Şimdi Ara

LPG'li araçlarda benzin pompası çalışmalı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
2
Favori
76.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konu yıllardır tartışılıyor. Kimileri hayır diyor kimileri evet diyor. Bazıları benzin pompasını durdurmaya gerek yok dese de internette iki de bir benzin pompası değiştirdiğinden şikayet eden bi sürü insan var.

    Bazı elektrikçiler bunu halletmek için zaman rolesi takıyor, bazıları da daha elektronik cihazlar takıyor. Mesela elektronik alt forumuna bi başlık açmışlarwww.ekopomp.com diye link vermişler.

    Benzin pompama herhangi bişey olmadı henüz ama bu konuda sıkıntı yaşayanlar var mı aramızda? Eğer varsa biz de önlemimizi alalım..







  • merhabalar sevgili forum üyeleri.
    Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
    @oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

    Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

    Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

    Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
    Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

    Hoşçakalınız...
  • ilk önce benzin pompasının mantıgını anlamamız lazım ? hani bütün lpg ustaları derlerya çeyrek depo benzinin altında binme diye gerçekten haklılar benzin depon çeyreğin altına düştümü benzin pompası devirdaimmi artık nedir tam bilemiyorum yapamıyor ve yanıyor(lpg ustalarından duydugum) bu yüzden çeyrek deponun altında binme hiçbişi olmaz evelAllah
  • EVET ARKADAŞLAR ÇEYREK DEPONUN ALTINA İNMEMEKTE FAYDA VAR NEDENMİ. ÇÜNKÜ POMPA SÜREKLİ ÇALIŞIYOR VE BİR ISINMA MEYDANA GELİYOR BU ISINMAYI BENZİNLE SOĞUTUYOR .ONUN İÇİN ÇEYREK DEPONUN ALTINA İNİCE BENZİN DEPODA AZ OLDUĞU İÇİN SOĞUTMA YETERSİZ OLUYOR.
    BİRDE BİR TECRÜBEMİ SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.BENİM ARCIM BENZİN ÇEYREĞİN ALTINA DÜŞÜNCE ARACI İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA MOTORDA TİTREME OLUYOR SANKİ TEKLİYORMUŞ GİBİ ÇALIŞIYO FAKAT BENZİN ÇEYREĞİN ÜSTÜNDE OLDUMU ÖYLE BİR PROBLEM YOK BENCE ÇOK İLGİNÇ BİR DURUM




  • bence röle taktırmakta fayda var

    hassas bir kullanıcı oldugum halde hiç çeyrek deponun altına düşmedim

    benzin otomatigim yandı.

    bende diyordum pompa ısınmasın aman benzin dönerek enj sogutsun......vs

    tam arabanın çok lazım ettigi yerde acil bi hastamızı yetiştirecekken arabam çalışmadı
    yoksaki 2 dk içinde nasıl oluyorsa benzin otomatigim yanmış iyiki 2. aracımız varmış.
    ilk başta röleye karşı olan ustam 150 ytlik otomatik degiştikten sonra şimdi gel 25 ytl ye bir röle atım diyor.....
    neyse boşverdik
    tavsiyem röle atılmalı
  • http://forum.donanimhaber.com/m_24460022/tm.htm
    biraz önce konuyu açtım hakikaten bu önlenmesi gereken bin durum sanırım
  • Arkadaşlar buradaki en eski kullanıcılardan biri olarak aracımda role yok 4 yıl oldu hiç bişey olmadı ama 1/3 altına benzini düşürmem uzun yol öncesi de özellikle sıcak havalar da benzini 1/ 2 çıkartırım
    Benzin enjektörlerinin sağlıgı ve acil durumlar için pompa çalışmalı
    artı benzin basıncını elektronik olarak kontrol eden araçlarda role kullanıldığı zaman arıza lambasını yakabilir.
  • Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.


    Bu yüzden çift röle taktırmak gerekiyor.Biri benzin
    pompasını stop etmek için diğeri ise gaz bittiğinde tekrar
    pompanın çalışmasını sağlamak için
  • Dediğinizi yapabilmek için çift roleye gerek yok çift taraflı çalışan roleler var yani bir tarafı kestiği zaman anında öbür tarafı açan acil durumlarda yarım sn nin bile çok önemi var bu sürde araç önce lpg bir sıkıntı çıkacak role açacak yeterli benzin gelecek araç benzine geçecek normal seyrine geçecek ooo geçti bir sn bizim vardı yarım sn hakkımız olmaz role takılmayacak canınız bir benzin pompasından dahamı önemli saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: aserel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.


    Bu yüzden çift röle taktırmak gerekiyor.Biri benzin
    pompasını stop etmek için diğeri ise gaz bittiğinde tekrar
    pompanın çalışmasını sağlamak için





  • Arkadaşlar forumda bazı yerlerde web sitemizin linki var.www.ekopomp.com

    Güzel bir tartışma olmuş. Ortaya çıkan genel kanı şu anladığım kadarıyla: Role takılmamalı!

