Şimdi Ara

Mercedes-Benz C 180 K BlueEfficiency Türkiye’de!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
1
Favori
103.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Mercedes-Benz C 180 K BlueEfficiency Türkiye’de satışa sunuldu

    4 silindirli, 1597 cc hacimli yeni bir motorla donatılan C 180 K BlueEfficiency, 115 kW/156 HP güce ve 230Nm/3000 dev.dak. torka sahip. Daha önceki C 180 K’nın 1.8 lt hacmindeki motoru ile aynı güç ve torku sağlayan Yeni C180 K BlueEfficiency, sınıfında 1600 cc motorla bu gücü üretebilen tek araç. Tabandaki aerodinamik iyileştirmeler, % 10 daha az sürtünme sağlayan lastikler ve gerekmediğinde devreden çıkan direksiyon pompası sayesinde, yeni C180 K BlueEfficiency %10’a varan yakıt tüketimi avantajı sağlıyor, 0’dan 100km hıza 9,5 saniyede ulaşıyor, azami hızı ise 230 km/saat. Ayrıca km başına karbondioksit salınımında ise %10 iyileştirme bulunuyor.

    Yüksek güvenlik, konfor ve çeviklik gibi karakteristik özelliklere sahip C-Serisi, 4581 mm’lik boyu,1770 mm’lik eni ve 2760 mm’lik aks mesafesi ile sürücü ve yolculara iç mekanda yüksek konfor sunuyor. Yeni Mercedes-Benz C 180 K BlueEfficiency, Classic ve Avantgard donanım paketleri ile üretiliyor.

    Mercedes-Benz C-Serisi’nin tüm model seçeneklerinde yer alan teknolojik yenilikler AGILITY CONTROL (Çeviklik Kontrol Sistemi) başlığı altında toplanıyor. AGILITY CONTROL, konfor ve ataklığı arttıran donanımların tamamına verilen isim. Standart olarak sunulan sistem, yolun durumu ve sürüş tarzına bağlı olarak amortisör sertliğini kontrol eden, sakin ve dinamik sürüşte, her seyahati güvenli ve konforlu bir hale getiren AGILITY CONTROL süspansiyon sistemi ve aracın her yol koşulunda kolaylıkla kontrol edilebilmesini sağlayan AGILITY CONTROL direksiyon sistemini içeriyor.

    Bu özelliklere ilave olarak sürücünün bir tuş vasıtasıyla aracı daha sportif bir kullanım tarzına uygun hale getirmesini sağlayan opsiyonel ADVANCED AGILITY (İleri Çeviklik Sistemi) sistemi bulunuyor. Bu sisteme sahip araçlar 15 mm daha alçak olmalarının yanı sıra daha hassas direksiyonlara sahip ve vites değişimleri daha seri bir şekilde yapılabiliyor. Ayrıca tek bir tuş yardımı ile süspansiyon sistemi ”Sport” moduna alınıp sertleştirilebiliyor.

    C-Serisi’nin diğer bir özelliği ise S-Serisi’nde bulunan teknolojinin geliştirilmiş versiyonu olan ve yokuşlarda kalkışı, acil durumlarda ve ıslak zeminde fren yapmayı kolaylaştıran çift zamanlı hidrolik fren sistemi ADAPTIVE BRAKE (Adaptif Fren Sistemi). Araçta standart olarak olarak 7 adet hava yastığı bulunuyor. Bunun yanı sıra opsiyonel olarak sunulan pasif güvenlik sistemi PRE-SAFE, bir kaza olasılığında sürücü ve sağ ön koltuktaki yolcuyu korumak amacıyla gerekli önlemleri alıyor.

    Aracın standart donanımında olan diğer bir koruyucu sistem ise NECK-PRO. Otomobilin arka bölümden, belli bir güçle darbe alması durumunda devreye giren bu sistem, ön koltuklardaki baş dayama yastıklarının hafif yükselerek ileriye doğru hareket etmesi ve bu şekilde sürücü ile ön koltukta oturan yolcunun boynunun çarpışma sırasında daha iyi şekilde desteklenmesini sağlıyor. Mercedes-Benz C-Serisi’nin Euro-NCAP(New Car Assessment Programme) çarpışma testlerinden aldığı 5 yıldız da aracın üstün güvenlik konseptinin bir teyidi niteliğini taşıyor.

    Sürüş ve hava şartına göre beş farklı aydınlatma işlevini yerine getiren “Akıllı Işık Sistemi” (Intelligent Light System) de C-Serisi’nde opsiyonel olarak sunuluyor.

    kaynak:arabam.com



  • peki fiyatları ne olacakmış. ben siteye baktım bulamadım. bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim.
  • aslında sitede var. fakat diğer fiyat listesinin içine koymamışlar. c serisi sayfasını açtığınızda sağdaki fiyat listesi linki var...

    http://www.mercedes.com.tr/Internet/TR/Otomobiller/C_Class/
  • aslında aracın şuanki 1.8 motordan eksiği yok fazlası var. fiyat+yakıt açısından iyi olmuş.

