Şimdi Ara

ALGORİTMA ÖRNEKLERİ LÜTFEN BAKINIZ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
58.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1. Klavyeden girilen 5 adet not bilgisinin ortalamasını alan programı yapınız.
    2. Klavyeden girilen 10 adet notun en büyük ve en küçüğünü bulan programı yapınız.
    3. Klavyeden girilen 5 adet sayının 10’dan büyük olanlarını sayan programı yapınız.
    4. Klavyeden 0 sayısı girilene kadar sayılar okutunuz. Girilen sayıların 2 katını alarak ekrana sonucu yazdırınız.
    5. 30 kişilik sınıfta, yaşı 13 ile 15 arasında olanların sayısını bulan programı yapınız.
    6. 30 kişilik sınıfta yaşı 13, 14, 15 ve 16 olanların sayısını ayrı ayrı bulan programı yapınız.
    7. Klavyeden girilen 5 adet sayının tek tek karelerini alan programı yapınız.
    8. Klavyeden 3 not girilir. İlk notun %30, ikinci notun %30 ve son notun da %40’ını bulan programı yapınız. Sonuç olarak da 3 notun yüzdelerini toplayıp ekrana yazdırınız.
    9. Klavyeden bir tam sayı okutunuz. Bu sayı ile klavyeden okunan diğer 10 sayıyı çarpma işlemi uygulayınız, sonuçları ekrana yazınız.
    10. Klavyeden girilen 10 sayıdan 5’ten büyük olanların yarısını, 5’e eşit ve küçük olan sayıların 2 katını bulan programı yapınız.
    11. Bir komisyoncu sattığı mallardan fiyatı 50 YTL kadar olanlardan %3, daha fazla olanlardan ise %2 komisyon almaktadır. Klavyeden girilen 5 malın komisyonlarını bularak, toplam komisyonu hesaplayınız.
    12. Klavyeden 5 adet yarıçapı verilen çemberlerin alanını ve çevresini hesaplayan programı yapınız.
    13. Klavyeden girilecek N sayısı kadar nottan en büyük ve en küçük olanı bulan programı yapınız.
    14. İç içe döngüler ile saat: dakika: saniye olarak saat yapınız. Saat 0 ile 23, dakika 0 ile 59 ve saniye de 0 ile 59 arasında ilerleyecektir.
    15. Klavyeden girilen 100’lük sistemdeki 5 notu; 0, 1, 2, 3, 4 ve 5 olacak şekilde ekrana yazan programı yapınız.
    16. Sayısal olarak girilen bir ay bilgisini ekrana “Ocak, Şubat, Mart veya diğer aylardan biri…” şeklinde yazan programı yapınız.
    17. Haftanın günü (Pazartesi, Salı, …) girilince, o günün haftanın kaçıncı günü olduğunu bulan programı yapınız.
    18. Fiyat ve KDV oranı ayrı ayrı girilen 5 malın toplam fiyatını hesaplayınız.
    19. Klavyeden dakika olarak girilen 5 şarkının toplam süresini saat olarak hesaplayan programı yapınız.
    20. Girilen işlem türüne (* / - +) göre iki sayıyı işleme alıp sonucunu ekrana yazan programı yapınız.

    lutfen bana bunların cvplarını yaparmsnz hocamz donem odevı verdı ben yapmayı bılmıyom o kadar arastırdım bulamadm son care buraya yazmak oldu



  • Bir dahaki döneme yapmayı iyice öğrenirsiniz dert etmeyin.
    Ayrıca o kadar araştırmanıza hiç gerek yoktu.O kadar vakit harcayana kadar biraz kitaplarınızın kapağını açsanız emin olun yeterli olurdu.
  • hangi dilde ?
    İlk programı java ile yazayım c# 'dada buna benzer hemen hemen... Zamanım olsa daha çok yardım olmak isterdim, umarım işine yarar


    class ortalama { 
    public static void main(String args[]) throws Exception
    {
    int i, top=0, n, ort;
    for(i=1; i<=5; i=i+1){
    System.out.print("Sayi gir: ");
    n = Keyboard.readInt();
    top = top + n; }
    System.out.println("Toplam: " +top);
    ort = top/5;
    System.out.print("Ortalama: " +ort);
    }
    }



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xonar -- 4 Nisan 2009; 23:17:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Xonar

    hangi dilde ?
    İlk programı java ile yazayım c# 'dada buna benzer hemen hemen... Zamanım olsa daha çok yardım olmak isterdim, umarım işine yarar


    class ortalama { 
    public static void main(String args[]) throws Exception
    {
    int i, top=0, n, ort;
    for(i=1; i<=5; i=i+1){
    System.out.print("Sayi gir: ");
    n = Keyboard.readInt();
    top = top + n; }
    System.out.println("Toplam: " +top);
    ort = top/5;
    System.out.print("Ortalama: " +ort);
    }
    }



    Algoritma olacak herhangi bir dil değil.

