Şimdi Ara

TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.178
Cevap
4
Favori
253.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bundan boyle muayene istasyonlari almanyandaki gibi cok sıkı denetim gerceklestirecekler, detaylar asagida yazili :

    Doğuş Otomotiv-Akfen-TÜV SÜD konsorsiyumu tarafından kurulan TÜVTURK, uluslararası standartlardaki araç muayene istasyonları zincirinin yeni halkasını Karaman�da hizmete açtı! Karaman�da hizmete açılan TÜVTURK araç muayene istasyonu, ihale bedeli dışında yaklaşık 900 Bin Amerikan Doları yatırımla kuruldu. Karaman�da hizmete giren istasyonla birlikte Türkiye�de açılan TÜVTURK araç muayene istasyonu sayısı 21 adete yükseldi.

    2008 yılı sonuna kadar Türkiye çapında 189�u sabit, 81 gezici olmak üzere toplam 270 adet yeni araç muayene istasyonu açarak ülke çapında uluslararası standartlarda hizmet sunmayı hedefleyen TÜVTURK, Karaman�da da faaliyet göstermeye başladı. İhale bedeli dışında, yaklaşık 900 Bin Amerikan Doları yatırımla faaliyete geçen Karaman araç muayene istasyonu �KYC Taşıt Muayene İstasyonları Yapım ve İşletim A.Ş.� tarafından işletilecek. Yurt içi ve yurt dışı akaryakıt ihracatı ve lojistiği alanlarında faaliyet gösteren Koyuncu Nakliyat A.Ş.�nin sermayedarı olduğu KYC Taşıt Muayene İstasyonları A.Ş., Türkiye çapında toplam 20 istasyonun işletmesinden sorumlu olacak. Karaman TÜVTURK araç muayene istasyonunun günlük en az 55 araca muayene hizmeti vermesi hedeflenmektedir.

    TÜVTURK araç muayene istasyonlarının cumartesi günleri de açık olduğuna ve 08.30 ile 17.30 saatleri arasında hizmet verdiğine dikkat çeken yetkililer, Karaman ve ilçelerinde görev yapacak gezici muayene istasyonunun Ayrancı, Başyayla, Ermenek, Kazımkarabekir ve Sarıveliler ilçelerine hizmet götüreceğini belirttiler. TÜVTURK olarak bir başka önemli hizmetlerinin ise vergi, OGS geçiş ve trafik cezası borcu olmadığını öğrenen veya belgeleyen araç sahiplerinin vergi dairelerinden alınan fenni muayene izin belgesini almadan TÜVTURK araç muayene istasyonlarında muayene işlemlerini başlatabileceklerini vurgulayan yetkililer, amaçlarının maksimum müşteri memnuniyeti olduğunu sözlerine eklediler.

    Karaman�da da TÜVTURK Araç Muayene İstasyonu açıldı !

    Türkiye genelinde ilk TÜVTURK araç muayene istasyonunun Elazığ�da açılmasının ardından sırasıyla Trabzon, Kırklareli, Tekirdağ, Gaziantep, Niğde, Denizli, Adana, Kırşehir, Kilis ve Adıyaman illerinde hizmet vermeye başladıklarını hatırlatan yetkililer, �Modern araç muayene istasyonları zincirinin en yeni halkasını Karaman�da hizmete açtık. Fren tertibatından direksiyon sistemine, süspansiyon sisteminden her aracın yaydığı egzoz emisyonuna kadar toplam 100 noktada kontrol ile araç muayenesini gerçekleştiriyoruz. Yani mevcut uygulamalardaki şase, motor, plaka ve görüntü kontrolünü daha ileriye taşıyoruz� açıklamasını yaptı.

    Hedef Uluslararası Kriterlerde Modern Araç Muayenesi ile Trafik ve Araç Güvenliğinin Arttırılmasıdır!