    geçen ay bi yazı göndermiştim, mercedes benzililerde kampanya diye. c180k'larda 10bin avro indirim vardı. hatta bazı arkadaşlar yok öyle şey olmaz olamaz dediler v.s. indirimin sebebi bu yeni motormuş meğer.
  • 41.000 € ile 50.000 € arasında değişiyor fiyatları.
  • Teşekkürler aydınlattığınız için ama 13 şubat 2009 bugün fiyat aldım 1.6 lt mercedes c 180 k serisi 90,000 tl birkere burdan kaybediyor. Motor küçük millet ekonomik davranmak için alırken kazanalım diyor. Bandrol ucuz olsa ne olurki rakipleri ile arasındaki fark uçurrum 30,000 tl fazla ödüyorsunuz 30000 tl ile 48 senelik bandrol ödenir biraz geniş düşünün. Arabaya inip binerken kılıktan kılığa giriyorsunuz çok efor sarfettiriyor arka koltuklar diz mesafesi çok kısıtlı benim boyum 1.70 cm ben zor sığdım, arabaya boyu 1.80 ve üzeri olanlar gitsin e serisi alsın ancak ona sığarlar. Standartlar yetersiz opsiyonlar pahalı. Birşey çok dikkatimi çekti detaylı olarak inceledim vitesler bir acayip Renault 12 ninki gibi sanki, diyer markalarda örneğin vw passatta olduğu gibi joistik değil vites kolunda bir boşluk hissi var hiç beğenmedim, fren disk aynalarıda küçük çapta. Araba böyle incelenir bilmem anlata bildimmi. Bukadar dez avantaj varken yani arabanın içide çok dar en azından fiyatları 15,000 tl aşağı çeksinler haksızmıyım sizce? Almanyadaki bu sınıf markaların fiyatlarını kıyaslayın şaşırırsınız orada fiyatlar birbirine çok yakın 500 ila 1000 avro fiyat farkı var.
    örneğin;

    MERCEDS C 180 K 156 HP:http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/catalogue_prices.html
    OPEL İNSİGNİA 180 HP:http://www.opel.de/res/download/pdf/0I_69_price.pdf
  • Vallaha bu arabaya değmez sırf markasına para ödemiş olursunuz bir tane hoşuma giden yeri yok içi çok dar sadece dış tasarımı güzel birtek artısı bu.
    Bence 90,000 lirayı veren daha üstünüde verir ozaman E serisini alın o daha mantıklı gemi gibi araba. Bu fiyat bence bu arabaya çok fazla herkeze saygılar incittiysem özür dilerim ama mantıklısı böyle yoksa son pişmanlık fayda vermez, mersedes dediğin kullanışlı olmalı arkadaşınız çevreniz bindiği zaman kolay rahat etsin yoksa eleştiriler canınızı sıkabilir.
  • Arkadaşlar aynı sınıftaki araçların Almanya ve Türkiye arasındaki satış fiyatı farklılıkları konusunda yaptığınız tespitlere katılıyorum. benim de uzun yıllardır dikkatimi çeken bir şey bu şimdi bazıları ötv kdv vergi filan diyebilir ancak bu vergilerin hepsi rakip araç için de geçerli. Ayrıca Almanya da ÖTV yok ama KDV uygulanıyor üstelik % 19 . Mercedes Alman olmasına rağmen büyük ihtimalle bu araç Almanya dışı bir yerde üretilip Almanya’ ya taşınıyor aynı yerden de Türkiye’ye taşınıyordur. Dolası ile taşıma maliyetleri arasında çok ciddi bir fark olmadığını düşünüyorum ( bu konuda kesin bilgilerim yok varsayım ) kaldı ki Almanya’ da araç satmak ve sonrasında iki sene garanti vermek için harcanan para işçi maliyetleri açsından Türkiye’ ye göre daha pahalı.
    Internet’te yaptığım bir karşılaştırmayı da burada sizlerle paylaşayım. Nissan X-TRAIL 2.0 dCi LE 4WD AT Türkiye’de 79900 TL ye satılıyor aşağı yukarı aynı donanımda aracın Almanya fiyatı ise 37000 € ( Almanya donanımları bire bir buradaki ile % 100 aynı olamayabilir )Mercedes BlueEFFICIENCY ise Avandgarde donanımda içini de biraz doldurduktan sonra 37 000€ oluyor ancak benzer aracın buradaki satış fiyatı 50 000€.
    Şimdi bu iki araç da ülkemize ithal geliyor her türlü vergiye ikisi de tabi hatta nisansın ötv si % 60 üzerinden. İki araç da resmi satıcı üzerinden yasal yollarla garantili Türkiye ye giriyor ama Almanya satış fiyatları aynı olan araçların Türkiye satış fiyatları arasında yaklaşık % 20 lik bir fark var.
    Araba ithalatı servis ve satışı konusunda herhangi bir bağlantım ya da uzmanlığım yok ancak interneti kullanan sık sık yurtdışına çıkan eğitimli ve çalışan biri olarak bana burda bir yanlışlık var gibi geliyor. Eğer söylediklerim konusunda daha ayrıntılı bilgisi olan varsa dinlemek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgecc -- 14 Şubat 2009; 13:13:36 >
  • Fiyatlar aşağıdaki gibi
    Yeni C 180K BlueEFFICIENCY Benzin 1,597 cm3 Prime € 25,594 37% € 405 € 41,780
    Yeni C 180K BlueEFFICIENCY Benzin 1,597 cm3 Luxury € 27,900 37% € 405 € 45,508
    Yeni C 180K BlueEFFICIENCY Benzin 1,597 cm3 Fascination € 30,800 37% € 405 € 50,196
    C 180 K Benzin 1,796 cm3 Çeviklik € 28,400 60% € 518 € 54,137
    C 200 K Benzin 1,796 cm3 Çeviklik € 29,885 60% € 518 € 56,941
  • Herkeze merhaba;
    Son zamanlarda ortalıkta söylenti var acaba doğrumu dedim gerçekten doğru gibi görünüyor;
    Enteresan olay, Türk tüketiciler herşeyin bilincinde türk insanının gözünden kolay kolay hiç bir şey kaçmıyor bunuda anladım. Birkaçyerde bu konuya kulak misafiri oldum çok şaşırdım o yüzden sizlerle paylaşmak istedim. Türkiyede satışta olan otomobiller hakkında bilmediğmiz şeyler var. Bu konu hakkında gerçekten net bilgisi olan varmı? yani daha emin olmak istiyorum, yinede yanılıyor olabilirim. Bu konu hakkında detaylı bilgisi olan varsa bizleri neden aydınlatmıyorlar?
    Konu otomobiller arasındaki kıyaslama şöyle özetlemem gerekirse: vw passat, bmw 3 serisi, peugeot, opel insignia, audi a4, mercedes benz c serisi, volvo s 60 / v 70, jaguar x-type v.s daha birçok markanın almanya satış fiyatı hemen hemen aynıymış bir kaçını inceledik aralarındaki fark Türkiyedeki gibi uçurum değil, bunu net olarak internet satış fiyatlarından anlamak mümkün sanki şaka gibi. Benim dikkatimi çeken mercedes c serisi 156 hp ve opel insignia 180 hp ikisinin arasındaki fark. Hatta opelin mercedesten daha üstün olduğunu ifade ederken artıları olduğunu belirttiler. Standartların mercedesden daha fazla hatta fren kaliperleri ve diskleri bile mercedesten daha büyük çaptaymış. En ince detayının bile mercedesten daha ileri kalitede olduğuna inanamıyorum. Fiyatları ise almanyada mercedes c serisinin:31.802,75 EURO-opel insignia 180 hp 32.305,00 EURO. Türkiye satış fiyatlarına gelince arada uçurum fark var mercedes c serisi:113.561 TL opel insignia:60550 TL sizleri bilmem ama ben gerçekten ikna oldum siz olsaydınız hangi otomobili alırdınız? Eksiği yok fazlası var bence alırken kazanmak şart dahası aldıktan sonra vergiside önemli mercedes bandrol vergisi:1104 TL opel bandrol vergisi:628 TL karar sizin.
    Bence otomobil üreticileri 1599 cc doğal emişli yada turbo donanımlı olabilir 130 hp civarı motorlar üretilebilir. vw 1.6 lt motorla ilgili bu vergi olayının farkına varmış bile kolları sıvamışlar 1.4 tsi ardından 1.6 TDİ motor üretimi aşamasına geçmişler darısı diyer oto firmalarına. Malum devir artık ekonomi devri vergi tasarrufu şart demekki silindir büyüyünce kalite artmıyormuş kanıt yukarıda gördünüz yorum sizin.

