Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (43. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.872
Cevap
32
Favori
277.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Yıl 2012 Renault dci motoru 20.000 km de bir bakıma çağırıyor.Böyle bir ortamda gidip volvo alıp 10.000 de bir bakıma girmek ve 2 kat fiyat ödemek bana hiç mantıklı gelmiyor.
    15.000 de bir bu fiyatlar olsaydı kimse itiraz etmezdi bence. Ancak dizel araç alan kişi zaten yüksek km yapıyor yılda 30-40 bin arası km yapsa 4 defa bakıma girecek 3-4 bin tl örneğin bir fluance de 1.000 tl ye 40.000 geçebilirsiniz. Volvo evet Premium ancak bu kadar da fark olmamalı.

    2 . el de çok değer kaybedecek bu araçlar.


    Fluence dediğiniz araç euroncap ten 4 yıldız alabilen bir araç. Kore malı samsung sm3 ile birebir aynı..Latitude diye sattıkları modelde samsung sm5 :) Bu araçlarla lütfen Volvoyu kıyaslamayınız.

    Fluence'deki 1.5 dci 105 beygirlik motora sahip Nissan qashqai 1.5 dci aracım var.Renault'ta bu motorlu araçların bakımı 15.000kmde bir iken Nissanda aynı motorlu araçlar 10.000 Kmde bir bakıma giriyor. Emin olun 15.000de girse ömrü daha kısa olacaktı.

    hesheit ve Kurzweil arkadaşlar birşeyler yazdılar önceki yorumlarda.Onlarıda okumanızı tavsiye ederim.

    2.elde değer kaybedecek diyorsunuz fakat yeni s60 lar sahibinden.com sitesinde gayet hızlı bir biçimde yüksek rakamlara satılıyor. Çünkü 80-90 bin liraya yüksek modelli,mtvsi düşük,ekonomik tüketimli,kaliteli ve sağlam bir araç alınmak istendiğinde s60 ön plana çıkıyor. Piyasada da oldukça sık görmeye başladım s60 modelini.

    Emin olun kullanıcılarında hoşuna gitmiyor pahalı bakım yaptırmak.Fakat aracın komforlu koltuklarına oturunca verdiği güven hissi aklınızda soru işareti bırakmıyor..
    Fluence gibi ufak bir kazada dağılmıyor ;)



    Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

    S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

    Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

    Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

    Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Yıl 2012 Renault dci motoru 20.000 km de bir bakıma çağırıyor.Böyle bir ortamda gidip volvo alıp 10.000 de bir bakıma girmek ve 2 kat fiyat ödemek bana hiç mantıklı gelmiyor.
    15.000 de bir bu fiyatlar olsaydı kimse itiraz etmezdi bence. Ancak dizel araç alan kişi zaten yüksek km yapıyor yılda 30-40 bin arası km yapsa 4 defa bakıma girecek 3-4 bin tl örneğin bir fluance de 1.000 tl ye 40.000 geçebilirsiniz. Volvo evet Premium ancak bu kadar da fark olmamalı.

    2 . el de çok değer kaybedecek bu araçlar.


    Fluence dediğiniz araç euroncap ten 4 yıldız alabilen bir araç. Kore malı samsung sm3 ile birebir aynı..Latitude diye sattıkları modelde samsung sm5 :) Bu araçlarla lütfen Volvoyu kıyaslamayınız.

    Fluence'deki 1.5 dci 105 beygirlik motora sahip Nissan qashqai 1.5 dci aracım var.Renault'ta bu motorlu araçların bakımı 15.000kmde bir iken Nissanda aynı motorlu araçlar 10.000 Kmde bir bakıma giriyor. Emin olun 15.000de girse ömrü daha kısa olacaktı.

    hesheit ve Kurzweil arkadaşlar birşeyler yazdılar önceki yorumlarda.Onlarıda okumanızı tavsiye ederim.

    2.elde değer kaybedecek diyorsunuz fakat yeni s60 lar sahibinden.com sitesinde gayet hızlı bir biçimde yüksek rakamlara satılıyor. Çünkü 80-90 bin liraya yüksek modelli,mtvsi düşük,ekonomik tüketimli,kaliteli ve sağlam bir araç alınmak istendiğinde s60 ön plana çıkıyor. Piyasada da oldukça sık görmeye başladım s60 modelini.

