Şimdi Ara

Pert araçların kolay satılması için kaydı kadınların üzerine yapılıyor. Aman dikkat!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
3
Favori
68.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafik kazası sonrasında pert (tam hasar-tam ziya) olan araçlar, az hasarlı veya hasarsız olarak piyasaya sürülüyor. Pert kararı alınan araçların tamir edildikten sonra satılmasının önünde yasal bir engelin bulunmaması, bu işi yapanların ekmeğine yağ sürüyor.

    Bu konuda en büyük suçlu olarak gösterilen sigorta şirketlerinin üst kuruluşu konumundaki Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği bünyesinde hurda araçlar için bir havuz var. Pert araçların motor ve şasi numaraları buraya kaydediliyor. Havuz sadece sigorta şirketlerine hizmet veriyor. İddialara göre, bazı şirketler pert ilan edildikten sonra tekrar trafiğe çıkan araçlara da kasko yapıyor. Birlik yöneticileri, 'Hasarsız diye aldık, pert olduğunu öğrendik' şeklinde çok sayıda şikâyet aldıklarını belirtiyor. Makine Mühendisleri Odası'nın, "Bu olayda, eşeği boyayıp satmak deyimi hafif kalır. Dengesi bozulan bir arabayı alıp hız yapmak kazaya açık davetiyedir." uyarısı da tehlikenin boyutlarını gözler önüne seriyor. Bu tür araç alım satımı yapanların gerekçesi ise düşündürücü: "Pert olduğunu söylesek kimse almaz."

    Bir aracın pert ilan edilmesi için kaza oranları sigorta şirketine göre değişiyor. Yüzde 50 ile 70 arasında hasara uğramışsa eksper raporları doğrultusunda hurdaya çıkarılıyor. Parça ve onarım, aracın kaza tarihindeki sigorta rayicine ulaşıyor veya geçiyorsa araç tam hasarlı olarak kabul ediliyor. Sigorta şirketleri, zararlarını azaltmak için bu araçları satıyor. Avrupa Birliği ülkelerinde hurdaya giden bu araçlar, Türkiye'de ise tekrar trafiğe çıkarılıyor. Üstelik hasarsız diye satılıyor. Acenteler, kasko bedelini 'hurda belgesi' veya 'trafikten çekme belgesi' getirildikten sonra ödüyor. Sigorta şirketleri, bedelini ödedikten sonra kendi malı olan araçları açık artırma ile satıyor. Satın alanlar, sıfır parça yerine yine trafik kazasına karışmış ve hurdaya ayrılmış araçların sağlam parçalarıyla tamir ediyor.