    Bu mesajı bana bir arkadaşım gönderdi ozaman bu 1,6 lt motor gündemde değildi ama almanya sitede satış fiyatı konusunda eski motorla yeni motor arasında bi ayrım yapmamış demekki bu mesaj yalan içerikli değil fakat 1,6 lt mercedes geldi fiyat yine yüksek gibi. Almanyada opel insignia 180 bg nasıl oluyorda 32.305 euro ,Türkiyede 28500 euro biri şaka olduğunu söylesin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilgecc

    Arkadaşlar aynı sınıftaki araçların Almanya ve Türkiye arasındaki satış fiyatı farklılıkları konusunda yaptığınız tespitlere katılıyorum. benim de uzun yıllardır dikkatimi çeken bir şey bu şimdi bazıları ötv kdv vergi filan diyebilir ancak bu vergilerin hepsi rakip araç için de geçerli. Ayrıca Almanya da ÖTV yok ama KDV uygulanıyor üstelik % 19 . Mercedes Alman olmasına rağmen büyük ihtimalle bu araç Almanya dışı bir yerde üretilip Almanya’ ya taşınıyor aynı yerden de Türkiye’ye taşınıyordur. Dolası ile taşıma maliyetleri arasında çok ciddi bir fark olmadığını düşünüyorum ( bu konuda kesin bilgilerim yok varsayım ) kaldı ki Almanya’ da araç satmak ve sonrasında iki sene garanti vermek için harcanan para işçi maliyetleri açsından Türkiye’ ye göre daha pahalı.
    Internet’te yaptığım bir karşılaştırmayı da burada sizlerle paylaşayım. Nissan X-TRAIL 2.0 dCi LE 4WD AT Türkiye’de 79900 TL ye satılıyor aşağı yukarı aynı donanımda aracın Almanya fiyatı ise 37000 € ( Almanya donanımları bire bir buradaki ile % 100 aynı olamayabilir )Mercedes BlueEFFICIENCY ise Avandgarde donanımda içini de biraz doldurduktan sonra 37 000€ oluyor ancak benzer aracın buradaki satış fiyatı 50 000€.
    Şimdi bu iki araç da ülkemize ithal geliyor her türlü vergiye ikisi de tabi hatta nisansın ötv si % 60 üzerinden. İki araç da resmi satıcı üzerinden yasal yollarla garantili Türkiye ye giriyor ama Almanya satış fiyatları aynı olan araçların Türkiye satış fiyatları arasında yaklaşık % 20 lik bir fark var.
    Araba ithalatı servis ve satışı konusunda herhangi bir bağlantım ya da uzmanlığım yok ancak interneti kullanan sık sık yurtdışına çıkan eğitimli ve çalışan biri olarak bana burda bir yanlışlık var gibi geliyor. Eğer söylediklerim konusunda daha ayrıntılı bilgisi olan varsa dinlemek isterim.


