Şimdi Ara

TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.178
Cevap
4
Favori
253.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OneMore

    galiba polatlıdakilerde sivrihisara gidiyor. sivrihisar eski sistemde ve aşırı kalabaşık oluyomuş. polatlı da arabalar gördüğüm akdarıyla biraz bakımsız.


    sivrihisar iyiymişte daha 1.5 sene var benim gitmeme, ozamana kadar orayada sıçramış olurlar sanırım
  • 14 şubata kadar 81 il bitmiş olcakmış.

    şuan 67 fln diye duydum. 15-20 güne 70 küsür vilayet 14-15 şubatta da 81 vilayetin hepsi bitmiş olcak
  • Bugün yine bir arkadaşım TÜV Türk macerası yaşamış..

    Aracı muayeneye götürdüğünde aracının lastiklerinden 6'sı kabak sayılabilicek durumdaymış..Söylemişler ve yeni lastik alıp yeniden sıraya girmiş.
    Ardından sıra ona gelince tekrar içeri girince aracının kasasının uzun olduğunu,20 cm kısaltmasını söylemişler..
    Zaten kamyoncunun para kazanabilmesi için aracının kasası büyük olması lazım,kasayı 20 cm kısalttırmak mantıksızlıktan başka hiçbirşey değil..
    Bu kadar katı olunmaması lazım..

  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Evet arkadaşlar, bu gün Polatlı' ya gidip muayenemi yaptırdım. Sabah 07.45 gibi oradaydım. Muayene 08.30' da başlıyor. Biraz daha geç gitseniz de olur. Güler yüzlü güvenlik görevlisi sıra numaranızı veriyor. 5. sırayı aldım. Güler yüzlü elemanların incelemesiyle saat 10.00 gibi muayenem bitti. Sıra yok, stres yok...

    Muayeneye gidecek arkadaşlara tavsiyelerim:
    1- Vergi dairesinden "borcu yoktur" yazısını alın. En azından vergi dairesinden borcunuzun olmadığını sözle de olsa teyid ettirin (Yeğenbey vergi dairesine telefon ederek sözle onay almanız bile yeterli).
    2- Ruhsatınızda muayene tarihi yazacak yer yoksa EK-1 belgesi alın (en yakın şoförler cemiyetinden alabilirsiniz. Polatlı' nın girişindeki Şoförler cemiyetinden bile alabilirsiniz ama orası 09.00' da açılıyor, fiyatı 8 YTL civarında. Orada da sıra yok.
    3- 2 adet üçgen reflektör ve tarihi geçmemiş 1 adet yangın söndürücünüzü bulundurun. Ecza çantanız da tam olsun.
    4- Camlardaki filmlere karışmıyorlar, kusur bile yazmıyorlar. (Benim sadece arka sağ-sol kapılarda en koyusunda film var. Arka camda yok) Yalnızca "trafik polisi çevirirse ceza yazar" diye sözle uyarıyorlar.
    5- Bütün lambalar (farlar, sinyal, sis lambaları, iç lambalar vs) çalışır durumda olsun.
    6- Silecekler çalışır durumda olsun (lastikleri düzgün silsin)
    7- LPG' li aracınız varsa işlemleri tam olsun (benim aracımda LPG olmadığı için işlemlerinin ne olduğunu bilmiyorum)
    8- Ceset torbası ve boyunluk falan sordukları yok.

    İstasyonda WC, içme suyu mevcut. Karnınız acıkırsa diye bisküvi vs yanınıza alın. Etrafta bakkal, market falan yok.
    Evraklarınız ve diğer malzemeleriniz tam olsun yoksa sıradan çıkmadan alabileceğiniz bir yer yok. Mecburen sıradan çıkıp Polatlı merkeze gideceksiniz. Dönüşte tekrar sıraya girmeniz gerekiyor fakat yine de sıra çabuk geliyor.
    Polatlı' da biraz özel sebeplerle oyalandım. Saat 12.30 gibi Ankara' ya döndüm. Yine de dönerken baktım, sırada 10-15 araç falan vardı. En son saat 16.00' da araç kabul ediyorlar. Geç kalırsanız geri dönmek zorunda kalırsınız.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Merak ettiğiniz bir şey olursa cevaplamaya çalışırım.



    Bu yangın tüpünün tarihi nasıl geçmemiş olacak bilgin varmı? Geçen gün bu başlıkta ben sormuştm "nanometre dolu gösteriyorsa sorun yok" demişlerdi. Bu konuda bilgin varmı sonra problem yaşamayayım. Her tarafımız da yangın tüpü oldu. Yeni tüp almak istemiyorum...