    Hurda belgesi ile satılan aracın tekrar trafiğe çıkması mümkün değil. Trafikten çekme belgeli araçlar ise bir süre sonra yeni ruhsatlarıyla tekrar trafiğe çıkarılıyor. Bu bilgileri teyit eden bir durum İstanbul'da ikamet eden M.S.'nin başından geçti. M.S., geçen Kurban Bayramı'nda İzmir'den İstanbul'a giderken Balıkesir yakınlarında kaza geçirdi. Ağır hasar gören 2006 model Opel marka aracını servise bırakıp İstanbul'a döndü. Sigorta şirketi, yaklaşık 10 gün sonra aracın pert olduğunu belirterek kendisine 22 bin YTL ödeneceğini belirtti. Bunun için rehin varsa kaldırması ve trafikten çekme belgesi alması istendi. Bu belgeleri götüren araç sahibine 12 bin yeni lira ödeyen sigorta şirketi, kalan kısmını alması için aracı sattığı firmaya yönlendirdi. Firmadan, kalan 10 bin yeni lirasını alan sürücü, bir süre sonra ikinci el otomobil almak için internette araştırma yaparken parasını aldığı firmanın sitesinde hasarlı aracının satıldığını gördü. Satış ilanında araba için verilen bilgilerin tamamı kendi aracı ile aynıydı. Aradaki tek fark, hasarsız olduğunun belirtilmesiydi.www.trafik.gov.tr'den yaptığı sorgulamada, 2006 model aracın 22 Mayıs 2007 tarihinde trafiğe çıktığını gördü. İzmir plakalı olarak trafiğe çıkan aracı daha sonra Muğla'dan bir vatandaş satın aldı. Aracın motor ve şase numaraları birbirini tutuyor. Pert araç satışında farklı yöntemler kullanılarak alıcının hasar bilgisine ulaşmasının önüne geçiliyor. Bunun için ikinci kez trafiğe çıkarılan arabanın kolay satılması için kaydı çoğunlukla kadınların üzerine yapılıyor. Bu tür araç alım satımı yapan bir firmanın yetkilisi M.G., "Sigorta şirketleri zararlarını azaltmak için bu araçları satıyor. Bu sürdüğü müddetçe pertli araçların hasarsız veya az hasarlı olarak tekrar satılmasının önüne geçilemez." diyor. İzmir'deki Hasarlı Oto şirketinin sahibi Azim Ertek de, "Sigorta şirketleri bu arabaları satmazsa piyasada pert araç olmaz." ifadesini kullanıyor. Ertek, ihaleyle aldıkları pert araçlardan hasarı az olanları tamir ettiklerini, fazla hasarlı olanları tamircilere sattıklarını belirtiyor. Türkiye'nin her yerinden bu tür arabaları alıp sattıklarını anlatan Ertek, şunları aktarıyor: "Sattığımız araçta bir problem varsa alan kişiye söyleriz. Bizim satış yerimiz zaten pert araçların yeri. Araç yapıldıktan sonra alan kişiye söylenmemişse bir hatadır. Alan kişi de servise baktırmamakla hata etmiştir." Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği'nin genel sekreteri Erhan Tunçay, pert araçlarla ilgili uygulamaların Kara Taşıtları Kasko Sigortası Kanunu çerçevesinde yapıldığını kaydediyor. Vatandaşlardan 'Hasarsız veya az hasarlı diye aldık, pert çıktı' şeklinde eleştiriler aldıklarını ifade eden Tunçay, "Bu durum alıcı ile satıcı arasındaki bir ihtilaftır." değerlendirmesini yapıyor.

    'Eşeği boyayıp satmaktan farksız'

    Kaza sonrası tam hasarlı (pert) raporu verilen arabaların bir şekilde trafiğe çıkarılması 'kazaya davetiye' olarak nitelendiriliyor. Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi'nin genel sekreteri Kazım Umdular, yasal gözüken alım-satımda tüketicinin açıkça kandırıldığı görüşünde. Satışı, eşeği boyayarak satmaya benzeten Umdular, uygulamanın hırsızlığı ve kaçak araba girişini teşvik ettiğini ifade ediyor. "Ciddi kaza geçirmiş bir aracın tekrar trafiğe çıkması çok riskli. Denge yapısı bozulan bu tip araçların hız yapması çok tehlikeli." uyarısında bulunan Umdular'a göre hurdaya ayrılmış veya pert edilmiş araçların motor ve şase numaraları çalıntı arabalara işleniyor. Umdular, bu durumun ancak uzman kişilerin kontrolü sonucunda anlaşılabildiğini dile getiriyor. Hurdaya ayırma belgesini Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesindeki muayene istasyonları veriyor. İkinci el oto satışları son üç yıla kadar hızlı bir yükselişle sıfır kilometre araba satışlarının 4 katına kadar ulaşmıştı. Ancak bankaların ve otomotiv şirketlerinin cazip kredi paketleri ikinci elde satışları 2005 ve 2006'da düşürdü. Pek çok oto galerisi kepenk indirmek zorunda kalırken, pazarın internete kayacağı belirtiliyor.

