Şimdi Ara

Yeşil Otobüs ve Cep Telefonları

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
1.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türk halkının en çok sahip çıktığı teknolojik alet olan cep telefonu ve Türk halkının en çok sahip çıktığı kural "yeşil otobüslerde cep telefonu yasağı" ...

    Cep telefonları "Yeşil Otobüsler"e ne gibi bir zarar veriyor? da yasaklar???



  • ABS fren sistemine zarar veriolar...

    Ama benim bildiğim kadarıyla o eski otobüslerde zaten ABS yok..Ne iş bende anlamadım

    yanılıoda olabilirm belki wardır ABS onlarda..ama warsa bile yakıştıramadım öle eski otobuslere,böle teknolojik zımbırtıları
  • ABS den çok otomatik şanzıman sistemine zarar veriyor ve araçlar kalkış yapamıyorlar... ama 2005 yılında böyle komik şeyleri hala tartışıyoruz...

    (no smoke)
  • Ama radardan koruyormuş cep telefonları

    RADARA YAKALANMAYIN
    ceptelefonunuz radar sinyali algıladığında SMS tonu ile sizi uyarır. Menu 'dan ayarlara girin, güvenlik, sınırlı kullanıcı grubunu (closed user group) açık konuma (on) getirin, 00000 girin, tamam'a basın, başa dönün. Birazdan ekranda radar işareti ve 00000 çıkar. Telefon radar algılama konumuna geçmiştir. Telefon hücresel yayına açık konumda olmalıdır. Telefon açılıp kapandığında veya kapsama alanından çıkılıp girildiğinde işlem yenilenmelidir. Normal kullanıma geçmek için sınırlı kullanımı kapatın (off) Bu özellik Nokia 7110 'da ve Nokia dışındaki telefonlarda yoktur.
  • palavradan tırışka bir yasak... arabamızda ABS den tut ebn bilmem ne var hız yüksek değilse ve tekerleğin kayma durumu yoksa cep değil isterse baz istasyonu olsa traş... yani ABS yaklaşık 90 km civarı hızda eğer ani fren yapılırsa tekerleği kilitlememek için elektronik sinyalle milisaniyler içinde fren yaptırıp geveşten olayı başlatıyor bu sırada çalan bir cep telefonu veya konuşulmakta ise sinyalelerin milyonda bir çakışma riskine karşı kapatma önerisinden başka birşey değil...

    peki halk otobüslerinde niye yasak yok o otobüs değil mi? mesele özetle traş....
  • walla ben o meshur sevdigim kızla cıkarken okul icabı her hafta ankara adana arası gidip geliyodum bi kere bile telefonu kapatmadım hemde otobusler abs li oldugundan emin oldugum 0403 lerdi.
    hala da ölmedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    palavradan tırışka bir yasak... arabamızda ABS den tut ebn bilmem ne var hız yüksek değilse ve tekerleğin kayma durumu yoksa cep değil isterse baz istasyonu olsa traş... yani ABS yaklaşık 90 km civarı hızda eğer ani fren yapılırsa tekerleği kilitlememek için elektronik sinyalle milisaniyler içinde fren yaptırıp geveşten olayı başlatıyor bu sırada çalan bir cep telefonu veya konuşulmakta ise sinyalelerin milyonda bir çakışma riskine karşı kapatma önerisinden başka birşey değil...

    peki halk otobüslerinde niye yasak yok o otobüs değil mi? mesele özetle traş....


    güzel bi açıklama olmuş
  • hocam bence yazıyı sil.insanları yanlışa yönlendirme.bu arada milyonda birde olsa ihtimal ihtimaldir tedbirli olmakta fayda var ben iki kere rastladım şehir içinde körüklü otobüslerde var bu ceptelefonu olayı(bursada yeşil körüklü otobüslerde)bi defa fren boşaldı bi defada kalkamadımı araba nooldu anlamadım ama şöför baya bi kaynamıştı telefonu açık olanlara.trişka falan demeyin kendinizi değilse yanınızdakini düşünün.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Serdengeçti

