Şimdi Ara

BOŞ VİTESTE GİTMEK (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
1
Favori
9.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    @bergo_01

    cut off u destekleyen bir araçta araç devri belli bir devirin üstünde ise ayak gaz+debriyaja basmıyorsa yol bilgisayarının 0 dediği doğrudur..

    o anda araçtaki motor hareketi tekerleklerden sağlıyor.. gaza veya debriyaja dokundungun zaman araç yakıt geçişisini sağlıyor ve motor hareketi yakıt enerjisi ile sağlanıyor.


    bence de bu şekildedir ...
  • benim kafama takılan olay 0 gösteriyor ama motor rolentide çalışmakta.. o zaman benzinsiz mi çalışıyor araç..
    demek bunu da tekerlekten alıyormuş vvt-i olemi yaman.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    doğrusal hareket sonucu dönme hareketi elde etmek istiyorsunuz, yani piston silindir hareketini krank mili üzerinden tekerleklere ulaştırmak istiyorsunuz.

    ancak diğer yandan belli bir hızda dönen tekerlekleriniz var ve araç viteste olduğu için silindirler hareketlerine devam ediyor ancak hareketlerine devam etmeleri için herhangi bir yakıta ihtiyaç duymuyor tekerleklerden gelen hareketi kullanıyor, dolayısıyla yanmış gaz salınımı da yapmıyor.

    ancak viteste olmayan bir aracın hareketi sırasında silindirlerin hareketini devam ettirecek bir hareket yok çünkü tekerlek ve krank bağlantısı kesilmiş, dolayısıyla motorun durmaması için rölanti devrinde çalışması ve bir miktar yakıt harcaması gerekiyor.

    ancak üstte de dediğim gibi kendi kafasına göre dönen tekerlekler üstünde seyahat etmek çok riskli bir durumdur. bu trafikte yapılmaması gereken en önemli hatalardan biridir.

    umarım yakıt harcamayan bir aracın elektrik sistemleri nasıl çalışıyor gibi bir soruyla karşılaşmam.

    bilenler yazsın işte böyle...bilmiyorsanız benim gibi bilmiyorum yazın...atıp tutmayın arkadaşlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    doğrusal hareket sonucu dönme hareketi elde etmek istiyorsunuz, yani piston silindir hareketini krank mili üzerinden tekerleklere ulaştırmak istiyorsunuz.

    ancak diğer yandan belli bir hızda dönen tekerlekleriniz var ve araç viteste olduğu için silindirler hareketlerine devam ediyor ancak hareketlerine devam etmeleri için herhangi bir yakıta ihtiyaç duymuyor tekerleklerden gelen hareketi kullanıyor, dolayısıyla yanmış gaz salınımı da yapmıyor.

    ancak viteste olmayan bir aracın hareketi sırasında silindirlerin hareketini devam ettirecek bir hareket yok çünkü tekerlek ve krank bağlantısı kesilmiş, dolayısıyla motorun durmaması için rölanti devrinde çalışması ve bir miktar yakıt harcaması gerekiyor.

    ancak üstte de dediğim gibi kendi kafasına göre dönen tekerlekler üstünde seyahat etmek çok riskli bir durumdur. bu trafikte yapılmaması gereken en önemli hatalardan biridir.

    umarım yakıt harcamayan bir aracın elektrik sistemleri nasıl çalışıyor gibi bir soruyla karşılaşmam.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    benim kafama takılan olay 0 gösteriyor ama motor rolentide çalışmakta.. o zaman benzinsiz mi çalışıyor araç..
    demek bunu da tekerlekten alıyormuş vvt-i olemi yaman.




    rolantide yol bilgisayarı yakıtı 0 da gösteriyorsa yanlış gösteriyodur..hiçbir araç rolantide 0 yakmaz veya cut off ta olamaz..

    vvt-i ler de cut off var evet dogrudur..

    ama cut off denilen şey rolantide kesinlikle devrede olmaz..

    araç fabrikanın belirlediği bir devir atıyorum 1500 devirin üzerinde ise ayak gaz ve debriyaja basmıyorsa cut off özelliği devreye girer aksi her durumda cut off devre dışıdır..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    benim kafama takılan olay 0 gösteriyor ama motor rolentide çalışmakta.. o zaman benzinsiz mi çalışıyor araç..
    demek bunu da tekerlekten alıyormuş vvt-i olemi yaman.


