Şimdi Ara

DH Özel: GeForce GTX 200 serisinin kesinleşen teknik özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
23.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Donanım Haber olarak yine bir özel haberi ile karşınızdayız. Nvidia'nın GeForce GTX 200 serisine yönelik olarak önemli bazı teknik verileri içeren detaylar elimize ulaştı. Kartların resmi lansman tarihi olan 18 Haziran'a kadar bir aylık uzun bir dönem olduğu için şu an resmi dökümanlara saat hızları yansımış olmasa da bellek veri yolu, bellek kapasitesi, paralel işlem birimlerinin sayısı ve destek verilen teknolojiler kesinleşti. Bu haberimizde sizlere Nvidia'nın GeForce GTX 200 serisi yada daha yaygın olarak bilinen adıyla GeForce 9900 serisinin detaylarından bahsedeceğiz.

    Haberimize teknik özelliklere geçmeden önce Nvidia'nın isimlendirme stratejisinde yaptığı değişikliğe değinerek başlayalım. Son dönemde arka arkaya kullanıma sunulan yeni modeller ve sadece model tanımlaması değişerek pazara yeniden sunulan GeForce 9600GSO (8800GS) gibi "eski" yeni modellerden ötürü kafası iyice karışan kullanıcıların yaşadığı bu sorunu aşmak isteyen Nvidia, yeni ekran kartları ile birlikte isimlendirme konusunda da bir takım değişikliklere gidiyor.

    Bilindiği üzere GeForce 8800GT'nin G80 tabanlı 8800GTS serisinden daha hızlı olması ve GeForce 8800GTS 512 ile GeForce 9800GTX'in teknik anlamdaki yakınlığı son kullanıcılarda kafa karışıklığına neden olurken Nvidia cephesinde de modellerin sınıflandırılması noktasında problem yaratabiliyordu. Yeni ekran kartları ile modellendirmeyi basite indirgeyerek bu sorunu aşmayı hedefleyen Nvidia'nın yeni isimlendirme ile pazara sunulacak ilk modelleri GeForce GTX 200 serisi olacak.

    İsimlendirme konusunda yapılan değişikliği kısaca hatırladıktan sonra GeForce GTX 200 serisinin teknik özelliklerine değinmeye başlayalım. AMD-ATi'nin Radeon HD 4800 serisinde 256-bit bellek veri yolu ve GDDR5 bellek kullanım planlarının aksine GTX 200 serisi ile birlikte Nvidia bellek veri yolunu arttırıyor. Elimize ulaşan resmi bilgilere göre GeForce GTX 280 512-bit, GeForce GTX 260 ise 448-bit'lik bellek veri yolu ile gelecek. Tabi destek verilen bellek yollarına paralel olarak bellek kapasiteleri de değişkenlik gösterecek.

    1GB GDDR3 bellek (muhtemelen 0.8ns) ile gelecek olan GeForce GTX 280'nin aksine GeForce GTX 260 ise 896MB GDDR3 bellek ile donatılacak. Anlaşılan Nvidia, geçtiğimiz sene kullanıma sunduğu G80 tabanlı GeForce 8800GTX ve 8800GTS arasındaki farklılık stratejisini GeForce GTX 200 serisine de yansıtıyor. Tabi merak edilen bir diğer nokta ise paralel işlem birimlerinin sayısı. Tahmin edebileceğiniz üzere GeForce GTX 280 ve GeForce GTX 260 paralel işlem birimlerinin sayısı açısından da farklılık gösteriyor.

    Elimize ulaşan resmi dökümanlara göre GeForce GTX 280 240 adet paralel işlem birimine, GeForce GTX 260 ise 192 adet paralel işlem birimine sahip olacak. PCIe 2.0 uyumlu olan ekran kartları Nvidia'nın SLI teknolojisinin yanı sıra yüksek tanımlı videolara yönelik olarak donanımsal hızlandırma sağlayan PureVideoHD teknolojisini desteklemekteler. 2. jenerasyon unified architecture üzerine kurgulanan GeForce GTX 200 serisi ekran kartları, DirectX 10 desteği sunmaya da devam ediyorlar.

    240 adet paralel işlem biriminin verdiği güç ve 2. jenerasyon mimari anlayışının katkısı ile oyunlarda %50'ye varan performans artışı sağlayacağı iddia edilen GeForce GTX 200 serisi, Nvidia'nın AGEIA'yı satın alıp ürünlerine adapte etmeye başladığı PhysX teknolojisini de desteklemekte. Öte yandan CUDA teknolojisine de destek sunan yeni ekran kartları hazırlanacak derleyiciler ile hedeflenen uygulamalar için grafik işlemci üzerinden donanımsal hızlandırma da yapabilecekler.