    Ama radardan koruyormuş cep telefonları

    RADARA YAKALANMAYIN
    ceptelefonunuz radar sinyali algıladığında SMS tonu ile sizi uyarır. Menu 'dan ayarlara girin, güvenlik, sınırlı kullanıcı grubunu (closed user group) açık konuma (on) getirin, 00000 girin, tamam'a basın, başa dönün. Birazdan ekranda radar işareti ve 00000 çıkar. Telefon radar algılama konumuna geçmiştir. Telefon hücresel yayına açık konumda olmalıdır. Telefon açılıp kapandığında veya kapsama alanından çıkılıp girildiğinde işlem yenilenmelidir. Normal kullanıma geçmek için sınırlı kullanımı kapatın (off) Bu özellik Nokia 7110 'da ve Nokia dışındaki telefonlarda yoktur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seso81

    hocam bence yazıyı sil.insanları yanlışa yönlendirme.bu arada milyonda birde olsa ihtimal ihtimaldir tedbirli olmakta fayda var ben iki kere rastladım şehir içinde körüklü otobüslerde var bu ceptelefonu olayı(bursada yeşil körüklü otobüslerde)bi defa fren boşaldı bi defada kalkamadımı araba nooldu anlamadım ama şöför baya bi kaynamıştı telefonu açık olanlara.trişka falan demeyin kendinizi değilse yanınızdakini düşünün.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Serdengeçti

    Ama radardan koruyormuş cep telefonları

    RADARA YAKALANMAYIN
    ceptelefonunuz radar sinyali algıladığında SMS tonu ile sizi uyarır. Menu 'dan ayarlara girin, güvenlik, sınırlı kullanıcı grubunu (closed user group) açık konuma (on) getirin, 00000 girin, tamam'a basın, başa dönün. Birazdan ekranda radar işareti ve 00000 çıkar. Telefon radar algılama konumuna geçmiştir. Telefon hücresel yayına açık konumda olmalıdır. Telefon açılıp kapandığında veya kapsama alanından çıkılıp girildiğinde işlem yenilenmelidir. Normal kullanıma geçmek için sınırlı kullanımı kapatın (off) Bu özellik Nokia 7110 'da ve Nokia dışındaki telefonlarda yoktur.



    anladım tabii ki ihtimal ihtimaldir insan sağlığı olunca haklısın ancak bu o değil niye: o ihtimaller otobüsün dışında da geçerli mesela durakta duranlar o anda trafikte başka araba içinde seyreden kişilerin cepleri... neticede taaa baz istasyonunu metrelerce uzaktan gören cebim 10 metre ötedeki otobüsün bilmemnesini haşat eder... Ayrıca milyonda bir derken gerçek anlamda bir isabetten olmadığından bahsettim.. Mesela trafikte kaza yapma ihtimaliniz hatta ölümlü kaza yapmanız İstanbul trafiğinde 1/46.000 dir. yani ne kadar yüksek ihtimal trafiğe çıkmamak lazım. Ama öyle yapmıyoruz. Ayrıca otobüsün yok freni boşalmış yok kadranı gitmiş hepsi hikayeden ibaret. Niye, daha duran arabanın freni devrede değilken bırakın ABS yi fren arıza yapacak... Ortalıkta süper araçlar dolaşıyor aramızda o zaman bu cepleri sokakta kullanmayı haram ederdi bunlar... kimse de BMW Mercedes leri olanlar servis kuyruğunda frenim boşaldı yok şuyum oldu diye arıza kuyruğunda değil... Ayrıca geçen de bahsi oldu yok yolcunun biri telefonla konuşmuşta kapılar açılmamış fıkradan beter. O demir külçesi cep sinyalinden ne anlar Allah aşkına hem şoför konuşunca bişi olmuyor yolcuyu tanıyor OTOBÜS süper teknik...

    Uçak ise şöyle olay: orda sürekli bir elektronik sinyal haberleşmesi var ABS gibi koşullar sağlanınca devreye giren bir ABS sisteminden söz etmiyoruz. Orda sürekli mesaj var. Bunun ihtimali ama olma ihtimali binlere kadar iniyor....hadise bu...
  • Yaw ne ABS si bea... Bal gibi palavra millet atır çatır konuşuyor... Sözde yasak... Bence cep telefonu ve yeşil otobüs karmaşası yeşil otobüslerde birebir tartışma ıkartmak iin icad edilmiş birşey... Huuuoop kardeşim kapatsana telefonu yahuu... Araba ABS li kurban vallah billah kaza yapacaz bak... Konuşan adamda böyle sesleniyor... Haaaaasseeecterrrrr laan.... Ben ka yıldır konusuyom bir kaza olmadı... Haydaa kavga başlasın...

