sonra vitese geçip bir anda vuruyor ve devam ediyor.
    bunun nedeni nedir acaba?

    kırmızı ışıkta tamamen durduğumda frene basılıyken araç kendini 1-3 cm ileri atıp sanki motor kitleniyormuş gibi bir his veriyor
    yeşil yandığında ayağımı frenden çekip gaza bastığımda normal bir şekilde devam ediyor.
    bunuda çok sık yapmıyor ama can sıkıyor.


    birde 1-2 gün önce
    aracım fethiyede yokuş çıkarken 1 kere auto arızası verdi fakat vites geçişlerinde
    hiçbir vuruntu gürültü yada sarsma yok herşey normal.
    vites geçişleri geri vites herşey süper.
    stop edip 3-5 dk bekledim devam ettim hiç bir sorun olmadı.
    1 günsonra izmire dönüşte gökova yokuşunu çıkarken yine auto arızasını verdi.
    tekrar stop edip bekledim devam ettim yine sorun yok.

    servise gittim bilgisayara bağladılar arıza kodu düşük yağ basıncı çıktı.
    yağını en acil şekilde değiştirmek istiyorum.
    şanzıman yağı değişimi yeterli olurmu?
    DEXRON 3 G koyulması lazım değilmi?

    izmir bornovada oturuyorum.
    Sizin izmirde tavsiye ettiğiniz yer Bornova 3.sanayide Ak oto otomatik şanzıman servisiydi değilmi?

    bu konularda bilginiz varsa ve cevap yazarsanız cok sevinirim.
    şimdiden teşekkürler.

    NOT: bütün bu olayları araç sıcakken yapıyor. soğukken en ufacık bir şikayet yok.




    meteg bey

    yukarıdaki problemler neden olabilir acaba?
    düşük yağ basıncı hangi durumlarda ortaya çıkabilir?
    aracın yağındanmı kaynaklanıyor yoksa selenoid problemimi var? yada başka bir problemmi?
    düşüncenizi söyleyebilirseniz çok sevinirim.




  • bugün farkettim ki bazı soruları atlamışım ama sanırım bu forumdan kaynaklanan bir durum zira bazen bazı sayfalar görünmemekte.. arkadaşların bu durumu hesaba katmalarını rica ediyorum.. bu konuyu forum yönetimine yazmıştım ama ilgilenen olmadı.. şimdi gelelim geç kalan cevaplara..




    cemokka arkadaşım

    aracının vites kutusunun yağ seviyesi düşükse geç kavrama denen durum oluşabilir.auto arızası vermesi hele hele bu arızanın düşük yağ basıncı olması büyük bir problem anlamına geliyor.aracı bu şekilde kullanmamanız, ve düşük yağ basıncı sorununun giderilmesi gerekiyor.maalesef düşük yağ basıncı sorunu şanzıman arızaları içinde olabilecek en kötüsüdür.çoğu zaman tüm elektronik birimin yenilenmesi de sorunu çözmeyebilir.olabilecek en kötü senaryo aracınıza çıkma şanzman takılması olacaktır.gene de Ak otoya gidebilirsiniz.. 3 sanayi sitesindeki.. telefonu ve adresi vermiştim eğer sizde yoksa buraya yazın da size vereyim...


    bumerang35,


    aracınız 66,000 kmde olduğundan ve vites yağ değişim periyodu 60,000 veya 5 sene olduğundan değişim gereklidir.dexron3 yağ kullanılmalıdır..




  • vay bee .çok kötü moralim bozuldu valla.
    ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.
    telefonu alabilirsem çok sevinirim mete bey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemokka -- 21 Temmuz 2010; 13:14:48 >
  • cemokka size telefonu pm yolu ile bu akşam ileteceğim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemokka

    vay bee .çok kötü moralim bozuldu valla.
    ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.
    telefonu alabilirsem çok sevinirim mete bey


    anlattığın arızaların hepsi benim lagunada da olmuştu. Yaklaşık 2 yıl önce ankarada yaptırmıştım. Maliyeti biraz yüksek oluyor kendinizi ona göre ayarlayın.
  • mete bey
    AK oto kapanmış bugün gittim baktım.
    yinede ilginize teşekkür ederim.

    arkadaşlar izmirde otomatik şanzımandan iyi derecede anlayan
    tavsiye edebileceğiniz bir yer varmı?
    yardımlarınızı bekliyorum.

    birde yağını değiştireceğim tabiki.
    şu borlu şanzıman katkısını tavsiye eden varmı acaba?
    http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?productId=otm092049&categoryId=26005#Yorumlar

    kullanıp menmun olan?

    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemokka

    vay bee .çok kötü moralim bozuldu valla.
    ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.
    telefonu alabilirsem çok sevinirim mete bey


    anlattığın arızaların hepsi benim lagunada da olmuştu. Yaklaşık 2 yıl önce ankarada yaptırmıştım. Maliyeti biraz yüksek oluyor kendinizi ona göre ayarlayın.


    valla bayağı yoracak bu araç bizi sanırım.
    kesin bi teşhis konulsun da ondan sonra bakalım neler olacak.
    fiyatları duyunca pişman olmaya başladım valla.
    birde MTV si bayağı yüksek.
    3 taksite böldürdüm.
    abimin aracının MTV si benim 1 taksite bedel




  • Meteg Hocam acil fikirlerinizi istiyorum..

    Hocam 2000model Honda Crv otomatik şanzıman arac sahibiym ve aracımı yakmayı istiyorum:(

    Hocam aracımdakı sorun her 3 ayda bir tekrar ediyor..ve su ana kadar neredeyse özel servisteki ustaya 4000 tl kaptırmıs durumdayım...

    Sorunum şöyle..Hocam arabamla yol alırken her 3 ayda bir istisnasız vites boşa düşüyor..Hangi vites olursa olsun arac hiç bir sekilde gaz yemiyor sankı boşta ara gazı verır gibi...Özel servisteki usta her 3 ayda bir 3 yada 4 hafta arabamı bağlıyor..Sorunu çözümüne gelınce ise aracın sanzıman kapağını acınca segmanların altındakı oringlerin yada segmanın yerındne kactıgını goryoruz...her seferınde oturturtuyor yenılıyor ama arac 3 ayda bir tekrarlıyor..aracım 10 gun once de uzun yolda kırmızı ısıktan kalkarken 1 den 2 ve 2 den 3 vıtes atarken once gaz pedalında bir vurma yaptı daha sonra teker teker vitesleri kaybetmeye başladım...en son 1. vites vardı onu da kaybettım ve arabam olduğu yerde kaldı vitese alınca boşda gaza basmısız gibi hareketsız kalıyordu..usta bu 10 gun ıcınde ugrastı segmanları ve oringleri yeniledi ancak arabam bu kezde entresan bi şekilde hangı bites olursa olsun geri ve park vitesi dahil gaza baısnca ileri hareket edıyor..hocam adanadayım ve bu işin içinden cıkamadık...yardımcı olursanız cok sevinirim...

    Ayrıcxa hocam beyın kontrolu ve yag değişimi de yapıldı aracta...adanadayım ve elımızden hiçbir sey gelmıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uni__01 -- 22 Temmuz 2010; 23:20:41 >




  • cemokka vergi 265 lira kasko değerinden dolayı biliyorsun değil mi?
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.