Şimdi Ara

RENAULT MEGANE III - [Ana Konu ve Kullananlar Kulübü] (1829. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39.609
Cevap
155
Favori
3.254.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18271828182918301831
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ztyv

    Daha önce kullandığım araç Focus 2010 modeldi. O da baz modeli idi. Buda baz modeli.

    Selamlar


    Hocam giriş seyivelerinde kullanılan malzemeler gerçekten kaliteli olmayabiliyor. Örneğin benim kullandığım modelde kullanılan malzeme kötü değil. Ses yalıtımı çok iyi. Kabin içine dizel motor sesi gelmiyor. Aracı ilk aldığım zamanlar motorun sesine dışarıda şahit olduğumda çok şaşırmıştım. Çıkan motor sesi yüksekti ama içeriden bu duyulmuyordu.

    Renault'nun dizel motor konusunda üzerine yok zaten. Alman yıldızı bile A serisinde dCi motor kullanıyor aynen Nissan'nın dizel modellerinin dCi olması gibi.

    Yakıt konusuna gelince; bir önce kullandığınız Focus sanırım düz vitesti. Bu kullanmakta olduğunuz sanırım EDC yani yarı otomatik. Bu nedenle yakıt tüketim farkı olması normaldir.

    Yol tutuşu konusunda bence siz biraz insafsız davranmışsınız. Megane'nın yol tutuşu harika demiyorum ama Focus ile de arada dünya kadar fark yok. Sonuçta ESP var.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Buradan sonra yazdıklarım size değil üzerinize alınmayın.

    Maalesef ülkemizde marka algısı çok farklı. İnsanlara Renault denilince zihninde halen R12 Toros veya R.9 serisi geliyor. O zamandan bu zamana kadar çok şey değişti. Renault mühendisliğini yabana atmamak lazım. Son yıllarda üretilen Renault'ları iyice incelemeden kesin yargıya varmamak lazım. Birinci sınıf bir araba demiyorum ama yerden yere vurulacak bir marka değildir Renault.

    Birde "Fransız arabaları şöyle böyle" diye söze başlayanlar var. Sanki biz arabanın kralını üretiyormuşuz gibi 110-120 yıllık otomotiv devine çok affedersiniz çamuru yapıştırıverirler.
    Yolunuz düşerde Anadolu'yu gezerseniz o beğenmediğimiz 35-40 yıllık Renault'ların halen yollarda gezdiğini görürsünüz. Buna rağmen günümüzde övgüyle anılan anlı şanlı markaların hiç birini yollarda göremezsiniz çünkü hepsi çoktan dayanamayıp perte çıkmışlardır. Dediğim gibi bunun adı Renault. Adı çıkmış dokuza inmez sekize.

    Buna rağmen bizim insanımız halen malum markanın (adını yazmıyorum polemik çıkmasın diye) Meksika yapımı otomobilleri için aylarca kuyruğa girerler. Muadili Renault'nun 10 bin TL fazlasıyla daha eksik donanımlı modelini alırlar. Selamlar.
  • Selamlar Arkadaşlar,

    Geçtiğimiz günlerde bir arkadaş istemişti. Bir önceki kasa Megane'ın kullanım kılavuzu (user manuel). Kullanıcı kılavuzu ile kastım servis elemanlarının kullandığı ve gerekli tamiratları yapabildiği kitapçık (4664 sayfa :)nMalum garantiler sona erdi gibi, kendi ustasında iş yaptıran vb. arkadaşlara faydası olur belki.

    https://www.dropbox.com/sh/rf3diqh4ugqu7e1/AAA6m9wL9x5sBgA22lnqG-pTa?dl=0
  • Megane 1.5 dci 90 hp touch plus düz vites aracı teslim aldıktan sonra biraz yol yapma şansım oldu,öncelikle araçtan dizel olmasına rağmen çok az ses geliyor(işyerinin Citroen C-Ellyse araçtan aşırı ses geliyor) anahtarsız kullanım çok rahat gerçekten, bozuk yollarda bile araç sarsıntısı çok aza andirmişler, bence tek eksikliği multimedya sistemin olmaması, taktırmak gerekiyor,gece sürüşlerinde aracın ışıklı göstergesi gözü biraz rahatsız ediyor,galiba ışığı ayarlayabiliyor muşuz,birde lastik basınç göstergesinin olması avantaj, ilk izlenimim olarak araçtan memnumum
  • sezerx kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, güle güle kullan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaradr

    Hayırlı olsun, güle güle kullan.