    söylediklerinizde bir yanlış yok, bu arada x-trail ingilterede üretiliyor.

    olan şu; tüketici herzaman için satılan emtiaların fiyatları belirlenirken birim malın firmaya olan maliyeti+kar şeklinde hesaplandığını düşünür, dolayısı ile de yüksek fiyatlı ürünün kalitesinin de her daim o oranda yüksek olduğunu düşünür.

    oysaki üretilen emtianın bir biriminin maliyeti esasında çok düşüktür, esas olan firmanın ürünü üretmek için katlandığı sabit maliyettir yani yaptığı yatırımıların maliyeti-arge masrafları vs vs. dolayısı ile geliştirdikleri otomobilden ne kadar fazla satabilirlerse birim araç başına düşen sabit maliyet azalır, ve rekabet üstünlüğü sağlanmış olur.

    dolayısı ile firmalar için temel hedef ürettikleri ürünün 1 biriminden maksimum kar elde etmek değil toplam karlılıklarını maksimize etmektir, bunu sağlamak içinde öngörülebilir bir süreklilik içinde toplam üretim miktarını maksimize etmek şart.

    bu durumda da fiyatı belirleyen temel unsur ilgili pazardaki tüketicin o ürün için katlanabileceği tutar oluyor, bu tutarı da tabii ki tüketicilerin alım gücü, devletin vergi oranı, markanın imajı vs gibi etkenler

    örneğin almanların veya ingilizlerin,otomobil üzerindeki vergi oranının avrupanın yüksek düzeyde olduğu finlandiyaya gidip otomobil aldıklarını gazetelerde okumuşsunuzdur. Finlandiyada vergi çok yüksek olduğu için üreticiler aracın çıplak fiyatını çok düşük tutmak zorunda kalır,oradan vergi ödemeden otomobil alıp ülkesine girdikten sonra ülkesinin vergi oranına göre vergilendiren tüketici modele göre %30ları bulan fiyat avantajına sahip olur.

    türkiye'ye dönersek;

    bahsi geçen nissan-opel vs (kalan tüm premium olmayan markalar da denebilir) öncelikle buradaki vergilerin de tıpkı finlandiyada ki gibi yüksek olması üstüne üstlük alım gücünün düşük olması sebebiyle ürünün çıplak fiyatını minimum düzeyde tutuyor, dahası buraya yolladıkları otomobillerin döşeme-aydınlatma-izolasyon vs gibi kısımlarından kısıyor, orada standart olan bazı ufak tefek aydınlatma- vs gibi unsurları buraya ylladığı araçlarına hiç koymuyor ve belirli bir maliyet avantajı sağlıyor, sonrasına distribütör karlarını kısıyor, yedek parça fiyatlarını faiş düzeylere çekiyor, satış sonrası hizmetleri minimum düzeye çekiyor- garanti konusunda her fırsatta tüketiciyi mağdur ediyor, böylece çok az da olsa maliyetlerini düşürüyor.(ama yine de almanyada 37 bin euro olan x-trail burada normal şarlarda 80 bin ytl olamaz, çünkü 2.0 motor hacminde burada %60 ötv var, x-trailin fiyatının bu denli düşük olmasının sebebi euro 1.75 iken ithal edilip muhasebeleştirilmiş olmasıdır)

    mercedes veya bmw'nin burdaki fiyatlarında çok bir anormallik yok. almanya fiyatını almanyadaki kdv oranına bölün, sonra buradaki kdv ve ötv oranlarıyla çarpın çıkacak sonuç buradaki fiyatlarla en fazla 1000 euro oynar.

    Normal olmayan diğer markalar ürünlerinin fiyatlarını türkiyeye göre ayarlarken, bu üreticilerin marka imajlarının çok çok yüksek olmasına (over-rated) ve türkiyede gelir adaletsizliği nedeniyle oluşmuş bir süper zengin sınıfının olmasına güvenerek bunu yapmaya ihtiyaç duymamalarıdır, ilk paragrafta söylediğim anlayış sebebiyle de bu kırılması son derece güç bir döngü haline gelmiş durumda.
  • söylediğiniz bazı şeyler doğru ama bana biraz demogoji yapıyor gibi geldiniz samimiyetinize pek inanmayışımın sebebi sizin herhanginir oto firmasında satış elemanı olduğunuz şüpesine kapılmamdır.
    örnek:
    türkiyeye geldiği zaman: 22000 euro vergisiz liste fiyatı olan otomobilin + % 37 ötv = 30140 euro + % 18 kdv = 35565 + 450 euro ruhsat ve plaka masrafı = anahtar teslim fiyatı = 36015 euro eder, bundanda bahsetmiyoruz.