    Kesinlikle katılıyoruz. Role takılmamalı. Çünkü takılan role bir zaman rolesi ya da normal role. Yani araç LPG'ye geçtiği zaman anında ya da belli bir süre sonra pompayı kapatıyor. Bu her araçta düzgün çalışmayabilir. Benzine geçerken motorun stop etmesine sebep olabilir. Ama bizim ürünümüz bundan çok farklı. Devrede mikrokontrollör var. Yani bir yazılımla çalışıyor. Bir nevi akıllı bir cihaz gibi. LPG sisteminden gelen sinyali takip ederek pompayı açıp durduruyor.

    Ve cihazımızın en önemli özelliği: 20 DAKİKADA BİR POMPAYI ÇALIŞTIRARAK ENJEKTÖRÜN SOĞUTULMASINI SAĞLIYOR.

    Evet, eğer pompayı roleyle durdurursanız benzin devir daimi hiç olmayacağından bu sefer de enjektör ısınmaya başlar ve arıza yapar. Cihazımız bunu önlemek için 20 dakikada bir pompayı çalıştırıp soğutmayı sağlayıp geri kapatıyor.

    Şunu hepimiz biliyoruz ki taktırdığımız LPG sisteminden aracımız pek memnun olmuyor. Yani LPG sistemleri aracın bazı sistemlerini mutlaka yıpratıyor. Bizim amacımız LPG sistemiyle aracımızı barıştırıp, bu yıpranmayı en aza indirmek. Bunun için çalışıyoruz. Cihazımız Ankara'da yüzlerce araçta aktif olarak kullanılıyor. Taktıranlar çok memnun. Hem benzin pompalarının yıpranmasından, hem de çıkardığı gereksiz sesten kurtuldular. Sizlere de tavsiye ediyoruz.

    Ekopomp taktırabileceğiniz yerlerden bir tanesi:

    MuratUsta LPG Dönüşüm ve Ayar Servisi

    İvedik Organize Sanayi 88.Böl Oto Tamirciler Sitesi 2.Bölge 24. Cadde 724. Sok No:2 Tel:0312 394 01 89




  • Ya bırakın bu reklam kokan yazıları.Biz neden
    bahsediyoruz siz neden bahsediyorsunuz.

    @oğuzhannn bende öyle bir prolem yok.LPG
    bittiğinde anında benzin pompası çalışıyor
    ve çok hafif bir şekilde bunu hissediyorsunuz.
  • oğuzhannn demişki canınız benzin pompasından daha mı önemli? Ben de zaten bu yüzden açtım bu konuyu. Benzin pompasının aşırı ısınmasından yanan arabalar oluyor. Televizyonda görüyoruz bazen. LPG'li araç yanıyor, yangının elektrik aksamından çıktığı söyleniyor. Siz hiç yanmış benzin pompası gördünüz mü? Kömür gibi oluyor resmen. Arabanın yanmadığına şükretmek lazım. Benzin pompamız da değerli arabamız da canımız da. İlla birinden fedakarlık mı etmemiz gerekiyor? Yoksa bi çözümü var mı?
  • bu ekopomp benzin kontrol ünitesi benim arabada takılı 4 aydan beri
    hiçte bir sorun cıkarmadı şu ana kadar
  • daha dur hele bi rütben yükselsin anlayalım gerçek kullanıcımısın yoksa feykmisin çok gördü forum böylelerini
    quote:

    Orjinalden alıntı: abazlılı

    bu ekopomp benzin kontrol ünitesi benim arabada takılı 4 aydan beri
    hiçte bir sorun cıkarmadı şu ana kadar

  • merhabalar sevgili forum üyeleri.
    Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
    @oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

    Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

    Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

    Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
    Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

    Hoşçakalınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutguvenc -- 8 Eylül 2008; 22:52:50 >




  • arkadaşlar konuyu takip ettim faydalı bilgiler vermişsiniz fakat benim bir sorunum var. bende yeni aldığım 97 model accent 1.5 gls aracım var. araçta normal sistem lpg takılı devamlı lpg de çalışıyor. aracı benzinde çalıştırmak için elle kontrol etmek gerekiyor. ben aracı sabahları elle benzinde çalıştırmak istediğimden 10 veya 20 ytl benzin alıyorum fakat benzini hiç kullanmadan tükeniyor depoyu fullesem kullanmadan bitecek diye depoyuda doldurmuyorum. bu nedenle bende benzin olmadan biniyorum. şimdi bu benzin pompası konusunda söylediklerinize baktığımda boş depo ile gezmenin tehlikeli olduğunu söylüyorsunuz ben bu sorunu nasıl halledebilirim benzin neden kullanmadan bitiyor hangi parçanın değişmesi veya kontrolü gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MURAT AVCI