    o esnada işte tekerleklerden gelen gücü kullanıyor heralde...benzin akışı kesiliyor...
  • hareket halinde giden ve vitesteki bir aracın motorunun rölanti devrinde çalışması pek sık karşılaşılan bir durum değildir. gerçekleşse bile araç ya tekler vites küçültme ister, yada doğrudan stop eder.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100


    quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    benim kafama takılan olay 0 gösteriyor ama motor rolentide çalışmakta.. o zaman benzinsiz mi çalışıyor araç..
    demek bunu da tekerlekten alıyormuş vvt-i olemi yaman.


    o esnada işte tekerleklerden gelen gücü kullanıyor heralde...benzin akışı kesiliyor...



    araç rolantide ya dururken yada seyir halinde iken debriyaja basar isek veya aracımızı boşa alırsak calışır aksi her durumda araç rolantide çalışmaz ve bu durumların hiçbirisindede cut off devrede olmaz+araç tekerleklerden gelen gücü kullanamaz..

    mutlaka ve mutlaka yakıttan aldıgı enerji ile motor hareket alır dolayısıyla yol bilgisayarının 0 gösterişi o anda yanlıştır.




  • yani sonuç olarak cut off lu araçlarda vites boşa atıp peygamber yapmak karlı olmuyor..eski sistem yani benim gibi fiat tofaşçılar peygambere devam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yani sonuç olarak cut off lu araçlarda vites boşa atıp peygamber yapmak karlı olmuyor..eski sistem yani benim gibi fiat tofaşçılar peygambere devam



    aman hocam, çok çok az bir fark için kendinizi tehlikeye atmayın. boş viteste gitmeyin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yani sonuç olarak cut off lu araçlarda vites boşa atıp peygamber yapmak karlı olmuyor..eski sistem yani benim gibi fiat tofaşçılar peygambere devam



    evet dogrudur aracınızda lpg varsa geliştirmek te oldugum sistemden sizin aracınızıda takarız o zaman tasarrufunuz artar..

    ama arkadaşımızıda dediği gibi ufak bi fark olmasada tasarruf için tehlike göze alınmaz..

    araç boşta iken frenlemeler de kızaklama+durma mesafesi cok uzuyor..

    yol tutuşu %50 düşüyor.

    yani bi nevi kontrol tekerleklerde oluyor ama uygun yerlerde bunu yapmak mantıklı tabiki..




  • Benim aracın yol bilgisayarında vites boşta da olsa, vitesde de olsa 0 lt. gösteriyor. Ben genelde boşa atıyordum ancak yukarıdaki cut off olayını okuduktan sonra artık yokuş aşağı vites de inerim. Güzel bilgi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BSMORUK1

    arkadaşlar formda bu konu açıldı biliyorum ama bulamadım bi arkadaşa göstercem
    araç boşta giderken daha az mi yakıt yakar?



    benim babam tır şoförü ve hep vitesi boşa atmanın çok zararlı olduğunu söyler.hem aracı durdurmak açısından sakat çünkü frene çok yükleniyorsun hem de aracı o şekildeyken vitese geçirdiğinde şanzımana zarer verirsin der.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the beast -- 28 Temmuz 2008; 1:06:52 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    benim kafama takılan olay 0 gösteriyor ama motor rolentide çalışmakta.. o zaman benzinsiz mi çalışıyor araç..
    demek bunu da tekerlekten alıyormuş vvt-i olemi yaman.



    Ayağını gazdan çektiğin anda tekerleklerde var olan dönme kuvveti, araç viteste olduğu için güç aktarımı kesilmediğinden motora hareket verir. Motor hareket halinde olduğu için motora yakıt gitmese bile pistonlar ve subaplar haliyle hareket eder. Alternatörden sağlanan akım sayesinde de bujiler çakmaya devam etmektedir. Çünkü var olan bir güç motora enerji sağlıyor... Ne zaman tekerleklerden gelen kuvvet motoru çalıştırmaya yetmez o zaman motor stop eder...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    inşallah teşekkür ederim. bu sayede lpg de yaptıgımız tasarruftan tahminime göre %30 daha fazla tasarruf sağlıcaz.

    tabiki aracı kullanmaya bağlı.. gerektiği zaman aracı cut off a düşürücezki tasarruf sağlicaz..

    yani gerektiği dediğim şöyle araç cut off konumunda yol alabilecekse cut off la gidecez gaza basarak gitmicez..