    TÜVTURK�ün trafik ve araç güvenliğini de katkı sağlamasının en önemli nokta olduğuna dikkat çeken yetkililer, �Türkiye�de seyreden sağlıklı araç sayısının az olmasının trafik kazalarına yol açtığını görüyoruz. TÜVTURK�ün uluslararası standartlarda araç muayenesi ile trafik ve araç güvenliğinin önemli biçimde artmasını ve böylece kusurlu araçlardan dolayı oluşan trafik kazalarını minimize etmeyi hedefliyoruz.

    Ulaştırma Bakanlığı 20 Yıl Boyunca Sürekli Denetleyecek!

    Türkiye�de bugüne kadar yapılmış özelleştirme operasyonları içinde devlet ile işbirliği en yüksek olanın araç muayene istasyonları projesi olduğuna dikkat çeken yetkililer, � TÜVTURK araç muayene istasyonlarının her biri 20 yıl boyunca sürekli olarak Ulaştırma Bakanlığı�nın gerçekleştirdiği sıkı denetimlerden sonra hizmete geçerek faaliyet gösterecek. Bununla birlikte araç muayene ücretlerini yine eskiden olduğu gibi Maliye Bakanlığı belirleyecek, aracın muayenesinin yapılmasında sakınca olmadığına dair belge de eskiden olduğu gibi yine vergi dairelerinden alınacak, ancak muayene ücreti muayene istasyonlarında tahsil edilecek.� dedi.

    300 milyon Amerikan Doları ek yatırım, 1800 kişiye yeni iş imkanı!

    Akfen-Doğuş-TÜV SÜD üçlü konsorsiyumu TÜVTURK olarak yeni araç muayene istasyonlarının yapım ve işletimi ile ilgili olarak açılan ihaleyi, 552 milyon Amerikan Doları ihale bedeli karşılığı kazandıklarını hatırlatan yetkililer, Türkiye çapındaki tüm istasyonların yapım ve hizmeti girişi için de yaklaşık 300 milyon Amerikan Doları daha yatırım yapacaklarını belirtti. Hem ülke ekonomisine hem de can ve mal güvenliğine fayda sağlayacak TÜVTURK�ün iş ortaklarıyla birlikte Türkiye çapında 1800 kişiye yeni iş imkânı sağlayacağı da belirtildi.

    20 Yılda Devlet 7.3 Milyar Amerikan Doları Gelir Elde Edecek!

    Türkiye�de 2008 yılında 4 milyon adet motorlu aracın muayenesini gerçekleştirebilmeyi hedeflediklerini de belirten TÜVTURK yetkilileri, �Türkiye�de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon adet motorlu araç bulunuyor. Bu araçların muayene edilmesinden elde edilen toplam gelirden, yaklaşık 7.3 milyar Amerikan Doları devlete ödenecektir.

    4 farklı değerlendirme kriteri olacak, uluslararası muayene kriterleri uygulanacak!
    TÜVTURK yetkilileri araç muayenesinde Kusursuz, Hafif Kusurlu, Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz olarak 4 farklı değerlendirme kriterlerinin olduğunu ve Avrupa Birliği standartlarından taviz vermeden muayene işlemlerini gerçekleştireceklerini belirttiler. Bununla birlikte kusur derecelendirmesinde Türkiye�ye özgü bazı değişiklikler yaptıklarının da altını çizen yetkililer, � Örneğin cam çatlağı olan bir araç Almanya�da ağır kusurlu sayılmaktadır ama bunu Türkiye�de muayene sürecinin ilk geçiş döneminde hafif kusur kapsamına aldık. Böyle bir durumda olan aracın sahibine belli bir süre vereceğiz ve kendisinden bu sorunun çözmesini rica edeceğiz. Verilen süre sonunda çatlak onarılmış ise biz de kendisine onay ve plaka etiketi verebileceğiz� dedi. Emniyetsiz ya da ölümcül kusurlu olarak tespit edecekleri araçları ise trafiğe çıkmaması için Trafik ve Emniyet Kuruluşlarına bildireceklerini belirten yetkililer, muayene için geri gelmesi gereken araçları da bildirmekle yükümlü olduklarını da dile getirdi.

    KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR

    TÜVTURK�te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.

    1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.

    2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.

    3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.

    4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek
    şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.

    5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.

    6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.

    7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.

    8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.

    9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.

    10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

    MUAYENE SONUÇLARI

    Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

    � Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
    � Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    � Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.
    � Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
    � Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

    Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

    � Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
    � Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    � Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
    � Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
    � Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.

    Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.

    � Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
    � Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
    � Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

    Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.
    � Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
    � Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.
    � Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
    � Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

    ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER :

    Tüm araçlar için;

    � Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.

    � Fenni Muayene İzin Belgesi :
    Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.

    � Trafik Sigortası (Poliçe) :
    Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)

    LPG veya CNG takılı araçlar için;

    � Gaz Sızdırmazlık Raporu :
    LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

    Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
    � Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

    ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKİPMANLAR:

    Tüm araçlar için:

    � İlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019�a uygun)
    � Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
    � Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
    � Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

    Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
    � Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
    � Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
    � Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
    � Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
    � Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
    � Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    � Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km�nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    � Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
    � Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük


    http://www.tuvturk.com.tr/index.asp


    Edit : lutfen 5. sayfadaki yonetmelik degisikligini okuyunuz

    8. sayfaya Ankara'da randevulu sisteme geçiş haberi eklenmiştir (26/11/2008)

    14. sayfaya ayrımın kalkması ile ilgili haber eklenmiştir.

    16. sayfaya "TÜVTURK, randevu sistemi ile araç muayene hizmetini 22 ile çıkardı" haberi eklenmiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ^Biotech^ -- 27 Mart 2009; 23:07:20 >







  • Cam filmlerine bu sefer cidden sanırım.Hatta araçlardaki bütün aksesuarlara.Cidden bu kadar detaylı muayene olacaksa artık muayene istasyonlarının önü yollara kadar dolar
  • TÜV cok ciddi bir kurulus normalde, burda da uygulamayı sıkı tutacaklarını dusunuyorum..
  • olan cam filmlerine oldu galiba
  • Biliyorum Almanya'da motoru değiştirmeye kadar yolu var.İnşallah millet muayenesini zamanında yaptırırda yollarda kamikaze uçakları gibi dolanan araçlardan kurtuluruz diyeceğim bunun için geçemeyecek araçların trafikten men edilmesi gerekir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer

    Biliyorum Almanya'da motoru değiştirmeye kadar yolu var.İnşallah millet muayenesini zamanında yaptırırda yollarda kamikaze uçakları gibi dolanan araçlardan kurtuluruz diyeceğim bunun için geçemeyecek araçların trafikten men edilmesi gerekir


    Almanyada hatta bu TÜV o kadar kasiyor ki, ikinci el arac alacak olanlar (eski/yeni fark etmiyor modeli araclarin) ilk TÜVü var mi ne kadar sureyle, ona bakiyorlar.
  • ben göztepedekı yere götürücem ayna sinyalleri yanı yan sinyeller yanmıyor bi problem çıkarmı?
  • Çok güzel de. ne süper kıllıklar olur artık. herhalde görevlinin yanında hazırolda bekleriz artık...
  • Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.
  • yukarida da yazmistim, bu dogus gurubunun degil, TUV'un genel politikasi, cok ciddi ve onemli bir kurulus. ama ulkemizde suistimal edilir mi durum tam emin degilim..


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.


    Gördüğünüz raporda yazanlar bahane değil, aracın eksiklikleri.
    Yetkili servisleri zengin etmek ile alakasını anlayamadım, sanayide de herşeyini yaptırabilirsiniz. Zaten günümüzde araçların çoğu yetkili servislere gitmeyi bıraktı. Sanayide derdine derman arıyor.