    Elimizdeki bilgilere göre GeForce GTX 200 serisi ekran kartları üzerinde çift DVI ve HDTV destekli tv çıkışı yer alacak. Ayrıca çift link HDCP desteği de sunulacak. OpenGL 2.1 ile de uyumlu olan yeni ekran kartları ile Nvidia an itibariyle hakim konumda olduğu 3D liderliğini pekiştirerek yoluna devam etmeyi amaçlıyor. Triple SLI teknolojisine olan desteğin yeni modeller ile devam etmesi beklenirken önümüzdeki hafta içerisinde kartların başta saat hızları olmak üzere diğer teknik detaylarının da netleşmesi bekleniyor.


    Sayfanın Linki : www.donanimhaber.com




  • Haziran ayında iyi bir kapışma olacak.Ati mi ?Nvidia mı ?
  • 896MB iyiymis :)

    Su kartlari kullanacak oyunlar da ciksin, o zaman aliriz
  • direct x10.1 nerede?
  • Gt200 serisi gereğinden fazla hızlı olucak oyunlar ne zaman ihtiyaç duyar bunlara o zaman alınır birde fiyat yönünden geçmişteki g80 gtx lere
    benzemesinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 17 Mayıs 2008; 17:20:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1man1ac

    direct x10.1 nerede?


    DirectX 10 un üstesinden gelemediler hala
  • Nvidia Halen GDDR3 ü devam ettirdiğine göre performans anlamında Bellek saat frekansından dan ziyade, timing (gecikme süreleri) den yana.

    Yoksa GDDR4 bellek koymak nvidia için teknolojik anlamda zor olmasa gerek.
  • BİZE DX 10 U ADAM AKLLI GÖSTERMEYE ÇALIŞAN TEK OYUN CRYSIS AMA BAZI ARKADAŞLAR HAALA DX 10.1 DEN BAHSEDİYORLAR NEDENSE
    ANLAMIYORUM GİTTİ YA; CRYSIS GİBİ GERÇEK İSMİ DEĞİL KENDİSİ DX 10 OLAN OYUNLAR BEKLİYORUZZ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 865pe

    Nvidia Halen GDDR3 ü devam ettirdiğine göre performans anlamında Bellek saat frekansından dan ziyade, timing (gecikme süreleri) den yana.

    Yoksa GDDR4 bellek koymak nvidia için teknolojik anlamda zor olmasa gerek.


    Bellek bant genişliğine dokunmayıp GDDR4-5 yapmak transfer hızını arttırsa da, gecikme süreleri bakımından performansa ters tepki yapıyor. Bunun yerine GDDR3 kullanıp, bellek bant genişliğini 2ye katlamak daha sağlıklı bence. Nvidia 512bit yapmakla akıllılık etmiş. Yanlız, her ne kadar şuan için önemli olmasa da, 10.1'i desteklememesi sinir etti beni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arsenik -- 17 Mayıs 2008; 17:37:38 >
  • gercekten gusel ozellikleri ama nvidia fiyat konusunda acımasız olacak ve ben yine rv770 tercih edicem umraım tersi olurda bi nvidia kullanırım
  • minimum 650w psu isterse şaşırmayız bende var 8800 gts ne gerek var şimdi 9900 gtx e 8800 ile oyun açamazsam alırım zaten o zaman kadar onun fiyatıda çok çok 350 400 dolar arası gezer
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arsenik

    quote:

    Orjinalden alıntı: 865pe

    Nvidia Halen GDDR3 ü devam ettirdiğine göre performans anlamında Bellek saat frekansından dan ziyade, timing (gecikme süreleri) den yana.

    Yoksa GDDR4 bellek koymak nvidia için teknolojik anlamda zor olmasa gerek.


    Bellek bant genişliğine dokunmayıp GDDR4-5 yapmak transfer hızını arttırsa da, gecikme süreleri bakımından performansa ters tepki yapıyor. Bunun yerine GDDR3 kullanıp, bellek bant genişliğini 2ye katlamak daha sağlıklı bence. Nvidia 512bit yapmakla akıllılık etmiş. Yanlız, her ne kadar şuan için önemli olmasa da, 10.1'i desteklememesi sinir etti beni.

    Aslında ddr3 kullanmak daha iyi dediğin gibi çünkü gecikme süreleri ddr4 ve 5 den çok daha iyi tabi anlayana üstelik 512bit bellek arabirimi ile geliyor ve fazlasıyla düşük gecikmeli bellek bant genişliği sunucak directx10.1 demekki şu an için önemli değilki donanımsal destek koymuyor yoksa koyamadığından değil directx10 nun iyice gelişmesi gerekiyor ve gerçek destekli oyunlarınında aynı zamanda yaygınlaşması gerekiyor çıktığından 1 yıl sonra bunlarda alınası kartlar olurlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 17 Mayıs 2008; 18:07:30 >
  • GT 280 şayet 750-800mhz GPU saat hızıyla çıkarsa, Amd-Ati ye nefes aldırmicak gene.