    arkadaşlar konuyu takip ettim faydalı bilgiler vermişsiniz fakat benim bir sorunum var. bende yeni aldığım 97 model accent 1.5 gls aracım var. araçta normal sistem lpg takılı devamlı lpg de çalışıyor. aracı benzinde çalıştırmak için elle kontrol etmek gerekiyor. ben aracı sabahları elle benzinde çalıştırmak istediğimden 10 veya 20 ytl benzin alıyorum fakat benzini hiç kullanmadan tükeniyor depoyu fullesem kullanmadan bitecek diye depoyuda doldurmuyorum. bu nedenle bende benzin olmadan biniyorum. şimdi bu benzin pompası konusunda söylediklerinize baktığımda boş depo ile gezmenin tehlikeli olduğunu söylüyorsunuz ben bu sorunu nasıl halledebilirim benzin neden kullanmadan bitiyor hangi parçanın değişmesi veya kontrolü gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.


    aklıma gelen tek şey benziniz kullanımdan dolayı bitiyor.
    sabah soğuk motoru çalıştırıyorsunuz zengin karışım geliyor sarfiyatınız çok oluyor olmalı zaten.
    aldığız 3 lt benzin elbette sanki depo delikmiş gibi bitiyor.
    yok böyle değil diyorsanız
    deponuz deliktir
    yakıt hortumlarınız sızdırıyordur
    hem lpg hen benzin tüketiyorsunuzdur.




  • Bu topiğin açılma amacı reklam arkadaşlar,bunu anlamıyor musunuz ?
  • mesutguvenc'e teşekkürler. güzel bilgiler vermiş fakat 20 dakikada bir benzin pompası çalışınca araç niye benzine geçsin onu anlamadım. normalde hem lpg hem benzin pompası çalışıyor arabalarda. lpg sistemlerinin devre yapısında benzin pompasının çalışıp çalışmadığını kontrol etmek gibi bi durum yok ki. niye olayı böyle trajik bi hikayeye dönüştürdünüz. acıklı hikayeleriniz yerine teknik bilgilerinizden istifade etmek isteriz.
  • REKLAMLARINDA FAYDASI OLDUGU VARSAYIMIYLA

    BİR ATIF VAR ONA CEVABEN:.FROZENREALM KARDEŞ BİNBAŞI OLMUŞ OLABİLİRSİN
    SONRA BURDA ER OLARAK YAZANLAR KONUYA UZAK OLANLAR ANLAMIMI TAŞIYOR
    BURDA SEN INTERNETIN NE OLDUGUNU BILMEDIGIN ZAMANLARDA 1994 LERDE GÖRÜNTÜLÜ CHAT
    YAPANLARDA VARDI MSN VS. DEN BAHSETMIYORUM
    OZAMAN WIN95 DE YOKTU DEMEKKI SEN OZAMANLAR ER BİLE DEGILMISSIN
    NEYSE BU KONU SENI VE BI BASKASINI UZMESIN KONUYU DEGISTIRIYORUM.

    bi arkadaş demişki benzini kullanmadıgım halde bitiyor.
    bu bi şekilde benzin deposu içindeki benzinin depodan dısarı atılması yoluyla olur
    bu konuyu cok farklı forumlardada cevaplandıgını goruyorum
    benzın pompan devamlı calıstıgından boru basıncın gaz kesıcı tarafından kapatıldıgından
    boru basıncın artar basınc artınca boruda azda kacagın varsa kacar
    calısan dalgıc pompa benzını ısıtır ve kımyasal olarak buharlaşma olur boylece gaz olarak
    da bır kacıs olur tabii sadece gazla araba calıstırıp kontak kapatıyorsan yoksa dıger
    yol nedır? araba once benzınle calısıyorsa egzost yontemıyle yanarak atılır.

    araba sollayan bi arkadaş vardı o da konuları ıyı okursa faydalı durumlar olusur
    teknıgın yanlışına ıtıraz edılır. vatandasın dedıgi şu konuya itiraz edıyor.

    diyorkı 18 dakıkada arac sollarken benzin pompası calışması gerektı 2 dakıka dahamı bekleyım
    vatandaş 20 dakıkada bir 6 sanıye calısır demıyorkı
    vatandaş 20 dakıkada bir 6 sanıye yı extra calısıyor diyor
    yanı sen bu esnada gaza gectıysen gaza gore duruyor
    benzıne gectıgınde calısır dıyor yanı sollarkende benzıne gectıysen 20 dakıkayı
    beklemıyor ha bu benzıne gectı calış sende dıyor

    BMC ci kardeş reklam amaclı bır topık olmuş demişsın
    senin burdaki durumunda sanki reklam gibi gözüküyor
    reklam olsun olmasın bu vatan bizim varsa iyi şeyler olsun yardım edelim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abazlılı -- 12 Eylül 2008; 15:33:00 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.