    Bide birisi tam olarak istenenleri listelese de herkes kendini check etse. Bugün ben ilk yardım çantası almaya gittim zorla boyunluk satacaklardı...
  • arda hocam yasa daha çıkmadı mı ya. danıştay seçimleri bayram derken 15 ocağa yetişir inşallah?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OneMore

    arda hocam yasa daha çıkmadı mı ya. danıştay seçimleri bayram derken 15 ocağa yetişir inşallah?

    şu an bi gelişme yok tıkandı gibi sanki. yüzbinlerce araç sahibi mağdur bu durumdan neyi bekliyorlar anlamıyorum
  • genel müdürünüzün 14 kasımda açıklaması var kasım sonu diyordu. aralık sonuna da razıyız biz ocak sonu olmasın da


    pek tabi tuvtürk ün karı zararı yok bu işte de bürokrasi işte. bu dünyayı özelleştirsen yine de uffacık bi bürokrasi gelip bizi bulur ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OneMore -- 22 Aralık 2008; 23:48:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    Bugün yine bir arkadaşım TÜV Türk macerası yaşamış..

    Aracı muayeneye götürdüğünde aracının lastiklerinden 6'sı kabak sayılabilicek durumdaymış..Söylemişler ve yeni lastik alıp yeniden sıraya girmiş.
    Ardından sıra ona gelince tekrar içeri girince aracının kasasının uzun olduğunu,20 cm kısaltmasını söylemişler..
    Zaten kamyoncunun para kazanabilmesi için aracının kasası büyük olması lazım,kasayı 20 cm kısalttırmak mantıksızlıktan başka hiçbirşey değil..
    Bu kadar katı olunmaması lazım..



    uzunluğa okadar dikkat edeceklerini sanmıyorum ama yükseklikte bir kaç kez sorun yaşadık yasa 4 metre diyor araç geliyor 4,3 m veya 4,5 m tabi önceden dikkat edilmediğinden herkez kafasına göre birşeyler yapıyordu. eğer zor durumdaysanız ulaştırma bakanlığına şikayette bulunun yasayı değiştirsinler 4,2 yapsınlar bizde onu kabul edelim sonuçta bu bu iş benim kariyerim ekmek kapım maddi manevi geleceğim 20 cm uğruna onları kaybedemem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OneMore

    genel müdürünüzün 14 kasımda açıklaması var kasım sonu diyordu. aralık sonuna da razıyız biz ocak sonu olmasın da


    pek tabi tuvtürk ün karı zararı yok bu işte de bürokrasi işte. bu dünyayı özelleştirsen yine de uffacık bi bürokrasi gelip bizi bulur ya

    genel müdürde zor durumda galiba bir an önce çözülmesini istiyor merkeze sürekli şikayet yağıyor sonuçta bizim amacımız müşteri memnuniyeti.
    yanlış bilmiyorsam iş yargıda bitiyor bir de ANKARA daki bürokratlarda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    uzunluğa okadar dikkat edeceklerini sanmıyorum ama yükseklikte bir kaç kez sorun yaşadık yasa 4 metre diyor araç geliyor 4,3 m veya 4,5 m tabi önceden dikkat edilmediğinden herkez kafasına göre birşeyler yapıyordu. eğer zor durumdaysanız ulaştırma bakanlığına şikayette bulunun yasayı değiştirsinler 4,2 yapsınlar bizde onu kabul edelim sonuçta bu bu iş benim kariyerim ekmek kapım maddi manevi geleceğim 20 cm uğruna onları kaybedemem


    Arkadaşım uzunluktan mı bahsetti yoksa yükseklikten mi bahsetti onuda tam olarak anlamış değilim,aceleyle konuştuk..Fakat aracı kapalı kasa tenteli,büyük bir ihtimal yükseklikten sorun çıkarmışlardır.

    İşten güçten başımızı kaldırıpta Ulaştırma Bakanlığıyla dialog kuracağımızı pek sanmıyorum. :)

    Artık silahlaşmalar başladı muayene merkezlerinde..Muayene görevlisi birisinin arka stop lambalarını kırmış diye aracın sahibi muayene görevlisine silah çekmiş,daha neler olacak bakalım..