    çok teşekürler arkadaşım
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Tahminimce arkadaşın eskiden kullandıpı focus ile megane arasında beygir farkoda var. İşyerinde esli kasa 90 hp focus vardı ve ort 5 lt yakıyordu. Şu anda yeni kasa 95 hp focus var 6 lt altına inmiyor. Eski kurumunda megane 2 vardı 80 hp 4.5 lt leri rahatlıkla gördüğüm olmuştu ama kendi 110 hp megane3 ümde o rakamları uzun yol sürüşleri haricinde hiç görmedim. Şu anki ort şehir içi 6.1lt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://forum.donanimhaber.com/m_94629627/mpage_50/f_//tm.htm#101556416

    beyler megane 3 touch plus... 2015 model... yenilikleriyle karşınızda... fabrikadan orjinal fotolar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbii

    Tahminimce arkadaşın eskiden kullandıpı focus ile megane arasında beygir farkoda var. İşyerinde esli kasa 90 hp focus vardı ve ort 5 lt yakıyordu. Şu anda yeni kasa 95 hp focus var 6 lt altına inmiyor. Eski kurumunda megane 2 vardı 80 hp 4.5 lt leri rahatlıkla gördüğüm olmuştu ama kendi 110 hp megane3 ümde o rakamları uzun yol sürüşleri haricinde hiç görmedim. Şu anki ort şehir içi 6.1lt

    Anladığım kadarıyla bahsedilen Focus manuel (zaten dizel otomatik yok Ford'ta) bunun yanı sıra kıyaslanan araç EDC

    Dediğiniz gibi 110 beygirlikle 80-90 beygirlikle yakıt tüketim farkı çok.

    Şu günlerde tüketim değerim 10 litreye vurmak üzere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu focustan açılmışken 1 yıla yakın focus 2 kullandım. Traktörün binek araç formunu almış hali. Ama yol tutuş yada yolda güven veriyor diyeyim.
    Fakat focus 3 te olay tam tersi. F3 ün yol tutuşu berbat. Youtube da esp testlerine bir bakın derim kullanıcılarda aynı yönde fikir beyan ediyorlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezerx

    Megane 1.5 dci 90 hp touch plus düz vites aracı teslim aldıktan sonra biraz yol yapma şansım oldu,öncelikle araçtan dizel olmasına rağmen çok az ses geliyor(işyerinin Citroen C-Ellyse araçtan aşırı ses geliyor) anahtarsız kullanım çok rahat gerçekten, bozuk yollarda bile araç sarsıntısı çok aza andirmişler, bence tek eksikliği multimedya sistemin olmaması, taktırmak gerekiyor,gece sürüşlerinde aracın ışıklı göstergesi gözü biraz rahatsız ediyor,galiba ışığı ayarlayabiliyor muşuz,birde lastik basınç göstergesinin olması avantaj, ilk izlenimim olarak araçtan memnumum

    Aracın ses sistemini beğendiniz mi hocam tatmin edici mi ?
  • fazla değişen bir özelliği olmamış ama görüntü biraz daha iyileştirilmiş
  • basarank kullanıcısına yanıt
    o beton gibi suspansiyonu neye takarsan iyi yol tutar zaten. tam bir kütük

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar arkadaşlar
    Bu gün servise uğradım. Aracım benzinli kışın ilk Marşta çalışmama sorunu vardı (0) aldığımdan beri.
    Geçen kış servise uğramıştım ve Boğaz kelebeği ayarı yapıldı ve sorun ortadan kalktı.
    Bu kış tekrar yapmaya başladı ve havalar ısınmasına rağmen devam ettiği için servise gittim.ve sorunun yakıttan kaynaklandığını söylediler. Araç daha 18000 de kurum bağlamış. Aldığım istasyonu değiştirip 2-3 depo devirli kullanmamı söylediler. Bunun yaptıktan sonra bizde söküp temizliğini yapıp ayarlayacağız dediler.
    Bu durumla karşılaşan var mı? Servisin dediği gibi devirli kullanayım mı? Not: ben normal şartlarda 3000 rpm den aşağı değiştirmem. Onların söylediği uzun yolda 3 veya 4 viteste 5-6000 rpm de uzun süre gitmem gerektiği

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC aracım için yakıtı hep Shell yada Opet'ten alıdım ama dün PO'dan almak zorunda kaldım.

    Bugün yokuşlarda ( Ankara'yı bilenler için yazıyorum Reşit Galip yokuşunda ve Cinnah yokuşunda ) trafik ışıkları nedeniyle veya trafik sıkışması nedeniyle durup kalkarken veya yavaşlayıp hızlanırken eskiden olmayan bir hantallık hissettim. Motorda soğuk değildi. Acaba ne olabilir diye düşünürken en son yakıt aldığım PO aklım geldi. Bayii şehir merkezinde yani kötü yakıt satamaz veya hileli yakıt satamaz diye tahmin ediyorum.

    Yakıt sağlayıcı firmalarda sonuçta yakıtı kendi rafinelerinde rafine edip satışa hazır hale getirmiyorlar. Yani hepsi aynı yakıtı satıyor ama bugün hissettiğim hantallık canımı sıktı. Umarım soğuk havaların etkisindendir.

    Siz böyle bir sorun yaşadınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzazgin

    o beton gibi suspansiyonu neye takarsan iyi yol tutar zaten. tam bir kütük

    Evet işte bende yazdım çizdim bazı başlıklarda anlattım fakat insanlar beton süspansiyonu hala maharet sanıyorlar. Efsane yol tutuş vs ve focus 2 neredeyse eş anlamlı gibi kabul görüyor. Aslında hayatımda böyle kötü konfora sahip bir araca daha binmedim, 308 bile daha iyiydi.. Bir arkadaşım istanbuldan adanaya non stop gelmişti f2 ile 3 gün kendine gelemedi. F3 ler fena değil ama onun da iç tasarımı berbat ve boğucu, basık, buhranlı:)
    15-16 farklı araç kullandım hiç biri 2010 meg3 ithal olanının keyfini vermedi. Yağ gibi akıyordu yolda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 14 Ocak 2015; 23:00:56 >
  • delgado1991 kullanıcısına yanıt
    merhaba tüm benzinli megane 3 lerde kışın ilk marşta çalışmama sorunu var. Renault enjeksiyon sistemi güncellemesi ile sorunu çözdü. Ben geçenlerde serviste bu güncellemeyi yaptırdım. Şu an hiç bir sorun yok. Senin servisin bu güncellemeden haberi yoktur büyük bir ihtimal. Sen servisine ilet onlar bulup yapalar güncellemeyi.
  • Herkese merhaba,

    Bizim araçların ön camları atermik mi? Yada başka bir özelliği var mı acep...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    EDC aracım için yakıtı hep Shell yada Opet'ten alıdım ama dün PO'dan almak zorunda kaldım.

    Bugün yokuşlarda ( Ankara'yı bilenler için yazıyorum Reşit Galip yokuşunda ve Cinnah yokuşunda ) trafik ışıkları nedeniyle veya trafik sıkışması nedeniyle durup kalkarken veya yavaşlayıp hızlanırken eskiden olmayan bir hantallık hissettim. Motorda soğuk değildi. Acaba ne olabilir diye düşünürken en son yakıt aldığım PO aklım geldi. Bayii şehir merkezinde yani kötü yakıt satamaz veya hileli yakıt satamaz diye tahmin ediyorum.