    Elbette devlet vergi almalı konu verginin yüksekliğinde değil ama düşük olsa iyi olur oda ayrı konu. örneğin; Almanyada : a markası 1.8 lt 130 ps motor otomobil 32000 euro, b markası 1.6 lt 130 ps motor otomobilde 32000 euro buraya kadar anlaşıldımı.
    Almanyadaki anlayış şudur motor beygirini a firması 1.8 lt ile yakalamış, b firmasıda 1.6 lt ile yakalamış. burada anlatmak istenen ise motor silindir hacmi farkı gözetmeksizin kalite aynıdır.

    sadece türkiye vergi sisteminde diyorki silindir hacmi büyürse vergiyide yüksek alırım diyor, benim için beygir gücünün önemi yoktur diyor.

    o yüzden kalitede aynıysa hala 1.6 lt motordan daha büyük motorları tercih ediyorsanız yanılıyorsunuz.
    başka bir konu daha arkadaşımız yukarıda demişki madem ikitane marka arasında kıyas yapılmış ikiside aynı kalitedeymiş ama ucuz olan otomobil döviz ucuzken ithal edilmiş ondan ucuzmuş bu doğru ,ben neden gidipte ozaman 60000 tl ye opel insignia 180 ps cosmo dururken, mercedes c 180 k 156 ps ye 90000 tl vereyimki arada 30000 tl fark var buda 628 tl den 49 senelik bandrol eder işin birde bu tarafından bakın. başka bir dez avantaj daha opsiyonlar mercedeste pahalı donamım standartları diz mesafesi kısıtlı eksileri çok bence c serisinin bir artısı var tasarımı saygılar.
    ama bu eksilere rağmen 90000 tl yi vermek isterseniz saygı duyarım.
    illaki mercedese binmek istiyorsanız E serisini tercih edin yok gücüm yetmez derseniz opel insigniayı 60000 tl ye alın derim bir seçenek daha var tabi mercedesten süpriz bir indirim gelirse ozaman aklım erer c serisi almaya ,birazda döviz düşerse ozamanda hem fiyat indirimi ve dövizin düşmesiyle mercedes c serisi mantıklı olur. bunlarda çok düşük ihtimaller, küresel kriz malum.
  • Almanyada 1.6T insignia, passat 1.4 tsi ve mercedes c-180k 1.6 araçları arasında bizdeki kadar uçurum bi fark yok.
    Eee şimdi bakıyorum bu araçlardan devlet aynı oranda vergi alıyor, mantık olarak aradaki farkın almanyadaki farktan biraz daha fazla olması ama değil. Bunun tek nedeni bmw, mercedes gibi lüks araç distribütörlüğünü yapanların aşırı kar koyuyor olmaları. Nasılsa adı mercedes, bmw diğerlerinden çok daha pahalı olması normal diye bizim millet bu fiyatlara alır diyerekten yüklü miktarda kar koyuyorlar.
    Yani burada sorun vergi değil, aynı şekilde 2000 cc üzeri motorlarda da vergiyi azaltsalar fiyatlar yine çok inmeyecektir bu sefer o farkı kar olarak alacaklardır.
    Bu zihniyette olduğumuz sürece biz hayatta avurpa'daki fiyatlara bmw, mercedes alamayız isterse sıfır vergi olsun.

    Bu arada TR'de full donanım bir c-180k 1.6 istiyorsanız 55000 euro'yu gözden çıkarmak gerekir. 115 bin liraya 1.6 motor araca bineriz bu şekilde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 15 Şubat 2009; 11:31:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84




    bahsi geçen nissan-opel vs (kalan tüm premium olmayan markalar da denebilir) öncelikle buradaki vergilerin de tıpkı finlandiyada ki gibi yüksek olması üstüne üstlük alım gücünün düşük olması sebebiyle ürünün çıplak fiyatını minimum düzeyde tutuyor, dahası buraya yolladıkları otomobillerin döşeme-aydınlatma-izolasyon vs gibi kısımlarından kısıyor, orada standart olan bazı ufak tefek aydınlatma- vs gibi unsurları buraya ylladığı araçlarına hiç koymuyor ve belirli bir maliyet avantajı sağlıyor, sonrasına distribütör karlarını kısıyor, yedek parça fiyatlarını faiş düzeylere çekiyor, satış sonrası hizmetleri minimum düzeye çekiyor- garanti konusunda her fırsatta tüketiciyi mağdur ediyor, böylece çok az da olsa maliyetlerini düşürüyor.(ama yine de almanyada 37 bin euro olan x-trail burada normal şarlarda 80 bin ytl olamaz, çünkü 2.0 motor hacminde burada %60 ötv var, x-trailin fiyatının bu denli düşük olmasının sebebi euro 1.75 iken ithal edilip muhasebeleştirilmiş olmasıdır)



    19can84 öncelikle yorum için teşekkür ederim. Diğer paragraflarda yazdıklarınıza hak vermekle beraber üstte alıntı yaptığım paragrafa çok da katılamıyorum.
    Ufak tefek parça olayına aslında ithalatçı karar veriyor çünkü Türk insanı paket olarak araç almayı seviyor o yüzden de Avrupada olmayan donanım versiyonları Türkiye'de değişik isimlerde piyasaya sunuluyor ancek üst paket donanım versiyonları Avrupa dakinden daha bile dolu olabiliyor.
    Yedek parça fiyatları için marka "premium" olsun olmasın araç satışına göre daha yüksek kar marjı ile sattıkları bir gerçek. Yani opel peugeot vb yüksek fiyatla yedek parça satıyorsa "premium" araçların yedek parçaları aynı yüksek kar marjı ile satılıyor.
    Satış sonrası hizmetler konusunda da kendimin ve ailemin araçlarından edindiğim deneyimler sonucu "premium" ya da diğer araçlar için verilen servislerde genel olarak bir ayrım yapamayacağımız sonucunu çıkarabiliriz. Ayırımı servisi aldığınız yer ve o servisin o anki durumu belirliyor iyi işletilen bir ford servisi kötü bir mercedes servisinden daha iyi çalışabiliyor ya da tam tersi bu güne kadar her iki durumu da görme fırsatım oldu.
    Son olarak x trail i ben bir zamanlar almak istediğim için oldukça iyi takip ettim en fazla 90 000 YTL ye çıktı aracın fiyatı ancak daha sonra yeniden çıkış fiyatı olan 80 000 e düştü. Bir malın kaç liradan muhasebeleştiği ile satış fiyatı arasında ilişki kurmak yanlış olur çünkü muhasebeleştiği fiyat ne olursa olsun kar marjı belirlemekte firma serbesttir. Ayrıca firma aynı aracın yerine yenisini koyacak ve bunun için de günün satış kurlarını dikkate almak durumunda. Yine bu konu üzerinde konuşabiliriz ancak konuyu uzatmaya çok gerek yok bence.