    İlgilendiğiniz için teşekkürler bu arada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 23 Aralık 2008; 12:02:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    uzunluğa okadar dikkat edeceklerini sanmıyorum ama yükseklikte bir kaç kez sorun yaşadık yasa 4 metre diyor araç geliyor 4,3 m veya 4,5 m tabi önceden dikkat edilmediğinden herkez kafasına göre birşeyler yapıyordu. eğer zor durumdaysanız ulaştırma bakanlığına şikayette bulunun yasayı değiştirsinler 4,2 yapsınlar bizde onu kabul edelim sonuçta bu bu iş benim kariyerim ekmek kapım maddi manevi geleceğim 20 cm uğruna onları kaybedemem


    Arkadaşım uzunluktan mı bahsetti yoksa yükseklikten mi bahsetti onuda tam olarak anlamış değilim,aceleyle konuştuk..Fakat aracı kapalı kasa tenteli,büyük bir ihtimal yükseklikten sorun çıkarmışlardır.

    İşten güçten başımızı kaldırıpta Ulaştırma Bakanlığıyla dialog kuracağımızı pek sanmıyorum. :)

    Artık silahlaşmalar başladı muayene merkezlerinde..Muayene görevlisi birisinin arka stop lambalarını kırmış diye aracın sahibi muayene görevlisine silah çekmiş,daha neler olacak bakalım..

    İlgilendiğiniz için teşekkürler bu arada..


    o konuya fazla girmeyim fakat muayene görevlisinin yaptığı hatalı büyük ihtimalle fren lambaları yanmamıştır yansın diye vuruyordur görevlinin araç üzerinde herhangibir şeye müdahale yetkisi yok aracı nasıl teslim aldı ise öyle teslim etmek zorunda tamamen bilinçsizlikten veya yardım etme amaçlı fakat yanlış yapmış.

    kamyoncular çiftçiler veya başka şahıslar avrupada nasıl haklarını arıyor ise bizim de aramamız lazım kise den ses çıkmayınca vuruyorlar abalının sırtına



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda38 -- 23 Aralık 2008; 0:39:38 >
  • wallahi şimdi ayvayı yedik. benim motorda da devil egzost var illaki ses sınırını geçiyordur. anlamadıgım bu egzostlar avrupada da kullanılıyor. bizde neden sınıfta kalıyor. şimdi gideceğim nasıl olsa testten geçemeyecek. bir aparat ya da standart egzost takıp gideceğiz artık sonrada tekrar çıkartıp devili takacağız:) ya da kaldıysa eski usul yapan bir yer oralara gitmek lazım. bilgisi olan var mı kaldı mı eski usul?
  • Merhabalar, ben muayene için Pendik Orhanlı istasyonuna dün(22 Aralık) gittim. Numaratörden numara aldığımda saat 12:59 idi. Tüm işlemlerimi bitirip çıktığımda saat 15:30 civarlarıydı. Hatta temiz kağıdı elimde hazır olsa daha da erken çıkacaktım. Çünkü beklerken ulaştırma bakanlığının sistemlerinde arıza olduğu için işlem yapamadılar. Yani hiç paniğe, telaşa gerek yok. Oradaki personel de son derece yardımcı, müşteri odaklı, işlerini son derece hızlı ve verimli yapıyorlar. Herşey tıkır tıkır işliyor.
    Bir tek bence araba modellerinin konfigurasyonlarıyla ile ilgili bilgileri sürekli güncel olmalı. Çünkü benim raporumda "motor no okunamadı" ve "istepne yok" diye not düştüler. Aslında motor no sürücü kapısının iç tarafında, yeni kasa BMW lerde de 2006 dan itibaren istepne bulunmuyor.
    Forum üyeleriyle paylaşayım istedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sqrm

    wallahi şimdi ayvayı yedik. benim motorda da devil egzost var illaki ses sınırını geçiyordur. anlamadıgım bu egzostlar avrupada da kullanılıyor. bizde neden sınıfta kalıyor.


