Şimdi Ara

dizel getz aldık [ palio dan vazgectik]ESKİLERDE KALDI ARTIK :) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
0
Favori
27.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: balkanxp

    jazz'ın dizeli olsa yüzüne bile bakılmayacak bir araba ama yinede palio'ya göre güzel seçim...


    Evet jazz da super bir araba. Ben zaten Bsınıfında iç genişligi ve tasarım olarak 3 arabayı begeniyorum. Bunlar :
    1-Reno- Modus
    2-Honda -Jazz
    3-Hyundai - Getz

    Ben sahsen şuan araba alacak olsam bu 3 araba dışında (şimdilik) başka model almayı düşünmem. Ama yakında clio3 ve yeni punto çıkacak. Onlarda süper olmuş. Özellikle Clio3 şekil olarak çok hoşuma gitti ama içide bu 3 model kadar geniş olurmu bilemem.

    Geçen gün benim getzden inip arkadasın albeasına bindik. Arkadasım hakkaten getzin tavanı cok yuksek ve arabanın önü çok ferahmış dedi.Albeaya binince tavan kafamıza degecek gibi geliyor birde ön cam hemen dibimizde başlıyor.
    Bu iç hacim genişligi modusdada, Jazz da da böyle :).
    Aslında bu açıdan en ferah araba Scenic galiba ama o B sınıfı degil malesef :)
  • hayırlı olsun diyelim

    bizde bir aralar dizel getz düşünğyorduk.

    anck güvenemedim.

    muhtemelen nasip olursa ocak ayını beklemi düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    palio nun yakıtı daha düşüktür.ama getz in motoru canavar gibi.çok atak bir araç.ben en çok arabanın 5.vites değerlerini sevdim.5.vites 2500 devirde 130,3000 devirde 150 km,3500 de 170,4000 de 190km hız yapıyor yani uzun yolda inanılmaz az yakar.özeldende yazdığım gibi ben olsam bir üst modeli olanı alırım çünkü senin aldığın model donanım eksiği var benimkine göre.2.5 milyar farka bir çok özellik almış olacaksın.benimki leylak mavi her ışıkta biriyle yanyanaq geliyom valla.



    Arkadaşlım bu bahsettiğin durum getz e özel bişi değil bu durm dizel motordan kaynaklanan bir durumdur...Dizel motordaki devir ile benzinli motordaki devir farklıdır!!
  • dizeller arasında biğr karşılaştırma bu zaten. jackte senin kadar biliyor neden olduğunu
    quote:

    Orjinalden alıntı: CINGIL


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    palio nun yakıtı daha düşüktür.ama getz in motoru canavar gibi.çok atak bir araç.ben en çok arabanın 5.vites değerlerini sevdim.5.vites 2500 devirde 130,3000 devirde 150 km,3500 de 170,4000 de 190km hız yapıyor yani uzun yolda inanılmaz az yakar.özeldende yazdığım gibi ben olsam bir üst modeli olanı alırım çünkü senin aldığın model donanım eksiği var benimkine göre.2.5 milyar farka bir çok özellik almış olacaksın.benimki leylak mavi her ışıkta biriyle yanyanaq geliyom valla.



    Arkadaşlım bu bahsettiğin durum getz e özel bişi değil bu durm dizel motordan kaynaklanan bir durumdur...Dizel motordaki devir ile benzinli motordaki devir farklıdır!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CINGIL


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    palio nun yakıtı daha düşüktür.ama getz in motoru canavar gibi.çok atak bir araç.ben en çok arabanın 5.vites değerlerini sevdim.5.vites 2500 devirde 130,3000 devirde 150 km,3500 de 170,4000 de 190km hız yapıyor yani uzun yolda inanılmaz az yakar.özeldende yazdığım gibi ben olsam bir üst modeli olanı alırım çünkü senin aldığın model donanım eksiği var benimkine göre.2.5 milyar farka bir çok özellik almış olacaksın.benimki leylak mavi her ışıkta biriyle yanyanaq geliyom valla.



    Arkadaşlım bu bahsettiğin durum getz e özel bişi değil bu durm dizel motordan kaynaklanan bir durumdur...Dizel motordaki devir ile benzinli motordaki devir farklıdır!!


    Getz'in vites oranlarına ve son dişli çapına bakınca daha seri olduğu açıkca görünüyor. Başka bir dizelde aynı seriliği göremedim. Hatta benzinlilerde bile max tork noktalarına bakılınca Getz daha seri. Palio vites oranlarını bile vermemiş. Fiat Vermiyor. Mail ile istedim yine vermediler. Büyük bir sır galiba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate

    getz çok küçük rahat edermisiniz onun içinde ? hemde büyük bi arabadan geçiceksiniz.

    getz küçükmü?
    valla ben sığdığıma göre içine küçük deil
    (193 boyum varda)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Allochthonous -- 28 Ekim 2005, 16:12:10 >
  • hayırlı olsun arkadaşım bende getz düşündüm palio ile arasında ikisininde artı ve ejksileri vardı palio aldım en sonunda. dedim ekonomik olsun die dizel alıoz. o zaman vergiside düşük olan palio yu alayım bide zevk ben palioyu daha çok beğendim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgaaaaa

    hayırlı olsun arkadaşım bende getz düşündüm palio ile arasında ikisininde artı ve ejksileri vardı palio aldım en sonunda. dedim ekonomik olsun die dizel alıoz. o zaman vergiside düşük olan palio yu alayım bide zevk ben palioyu daha çok beğendim


    Sanada hayırlı olsun kardes. Önemli olan aldıgın arabanın içine sinmesi. Palio dedigin gibi vergisi düşük, yedekparça ucuz, periyodik bakımlar ucuz. Ama sadece bu artıları var. bunlar içinde Getzle degişmezdim ben acıkcası. Neyse almışsın artık, moralini bozmamak için dezavantajlarını tekrardan yazmayayım :) Eskiden yazmıştım.Konunun başlarında var neden Getz'i tercih ettigim.

    Ama bir uyarıda bulunmak istiyorum. B sınıfı araçlar küçük ve hafif oldugu için güvenlik bu arabalarda daha önemlidir. Fiat; Palio ve Albea modellerini çarpışma testlerine dahi sokamıyor. Demekki guvenligi çok iyi degil bu arabaların. O yüzden fazla hız yapmamanı ve dikkatli kullanmanı tavsiye ederim kardeş.Umarım kazasız,belasız,Cezasız kullanırsın.
    En azından B sınıfında başka model arabaların NCAP testinden 4 yada 5 yıldız almışlar.Kıyaslama yaparken bunuda düşünmelisin bence.
  • İnsanları lütfen yanlış bilgilendirip yanlış yönlendirmeyelim.Palio va albea gerekli tüm çarpışma testlerini geçmiştir.Bu doğrultuda brezilya ve polonya gibi ülkelerde de üretilmektedir.Aksi takdirde üretim izni alınamazdı
    .Euro-ncap bağımsız bir kuruluştur istediği aracı kendi seçer.Palio birçok kıtada farklı versiyonlarla üretildiği için euro-ncap tarafından seçilmemiştir.
    GÜVENLİK: Albea, Avrupa'da ve ABD'de yürürlükte olan AMUS, ADAC, EEVC, EC 34, USA 214 gibi önde gelen çarpma testi normlarına uygunluk testlerinin hepsinden başarıyla geçmiş.

    http://www.otomax.com/public/TestDrives/02_04_fiat_albea_16.cfm
    Getz konusuna gelince :palio multjet motor teknolojisi; ekonomi ;vergi ;yedek parça servis alanında getz den daha üstündür.Getz ise daha sert süspansiyonları sayesinde palio dan daha iyi yol tutuyor.
  • sevgili arkadaşlar diananın öldüğü manda kasa mercedes çarptığında 102 km hızla gidiomuş . ben bu ufak sınıf arabaların hatta üst sınıfların bile çok güvenli olduğuna inanmıorum. tek güvendiğim emniet kemeri. zati arabayı ekonomik olsun die aldık 90 km geçmiom. hem tasarruf hem güvenlik. arabamın bilgisayarında bi ayar var 95 e ayarladım hız sınırını geçince ötmeye başlıo ayağımı gazdan çekiveriom.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgaaaaa

    90 km geçmiom. hem tasarruf hem güvenlik. arabamın bilgisayarında bi ayar var 95 e ayarladım hız sınırını geçince ötmeye başlıo ayağımı gazdan çekiveriom.


    harbi helal olsun sana..kazasız belasız..
  • Arkadaşlar hepimizin bildiği gibi bu çarpışma testleri belli hızlarda yapılıyor örneğin 60 km/h gibi.Hiçbir firma aracını 120 ile ağaca ya da bariyere çarptırmaya cesaret edemiyor.Belli bir hızdan sonra bütün otomobiller tabuttur.İçinde 10 airbag dahi olsa ,alman panzeri S-SERİSİ de olsa nafile.Sürat yapmayan arkadaşları bende destekliyorum
  • akinci arkadaş doğru sölemişin. yazdığını okurken aklıma geldi airbaglere heç güvenmiom. niyemi çevremde örnekleri var daha yazın arkadan kardeşime çarptı getz . kardeşimin araba nissan alşmera. ikisindede hava yastığı var ikiside açılmadı . arkadaşın biri kaymış takla atmış bi yere vurmuş amelisatlarla zor döndürdüler hayata arabada bilmem kaç tene hava yastığı varmış açılmamış laguna hemde araba.mahkemeye felan verdiler bu yüzden . servisin yada firmanın açıklaması yok bilmem hava yastığının açılması için şöle çarpması gerekiomuş.oldu canım öldükten sonra anlaşırız. yine gördüğüm ve yaşadığım kazalarda emniet kemri takanlara heç bişey olmadı

    onun için siz siz olun emniet kemerinizi mutttttttttttllllllllllllllaaaaaaaaaakkkkkkkkaaaaaaaa takın.
  • Emniyet kemerini takmazsan zaten havayastıgı hiçbir koruma zaglamaz. Hatta enmiyet keneri takmazsan ;hava yastıgı çok hızlı açıldıgından kendisi adamı oldurebilir. Boyun kırılmasına falan neden olabiliyormuş. Bu nedenle yeni nesil araçların cogunda emniyet kemeri takılı degilse havayastıgı acılmıyor zaten.