    Konuya geri dönersek dün C180 BlueEfficiency i yerinde inceleme fırsatım oldu. Bayideki çoğu araç şimdiden satılmıştı eldeki eski c180 lerde ise çok ciddi indirmler var. C serisi çok beğendiğim ve bir süre de kullandığım bir araç, almayı ciddi ciddi düşünsem de bu ortamda halihazıda kullandığım bir araç da varken biraz fazla geldi. Bu araç gerek vergi avantajı olsun gerekse de marka ve c serisinin imajı olsun gerekse de ikinci el değeri olsun çok satan bir araç olacak bu piyasada 1.6 c yi bence zorlayacak araç eğer ileride 1.4 TSI DSG versiyonu çıkarsa Passat CC olur. ( şu anki motorları ile satış fiyatları cc nin biraz yüksek kalıyor )
    Mercedesden sonra opel insignyada baktım araç için ilk izlenimlerim çok güzel olduğu yönünde ancak her ne kadar c serisinden büyük de olsa tercihim gerek içi gerekse dış tasarım gerekse de markaya güvenimden dolayı c serisinden yana olur. ( edit : tabi fiyatları arasında uçurum olmadığı durumda ) Ayrıca insigna 1.6 motorda otomatik ya da otomatize bir vites seçeneği sunmuyor bence aracın şu an için en büyük dezanatajı bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgecc -- 15 Şubat 2009; 20:46:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    söylediğiniz bazı şeyler doğru ama bana biraz demogoji yapıyor gibi geldiniz samimiyetinize pek inanmayışımın sebebi sizin herhanginir oto firmasında satış elemanı olduğunuz şüpesine kapılmamdır.
    örnek:
    türkiyeye geldiği zaman: 22000 euro vergisiz liste fiyatı olan otomobilin + % 37 ötv = 30140 euro + % 18 kdv = 35565 + 450 euro ruhsat ve plaka masrafı = anahtar teslim fiyatı = 36015 euro eder, bundanda bahsetmiyoruz.




    c180k nın vergisiz almanya fiyatı, 26750, türkiye fiyatı 26750 euro x 1.18x1.37=43200 euro 500 euro da plaka masrafı olsa 43700 euro olur, buradaki fiyatı ise 42200 euro, demek ki fiyatta bir anormallik yok.

    anormal olan diğer markaların fiyatlarının düşüklüğü, onun sebebini bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım.

    c class hakkındaki genel görüşlerinize katılıyorum ayrıca tasarım olarak da beğenmediğim bir model arkası yere değecek gibi durduğunu düşünüyorum, hiçbir zaman da c class'ı övecek bir şey söylemedim. ama c class'ın iç hacmi sebebiyle eleştrilmesi makul değil zaten bu sınıf otomobiller premium KOMPAKT olarak adlandırılır, dolayısı ile aile kullanımının gerekleri gözetilerek tasarlanmazlar zira aksi halde bir üst segmentle yani e serisiyle çakışmış olur. 159-s40-3 serisi-c class hepsi böyle. Tek istisnası yeni kasa audi a4, o da audinin rekabette avantaj sağlamak için kullandığı bir yöntem, bakılırsa a6 nın da boyutları e class ve 5 serisinden büyük.

    insignia boyutları itibari ile c class'dan farklı bir otomobil, ama şu da bir gerçek ki opel ile mercedes bir tutulabilir üreticiler değil, bir tarafta f1 otomobilinden tıra, slr dan otobüse kadar çok farklı konularda motorlu taşıt üreten bir endüstri devi diğer tarafta gm'in belki de onlarca markasından bir tanesi, ayrıca ürettikleri ürünler arasında da kağıt üzerinde ifade edilemeyecek farklar mevcut, anlayabilmek için önce 20 yaşında bir opele sonra 20 yaşındaki bir mercedese binmek lazım.

    tabii ki global bazda bugunkü ekonomik koşullar göz önüne alınır ve bir otomobilin ortalama kullanım süresi göz önüne alınırsa bunun ne kadar önem arz ettiği tartışılır .
  •  Mercedes-Benz C 180 K BlueEfficiency Türkiye’de!


    Mercedes'in Türkiye fiyatları daha pahalı olayına bir ekleme yapmak isterim. Almanya sitesinde bulunan fiyatlar aracın baz donanım fiyatlarıdır, otomatik vites parktronic gibi Türkiye'de Mercedes'in standart olarak satılan donanımlarının hiçbiri yok. Almanya sitesinde burada satılan araç paketine uygun araç oluşturduğumuzda aşağıdaki gibi yaklaşık 40.000€ ya çıkıyor.