    Avupada da muayeneden kalmadıklarını nerden biliyon Tak-çıkar her ülkede var
  • Ekim ayının 19’unda Erzurum’da yaptırdım muayeneyi ben. İki gün geç kaldığım için 116 YTL ödedim. 0 Km aracın 1. yılında tampondaki bir çizik gözüme sokuldu, kısa farların ayarsız olduğu söylendi, sis lambalarının ayarsız olduğu söylendi. Ayrıca beni içeri davet etti adam koltuğa oturttu “hele şöyle lambalarını bir görelim” dedi ve 1. emir kipiyle sert komutlar verdi:
    - Uzun far
    - Kısa far
    - Dörtlü
    - Sağ sinyal
    - Sol sinyal
    - İçerden far ayarı yap bakim
    - Fren
    Bu komutları yerine getirirken sağ ile solu karıştırdım. Güleryüz görmedim, gayet asık suratlıydılar. Ayrıca siyah plakalı arabalar banttan uçarcasına geçiyordu. Devlet tarafından beklenen gevşeme daha şimdiden halledilmiş. Birçok vatandaşta bir yolunu bulmuş görevliye sarılıp şakalaşmak isteyen mi, sigara ikram eden mi ne ararsanız vardı.

    Yangın tüpüne çok fazla önem veriyorlar benim ki yeni olduğu için ben çıktıktan sonra iki araç daha kullandı bu tüpü fazla bekleyemediğim için diğerlerinin de kullanmasına müsaade etmedim.
    Madem farlar ve sis lambaları kusurlu doğruca servise gittim, servis herhangi bir kusur bulamadı ayarlarda. Ayrıca fren müşürünün arızalı olduğu serviste anlaşıldı. Bir yanlışınız olmasın araç muayeneden yeni çıktı ve hiçte fren yapmadım buraya gelinceye kadar dedim.
    Başka yerlere de gösterdim farlarda ve sis lambalarında bir problem yok dendi.
    Bir dahaki muayenede bunu nasıl isbat edeceğimi düşünüyorum şimdi.
    Eski ve kusurlu araçların o bantlardan geçmesinin imkansız olduğunu düşünüyordum, ama özel idareye ait bir kamyon öyle çabuk geçti ki far kontrolü bile yapmadılar o araca. Kameraymış diğer çalışanlarmış hikaye yüzlerce araç geçiyor oradan hangi birini kontrol edecekler, bir iki yıla kalmadan burası da karayolları denetim istasyonlarına benzeyecek, ama yalnızca tanıdık olanlara veya yolunu bulanlara. Bu durum açıkça görünüyor.
  • Arkadaşlar, Istanbul'da karayollarına bağlı beylikdüzü ve kemerburgaz istasyonları kapandı mı, artık sadece TuvTurk mu yapıyor bu işlemi İstanbulda?
  • www.tuvturk.com.tr adresinde gerekli bilgi var
  • Bu sabah saat tam 7:30 da Şile istasyonunda muayene icin sıraya girdim. Benden once gelmis 30 arac vardi ve saat 10 gibi tum islemlerim bitmisti. Araclarin hemen hemen tamaminin raporuna kisa far ayarsiz hafif kusur; motor no okunamadi hafif kusur yaziyorlar. Bunun disinda ilk olarak frenleri kontrol ediyorlar. Acikcasi diger istasyonlardaki durumu tam olarak bilmiyorum ancak bana gore tüv personeline yapilan elestireler biraz agir kaciyor. Gorebildigim kadariyla islerini son derece ciddiyetle yapiyorlar. Benden once ve sonra gelmis 15 den fazla otomobil, kamyonet ve vidanjorlerden olusan İSKİ araclari vardi. Benden oncekilerin tamami sirasini bekledi ve bazilari muayeneden gecemedi. Yani bazi arkadaslarin dedigi gibi kamuya ait araclar icin herhangi bir kayirma goremedim. Bunun yaninda damperli dorseli bir hafriyat kamyonuna da frenlerinden dolayi agir kusur yazdiklarini gordum. Ben kemerburgaz / gokturkte oturuyorum ve her hafta en az bir iki defa bu kamyonlarin karistiklari kazalara sahit oluyorum. Gokturk jandarmaya gore bu kazalarin cogu asiri hiz ve fren arizasindan kaynaklaniyor. Ve birileri cikip bu isleri bir duzene koymak, denetimleri artirmak ve isini layikiyla yapmak istediginde her nedense zorumuza gidiyor. Bundan uc sene once halkali muayene istasyonunda gordugum muameleden, kendini devlet yerine koyan memurlardan sonra bu sabah şile istasyonunda gordugum hizmetin sonuna kadar arkasinda olmak gerektigini dusunuyorum. İstasyon ve personel eksikligi gibi problemlerinde zamanla duzelecegini dusunuyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu

    Ekim ayının 19’unda Erzurum’da yaptırdım muayeneyi ben. İki gün geç kaldığım için 116 YTL ödedim. 0 Km aracın 1. yılında tampondaki bir çizik gözüme sokuldu, kısa farların ayarsız olduğu söylendi, sis lambalarının ayarsız olduğu söylendi. Ayrıca beni içeri davet etti adam koltuğa oturttu “hele şöyle lambalarını bir görelim” dedi ve 1. emir kipiyle sert komutlar verdi:
    - Uzun far
    - Kısa far
    - Dörtlü
    - Sağ sinyal
    - Sol sinyal
    - İçerden far ayarı yap bakim
    - Fren
    Bu komutları yerine getirirken sağ ile solu karıştırdım. Güleryüz görmedim, gayet asık suratlıydılar. Ayrıca siyah plakalı arabalar banttan uçarcasına geçiyordu. Devlet tarafından beklenen gevşeme daha şimdiden halledilmiş. Birçok vatandaşta bir yolunu bulmuş görevliye sarılıp şakalaşmak isteyen mi, sigara ikram eden mi ne ararsanız vardı.

    Yangın tüpüne çok fazla önem veriyorlar benim ki yeni olduğu için ben çıktıktan sonra iki araç daha kullandı bu tüpü fazla bekleyemediğim için diğerlerinin de kullanmasına müsaade etmedim.
    Madem farlar ve sis lambaları kusurlu doğruca servise gittim, servis herhangi bir kusur bulamadı ayarlarda. Ayrıca fren müşürünün arızalı olduğu serviste anlaşıldı. Bir yanlışınız olmasın araç muayeneden yeni çıktı ve hiçte fren yapmadım buraya gelinceye kadar dedim.
    Başka yerlere de gösterdim farlarda ve sis lambalarında bir problem yok dendi.
    Bir dahaki muayenede bunu nasıl isbat edeceğimi düşünüyorum şimdi.
    Eski ve kusurlu araçların o bantlardan geçmesinin imkansız olduğunu düşünüyordum, ama özel idareye ait bir kamyon öyle çabuk geçti ki far kontrolü bile yapmadılar o araca. Kameraymış diğer çalışanlarmış hikaye yüzlerce araç geçiyor oradan hangi birini kontrol edecekler, bir iki yıla kalmadan burası da karayolları denetim istasyonlarına benzeyecek, ama yalnızca tanıdık olanlara veya yolunu bulanlara. Bu durum açıkça görünüyor.



    Bildiğim kadarını cevaplayayım.

    Tüvtürk genel merkez müşteri şikayetlerini çok ciddiye alıyor.Birçok çalışanını yukarıda yazdığınız olumsuzluklardan dolay şimdiden işten çıkarttı.Keşke daha orada iken müşteri şikayet hattını arasa idiniz.Hatta direk geçen aracın plakasını alıp direk şikayeti somut hale de getirseydiniz derim.Kendi şikayetiniz ile de mutlaka ilgilenirler.Sonuçta sizin farınızı ölçen cihazda,piyasadaki far ayar cihazıda aynı standartta ölçüm yapıyor.Yalnız bir konuda uyarayım,eğer sanayide ölçtürttüğünüz cihazın kalibrasyonu yapılmamışsa ölçüm sonucu yanlış çıkabilir.
    Sonuçta kurulum aşamasında olan bir şirket.Çok fazla da yeni eleman aldı.Bunların içinde elbet işinin hakkını veremeyenler çıkabilir.Fakat sadece şunu söyleyeyim, her şikayeti ciddiye alıyorlar ve sizin şikayetiniz havada kalmıyor, mutlaka o konu hakkında somut adımlarda atıyorlar.
  • A.M.U. diğer adıyla Arda arkadaşım,

    2007 model 207 sahibiyim, aracıma sonradan Xenon taktırdım, aslında farlar mercekli değil ancak tesadüfi bir şekilde far ayarı vs. bakımından orijinalle birebir bir ışık dağılımı yakaladık, yani milleti rahatsız etmiyor, arkadaşlarımla da öndeki araba, karşıdan gelen araba şeklinde denedik.
    Farlara bakılırken mi bu durum göz önünde bulunduruluyor, yoksa sadece Xenon'un sonradan takılıp takılmadığı mı önemli? Gerçi zaten far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı arıyorsunuz, büyük ihtimalle bundan ağır kusurlu sayılacak. Ağustos 2009'da muayenem dolacak, Xenonları söktürüp gideyim en iyisi boşuna bir daha yorulmayayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 24 Aralık 2008; 13:48:28 >
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.