    Emin olun kullanıcılarında hoşuna gitmiyor pahalı bakım yaptırmak.Fakat aracın komforlu koltuklarına oturunca verdiği güven hissi aklınızda soru işareti bırakmıyor..
    Fluence gibi ufak bir kazada dağılmıyor ;)



    Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

    S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

    Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

    Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

    Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.

    doğru söze ne denir. ben sayfalarca yazdım bunu. sonrasında ne mi oldu lütfen 2-3 sayfa geriyi okuyunuz:))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Yıl 2012 Renault dci motoru 20.000 km de bir bakıma çağırıyor.Böyle bir ortamda gidip volvo alıp 10.000 de bir bakıma girmek ve 2 kat fiyat ödemek bana hiç mantıklı gelmiyor.
    15.000 de bir bu fiyatlar olsaydı kimse itiraz etmezdi bence. Ancak dizel araç alan kişi zaten yüksek km yapıyor yılda 30-40 bin arası km yapsa 4 defa bakıma girecek 3-4 bin tl örneğin bir fluance de 1.000 tl ye 40.000 geçebilirsiniz. Volvo evet Premium ancak bu kadar da fark olmamalı.

    2 . el de çok değer kaybedecek bu araçlar.


    Fluence dediğiniz araç euroncap ten 4 yıldız alabilen bir araç. Kore malı samsung sm3 ile birebir aynı..Latitude diye sattıkları modelde samsung sm5 :) Bu araçlarla lütfen Volvoyu kıyaslamayınız.

    Fluence'deki 1.5 dci 105 beygirlik motora sahip Nissan qashqai 1.5 dci aracım var.Renault'ta bu motorlu araçların bakımı 15.000kmde bir iken Nissanda aynı motorlu araçlar 10.000 Kmde bir bakıma giriyor. Emin olun 15.000de girse ömrü daha kısa olacaktı.

    hesheit ve Kurzweil arkadaşlar birşeyler yazdılar önceki yorumlarda.Onlarıda okumanızı tavsiye ederim.

    2.elde değer kaybedecek diyorsunuz fakat yeni s60 lar sahibinden.com sitesinde gayet hızlı bir biçimde yüksek rakamlara satılıyor. Çünkü 80-90 bin liraya yüksek modelli,mtvsi düşük,ekonomik tüketimli,kaliteli ve sağlam bir araç alınmak istendiğinde s60 ön plana çıkıyor. Piyasada da oldukça sık görmeye başladım s60 modelini.

    Emin olun kullanıcılarında hoşuna gitmiyor pahalı bakım yaptırmak.Fakat aracın komforlu koltuklarına oturunca verdiği güven hissi aklınızda soru işareti bırakmıyor..
    Fluence gibi ufak bir kazada dağılmıyor ;)



    Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

    S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

    Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

    Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

    Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.

    doğru söze ne denir. ben sayfalarca yazdım bunu. sonrasında ne mi oldu lütfen 2-3 sayfa geriyi okuyunuz:))))







  • sevgili fsnn ile biz bu konuyu uzun uzun yazdık, tartıştık ve defalarca ifade ettik.

    sonuç mu? kocaman bir sıfır

    en iyisi kendin işini kendin halledeceksin.

    araştırırsan özel servislerde çok daha ekonomik fiyatlara bakımları yaptırılabilir.

    hatta parçalarını BOSCH marka (hava, yağ, polen ve yakıt filtrelerini kendin al) dahada ucuza gelir.

    benim gibi güvendiğin ustada olsa 25 Tl.lik hava filtresine 50 Tl.verme.

    babanın oğluda olsa kim olursa olsun güvenme git kendin al bütün filtrelerini, yağını ve özel bir ustadada değiştirmeye bak.

    bak bakalım ne kadar ucuza geliyor bakım aralığı.

    kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    sevgili fsnn ile biz bu konuyu uzun uzun yazdık, tartıştık ve defalarca ifade ettik.

    sonuç mu? kocaman bir sıfır

    en iyisi kendin işini kendin halledeceksin.

    araştırırsan özel servislerde çok daha ekonomik fiyatlara bakımları yaptırılabilir.

    hatta parçalarını BOSCH marka (hava, yağ, polen ve yakıt filtrelerini kendin al) dahada ucuza gelir.

    benim gibi güvendiğin ustada olsa 25 Tl.lik hava filtresine 50 Tl.verme.

    babanın oğluda olsa kim olursa olsun güvenme git kendin al bütün filtrelerini, yağını ve özel bir ustadada değiştirmeye bak.

    bak bakalım ne kadar ucuza geliyor bakım aralığı.

    kolay gelsin

    Söylerken iyide bunları yaparken hem aracı garantiden çıkarma hemde satarken araç servis bakımlı olmadığı için problem yaşamak kaçınılmaz gibi. Bu söylediklerinizi aracın garanti süresi dolduktan sonra düşünmek daha mantıklı.




  • kasttettiğim zaten garanti dışı olan araçlara.

    bazı arkadaşlarımızın yorumlarınıda okuyoruz,

    özel servislerde (bosch car gibi) yapılan ve faturalandırılan bakımların garantiyi bozmadığı vs.

    yaşamadığım ve yaptırmadığım için bilemeyeceğim.

    garantili araçları olanlara değil sözüm.

    ayrıca yaptırdığınız bakımları faturalandırırsanız ve km.sinide faturada belirtirseniz ben o aracı alırım. benim için problem yok. başkasına bir diyeceğimde olamaz. illaki servise gidipte fazla para ben vermem. bu benim görüşüm. bosch car servisleri bana göre volvo servislerindende kaliteli. göreceli olacak ama....))))

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 29 Aralık 2012; 15:56:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

    S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

    Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

    Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

    Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.

    Merhabalar tekrardan.

    Bakım aralığı emin olun uzun ömürlü olması için kısa tutuluyor. Mercedesteki 1.5 dci dizel motorlu a seriside 10.000 km de bakıma giriyor.Renault'ta bu motorlu modeller 15.000 kmde. Emin olun sık bakımın aracınızın motor ömrüne katkısı büyük.
    Bende şikayetçiyim s40 dizelin bakımının 700 lira olmasından.Maliyeti 150 lirayı geçmeyen filtreleri takıyorlar 400 liraya!

    Ben dökülüyor diye 1.5 dizele yorum yapmadım. Samsung sm3 modelinin birebir aynısı olan Renault Fluence için o yorumu yaptım. Euro nCap testini izleyebilirsiniz güçlendirilmiş fluence ze'nin kazasını :)
    iihs testindeki gibi small overlap testinde geleceği hali düşünemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

    S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

    Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

    Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

    Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.

    Merhabalar tekrardan.

    Bakım aralığı emin olun uzun ömürlü olması için kısa tutuluyor. Mercedesteki 1.5 dci dizel motorlu a seriside 10.000 km de bakıma giriyor.Renault'ta bu motorlu modeller 15.000 kmde. Emin olun sık bakımın aracınızın motor ömrüne katkısı büyük.
    Bende şikayetçiyim s40 dizelin bakımının 700 lira olmasından.Maliyeti 150 lirayı geçmeyen filtreleri takıyorlar 400 liraya!

    Ben dökülüyor diye 1.5 dizele yorum yapmadım. Samsung sm3 modelinin birebir aynısı olan Renault Fluence için o yorumu yaptım. Euro nCap testini izleyebilirsiniz güçlendirilmiş fluence ze'nin kazasını :)
    iihs testindeki gibi small overlap testinde geleceği hali düşünemiyorum


    Kullandığımız araç 1.5 dci bakım aralığı 20.000 km bunu bu motoru üreten firma koyuyor. Sadece eleştirdiğim nokta bu 15.000 km çok daha ideal olabilirdi. Eğer mercedes de bu motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp yüksek bakım fiyatları çıkaracaksa mutlaka alacak olan insanlar bunu da düşünecektir.

    Yoksa araçların bu şekilde benzinli modellere göre kullanım maliyeti açısından avantaj sağlaması çok zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Kullandığımız araç 1.5 dci bakım aralığı 20.000 km bunu bu motoru üreten firma koyuyor. Sadece eleştirdiğim nokta bu 15.000 km çok daha ideal olabilirdi. Eğer mercedes de bu motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp yüksek bakım fiyatları çıkaracaksa mutlaka alacak olan insanlar bunu da düşünecektir.

    Yoksa araçların bu şekilde benzinli modellere göre kullanım maliyeti açısından avantaj sağlaması çok zor.

    renault motoru kullanan Mercedes ve Nissan ise 10.000 kmde bir bakıma çağırıyor. a180cdi Blue Efficiency in bakım fiyatları rutin bakım fiyatları 300-500 euro arası geziniyor.

    10.000 km bakım aralığı insanlara çok sık geliyor fakat birçok marka dizel araçlarında 10.000 km bakım aralığını ön görüyor.
    Zaten 10.000 kmde yaptırmazsan sonunda ölüm yok.İsteyen 15.000km isteyen 20.000kmde hatta isteyen hiç yaptırmasın.Garanti dışı kalıyor sadece araç :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 1 Ocak 2013; 19:58:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Kullandığımız araç 1.5 dci bakım aralığı 20.000 km bunu bu motoru üreten firma koyuyor. Sadece eleştirdiğim nokta bu 15.000 km çok daha ideal olabilirdi. Eğer mercedes de bu motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp yüksek bakım fiyatları çıkaracaksa mutlaka alacak olan insanlar bunu da düşünecektir.

    Yoksa araçların bu şekilde benzinli modellere göre kullanım maliyeti açısından avantaj sağlaması çok zor.

    renault motoru kullanan Mercedes ve Nissan ise 10.000 kmde bir bakıma çağırıyor. a180cdi Blue Efficiency in bakım fiyatları rutin bakım fiyatları 300-500 euro arası geziniyor.

    10.000 km bakım aralığı insanlara çok sık geliyor fakat birçok marka dizel araçlarında 10.000 km bakım aralığını ön görüyor.
    Zaten 10.000 kmde yaptırmazsan sonunda ölüm yok.İsteyen 15.000km isteyen 20.000kmde hatta isteyen hiç yaptırmasın.Garanti dışı kalıyor sadece araç :)

    Alıntıları Göster
    Markanın garantisini istiyorsanız Volvo veya Mercedes bu araca garanti versin istiyorsanız bakımları serviste ve gereken kmde yapılması lazım. Bakımlar servislerde düzgün yapılıyor yapılmıyor o başka konu. Parça fiyatlarının pahalılığına canı gönülden katılıyorum.Yetkili servislerin kafasına göre fiyat koyma politikalarını kınıyorum. Ama bakım aralıklarının kısa olması bence mantıklı.Kimya mühendisi akrabamda herhangi bir yerden maaş,prim almadığı halde yağ ile ilgili yurtdışındaki araştırmaları ve kendi çapında yaptığı araştırmalardan edindiği bilgileri bana aktarmıştı. Markaların yüksek kaliteli olarak sattığı yağların bile yağın defalarca ısınıp soğumasından bile bozulduğunu söylemişti.İçindeki metal partikülleri,yakıt buharının karterde yoğunlaşması ile yağın çok bozulduğunu söylemişti.

    Kısaca motorlarımızın daha uzun ömürlü olmasını istiyorsak kısa aralıklarla bakımlar şart !

    Yok ben aracımı sıfır alırım 50.000-60.000 km kullanıp satarım diyorsanız bakım yaptırmadanda aracınızı kullanabilirsiniz. Ama sizden sonra aracın sahibi olacak şahısların içinden ettiği küfürleri hazmetmekte zordur :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 1 Ocak 2013; 20:17:38 >




  • Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

    Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

    Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







    aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

    sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

    almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

    320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

    sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

    edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 2 Ocak 2013; 0:02:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

    Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







    aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

    sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

    almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

    320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

    sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

    edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



    Marka fanatikliğim,laf kondurmama huyum yok.Bu forumda geçmişte Volvo'nun servis politikalarını sert dille eleştirenlerden birisiyim. O günden bu güne birşey değişmedi.Ne prim alıyorum nede maaş alıyorum :) Servislerin tutumunu,fiyat politikalarını bende beğenmiyorum !! Deminki yorumlarımda da bunları belirtmiştim.

    Güzel bir noktaya değinilmiş. Almanyada Bmw lerin bakım aralığı 50.000 km Türkiyede 30.000 km diye. Bu fark satış sonrası hizmetlerin kafasına göre yaptığı uygulama değildir. Ülke şartlarından ötürü bakım aralığı neredeyse %50 kısaltılmış. Almanyada çevre yollarında, Uluslararası yollarda trafik olmuyor İstanbuldaki gibi... Dur kalk,ortalama hızın 6 km/saat ile 2 saat boyunca trafikte çırpınmak yok.Evden çıkıp ana yola bağlanana kadar 3 km yol sarfediyorum.4 tane ışık var.Kırmızıda kalkıp kırmızıya yakalanıyorum.Yeşil dalga olayı yok.Evden çıkıp Şehirlerarası Otobüs Terminaline gidene kadar 21 tane ışık var.Geçen hafta babam otogara bırakacaktı.21 ışığın 16 sinde kırmızıda bekledik.Ki şehir içinde hız kurallarına uyan,otoriter bir babam var.30 yıllık ehliyeti var radar cezası,kırmızı ışıkta geçme cezası yok kendi deyimine göre :) Avrupada 6 ayda bir kaldırım çalışması,yol çalışması yok.Tozlu yollar yok.Kalitesiz yakıt yok.Bizlerin piyasada satılan kaliteli olarak aldığımız örneğin Shell V-Power dizel gibi yakıtlar,Avrupakilerle karşılaştırılamaz bile. Bunların hepsi çevre şartlarına bağlı kalarak yapılmış hesaplamalar.

    Volvoda dizel motorlarında Avrupada 15.000 km bakım aralığı veriyor.Buda aynı motoru kullanan Ford Focus ile aynı.Ve Volvo şirketi demişki çevre şartlarına,kullanım şartlarına göre yağ değişim aralığı 10.000 kmye çekilebilir.

    Sayın fsnn sizin aracınız benzinli.Sıkıştırma oranı dizel kadar değil. En kaba olarak söylersem karterinize inen yakıt miktarı çok daha az ! Yağınız daha geç bozuluyor.Motorunuzun kurumlaşması dizeldeki gibi değil.Aşıntılarınız daha az.Kompresyon basıncı daha az.Dolayısıyla motorunuz daha az yıpranıyor. Dizellerle kıyaslama yapmanıyız.

    Bmw motorunun dizayını gereği o bakım aralıkları uygun görülmüş. Ne fark var ikiside dizel demeyin ! En basitinden 2000cc ile maximum 184 beygir üretip,düz yolda yüksüzken sakin kullanım ile 4,5 litre yakıt tüketebiliyor :) Marka fanatikliği yapsam Bmw konusundan çıkmazdım. 2 yaşımdan beri ailem Bmw markasını tercih ediyor.Şahsımın ilk aracıda Bmw idi. Bmw nin emniyet kemeri uyarı sinyalini her duyduğumda tüylerim diken diken oluyor. Bmw'nin Türkiyedeki her davetine katılıyorum.Resmi bir kulüp olan,üyelik bedeli olan Bmw Club Turkey'e üyeyim.Bayilerden uzun süreli müşteri indirimi ile ikinci el fiyatına ile araç aldırabilirim.

    Yasal garantim bitti.Ama bu araç bende olduğu sürece her 10.000 kmde bir bakıma gideceğim.Bende biliyorum aynı motoru kullanan Ford'un 15.000 kmde bir bakıma girdiğini. Fakat Volvo'nun yağ filtresi ile aynı motoru kullanan Focusun yağ filtresini incelerseniz aradaki farkı görebilirsiniz.Adamlar hem daha kaliteli filtre kullanıyor hemde bakım aralıklarını daha kısa tutuyor. Bunları sorgulayınız. Volvolar genel olarak uzun ömür ve sağlamlığı simgeler. psa motoruyla; Ford'tan, Citroen'den,Peugeot'tan daha uzun ömür bakım aralıklarını kısaltarak oluyor.

    Amcamın oğlunun Peugeot 307'si vardı. 140.000 kmde motoru bitti. Aldığı yakıtın kalitesini önemsemezdi,bakımlarında ucuz yola kaçardı.Ben triger koparmasından korkuyordum kompe motor gerekti araca :) Hatta yetkili servisten fiyat teklifi aldığımızda ilk bakımının 35.000 kmde yetkili serviste yapıldığı,ondan sonra aracın hiç yetkili servise gelmediği ortaya çıkmıştı. Özel servisler bile 6 bin lira fatura çıkarınca o haliyle ölü fiyatına sattılar aracı. Onda da 1.6 dizel motor vardı Focusla aynı Volvoyla aynı.




  • sevgili winniesertan
    yazdıklarınızın büyük bir çoğunluğuna katılıyorum. lakin konuyu uzatmadan psa grubunun bakım aralığı tr de 20 bin km avrupada kaç bilmiyorum ama 30 bin olduğunu düşünüyorum.

    sizin bahsettiğiniz gibi avrupada 15 bin değil.
    yakıt konusuna katılıyorum o yüzden 50 bin 30 bin örneğini verdim

    amerika da bulundunuz mu? ben bulundum abd de satılan mobil 1 lerin üstünde 16000 mil garanti yazdığını biliyormusunuz 26 000 km eder.ve arkasındada 16000 mil garantilidir yağ bu sürede işlevini yitirmediğini mobil garanti eder. bu garanti 16 000 mil sonunda yağın bozulacağı anlamına da gelmez. sonra altında küçük puntolarla araç satıcılarının gönlünü almak için siz yağ değişim aralığı için servisinize danışın der. bu ne demek servis ne derse desin ben 26000 km garanti veriyorum.

    başka bir sıkıntı bmw kullanmışınız ben 13 yıldır kullandığım volvo yu bırakıp yeni bmw 3.16 almayı düşünüyorum hatta hala gitgeller yaşıyorum s60 mı 3.16 mı diye. yani bu servis politikalarından servise çok nadirde uğrasam bıktım.
    benzinli-dizel yorumunuza katılıyorum teknik tarifinizde aynen doğru dizel araçların yağ değişim aralığı daha kısa.

    peki sorun ne?

    premium markaların sunduğu bakım aralığını sunmaması. bir araç sadece sağlam olmasıyla premium olmaz rahmetli dedemin reno 12 si vardı dağ taş tepeye vururdu ben onun kadar sağlam araba görmedim. ama premium mu?

    burdaki sıkıntı. servisin tüketiciyi veya motor sağlığını düşünmesinden çok ticari kaygısı olduğunu düşünüyorum. veya idda ediyorum

    yoksa sizle aslında farklı şeyler düşünmüyoruz.

    ama bu şikayetlerimizi bu beklentilerimizi volvo tr ye iletmek bunları eleştiren insanlara tepki vermemek(sizi kast etmiyorum) bunlar düzelene kadar belkide boykot etmek lazım diye düşünüyorum. yoksa servis 5 binde gel dese buna sesini çıkarmayacak çıkaranlarıda eleştirecek çok insan var.

    ha unutmadan ben 450 - 500 binde çok ford pegugeot gördüm. aracı bilinçli kullanmak önemli. 90 lı yıllarda doğanımız vardı 200 000 bin km de sattık motor revize edilmemişti. ne anlatmak istediğimi anladınız sanırım.




  • bu gün hiç ummadığım bir konu başıma geldi,

    kırmızı ışıktan yeşil ışık yandı ve geçtim. araç stop etti. sonra çalıştırdım ve vitese atmaya çalışıyorum geçmedi, zar zor geçti vitese araç stop ediyor vs.

    sonra ustayı aradım, debriyaj alt merkezde problem vardır dedi. çekici ile tamirciye çektik.

    inşallah fazla bir masraf açmaz.

    kaputu kaldırdığımdada yağ damlıyordu. hidrolik yağı (plastik silindir şeklindeki kutu) yarıya kadar azalmıştı.