    karbüratörlü araçta enjeksyonlu gibi %30 daha fazla tasarruf yapmayı bu yolla sağlayacağnızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

    bi kere katalitik ve oksijen sensörüne sahip olmayan karbüratörlü araçlar hiçbirzaman hava-yakıt karışımını tam anlamıyla sağlayamaz.bir doğanın ya da brodveyin arkasından buram buram gelen lpg kokusunun tek açıklaması budur.enjeksyonlu arabada bu kokudan eser kalmaz.

    ayrıca şunu da belirteyim.lpgli enjektörlü araçlarda beyin gerektiğinde yakıtı kesebilir.sanki benzinlide gidiyomuş gibi araç gaza basılmadığında kompresyona geçiyorsa lpg göndermeyi keser beyin.zaten lpgnin enjektör selenoidleri arabanın ecu beyninden sinyal alarak çalışır.yani arabanın benzin enjektörleri gerektiğinde nasıl davranıyorsa lpg enjektörleri de aynısını yapmak zorundadır.bu işlem beyinden paralel devre çekilerek yapıldığı için farklı davranışlarda bulunması imkansızdır.


    son olarak dediklerime inanmayanları tatmin etmek için bir deney yapmalarını önerecem.

    1 ve 2 vites hariç (dişlileri çok büyük olduğu için çok kısa bir süre için geçerli oluyor ama ben beceririm diyen varsa yapsın) 3,4 ve 5 inci viteste 2000 devrin üstünde giderken (yokuşaşşağ olması önemli değil düz yol da olabilir yeter ki yokuş yukarı olmasın) ayağınızı gazdan çekip kontağı kapayın.aracın farlarının ve klimasının hala çalıştığını göreceksiniz ama araba o halde giderken hiç yakıt tüketmez netekim kontak kapalıdır.işte bu ecu beyninin gaza basılmadığında gerekli devir varsa kompresyona geçip hiç yakıt tüketmediğnin bir örneğidir.

    not:deneyecekseniz düz yolda deneyin dönemeçli yolda dreksyon kitlenebilir.beceremeyenler için kesinlikle sorumluluk üstlenmiyorum.

    aynı şeyi karbüratörlü arçta denerseniz aynı tepkiyi verir ancak rölantideki kadar yakıt yakmaya devam eder.tabi bu olay 5 duyu organımızla hissedemeyeceğiiz bir durum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01


    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yeni nesil araçlarda algılayıcı sensötr var..ayagını gazdan çektigin andan itibaren tasarruf moduna geçiyor..mesela yokuş inerken bilgisayar sıfır gösterir...enjeksiyonlu araçlara has bi özellik diye düşünüyorum ben bunu...vites boştayken de 0.8-1.0 arası genelde gösteriyor...yani boştayen daha fazla yakıyor gibi bi durum söz konusu...
    benim araçta enjeksiyon bulunmuyor..pek yeni nesil de sayılmaz..ben halen vitesi boşa atmaya devam ediyorum yokuş inerken...


    peki ayağını gazdan çekince 0 lt yakıyorsa motor nasıl çalışıyor bende bu olayı anlamıyorum..
    0 lt yak ama motor çalışsın

    silecek suyu ilemi acaba.



    aracın potansiyel enerjisini kullanarak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    inşallah teşekkür ederim. bu sayede lpg de yaptıgımız tasarruftan tahminime göre %30 daha fazla tasarruf sağlıcaz.

    tabiki aracı kullanmaya bağlı.. gerektiği zaman aracı cut off a düşürücezki tasarruf sağlicaz..

    yani gerektiği dediğim şöyle araç cut off konumunda yol alabilecekse cut off la gidecez gaza basarak gitmicez..




    karbüratörlü araçta enjeksyonlu gibi %30 daha fazla tasarruf yapmayı bu yolla sağlayacağnızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

    bi kere katalitik ve oksijen sensörüne sahip olmayan karbüratörlü araçlar hiçbirzaman hava-yakıt karışımını tam anlamıyla sağlayamaz.bir doğanın ya da brodveyin arkasından buram buram gelen lpg kokusunun tek açıklaması budur.enjeksyonlu arabada bu kokudan eser kalmaz.

    ayrıca şunu da belirteyim.lpgli enjektörlü araçlarda beyin gerektiğinde yakıtı kesebilir.sanki benzinlide gidiyomuş gibi araç gaza basılmadığında kompresyona geçiyorsa lpg göndermeyi keser beyin.zaten lpgnin enjektör selenoidleri arabanın ecu beyninden sinyal alarak çalışır.yani arabanın benzin enjektörleri gerektiğinde nasıl davranıyorsa lpg enjektörleri de aynısını yapmak zorundadır.bu işlem beyinden paralel devre çekilerek yapıldığı için farklı davranışlarda bulunması imkansızdır.


    son olarak dediklerime inanmayanları tatmin etmek için bir deney yapmalarını önerecem.