    Son zamanlarda bazı ikinci el araç sitelerinde şanzımanı motoru değişmiş, çiziklerden komple boyalı bayandan araç ilanı görmeye başlamıştım.
    Belkide dikkatimi yeni çekti.. Aman dikkat diyorum







  • bu yoldan iyi miktarda para kazanan insanlarda var bildigim kadarıyla.geçen sene pert olan aracımı sigorta şirketi istanbul da bir bayana

    satmıştı.hemde bana ödedikleri paradan biraz daha fazlasına
  • Bilgisiz insanımız çok fazla. Arkadaşın dediği gibi pazardan hayvan alınır gibi araba alınıyor. Ortam zaten çok bozuk dikkat etmek lazım.
  • Allah korusun devir çok bozuk kimseye güvenmemek lazım benim de daha önce başıma geldi sayılır yine de ucuz atlattım ...
    tacox;
    Büyük lokma ye büyük konuşma demiş atalarımız !
  • yönteme bak
  • Pert araçlar ucuz fiyata alınıp üstüne çıkma parçalarla vs.. yapılıp uygun fiyata piyasaya sürülüyor bizim halkımızda uygun fiyata görünce ağzının suyu akıp alıyor döngü böyle arkadaşlar...
  • dikkat etmek lazım...

    ancak şöyle bir durumda var ...bazı yedek parçası pahalı markalarda perte çıkarmak çok kolay oluyor...
    başlığını açmıştım 2 aynaya 2500 euro istediler....2 far 2 ayna kırılsa bi parça boyansa aracı perte çıkarmak çok kolay olur öyle bir durumda....
    bazı araçlar yedek parçadan dolayı çok çabuk perte çıkarılabiliyor...ancak araca baksanız şaka gibi hiç bir şey olmuyor...
    belli bir seviyesi olması lazım yani o haldeki aracıda perte çıkarmak yazık günah....
  • bayandan araba diye güvenipte alan zaten safın önde gidenidir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: historiyst_45

    Allah korusun devir çok bozuk kimseye güvenmemek lazım benim de daha önce başıma geldi sayılır yine de ucuz atlattım ...
    tacox;
    Büyük lokma ye büyük konuşma demiş atalarımız !

    iyi demişler,doğru demişler
  • Bu işin daha ahlaklı tarafı..Yani pert aracı az hasarlı deyip kazıklıyorlar..Ya çeynç (change) için ne demeli..

    Bazı hırsızlar pert araçları sırf ruhsatları için alıyor..Yani çaldığı model arabayı pertten alıyor yeniden trafiğe çıkarma işlemi yapıyor. Tamir falan etmiyor ona ruhsat lazım....Sonra gidiyor aynı renk ayn model çalıyor. Şasi no vs değiştiriyor (değiştirebildiğini). Sonra boyasız tertemiz diye satıyor . Doğru tertemiz ama çalıntı..

    yeri yurdu belli adamdan (mesela doktordan vs) almak bu açıdan önemli...
  • Kimse aktemur'dan bahsetmemiş?
  • Arkadaşlar araç sahibi değilim ancak sormak istiyorum.
    ''Hasarsız diye aldık ama pert çıktı'' şeklinde şikayetler geliyormuş.
    Şimdi ikinci el araç alan birisi öncelikle servise götürüp aracın her yerine baktırmıyor mu?
    Araç takla atmış mı, vuruğu, değişeni var mı gibisinden herşey yetkili serviste belli olmuyor mu?
    Yani burada bahsedilen insanlar, yetkili servise göstermesine rağmen pert veya kaza yapmış olduğunu
    anlamadılar mı? Yoksa almadan önce yetkile servise göstermemekle hatayı kendileri mi yaptılar?
    Bu anlamda bizler pert, kazası olan, değişeni olan hatalı bir araba almamak için neler yapmalıyız?
    Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim ...
  • ikinci el alicaksam ikinci sahibi olmak isterim.
    dolayisi ile faturasini sorarim
  • İkinci elde en mantıklısı da zaten aracı sahibinden satın almaktır.