    Amd-Ati nin tek şansı fiyatları olabildiğince aşşağı çekip piyasaya yeni nesil kartları ile bu şekikde direk girmesi olur.

    özellikle Hing end olarak şansı olmasada orta seviye kartlarda pazar payını yükseltecektir diye umuyorum.
  • Özelliklere bakılırsa 8800GTX den sonra gerçek anlamdaki teknolojik sıçrama işte bu olmuş oldu.

    Ama ilk çıkan 65 nano olacak modellere mesafeliyim sebebi ise 1 milyar transistor ve 250watt power güç ihitiyacı (9800GX2=197watt) korkutucu.

    55 nano erken çıkarırsalar 499$ tahmini çıkış fiyatını kesinlikle hak edecektir.

    Tabi bu karta Crysisden başka hangi oyun ihtiyaç duyacak oda başka bir soru.

    Ama şu kesinki haziran ve temmuz ayları ekran kartı savaşları yönünden sıcak geçecek....
  • DX10.1 yok gene. Ati nvidia yı geçemezse hemen 6 ay sonra çıkacak ekran kartları aynı mimarili olacak ve sadece revizyonu farklı ekran kartları olacak. Ondan sonraki 6. ay da da directX10.1 i destekliyoruz kapışın laaa diyecekler... Zaten physX özelliği atiyi kötü duruma düşürebilir ki zira nvidia oyun firmalarına para verirken artık "PHYSX i destekeleyen oyunlar çıkarın!" diyecek . Son kullanıcıda "AAA ne güzel physX öyle, ayranımız yok içmeye ama tahtıravanla gideriz genede nvidia ya para dökmeye canım ne var bunda" diyerekten çarçur harhur paraları harcayacaklar.. Hayırlısı olsun.. Umarım rekabet ölmez ve biz bilinçli kullanıcılar kendi çıkarlarımız doğrultusunda herhangi bir firmanın en uygun ekran kartını alırız.. Teşekkürler haber için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DraGonS -- 17 Mayıs 2008; 17:55:15 >
  • Bu kartlara göre oyunlar çıkarıyorlar biz kala kalıyoruz
  • Gördüğüm en kötü ekran kartı isimleri. 8800 GTS 512 bile daha iyidir bunlardan, isim konusunda.

    Hayır, "GTX 280" dediğimizde, "o ne bea, benim 9800 GTX seninkini ezer" diyen salak tipler türeyecek gene.


    %50, ilgi çekici. Yani, 240 adet eşit hızda işlemcili olası bir G92'den hem teoride %50 fazla shader başarımı olacak, bir de üstüne, 128 - 240 farkını ekleyeceğiz. Güzelmiş, ne diyeyim.

    PhysX ve CUDA'nın vurgulanması dikkatimi çekti. Bu seride PhysX desteğini etkin edecekler, sanırım.

    10.1'i şu an sallamayanların arasında bulunsam da, GeForce'nin yeni serisinde bu desteğin eklenmesini bekliyordum, ne yalan söyleyeyim.

    Gerçi, "10.1 yok" diye bir şey de söylenmemiş, dx 10 yazılması 10.1'in olmadığı anlamına gelse de.


    Bilmiyorum, belki de grafiksel getiri anlamında 10.1'i kullanmayacak oyunlar veya kullandırtmayacak, nVidia. 10.1, Radeon'un başarım konusunda biraz daha iyi olmasını(GeForce'den daha iyi, anlamında değil. 10.0'lı olası hâline göre daha iyi) sağlayan ek bir özellik olarak kalacak, kim bilir?

    896 MB, miktar olarak fena değil. Ama 1 GB seviyesinin altına inilmemesini beklerdim, şahsen.



    Radeon şunların karşısında tek grafik işlemci çözümüyle dursa, keşke.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 17 Mayıs 2008; 18:10:48 >
  • bundan sonra gelecek nesilde DirectX 10.1 ve 55-45nm olur.
  • Hayırlısı diyorum bakalım insallah fiyat cok abartı olmaz
  • 896mb olmasinin nedeni veriyolunun 448 bit olmasi. Ne yazik ki kullanaginiz bellek miktari veriyolunun adresleme miktarina bagimli olmak zorunda. 1gbti gecmeleri icin 1792mblik bellek koymalari lazimdi.

    512bitlik veriyolu 512, 1024, 2048 ... ve 448 bit ile 448, 896, 1792 ... mb lik moduller desteklenebilinir (192 bitlik kartlarin 384mb ile baslamalari da ayni nedenden) 896 nin uzerindeki 1792 mblik bellek atlamaya degecek bir performans getirisi olmamis ve maliyeti asiri yukseltmis olmali ki koymamislar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    ...

    896 MB, miktar olarak fena değil. Ama 1 GB seviyesinin altına inilmemesini beklerdim, şahsen.



    Radeon şunların karşısında tek grafik işlemci çözümüyle dursa, keşke.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.