    Yakıt sağlayıcı firmalarda sonuçta yakıtı kendi rafinelerinde rafine edip satışa hazır hale getirmiyorlar. Yani hepsi aynı yakıtı satıyor ama bugün hissettiğim hantallık canımı sıktı. Umarım soğuk havaların etkisindendir.

    Siz böyle bir sorun yaşadınız mı?

    Ben de genellikle (neredeyse hep) Shell'den alırım. Üç dört kere Opet'ten aldım dört beş kere de Petrol Ofisinden.

    Çok yokuşlu yollara girmesemde en rahat hızlanmayı ve en uzun menzili hep Shell ile elde ettim. Shell'den aldığım tam dolu depo ile 950-980km arası yol yaparken Opet'te de yakın rakamları elde ettim. PO ile 900km'de ışık yandı.

    Shell ile tam dolum ortalamam 5,2lt/100km iken PO ile 5,5lt/100km'yi buldu.

    İşin kötü yanı PO'dan yakıt aldıktan sonra depoyu bitirip tekrar Shell'den aldığımda da düzen bozuluyor gibi geliyor. Belki psikolojik belki de depoda kalan yakıttan belki de enjektörler ile ilgili bir şey. Ama PO'dan hiç memnun kaldığımı hatırlamıyorum, ne yazın ne kışın.

    Bu tecrübem standart aynı güzergahta ve 78,000km yol yaptıktan sonra söyleyebildiğim bir şey.
  • Celebic hocam; markalar arasındaki fark kendi Ar-Ge laboratuvarlarında geliştirdikleri katkılardan kaynaklanıyor. Yani rafinerideki Opet tesisi ile Total tesisine giren yakıt aynı ama çıkan hali bu katkılardan dolayı farklı diye biliyorum. Dolayısıyla yakıtta markadan markaya motorun sesinin, titreşiminin, çekişinin değişmesi normal. Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.

    Ben geçen ay sattığım 3 yaşındaki megane'da da bu ay aldığım yeni megane'da da her zaman Total Excellium Diesel kullandım. Fakat malum Total'in istasyon zinciri yeterince geniş olmadığından bazı Anadolu seyahatlerinde birkaç defa Opet ve bir defa PO'dan almıştım. Motorun sesinden ara hızlanmalarına kadar çok şey değişmişti. Menzil hesabı yapmadım hiç ama Opet ve PO'yu denedikten sonra Total'den şaşma demiştim kendi kendime. Şanslıyım ki Total'in kendi işlettiği (Market girişindeki Bonjour levhasından anlayabilirsiniz) istasyonlardan biri evime yakın yerde. Dolayısıyla hileli yakıt alma riskim de olmuyor. Zaten ayda bir defa depo dolduruyorum o kadar. Ortalama menzil şehir içi 1000 km.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avic -- 15 Ocak 2015; 10:54:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezerx

    Megane 1.5 dci 90 hp touch plus düz vites aracı teslim aldıktan sonra biraz yol yapma şansım oldu,öncelikle araçtan dizel olmasına rağmen çok az ses geliyor(işyerinin Citroen C-Ellyse araçtan aşırı ses geliyor) anahtarsız kullanım çok rahat gerçekten, bozuk yollarda bile araç sarsıntısı çok aza andirmişler, bence tek eksikliği multimedya sistemin olmaması, taktırmak gerekiyor,gece sürüşlerinde aracın ışıklı göstergesi gözü biraz rahatsız ediyor,galiba ışığı ayarlayabiliyor muşuz,birde lastik basınç göstergesinin olması avantaj, ilk izlenimim olarak araçtan memnumum

    Aracın ses sistemini beğendiniz mi hocam tatmin edici mi ?

    ses sistemini beğenmedim,4 adet hapörlör koymuşlar,muhakkak multimedya sistemi gerekiyor, aracı almadan önce golf'e bakmıştım,satıcı 8 adet hopörlör olduğunu söylemişti,gerçekten hayran kalmıştım
  • 
Sayfa: önceki 18271828182918301831
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.