    En azından yıllarca kafan ağrımaz...
  • En temizi tanıdık ustaya göstermek,servislerede güvenemiyorum açıkcası...
  • Arkadaşlar pert deyince takla atmış, çok üyük hasarı olan arabalar akla gelmesin hemen. Çok rastladım kaldırıma vurmuş, üstten hiç bir kaporta parçası boyanmayan ama airbaglari açılmış araçların pert olduğunu. Alt mekanik takım değiştimi aracın sağlamından pek bir farkı kalmıyor bence. Ama aracı alıp toplayan kişi airbaglari değiştirmek yerine tamir ettirir veya boş kapak takarsa olmaz tabi. Ama aracı toplana kişi aracın kazalı halinin fotoğrafını alıcıya gösterir ve hiç kaza yapmamış olandan daha uygun fiyata verirse düzgün alışveriş olur. Pert olmuş arabayı (hiçbir kaporta parçası boyanmamış olsa dahi) hiç kazasız diye satmak üçkağıtçılıktır.
  • herkese mrb benim işim hasarlı otoyu hasarlı alıp o vaziyette satmak bu sektörde 97 yılından beri bulunuyorum yalnış yapanların olduğun kadar düzgün iş yapanlarda var. 5 yılda bizim haberimiz olup ihaleye çıkardığımız kaskolu 92000 aracın ihalesine girdik bunların içerisinde tamir edilende vardı hurdaya ayrılanda her marka araç var. ülkemizde bu araçların sigorta şirketi tarafından bu şekilde satılmasının yanında başka bir altarnetif yok çünkü piyasada 5000 tl yapılacak araç servislerde 20000 tl çıkıyor bu yüzden birçok araç gereksiz yere pert oluyor bazı araçlarda çok hasarlı ama hurdaya ayırmıyorlar buda hırsızlara yarıyor. ikinci el araç alacak arkadaşlar aracı almadan önce servise sanayide güvendiği bir kaportacıya göstersin. ve ondan sonra alsın. ayrıca evraklarını araştırsın nasıl araştıracak borcu yoktur olsa bile tarihine baksın borcu yokturu 6 ay geçerli 4 ay önce alınan borcu yokturunda bile bandrol olmasa bile trafik cezası çıkabilir sonra trafikteki dosyasını kontrol edin haciz rehin ihtiyari tedbir trafikte gözükür. Hasarlı araç alıp satmak ayrı bir iş aldıktan sonra satmak ayrı bir iş. bindiğim 2006 kango alttan hasarlı idi tamiri herşey dahil 10000 mal oldu çok uygun fiyata araç toplaya bilirsiniz. bu konu uzun sizwww.pertci.com ziyaret edin kafanıza takılan birşey olursa arıyabilirsiniz. iyi günler




  • Şimdiye kadar 2. el olarak satın aldığım TÜM OTOMOBİLLERDEN zarar ettim. Şimdiye kadar 2. el olarak satmış olduğum TÜM OTOMOBİLLERDEN yeni alıcıları kâr etti. Şüphe ve korku nedeni ile, dürüstlük latasının ne yazık ki her zaman yükseklerde değil de ayakların altında olması gerçeğinden mütevellit araçlarımı son 15 yılda sıfır alma taraftarıyım. Bundan ötürü çok güzel fırsatlar kaçırdığım da oldu. İlginçtir ki bu piyasaya çok kafa yoranlar da iğne deliğinden girip inanılmaz fiyatlarla çok güzel ve temiz araçlar bulabiliyor, kurtlara yem olmadan. Demek ki 2. el piyasasının acemisi olmayacaksın. Yoksa yem olursun.
  • Konu eskiymiş ama fikrimi söylemek istiyorum.Bence ruhsatta aracın pert olduğuna dair bir ibare olmalı.Bu sayede kimse dolandırılmaz.

    Mesela şöyle yazabilir:xxx ve yyy motor-şasi nolu araba pert olmuştur.Ya da buna benzer bir şey işte.
  • Durup durup cana mı geliyor bu konu...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.