    Ağzı olan konusuyor kardeşim.... İstanbulun denizi ve kerizi kadar... Saygısız olan insanlarıda çok... Bu uzaar gider....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    palavradan tırışka bir yasak... arabamızda ABS den tut ebn bilmem ne var hız yüksek değilse ve tekerleğin kayma durumu yoksa cep değil isterse baz istasyonu olsa traş... yani ABS yaklaşık 90 km civarı hızda eğer ani fren yapılırsa tekerleği kilitlememek için elektronik sinyalle milisaniyler içinde fren yaptırıp geveşten olayı başlatıyor bu sırada çalan bir cep telefonu veya konuşulmakta ise sinyalelerin milyonda bir çakışma riskine karşı kapatma önerisinden başka birşey değil...

    peki halk otobüslerinde niye yasak yok o otobüs değil mi? mesele özetle traş....


    Cep telefonunun böyle arıza çıkartma olasılığı gerçekten çok düşük. arabasında cep telefonunu kapalı tutan sadece bir kişi tanıyorum. Ve bu tanıdıklarımdan sadece bir tanesi abs problemi yaşadı. Onun da telefon yüzünden olup olmadığı meçhul.

    Ben başka bir konuya değinmek istiyorum. ABS yazdığınız gibi 90 km/h civarı değil aracına göre değişmekle birlikte 30 km/h civarından sonra devreye girer. (Tekerleklerden birisi kitlenme eğilimi gösterdiği taktirde) İnanmıyorsanız 50 - 60 km/h hızla giderken Allah ne verdiyse asılın frenlere. Göreceksinizki fren pedalındaki o titreşimler başlayacaktır.
  • bu konu otomobıl bolumunde tartısılmıstı
    abs nın dısında etkenlerde var.

    tabıkı abs her zaman devrede degıl, anı fren esnasında abs devreye gırdıgınde cep tel ın calmasının etkı etme ıhtımalı var.

    bırde esr var,
    tekerlerın hızlarını kontrol eden sensorler. duruma gore gereklı olan tekere fren uygulayıp yavaslatır. google dan arayın,
    ıste fren uygulanmıcak tekere fren uygulayabılır yada uygulancak olanada uygulamaya bılır....

    hersey ıhtımal... ama bir teknolojının (araba) baska bır teknolojının (cep tel ) kullanılmasını engellemesı bıraz komık
    bu arada ben yınede kapatıyorum.

    hıc bır sey yapmasa bıle,

    otobustekı ılana saygı gostermek lazım.

    lutfen kendı saglıgınız ıcın telefonunuzu kapalı tutunuz, zaten acık tutsanda onca kısının ıcınde acıp konusamazsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer


    quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    palavradan tırışka bir yasak... arabamızda ABS den tut ebn bilmem ne var hız yüksek değilse ve tekerleğin kayma durumu yoksa cep değil isterse baz istasyonu olsa traş... yani ABS yaklaşık 90 km civarı hızda eğer ani fren yapılırsa tekerleği kilitlememek için elektronik sinyalle milisaniyler içinde fren yaptırıp geveşten olayı başlatıyor bu sırada çalan bir cep telefonu veya konuşulmakta ise sinyalelerin milyonda bir çakışma riskine karşı kapatma önerisinden başka birşey değil...

    peki halk otobüslerinde niye yasak yok o otobüs değil mi? mesele özetle traş....


    Cep telefonunun böyle arıza çıkartma olasılığı gerçekten çok düşük. arabasında cep telefonunu kapalı tutan sadece bir kişi tanıyorum. Ve bu tanıdıklarımdan sadece bir tanesi abs problemi yaşadı. Onun da telefon yüzünden olup olmadığı meçhul.

    Ben başka bir konuya değinmek istiyorum. ABS yazdığınız gibi 90 km/h civarı değil aracına göre değişmekle birlikte 30 km/h civarından sonra devreye girer. (Tekerleklerden birisi kitlenme eğilimi gösterdiği taktirde) İnanmıyorsanız 50 - 60 km/h hızla giderken Allah ne verdiyse asılın frenlere. Göreceksinizki fren pedalındaki o titreşimler başlayacaktır.


