Tork: Dönen tekerleğin dönme ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır.
Devir; Krank milinin dakikadaki devir sayısıdır. Tork ; Newtonmetre cinsinden motorun gücüdür. Pistonlardan krank miline verilen etken güce bağlıdır. Döndürme veya burma çabasıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: m.ozy
Devir; Krank milinin dakikadaki devir sayısıdır. Tork ; Newtonmetre cinsinden motorun gücüdür. Pistonlardan krank miline verilen etken güce bağlıdır. Döndürme veya burma çabasıdır.
Torque motorun gücü değil toque dur adı üstünde, 9550xP/n Yani Türkçesi Moment, yani hani diyoruz ya dizel araçlar ın mesela 1.3 ü 1.6 performansı veriyor diye işte yüksek Torque ürettiklerinden böyle oluyor, aslında araç alırken beygir gücüne değil ürettiği Torque a bakmak daha mantıklı
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos
quote:
Orjinalden alıntı: m.ozy
Devir; Krank milinin dakikadaki devir sayısıdır. Tork ; Newtonmetre cinsinden motorun gücüdür. Pistonlardan krank miline verilen etken güce bağlıdır. Döndürme veya burma çabasıdır.
aslında araç alırken beygir gücüne değil ürettiği Torque a bakmak daha mantıklı
Olur mu hiç öle şey torku düşük ancak beygiri yüksek araçlarda var hemde,yüksek devirde kendine gelir ve hızını aldıktan sonra ara hızlanmaları çok iyidir...
Misal honda civic vtec
bide mesela formula araçlarını neden kalktırarak yürüttüklerini bilmiyorum ancak sanırım torku düşük beygiri yüksek motor kullanıyorlar...
Tork >> Çekiş gücü, ilk hızlanma, yani ne kadar yüksek o kadar iyi kalkış Beygir >> Son hız, yani ne kadar yüksek o kadar sürat devir >> dönme sayısı
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme