Şimdi Ara

Lenovo Servis Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
3.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mart 2008 tarihinde aldığım Lenovo 3000 N200 model laptop elimdeki çay bardağının çalkalanması ile klavyeye damlayan tek bir damla şekersiz çay sonucu iptal oldu. Klavye hiç çalışmaz duruma geldi. Öncelikle şaşırdım, çünkü 1 damla su ile laptop'ın bozulduğuna ilk kez şahit oldum. Keçe ve koruma materyalinin yetersizliğinden mi yoksa o 1 damlanın çok şanssız bir noktaya denk geolmesinden mi kaynaklandığını anlayamadım.

    1 damla olunca garantiye götürüp şansımı deneyeyim dedim. Ocak ayının ilk haftası Laptop'ımı Ankara'da destek bilgisayara teslim ettim. Haliyle incelemenin ardından bana ücretli klavye önerisinde bulundular ve Ocak ayının 13'ünde teklife onay verdim. 2 ya da 4 hafta içerisinde parçanın geleceğini belirttiler ve şu anda 21 şubat yani tekliften itibaren 40 gün geçmiş durumda ve halen bilgisayarıma kavuşabilmiş değilim.

    Destek bilgisayar oldukça kibar çalışanlara sahip ve düzenli çalıştıklarını hissettiriyorlar. Ancak öte yandan IBM Turk'ün gümrükten mal çekememesinden kaynaklı olduğu belirtilen (ve diğer firmalarda da şu dönemde yaşandığı belirtilen) sorun kaynaklı olacak mağduriyetim büyüyerek sürüyor. Ve hatta pillerde sorunun 3 ayı aştığını belirttiler ki, Lenovo ve IBM bu noktada gözümden düştü.


    Sorularım :
    1. Lenovo laptoplar 1 damla suyla iptal olacak kalitede mi üretiliyor. Hayatımda ilk kez laptop kullanmıyorum ve böyle bir durumla ilk kez karşılaştım. İSter istemez düşünüyorum, karadneiz bölgesinde yaşasam oradaki nem buradaki 1 damla çay'dan daha fazla etkielr.

    2. IBM-Turk ve veya teknik servisler bu kadar genel parçaları bile neden yurt dışından istetiyor? Standart ürünlerde stok tutmak çok mu zor? Çalışma sistemi müşteriye zarar vermekte.

    3. Bu dönemde gümrüklerle ilgili sorun tüm firmaları mı etkilemekte? Yoksa beni oyalamak için belirtilen bir bahane mi?



    Sonuç olarak etrafımdaki insanlara, ablama, kuzenlerime ve arkadaşlarıma Lenovo aldırarak hata yaptığımı düşünmeye başladım. Şu anda kendi bilgisayarımda sorun var, yarın öbürgün benim tavsiyem ile Lenovo alanlar benzer sorunlar yaşarlarsa bu markayı tavsiye etmiş olmaktan dolayı ciddi anlamda mahçup olacağım.

    Saygılarımla







  • 30 işgünü dolmuş Lenovo'yu ara bence...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CarpeNoctem

    3. Bu dönemde gümrüklerle ilgili sorun tüm firmaları mı etkilemekte? Yoksa beni oyalamak için belirtilen bir bahane mi?



    http://www.pclabs.com.tr/2009/01/26/yedek-parca-ithalinde-sorun-garanti-sureclerinde-sorun-olusabilir/
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aslanemre58

    30 işgünü dolmuş Lenovo'yu ara bence...



    30 işgünü kuralı yetkili teknik servis için "ücretli değişim" noktasında da işliyor mu? Yoksa sadece garanti kapsamına alınan arızaları mı kapsıyor. Mantık olarak ben herhangi bir yere değil de yetkili servise teslim etmişsem makinamı ücretli parça değişiminde bile marka güvenceli şekilde bir beklentim olmalı diye düşünüyorum.