    Türkiyedeki aynı özelliklerdeki aracın liste satış fiyatı 50.000€, bu aradaki farkta vergidendir diye düşünüyorum yani Mercedes Türkiye'de pahalı satılıyor meselesi pek doğru değil.

    220 Park mesafe kontrol / Parktronik sistemi (PTS)
    301 Küllük
    345 Yağmur sensörlü silecekler
    481 Motor altı koruma
    523 CD çalarlı Audio 20 CD radyo, MP3 çalabilen
    669 Yedek lastik
    887 İlave bagaj kilidi
    213 Parametrik direksiyon
    280 Deri direksiyon ve vites kolu
    423 5 vitesli otomatik şanzıman, cruise control dahil
    442 Konforlu çok fonksiyonlu deri direksiyon
    249 Otomatik kararan aynalar
    500 Otomatik katlanır dış dikiz aynaları
    614 Bi-xenon far sistemi ile far yıkama sistemi
    954 AVANTGARDE
    U12 Kadife Paspas
    414 Elektrikli sunroof



    C 180 Kompressor BlueEFFICIENCY Limousine Grundpreis 31.802,75 Euro
    Designlinie Avantgarde 2.070,60 Euro
    Lack Calcitweiß 0,00 Euro
    Leichtmetallräder 4fach 5-Doppelspeichen-Design, 17'' 0,00 Euro
    Polster Stoff/Leder ARTICO alpakagrau 0,00 Euro
    Sonderausstattungen 5.908,35 Euro
    Gesamtpreis 39.781,70 Euro

    INNOVATIONSPAKET 2.320,50 Euro
    PARKTRONIC
    PRE-SAFE System
    Intelligent Light System mit aktiver Kurvenlichtfunktion
    Parameterlenkung
    Außenspiegel elektrisch heranklappbar
    Scheibenwischer mit Regensensor
    Innen- u. Außenspiegel fahrerseitig automatisch abblendbar

    Ascher anstelle Ablagefach mit Klappe u. Steckdose 53,55 Euro

    Schiebe-Hebe-Dach elektrisch in Glasausführung 1.213,80 Euro

    Fußmatten Velours 95,20 Euro

    Getriebe automatisch 5-Gang 2.225,30 Euro







     Mercedes-Benz C 180 K BlueEfficiency Türkiye’de!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tspeedy -- 15 Şubat 2009; 22:58:45 >
  • 1.6 lt motoru bu mercedes türkiyeye niye getirdi ekonomik olsun vergisi ucuz olsun ve alım gücü düşük halk arabası sınıfına girsin diye getirtildi diymi? zaten zengin bu arabayı satın almazki daha yüksek modelleri alır çünkü çok dar ve stantdart ve opsiyon sınırlı. fiyatları aşağı çekme imkanı olmazsa mercedesin bu arabaları satılmaz mutlaka indirim yapılmalı yada cazip bir yanı olmalı saygılar mercedes benz yetkililerine duyurulur.
    bu arada bu resimdeki model temmuzda türkiyeye geliyormuş diye duydum doğrumu bilgisi olan varmı yeni tasarım c serisiymiş.

     Mercedes-Benz C 180 K BlueEfficiency Türkiye’de!
  • Yav Şekocan, ne biçim kriterlerin var şaşırdım kaldım valla. Takmışsın yok içi dar, yok fren diskleri küçük. Dünyanın en iyi mühendisleri yıllarca test etmiş, incelemiş ve o boyuta karar vermişler, sana ne be kardeşim. Belki hiç bilmediğin bir alaşım kullanmışlar ve 1,5 tonluk arabayı o boyut diskle durdurabiliyor. Kahve köşelerinde memleket kurtaran adamlar gibi laf söylüyorsun bilip bilmeden. Bir de övünüyorsun, "araba böyle incelenir" diye.

    Ne ekonomisi ne halk arabası??? Tarlana traktör mü alıyorsun, Mercedes bu kardeşim Mercedes......! Dacia'lar, Tofaş'lar, Kia'lar neyine yetmiyo halkın da Mercedes'e binecek?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    1.6 lt motoru bu mercedes türkiyeye niye getirdi ekonomik olsun vergisi ucuz olsun ve alım gücü düşük halk arabası sınıfına girsin diye getirtildi diymi? zaten zengin bu arabayı satın almazki daha yüksek modelleri alır çünkü çok dar ve stantdart ve opsiyon sınırlı. fiyatları aşağı çekme imkanı olmazsa mercedesin bu arabaları satılmaz mutlaka indirim yapılmalı yada cazip bir yanı olmalı saygılar mercedes benz yetkililerine duyurulur.
    bu arada bu resimdeki model temmuzda türkiyeye geliyormuş diye duydum doğrumu bilgisi olan varmı yeni tasarım c serisiymiş.