    1 ve 2 vites hariç (dişlileri çok büyük olduğu için çok kısa bir süre için geçerli oluyor ama ben beceririm diyen varsa yapsın) 3,4 ve 5 inci viteste 2000 devrin üstünde giderken (yokuşaşşağ olması önemli değil düz yol da olabilir yeter ki yokuş yukarı olmasın) ayağınızı gazdan çekip kontağı kapayın.aracın farlarının ve klimasının hala çalıştığını göreceksiniz ama araba o halde giderken hiç yakıt tüketmez netekim kontak kapalıdır.işte bu ecu beyninin gaza basılmadığında gerekli devir varsa kompresyona geçip hiç yakıt tüketmediğnin bir örneğidir.

    not:deneyecekseniz düz yolda deneyin dönemeçli yolda dreksyon kitlenebilir.beceremeyenler için kesinlikle sorumluluk üstlenmiyorum.

    aynı şeyi karbüratörlü arçta denerseniz aynı tepkiyi verir ancak rölantideki kadar yakıt yakmaya devam eder.tabi bu olay 5 duyu organımızla hissedemeyeceğiiz bir durum.




    sevgili arkadaşım aracım karbiratörlü bir araç değil. verdiğiniz bilgiler dogrudur fakat benle ve aracımla hiçbir ilgisi yoktur.

    aracım 4 noktodan enjeksiyonludur ama aracımda düz lpg sistemi takılıdır dolayısıyla üzerinde rahatlıkla calışmalar yapabiliyorum.

    ayrıca aracım katalitik ve oksijen sensörüne de sahip..

    yaptıgım şeyde nasıl arabalarımızda ECU var. bende lpg sistemime ECU geliştiriyorum ve ecu bi takım yerlerden komut alarak araca gaz girişini kapatacak veya acacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    benim aktif olarak kullandıgım araç 1997 model toyota corolla 1.6 enjklu efi motora sahip..

    cut off varmı yokmu bilmiyorum olsada aracımda lpg takılı otomatikmen devre dışı kalacak..

    15 gündür bi proje üzerinde calışıyorum ve lpg de cut off yapıcam sanıyorum bir hafta içerisinde devreye girecek..

    bunu enjeksiyonlu veya enjeksiyonsuz her araçta uygulamak mümkün olacak..

    tabiki düz sistem lpg lerde sıralı sistemlerde değil.



    lpg sıralı sistemlerde zaten cut off var .. enazından brc ve zavolide şuanki güncel yazlılımlarında var ... diğer markaları bılmıyorum ama vardır eminim yazılımlar çok benzer oluyo eğer gördüyseniz bilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anshered -- 28 Temmuz 2008; 3:20:21 >
  • araç boşta giderken rolantide beklerken yaktıgın yakıt kadar yakıt yakarsın ancak viteste yokuş asagı iner gaza basmazsan hiç yakıt harcamazsın ben benim arabada denedim 5.viteste yokuş asagı 0 lt yakıt gösterdi yol bilgisayarı sonra boşa aldım yakıt miktarı 0 lt değildi.
  • Teknik olarak zararını veya yararını bilmiyorum. Alışkanlık olsa gerek, ara sıra boş'ta gidiyorum. Ancak yokuş aşağı boşta gitmek zararlı. Her ne kadar zararlı oldğu halde gitsemde zararlı. Vites'te yokuş aşağı gitmek zararsız. Ayağını gazdan çekersin ve araba kontrollü gider ve az frene basarsın. Ama boşta giderken sürekli frene basarak gidersin ve ayağını frenden çektiğin an hızlanır araba. Bir de boşte giderken araba stop etse durdurması güç olabilir. Boş vites ancak sıkışık trafikte yokuş aşağı inerken kullanılabilir. Mesela köprü trafiğinde rampa aşağı giderken olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.