    Ki yetkili teknik servis parça bulamadığı için arızayı giderememekte, ancak ben boşverin bana arızalı şekidle geri verin dersem bile bu defa arıza tespit ücreti talep ediliyor ki bence şu şartlarda çok anlamsız.

    Teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: d4Wgs5h4s


    quote:

    Orjinalden alıntı: CarpeNoctem

    3. Bu dönemde gümrüklerle ilgili sorun tüm firmaları mı etkilemekte? Yoksa beni oyalamak için belirtilen bir bahane mi?



    http://www.pclabs.com.tr/2009/01/26/yedek-parca-ithalinde-sorun-garanti-sureclerinde-sorun-olusabilir/




    Bu kanun herhangi bir duyuru yapılmadan mı işleme kondu? Eğer gerekli duyurular yapılmışsa ve firmalar son günü beklemişse bence hata yine firmalarda. Özellikle de yetersiz stok tutulması bence en büyük hata. Bu noktada olan biten müşteriyi ilgilendirmez, müşteri kullandığı cihazdan randıman almak ve teklnik servisten bir an önce dönmesini firmadan bekler. Edindiğim izlenim Lenovo'da yedek parça stoğu tutulmadığı ve arızaya göre yurt dışından yedek parça istendiği. Bu kadar zor olmamalı eksilen stoğu tamamlayacak bir sistem oturtarak müşteri mağduriyetinin engellenmesi. Ben her arızada Lenovo'nun yurt dışından parçanın gelmesini beklemek zorunda mıyım?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CarpeNoctem

    Bu kanun herhangi bir duyuru yapılmadan mı işleme kondu? Eğer gerekli duyurular yapılmışsa ve firmalar son günü beklemişse bence hata yine firmalarda. Özellikle de yetersiz stok tutulması bence en büyük hata. Bu noktada olan biten müşteriyi ilgilendirmez, müşteri kullandığı cihazdan randıman almak ve teklnik servisten bir an önce dönmesini firmadan bekler. Edindiğim izlenim Lenovo'da yedek parça stoğu tutulmadığı ve arızaya göre yurt dışından yedek parça istendiği. Bu kadar zor olmamalı eksilen stoğu tamamlayacak bir sistem oturtarak müşteri mağduriyetinin engellenmesi. Ben her arızada Lenovo'nun yurt dışından parçanın gelmesini beklemek zorunda mıyım?


    Öncelikle, Lenovo çalışanı değilim ! Ben de, senin gibi, Lenovo marka bilgisayar sahibi olan bir vatandaşım !

    O linki, sadece, bilgilendirme için verdim. Dikkat ettiysen, hiçbir yorumum olmadı o mesajda !

    Forumlardan takip edebildiğim kadarıyla, servisler, ellerinde yedek parça bulundurmama eğiliminde. Lazım oldukça, distribitörden temin etme yoluna gittiklerini zannediyorum. Yanlışım varsa, "Arda" veya "gokhanster" namındaki site sakinlerinden biri doğrusunu söyleyiversin.

    Öte yandan, "yetkili servis" denen kurumun, elinde yedek parça bulundurmamasının ne kadar ABES bir durum olduğu konusundaki itirazına katılıyorum.

    Aksaklıktaki ihmal sahibi, ithalatçı firmalar mı? Yoksa, "Yap ; istimi arkadan gelir ! " metodolojisiyle çalışan siyasetçiler mi? Anlamış değilim !




  • @d4Wgs5h4s

    Öncelikle yanlış anlaşıldım sanırım. Size bilgi için teşekkür etmeden hemen yoruma girmem nedeniyle bu yanlış anlaşılmaya yol açtığım için özür dilerim.

    Benim en büyük tepkim yetkili servislerde ve hatta IBM TURK'ün elinde yedek parça stoğu tutulmaması. En ufak arıza için yurt dışından parça gelmesini bekleme stratejisi şu anda yaşadığımız gibi geçici sorunların yaşandığı dönemlerde biz tüketicileri mağdur etmekte.

    Saygılarımla
  • forum.donanimhaber.com/register.asp

    16.madde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.