    öyle tahmin ediyorum ki,

    1- debriyaj hidrolik bilyası (debriyaj merkez alt bilya)

    2- debriyaj merkezi üst

    3- debriyaj merkezi alt silindiri arızalanmış olabilir.

    hayırlısı bakalım ne kadar masraf çıkacak.

    tek tesellim araç ile adana merkezde kalmam, bazen öyle yerlere gidiyorum ki, çektirmeye çalışsanız aracı herhalde 500 Tl.den aşağıya çekmezler. adana merkeze 300 km.

    yolda kaldım, birde çekici ile çektirdim.

    hayırlısı olsun inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 2 Ocak 2013; 19:27:02 >




  • bu şekilde debriyaj alt merkezle ilgili daha önce tecrübesi olanlar var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    bu şekilde debriyaj alt merkezle ilgili daha önce tecrübesi olanlar var mı?

    geçmiş olsun umarım az bir masrafa hallolur. malesef bir fikrim yok araç otomatik olunca yalnız tahminler çok yerinde bizide bilgilendirirsen sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

    Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







    aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

    sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

    almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

    320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

    sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

    edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



    Sevgili Fsnn konuya olan objektif yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ediyorum. 1.6 dizel motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp 2500-3000 tl bakım masrafı ödemek bu motorun bütün cazibesini ortadan kaldırıyor. Benzinli bir aracım olmadı o yüzden benzinli motorlar hakkında bakım vb konularda yorum yapamıyorum. Umarım Volvo Türkiye den de bu forumları takip eden ve memnuniyetsizlikleri dikkate alan birileri vardır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

    Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







    aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

    sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

    almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

    320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

    sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

    edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



    Marka fanatikliğim,laf kondurmama huyum yok.Bu forumda geçmişte Volvo'nun servis politikalarını sert dille eleştirenlerden birisiyim. O günden bu güne birşey değişmedi.Ne prim alıyorum nede maaş alıyorum :) Servislerin tutumunu,fiyat politikalarını bende beğenmiyorum !! Deminki yorumlarımda da bunları belirtmiştim.

    Güzel bir noktaya değinilmiş. Almanyada Bmw lerin bakım aralığı 50.000 km Türkiyede 30.000 km diye. Bu fark satış sonrası hizmetlerin kafasına göre yaptığı uygulama değildir. Ülke şartlarından ötürü bakım aralığı neredeyse %50 kısaltılmış. Almanyada çevre yollarında, Uluslararası yollarda trafik olmuyor İstanbuldaki gibi... Dur kalk,ortalama hızın 6 km/saat ile 2 saat boyunca trafikte çırpınmak yok.Evden çıkıp ana yola bağlanana kadar 3 km yol sarfediyorum.4 tane ışık var.Kırmızıda kalkıp kırmızıya yakalanıyorum.Yeşil dalga olayı yok.Evden çıkıp Şehirlerarası Otobüs Terminaline gidene kadar 21 tane ışık var.Geçen hafta babam otogara bırakacaktı.21 ışığın 16 sinde kırmızıda bekledik.Ki şehir içinde hız kurallarına uyan,otoriter bir babam var.30 yıllık ehliyeti var radar cezası,kırmızı ışıkta geçme cezası yok kendi deyimine göre :) Avrupada 6 ayda bir kaldırım çalışması,yol çalışması yok.Tozlu yollar yok.Kalitesiz yakıt yok.Bizlerin piyasada satılan kaliteli olarak aldığımız örneğin Shell V-Power dizel gibi yakıtlar,Avrupakilerle karşılaştırılamaz bile. Bunların hepsi çevre şartlarına bağlı kalarak yapılmış hesaplamalar.

    Volvoda dizel motorlarında Avrupada 15.000 km bakım aralığı veriyor.Buda aynı motoru kullanan Ford Focus ile aynı.Ve Volvo şirketi demişki çevre şartlarına,kullanım şartlarına göre yağ değişim aralığı 10.000 kmye çekilebilir.

    Sayın fsnn sizin aracınız benzinli.Sıkıştırma oranı dizel kadar değil. En kaba olarak söylersem karterinize inen yakıt miktarı çok daha az ! Yağınız daha geç bozuluyor.Motorunuzun kurumlaşması dizeldeki gibi değil.Aşıntılarınız daha az.Kompresyon basıncı daha az.Dolayısıyla motorunuz daha az yıpranıyor. Dizellerle kıyaslama yapmanıyız.

