Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (85. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
745.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkür ederim haluk.. insanlara yardımcı olmaya çalışıyoruz işte.. elimizden geldiğince..


    banu3535,


    dexron3g yani atf 3 kullanmanız gerekir.
  • çok teşekkür ederim, gerçekten bana yardımcı oldunuz.
    dün tamircim yağını, filresini, contasını falan değiştirmiş. fakat bu sabah tekrar ilk kullanırken 10sn sonra D'ye geçti gene R'ye hemen geçiyor. başka bir problem varmı yoksa vitesin böyle geçmesi normal mi? ama son bir haftaya kadar hiç böyle olmamıştı D'ye hemen geçerdi.
  • Gerçekten hocam Allah senden razı olsun her sorulana cevap veriyorsun.Önceki yazılanlardan da çok şey öğrendim sayende.

    Yalnız şu 1-2-3-D olayından tam emin olamadım.Mesela manuel kullanmak istiyoruz. 1 de kalktık gaza basılı halde 2 ye attık vitesi, daha sonra 3 daha sonra d ye atabilir miyiz?Ya da rampa aşağı inerken D den 3 e çekip motor freni yapsak zararı olur mu?Vitesleri böyle atarken vitesin üzerindeki düğmeye basmaya gerek var mı?Birde arada sırada böyle kullanmanın şanzımana zararı olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Gerçekten hocam Allah senden razı olsun her sorulana cevap veriyorsun.Önceki yazılanlardan da çok şey öğrendim sayende.

    Yalnız şu 1-2-3-D olayından tam emin olamadım.Mesela manuel kullanmak istiyoruz. 1 de kalktık gaza basılı halde 2 ye attık vitesi, daha sonra 3 daha sonra d ye atabilir miyiz?Ya da rampa aşağı inerken D den 3 e çekip motor freni yapsak zararı olur mu?Vitesleri böyle atarken vitesin üzerindeki düğmeye basmaya gerek var mı?Birde arada sırada böyle kullanmanın şanzımana zararı olur mu?


    +1 Mete hocanın emeği büyük,kendisine ne kadar teşekkür etsek az.

    Yalnız hocam siz manuel vites kullanmayı özlemişsiniz herhalde
  • burada yapmaya çalıştığım şeyleri anlayıp takdir eden herkese teşekkür ederim..



    banu3535,


    tamircinizin atf3 yani dexron3g kullandığından eminmisiniz? çoğu kişi araca yanlış yağ koyabiliyor.eğer ki atf3 harici bir yağ kondu ise bu sıkıntı yaratır.rica etsem tamircinizden koyduğu yağ ile ilgili bilgi alın... bu cevaba göre yorum yapacağım.


    Akhilleus,


    vites kolu üzerinde bulunan bütün konumlar kullanılabilir.. sadece bazı şeylere dikkat etmek gerekir.mesela normalde hep D konumunda gideriz.. ama dik bir rampaya geldik mesela ve çekiş yeterli gelmedi.. 3 konumuna alıp vitesi bir alt vitese düşürüp çekişi yükselterek çıkarsak daha az yakarız.çünkü D konumunda çekiş yetmeyince araç alt devirlerde kalır ve yığılır bu da fazla yaktırır..rampa bitince tekrar D ye alırız.. eğer rampa çok çok dik ise 2 konumuna hatta 1 e de alınabilir.. fakat 3 konumunda hızımız 110 km yi.. 2 konumunda 60ı 1 konumunda da 40 ı geçmemelidir.rampa inerken de sık sık frene basmamak için rampanın açısına göre 3 konumuna alıp motor freni yaptırmak doğru olandır.frene basmadan kolu 3e çekmek gerekirse 2ye çekmek çok doğrudur ve hiçbir zararı yoktur.aracın gereksiz hızlanmasına engel olmuş oluruz.. N konumunu asla hareket halinde iken kullanmamalıyız.. özellikle rampa aşağı.. N konumu sadece trafik ışığında veya uzun süre hareketsiz kalınırken motoru yükten kurtarmak için kullanılır.veya aracı çalıştırırken.(el freni çekmeyi de unutmamak gerekir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 23 Şubat 2011; 14:57:25 >
  • Merhaba

    Tamircime yağı sordum. Dexron 3g olduğunu söyledi. Akşamda aynı problemi tekrarladı. Tamircimi akşam arayıp aynı şeyi tekrarladığını söylediğimde basınç kaçırabilir dedi ve masraflı olacağını söyledi. Sizce aracım neden böyle bir şey yapmaya başlamıştır.

    Kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banu3535

    Merhaba

    Tamircime yağı sordum. Dexron 3g olduğunu söyledi. Akşamda aynı problemi tekrarladı. Tamircimi akşam arayıp aynı şeyi tekrarladığını söylediğimde basınç kaçırabilir dedi ve masraflı olacağını söyledi. Sizce aracım neden böyle bir şey yapmaya başlamıştır.

    Kolay gelsin



    peki tamirciniz kaç litre yağ kullanmış.tork konvertörünün içindeki yağı değiştirebilmiş mi?
    Ayrıca eski yağınızın rengi ne kıvamda acaba bunlarıda belirtirseniz,soru cevap şeklindeki yazışmlarda daha faydalı olur.
  • banu 3535,


    aracınız kaç kmde idi? ve araç neydi?
  • araç 2005 bora 5 lt yağ kullanılmış
  • pardon araç 63.000 kmde
  • banu3535,

    verdiğiniz 10 saniyelik süre gerçekten de çok.. eğer bir yanlışlık yoksa.. şanzımanın arızalanması için de erken.. açıkçası aracın şanzıman sistemi iç yağ basıncı testi yapılmadan birşey söylemek zor..
  • Selam Mete usta.
    benim dayim arizona phoenix te yasiyor ve ozel oto servisi var.drekt $anziman tamiri yapmiyorlar ama biraz olsada bilgisi var.
    ve bu soldaki temiz yag ile sagdaki benim $anzimanimdaki bozulmu$ yagi gosterdim ve guc konvertorunde bir miktar kirli yag kalacagindan degisim cok basirili olmayacagini oda soyledi.yagi bosaltinca saniyeden bile az surecek sekilde marsa bas dedi.bu sayede biraz daha yag akacaktir dedi.ama fazla tutarsan diskler yanar dedi.artik disk olarak soyledigi parca ney ise.$imdi mete abi , dayimin onerisini denememi onerirmisin yoksa kesinlikle deneme buyuk bir soruna sebep olursunmu dersin?

    birde ke$if icin dun $anziman uzerinde aku var benim onda soktum cikarttim ve yagi nereden dolduracagimi aradim ama bir tapa vs goremedim.sonra bu yag cubugu yerinden doldurulur diye dusundum.tahminim dogrumudur yoksa benmi bulamadim ayri yer varda?



     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ramadan 89 -- 24 Şubat 2011; 2:37:30 >
  • günaydın,
    bu sabah arabayı çalıştırıp ilk 1'e takınca D'ye hemen geçti hiç bekletmeden. 1-2-3 geçişleri R geçişi hiç hissetmeden geçiyor. yağı değiştirmeden önce vites geçişlerini hissediyordum. şimdi hissettirmiyor. acaba yağ yeni değiştiği için anca aktifleşmiş olabilir mi? nede olsa eskisi boşaltılınca tamamen bitirilemiyor kanalalrda az da olsa kalmaz mı? yeni yağ anca eski yağla yer değiştirmiş olabilir mi? İzmir'de bildiğiniz işinin ustası yalan dolan yapmayan iyi bir şanzıman ustası varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banu3535

    günaydın,
    bu sabah arabayı çalıştırıp ilk 1'e takınca D'ye hemen geçti hiç bekletmeden. 1-2-3 geçişleri R geçişi hiç hissetmeden geçiyor. yağı değiştirmeden önce vites geçişlerini hissediyordum. şimdi hissettirmiyor. acaba yağ yeni değiştiği için anca aktifleşmiş olabilir mi? nede olsa eskisi boşaltılınca tamamen bitirilemiyor kanalalrda az da olsa kalmaz mı? yeni yağ anca eski yağla yer değiştirmiş olabilir mi? İzmir'de bildiğiniz işinin ustası yalan dolan yapmayan iyi bir şanzıman ustası varmı?


    Geçmiş Olsun...
  • banu3535,


    bence aracı bir süre kullanın ve deneyin.. eğer sorun tekrarlarsa şanzıman iç basınç testi yapılması gerekir.şimdilik başka birşey gerekmez.

    Ramadan,

    ben işte bu yüzden şanzıman yağ değişimini makine ile yaptırın diyorum.bu şekilde sistemde kirli yağ kalmaz.. ama senin bulunduğun yerde bu makine yoktur sanırım.. dayının dediği yöntemi denemende bir sakınca görmüyorum.. şanzımandaki kirli yağ ne kadar çok boşaltılırsa o kadar iyi olur.
  • birde mete abi sen anlattin ama unuttugum icin tekrardan soruyorum kusuruma bakmayin.
    bu solenoidleri temizlemek amacli bekletecegim yag $anzimana koyacagim doxron 3 g mi yoksa farkli bir yagmi kullanilacakti?
  • ramadan,