    Bu dediğinin benzerini dün gece Beykoz Kanlıca sahil şeridinde yaşamak zorunda kaldım... Aynen bu şekilde oluyor... Yeşil otobüs ve ABS muhabbeti geyikten baska birşey değil...
  • RSS_02'ye katılıyorum. Az önce yazmayı unutmuşum. Ben bırakın belediye otobüsü ya da şehirlerarası otobüs, Eminönü vapurunda bile kapatıyorum.

    Açıkçası araçların ABS sistemlerine zarar vereceğine pek inanmıyorum fakat milletin bağıra çağıra telefon ile konuşmasını sevmiyorum. Her tarafdan abidik gubidik melodi sesleri duymak istemiyorum. Özellikle şehirlerarası otobüslerde sessiz sakin gideceğim yere gitmek istiyorum. Kimsenin özel sohbetlerini duymak istemiyorum.
  • zamanında delinin biri bir kuyuya taş atmış sonra millet birbibrine girmiş


    size bunla ilgili bir olay anlatayım bu arada
    amcanın biri telefonla konusuyordu arkadan uyarı geldi telefonla konusmak yasak diye bizim amcada telefonda konustugu kişiye aynen şöle dedi telefonda konusmak yasakmış sen konuş ben dinlerim
  • aslına bakarsanız cep telefonlarının ne otobüslere nede bilgisayarlara bir zararı yok benim bilgisayarın yanında hemde kasaya 20 cm mesafede iki tane telefon duruyor... asıl sebeb otobüslerde milletin rahatsız olmaması ve resmi yerlerdede memurun dikkatinin dağılmaması için yasak ama maalesef memurun bir elinde telefon bir elinde klavye öyle iş yapıyor çok yerde öyle çok kişiler gördümki telefonla nasıl konuşulacağını bilmiyor bağırmaya başlayınca kendini kaybediyorlar sanki onlardan başka kimse yok çevrelerinde...geçenlerde halk otobüsünde gidiyorum ortalarda bir yerdeyim arkalardan birinin cebi çaldı...açtı başladı bağıra bağıra konuşmaya ama arayan ise otobüse yeni binmiş bir yerde bulıuşacaklar ikisininde birbirinden haberi yok tabi oytobüste olduklarından biri önde biri arkada otobüs tıklım tıklım...onlar farketmedi ama halk farketti başladık gülüşmeye habire bağırıyorlar ordan birisi dediki ne bağırıyonuz kardeşim bak konuştuğun kişi zaten otobüste telefonu bari kapatta kontörün gitmesin zaten o seni telefonsuzda duyuyor.
  • BENCE SAÇMA HİÇBİRŞEYE ZARAR VERMİYOR!!!! HERKEZİN AÇIK KARDEŞİM!!! İETT İÇİN
  • arkadaşım Mercedesin o yeşil otobüslerinde eğer şöför frene bastığı anda cep telefonu çalarsa fren sistemi kitleniyor.ama bu olayın denk gelmesi düşük bir olasılık...
    iki sene kadar önce bu düşük olasılık gerçekleşti ve çalıştığım işyerinde çalışan kadının buluduğu otobüs kuruyemişçiden içeri girdi...
    Taksim-Feriköy hattı otobüsü idi...tvde,gazetelerde çıkmıştı.belki hatırlayan vardır...
    ha düşük bir ihtimal ama bunu göze alıp hayatını riske atmak isteyen varsa gayet tabi telefonu o otobüslerde açabilir.
    ne işinize yarayacaksa otobüste o telefon.yarım saat kapalı kalması bile zor geliyorsa "pes artık" derim kendi adıma ama hayat sizin hayatınız.istediğiniz gibi kulanın...
  • ben kapatmıyorum sadece soförle dalaşmmıyayım diye sessize alıyorum gözünü seviyim eski otobüslerin mesela 21B adıyeter
  • tesekkurler


    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    RSS_02'ye katılıyorum. Az önce yazmayı unutmuşum. Ben bırakın belediye otobüsü ya da şehirlerarası otobüs, Eminönü vapurunda bile kapatıyorum.

    Açıkçası araçların ABS sistemlerine zarar vereceğine pek inanmıyorum fakat milletin bağıra çağıra telefon ile konuşmasını sevmiyorum. Her tarafdan abidik gubidik melodi sesleri duymak istemiyorum. Özellikle şehirlerarası otobüslerde sessiz sakin gideceğim yere gitmek istiyorum. Kimsenin özel sohbetlerini duymak istemiyorum.


  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.