    Emniyet kemeri takmayanlar , havayastıklarından medet beklemesin hiç.Ayrıca hızsınırlarına uyarsak kaza gecirecegimiz zaman birmikter frene basmış oluruz ve kazayı 60km civarında geciririz. Bu nedenle carpışma testleri 60km civarında yapılıyor. Biz 200le gidersek fren yapıp 100le kaza yaparsak araba ne kadar guvenli de olsa bizi koruyamaz.

    Bunların bilincinde olup kurallara uyalım hepimiz
    Hepkese kazasız ve güvanli sürüşler dilerim.
  • Arkadaşlar airbag sensörlerle bilgi alan bir koruma sistemi.Bu sensörlerin airbag açılması komutunu vermesi için belli bilgilere ihtiyaçları var. Örneğin darbe şiddeti; darbenin açısı;yeri ve aracın anlık hızı gibi.Airbag her koşulda açılacak diye bir durum yok .Airbag araç içerisindekilerin yaralanma riskini azaltır.Bu risk belli bir hıza kadardır.
    Airbag sistemi araç çalıştırılması anında hazırdır ve yazılım tarafından sürekli kontrol edilir.Hata durumunda sürücü uyarılır en kısa zamanda servise gitmesi ibaresi çıkar ;bütün bunlar yasal zorunluluktur.
    Örneğin bir otomobil hata sinyali vermeden kaza yapılmış ve araç kusuru sebebiyle airbag açılmamış ise (bilirkişi de bunu tespit etmeli) firmayı mahkemeye verebilirsiniz .Aksi takdirde airbag açılması için gerekli koşullar inceleniyor ve budurumda genelde firmalar haklı çıkıyor malesef.
    Bu sebepten ben otomobilleri çok sevmeme rağmen hiçbirine güvenmem ve bilmediğim yerde asla sürat yapmam.
  • kullanan arkadaşlar;dizel getz motor sesi açısından ne alemde?

    getzin dizel motoru rakiplerine göre teknoloji olarak ne durumda?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desailles

    kullanan arkadaşlar;dizel getz motor sesi açısından ne alemde?

    getzin dizel motoru rakiplerine göre teknoloji olarak ne durumda?


    Nerden buldun geçen senenin topicini? Aşağıdaki linkte bulabilirsin cevabını.
    http://forum.donanimhaber.com/m_3717171/mpage_74/tm.htm
  • baba iyi seçim
  • ya palio daki tip mi sanki?

    işçilik desen işçilik te berbat palio da. adamlar avrupada satmıyor bile palio yu. ama getz almanyada bile satılıyor. kimse kusura bakmasın palio fiat ın 3. dünya ülkeleri için ürettiği dandik bir arabadır. ben de palio alacam diye gittim stılo aldım. gerçekten işçilik, malzeme kalitesi çok düşük. bir tek motoru güzel.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ben geç kalmışım ben olsam Palio alırdım
    Tipini beğenmiyorum ve sonuçta Hyundai...
    O kadar parayı verinceye Corsa da alınabilir 27.5 milyar abs airbag direksiyon kumandalı CD çalar vs. vs.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Arkadaşlar airbag sensörlerle bilgi alan bir koruma sistemi.Bu sensörlerin airbag açılması komutunu vermesi için belli bilgilere ihtiyaçları var. Örneğin darbe şiddeti; darbenin açısı;yeri ve aracın anlık hızı gibi.Airbag her koşulda açılacak diye bir durum yok .Airbag araç içerisindekilerin yaralanma riskini azaltır.Bu risk belli bir hıza kadardır.
    Airbag sistemi araç çalıştırılması anında hazırdır ve yazılım tarafından sürekli kontrol edilir.Hata durumunda sürücü uyarılır en kısa zamanda servise gitmesi ibaresi çıkar ;bütün bunlar yasal zorunluluktur.
    Örneğin bir otomobil hata sinyali vermeden kaza yapılmış ve araç kusuru sebebiyle airbag açılmamış ise (bilirkişi de bunu tespit etmeli) firmayı mahkemeye verebilirsiniz .Aksi takdirde airbag açılması için gerekli koşullar inceleniyor ve budurumda genelde firmalar haklı çıkıyor malesef.
    Bu sebepten ben otomobilleri çok sevmeme rağmen hiçbirine güvenmem ve bilmediğim yerde asla sürat yapmam.



    Birde hava yastığının açılması için emniyet kemerinin de takılı olması gerekiyor bildiğim kadarıyla. Yani kemer sensöründen olumlu yanıt (kemer takılı) gelmiyor ise yastık açılmıyor. Yanlış ise düzeltin lütfen.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.