    TÜV çok ciddi çalışan bir kurumdur.

    Tabii buradaki sorun şu, biz bu kurallara hazır mıyız? Herşeyimiz tam da eksiğimiz bir araçlardaki eksiklikler mi?




  • Bazı insanlar mutlaka eleştirecektir. Belki bu durum suistimal de edilebilir ama arabayı dahi yollamadan sadece ruhsat yollanarak yapılan muayenelerden sonra bence gerekli ve olması gereken.

    Belki bizdeki var olan sistemi bu kadar dejenere etmesek kendi yapmıza ve gelir düzeyimize uygun bir sistem olurdu. Ancak arabası olan herkes tahmin edebilir ki şu anda muayenelerden kaçı doğru düzgün yapılıyor.

    İlk etapta alışmakta zorlansakta bence hayırlı olacak...
  • bizim millet kabak lastiklere ,yanmayan stoplara sinyallere ,tutmayan frenlere, kara duman atan egsozlara alışkın bu standartlar onun için bizlere fazla gelir.

    Aslında korkulacak birşey yok bakımları düzenli yapılan arabalar rahatça muayeneden geçer.Her araçta gözden kaçan ufak tefek arızalar olabilir muayenede ortaya çıkarırlarsa yaptırırız sonuçta bu bizim can güvenliğimiz.Ama suistimaller olurmu onu bilemem...
  • TUV Türk Kontrolüne cam filmi ile girip çıkan arkadaşlar izlenimlerini paylaşsınlar lütfen.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_

    TUV Türk Kontrolüne cam filmi ile girip çıkan arkadaşlar izlenimlerini paylaşsınlar lütfen.




    TUVTURK kontrolünden cam filmi ile çıkabilen olabileceğini sanmıyorum
    tabii ruhsata işli değilse...
  • İnşallah hakkıyla uygulanır bu sistem.Karayolları bakım-onarım-yapımını da bu adamlara yada bu adamlar gibi çalışanlara verirler.Belki akıllanır o zaman bizim yetkililer ellerinden ekmekleri alınınca .
    günün sözü.

    Hiçbir işi yarım yamalak yaparak bırakma. Ertesi gün
    başkalarının o işi başarırken çıkardığı gürültüyle
    uyanırsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.


    katılıyorum, boyadaki çiziğe, koltuktaki kılıfa bile laf ettikleri söyleniyordu. okadar abartırsalar millet o istasyonları başlarına yıkar haklı olarak. ilk uygulamaya geçen yerlerden biri trabzonmuş ve bikaç geri çevirmeden sonra olaylar çıkınca eşşek gibi gevşetmek zorunda kalmışlar diye duymuştum

    güvenlikle ilgili uygulamalar yerinde katılıyorum, ama gerisi kıllıktan öte bişey değil bence.




  • Çıkmaz mı? Burada arkadaş muayeneye girdi arka koltukları sabitlet, far ayarı yaptır... falan filan türü küçük eksiklikler bulmuşlar ve bunları yaptır gel demişler. Bunları yapan adamların sinyal gibi önemli bir şeye taviz vereceklerini zannetmem...
    quote:

    Orjinalden alıntı: blacksea533

    ben göztepedekı yere götürücem ayna sinyalleri yanı yan sinyeller yanmıyor bi problem çıkarmı?
  • Kesinlikle +1000 Bir de 70'li, 80'li modellerdeki bir sürü eksiği olan araçlar nasıl muayeneden geçecekler çok merak ediyorum doğrusu. Eksikleri bitmez çünkü...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhan1095

    Çok güzel de. ne süper kıllıklar olur artık. herhalde görevlinin yanında hazırolda bekleriz artık...
  • Tum araclar olmasi gereken guvenlik seviyesine ulasirlarsa cok daha iyi olacaktir. insallah da yeni sistem buna yardimci olur.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.