    solenoid temizliği aracın şanzımanında kullanılan yağın aynısı ile yapılmalıdır..
  • mete usta
    forumda hala anlattigiginiz halde hangi yag ve yag kontrolu nasil yapilir seklinde basit sorulari tekrar tekrar teker teker soruyorlar : ve bende neredeyse her aksam foruma sikilmadan girip inceliyorum yani bu konuyu : diyecegim $u ki bu basit sorulari gorunce ben cevaplamamda bir sakinca goruyormusunuz ?
  • hiçbir sakınca görmüyorum Ramadan ama insanların bu kadar tembel olmasına da üzülmüyor değilim..zahmet edip ilk sayfaları okusalar aradıkları bilgiyi bulacaklar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Şubat 2011; 13:55:21 >
  • mete bey merhaba. sabırlı şekilde uzun süredir burada kullanıcıların sorularını cevapladığınız (hatta güvenilir doğrularla cevapladığınız) için sizi tebrik ederim. başlığın ilk 5-10 sayfasını okudum ama kalan 20-25 sayfayı okumak için, daha doğrusu bir çırpıda okumak samimi şekilde söyleyeyim üşendim. ilerleyen günlerde vakit buldukça tüm başlığı okumayı düşünüyorum.

    Ancak sorun şu ki kafamdaki bir sorunun cevabını henüz (okuduğum sayfalar içinde) bulamadım ve ve bu da sabırsızlığımı biraz daha tetikledi. dolayısı ile affınıza sığınarak belki de cevabını vermiş olduğunuz sorumu yöneltmek istiyorum.

    Eşime 2 gün önce 2005 model DAIHATSU YRV 1.3 Direksiyondan Kontrollü Otomatik (StearShift) bir araç aldık. Şu anda 60000 km'de. Aracı uzun yolda 575 km tecrübe ettim. Hem servis bakımından yeni çıkmış olması nedeniyle güvendiğimden (almadan önce araç sahibi periyodik bakımını yaptırdı) ve daha önce hiç otomatik vitesli bir aracı bu kadar uzun süre kullanmadığım için de olabilir, herhangi bir sorun tespit edemedim. zamanla sizin burada aktardığınız bilgiler ve tecrübelenmemle belki daha hasas ölçümler yapabileceğim ama şu an yardımınıza ihtiyacım var.

    Konu şu. Aracımı:
    Bir arkadaşımdan aldım o da yaklaşık 3 yıl önce 40000 kmde iken bir ikinci el bayiden almış (101 nokta kontrollü ve 6 ay garantili olarak) o zamana kadarki bakımların tamamı yetkili servis(ler)de yapılmış kitapçığa işlenmiş ancak detayları (yapılan işlemler) yazılmamış. Kitapçıktaki son bakım 37.500 civarında görünüyor. Arkadaşım aracı aldıktan sonraki bakımlarda yine yetkili servisi tercih etmiş ve aksatmadan yaptırdığı bakımlarda yapılan işlemleri kitapçığa işlememişler ama detaylı fatura ile belgelemişler. arkadaşım aldıktan sonra 40000 kmde yaptırdığı ilk bakımda (daha doğrusu kontrol ve ufak tefek işler içerisinde) şanzıman yağı değişimi görünmüyor. Muhtemelen daha önce de (yani trafiğe çıktığından beri, nitekim ilk sahibi 2008'de ikinci el bayiye satmış) şanzıman yağı değişmemiştir.
    DAİHATSU'nun bir yetkili servisinin web sitesinden aldığım "periyodik bakım rehberi"nde aracımın modeli için 45 ve 90 binde şanzıman yağının değişmesi gerektiği belirtilmiş. Araç şu anda 6 yaşında olduğundan zaten şimdiye kadar da değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

    Sonuç olarak eşimin de acemi bir şoför olduğunu düşünerek, maksimum güvenliği ve konforu sağlamak amacıyla şanzıman yağını her ihtimale karşı (aslında şimdiye kadar değişmediğine emin sayılırım) değiştirmeye karar verdim. Hangi tip yağı koyacağımı belirlemek için araçla birlikte verilen resmi kullanım kılavuzuna baktım. Orada belirtilen bilgi "DEXRON II veya III" şeklinde belirtilmiş. Sizin burada paylaşmış olduğunuz bilgileri de okuyunca hangisini kullanmam gerektiği konusunda kararsız kaldım. Benim için en iyisi hangisi acaba, başka bir değişle ne tip bir yağ kullanmalıyım? bir de yine kılavuzda "TOPLAM MİKTAR: 5.0 , DEĞİŞTİRİLEN MİKTAR: Azami 1,8" yazıyor bu ne demektir?
    ilginize şimdiden teşekkür ederim...
  • 
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.