    Bmw motorunun dizayını gereği o bakım aralıkları uygun görülmüş. Ne fark var ikiside dizel demeyin ! En basitinden 2000cc ile maximum 184 beygir üretip,düz yolda yüksüzken sakin kullanım ile 4,5 litre yakıt tüketebiliyor :) Marka fanatikliği yapsam Bmw konusundan çıkmazdım. 2 yaşımdan beri ailem Bmw markasını tercih ediyor.Şahsımın ilk aracıda Bmw idi. Bmw nin emniyet kemeri uyarı sinyalini her duyduğumda tüylerim diken diken oluyor. Bmw'nin Türkiyedeki her davetine katılıyorum.Resmi bir kulüp olan,üyelik bedeli olan Bmw Club Turkey'e üyeyim.Bayilerden uzun süreli müşteri indirimi ile ikinci el fiyatına ile araç aldırabilirim.

    Yasal garantim bitti.Ama bu araç bende olduğu sürece her 10.000 kmde bir bakıma gideceğim.Bende biliyorum aynı motoru kullanan Ford'un 15.000 kmde bir bakıma girdiğini. Fakat Volvo'nun yağ filtresi ile aynı motoru kullanan Focusun yağ filtresini incelerseniz aradaki farkı görebilirsiniz.Adamlar hem daha kaliteli filtre kullanıyor hemde bakım aralıklarını daha kısa tutuyor. Bunları sorgulayınız. Volvolar genel olarak uzun ömür ve sağlamlığı simgeler. psa motoruyla; Ford'tan, Citroen'den,Peugeot'tan daha uzun ömür bakım aralıklarını kısaltarak oluyor.

    Amcamın oğlunun Peugeot 307'si vardı. 140.000 kmde motoru bitti. Aldığı yakıtın kalitesini önemsemezdi,bakımlarında ucuz yola kaçardı.Ben triger koparmasından korkuyordum kompe motor gerekti araca :) Hatta yetkili servisten fiyat teklifi aldığımızda ilk bakımının 35.000 kmde yetkili serviste yapıldığı,ondan sonra aracın hiç yetkili servise gelmediği ortaya çıkmıştı. Özel servisler bile 6 bin lira fatura çıkarınca o haliyle ölü fiyatına sattılar aracı. Onda da 1.6 dizel motor vardı Focusla aynı Volvoyla aynı.














    Avrupa da şartların daha iyi olduğu kısmına eksiksiz katılıyorum. Ancak telafuz edilen rakamlar 50.000 - 10.000 aralığında olunca işler değişiyor. Ayrıca premium markaların bile ciddi rekabete girdiği bir ülkede yaşıyoruz.Böyle bir ortamda yakıt kalitesinin çok düşük kalacağını sanmıyorum. Bütün dünyada yakıt satan uluslararası firmalar da bunların içerisinde.

    Filtreler ile ilgili örnek vermişsiniz. Daha kaliteli filtre kullanımı her koşulda doğrudan motorun ömrünü uzatacaktır. Km aralığını + yönde etkilemesi gerekir.


    Aslında son 3-5 mesajda kısaca ifade etmek istediklerimi söylediğimi düşünüyorum.Çok da uzatıp kullanıcıları kızdırmayacağım

    Herkese iyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

    Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







    aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

    sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

    almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

    320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

    sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

    edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



    Sevgili Fsnn konuya olan objektif yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ediyorum. 1.6 dizel motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp 2500-3000 tl bakım masrafı ödemek bu motorun bütün cazibesini ortadan kaldırıyor. Benzinli bir aracım olmadı o yüzden benzinli motorlar hakkında bakım vb konularda yorum yapamıyorum. Umarım Volvo Türkiye den de bu forumları takip eden ve memnuniyetsizlikleri dikkate alan birileri vardır.



    rica ederim. ben teşekkür ederim ben gerçekleri yazdım. benim gibi düşünen birilerinin olduğunu görmek duymak güzel

    bu formu volvo servislerden sorumlu bir bey de okuyor formdada yazıyor ama değişen hiçbir şey yok. çünkü olay motor sağlığı vs değil belki onunda gücü yetmiyor.

    bu memnuniyetsizlikleri dikkate alan biri emin olun yok. ben artık iyice 3.16 yı düşünmeye başladım ama mevcut aracımı bir satabilsem. malesef ikinci el ölü neyse bu başka konu hoşcakalın




  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.