  • SAYIN THEDİNO
    Enteresan ve güzel anahtar kelimeler yazmışsın nerdeyse seni mercedes müşteri hizmetlerinde çalışıyor sandım ama neden birşeyin hakkından fazlasına paramı vereyimki? amaç nedir şeker kardeşim burada ekonomi ama ekonomi neresinde göremedim hem zenginsin hemde mercedese bineceksin adama gülerler 1600 motor arabaya biniyor tabut gibi dar. tamam tasarımı güzel olabilir. bu bastamı görüntüsüne aldanıp ,süs içinmi yapılmış nevar 4 - 5 cm uzun olsa 10 kg sac'danmı kaçıyorlar. ayrıca ben sizlerin iyiliği için yazıyorum tüketiciler kazansın şahsen fiyattada bir güzellik yapmazlarsa bu kriz ortamında gitsinler arabaların turşusunu kursunlar ben o parayı veremem. gider passat alırım. ucuz satarlarsa sürümden kazanırlar. diyer markaların neyi eksik o adamlarda para kazanıyorlar. neden 30000 tl fark ödeyimki? 30000 tl ile 49 senelik bandrol parası ha ha. 1600 motormuş ha ha. KAHVE KÖŞELERİNDE MEMLEKET KURTARAN ADAM, SENİ DÜŞÜNEREK YAZDI ,ANLARSAN MERCEDESİ DEĞİL. incittiysem özür dilerim.
    saygılar.
  • Ben diyorum ki ortada bilmediğin çok şey var. C serisi, sınıfının en genişlerinden. Ama daha geniş istiyorsan E serisi alacaksın. Rekabet ettiği modellerin hemen hepsi aynı boyutta.
    Son olarak Mercedes bir prestij otomobilidir. Bu yüzden ben 1600cc'lik bir modelin Türkiye'de satılmasını istemiyordum. Ama neyse ki fiyatı çok düşük değil, böylece prestij kaybı yaşanmayacak. Ben 2008 C200K sahibiyim, müşteri hizmetleri çalışanı olmasam da, onlar kadar savunurum. Passat'mış, Opel'miş, hepsi hikaye. İyi bir otomobil alacaksan Passat çok iyi seçimdir. Ama Mercedes başkadır, o prestijdir, reklam ajansım gibidir. İş dünyasının vazgeçilmezidir. Patron Mercedes'e biner, çalışanı Passat'a.

    Ayrıca fiyat konusunda da yanılıyorsun. Gerek tasarımı, gerek üretim kalitesi o fiyatı gerektiriyor bence. Mercedes'in konforunun altında yatan en önemli şey mümkün olan en iyi kaliteli malzemeyi kullanmasıdır. 100.000 kilometreye geldiğinde bile aynı sessizliği ve konforu hissettirebilmesi için pahalı malzeme kullanılır. 100.000km gelmiş bir Passat'ın motor sesi de değişir, yürüyen aksamı da. Şıkırdamayan tarafı kalmaz. İşte para verdiğin şey budur. Zaten prestij denen şey de budur, Kaliteyi anlayabilen ve alabilenle, anlayaman ve alamayan arasındaki farkı çok nettir.

    Bir ekleme daha yapayım. İş adamı olmasaydım, ama yine de yeterince para kazanıyor olsaydım, Mercedes almazdım. Ama şimdi farklı düşünüyorum. 1 yıldan fazla bir süredir Mercedes kullanıyorum ve artık bundan sonra hiç bir kuvvet bana başka bir otomobil aldıramaz. Mercedes'in tek kötü yan etkisi şu oldu, gelecek korkusu yaşamaya başladım. Evet gelecek korkusu. Ya gelecekte Mercedes'e binecek kadar kazanamazsam ne yaparım diye korkmaya başladım. Çünkü artık hiç bir otomobilden zevk almıyorum. Hemen tüm Audi'leri test ettim (TT, A5, A6), BMW zaten sürüyle, M3'e bile bindim. Benim C konforuna ancak BMW 7 serisi, Audi'nin ise A8 serisi yetişebiliyor. İnan bana, Audi A5 3.0TDI test ettim, daha 100 metre gitmeden döndüm, kütük gibi direksiyon, ve gaz pedalındaki rahatsız edici titreşim. Bu ne ya dedim, sanki çok güçlendirilmiş bir 1986 Şahin'e biniyorum... :)

    Eğer amaç az para çok güç ise, o zaman git Mazda RX-8 al. 69.000YTL karşılığı 260HP güç var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    SAYIN THEDİNO
    Enteresan ve güzel anahtar kelimeler yazmışsın nerdeyse seni mercedes müşteri hizmetlerinde çalışıyor sandım ama neden birşeyin hakkından fazlasına paramı vereyimki? amaç nedir şeker kardeşim burada ekonomi ama ekonomi neresinde göremedim hem zenginsin hemde mercedese bineceksin adama gülerler 1600 motor arabaya biniyor tabut gibi dar. tamam tasarımı güzel olabilir. bu bastamı görüntüsüne aldanıp ,süs içinmi yapılmış nevar 4 - 5 cm uzun olsa 10 kg sac'danmı kaçıyorlar. ayrıca ben sizlerin iyiliği için yazıyorum tüketiciler kazansın şahsen fiyattada bir güzellik yapmazlarsa bu kriz ortamında gitsinler arabaların turşusunu kursunlar ben o parayı veremem. gider passat alırım. ucuz satarlarsa sürümden kazanırlar. diyer markaların neyi eksik o adamlarda para kazanıyorlar. neden 30000 tl fark ödeyimki? 30000 tl ile 49 senelik bandrol parası ha ha. 1600 motormuş ha ha. KAHVE KÖŞELERİNDE MEMLEKET KURTARAN ADAM, SENİ DÜŞÜNEREK YAZDI ,ANLARSAN MERCEDESİ DEĞİL. incittiysem özür dilerim.
    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheDino -- 16 Şubat 2009; 13:04:36 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.