    Arkadaşım zamanın olmayabilir ama buradan* öğrenerek gidersen daha iyi olur gibime geliyor 4 günde öğrenir 1 günde hepsini yaparsın. Bence 5 günden bile az zaman yeter ama zeka kapasite sınırlarını en düşükte tutuyorum mağlum ne tür birisiniz bilmediğim için :)
    buradan* = Benim ile irtibaa geçersen sana ders notlarımı atabilirim.
  • bnm bu hafta ıcerısnde vermem lasım ama obur donemı bekleyemem :D
    Grfld arkadsmzn da dedıgı gıbı dil deıl algorıtma olacak arkdsm :)
    senınle ırtıbata gectım lutfen paylasırmsn?
  • Algoritmasını istiyorsan bu soruları bize değil kendine sorman gerekir.
    Örneğin
    quote:

    1. Klavyeden girilen 5 adet not bilgisinin ortalamasını alan programı yapınız.

    Mesela bu işlem için ne yapman gerekir? Bizim günlük hayatımızda kafamızdan rahatça çözdüğümüz problemleri(sorunları) bilinçli olarak düşünebilmekten geçer zaten algoritma.
    quote:

    1. Klavyeden girilen 5 adet not bilgisinin ortalamasını alan programı yapınız.

    Ne yapmak gerekir?

    -Klavyeden 5 sayı girilir
    -Sayılar toplanır
    -Sayıların toplamı sayı adedine bölünür.

    işte ilk sorunun algoritması bu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgahanın

    1. Klavyeden girilen 5 adet not bilgisinin ortalamasını alan programı yapınız.
    ----
    >>dizi notlar [5];
    >>değişken toplam=0;
    >>notlar dizisini doldur;
    >>dizinin her elemanını toplama ekle
    >>toplamı toplam/5'e eşitle
    >>toplamı döndür
    -----
    2. Klavyeden girilen 10 adet notun en büyük ve en küçüğünü bulan programı yapınız.
    ------
    >>dizi notlar [10]
    >>notlar dizisini doldur.
    >>değişken min=INFINITY ;
    >>değişken max=0 ;
    >>dizinin her elemanı için A yı yap
    A: Eğer eleman min den küçükse min'i elemana eşitle ; eğer eleman max'dan büyükse elemanı max'a eşitle
    >>min ve max'ı döndür.
    ------
    3. Klavyeden girilen 5 adet sayının 10�dan büyük olanlarını sayan programı yapınız.
    -----
    >>dizi sayılar [5];
    >>sayılar dizisini doldur;
    >>değiken say=0 ;
    >>dizinin her elemanı için A yı yap
    A: Eğer elaman 10'dan büyükse say'ı bir arttır.
    >>say'ı döndür.
    -----
    4. Klavyeden 0 sayısı girilene kadar sayılar okutunuz. Girilen sayıların 2 katını alarak ekrana sonucu yazdırınız.
    ----
    >>değiken x=1;
    >>x 0 değilken :
    gir(x);
    yaz(2*x);
    >>bitir;
    ----
    5. 30 kişilik sınıfta, yaşı 13 ile 15 arasında olanların sayısını bulan programı yapınız.
    ----
    >>Dizi yaşlar [30];
    >>yaşlar dizisini doldur;
    >>değişken say=0 ;
    >>dizinin her elemanı için A'yı yap;
    A: Eğer eleman 14'e eşitse say'ı arttır.
    >>say'ı döndür;
    ---

    6. 30 kişilik sınıfta yaşı 13, 14, 15 ve 16 olanların sayısını ayrı ayrı bulan programı yapınız.
    ----
    >>dizi yaşlar[30];
    >>yaşlar dizisini doldur;
    >>dizi istenilen[4];
    >>yaşlar dizisinin her elemanı için A'yı yap ;
    A:Eğer eleman 13 ise istenilen[1]'i , 14 ise [2]'yi, 15 ise [3] 'ü , 16 ise [4]'ü arttır;
    >>istenilen'i döndür;

    ---
    7. Klavyeden girilen 5 adet sayının tek tek karelerini alan programı yapınız.
    ----
    >>dizi sayılar;
    >>sayılar dizisini doldur;
    >>dizinin her elemanı için A'yı yap;
    A:elman = elman*eleman ;
    >>döndür sayılar;
    ----
    8. Klavyeden 3 not girilir. İlk notun %30, ikinci notun %30 ve son notun da %40�ını bulan programı yapınız. Sonuç olarak da 3 notun yüzdelerini toplayıp ekrana yazdırınız.
    -----
    >>değişken x;
    >>değişken say=0 ;
    >>3 kere A'yı yap ve bitince say'ı bir arttır;
    A:gir(x);
    eğer say 2 ise : yaz(40.0/100*x);
    değilse: yaz(30.0/100*x);
    >>bitir;
    ----
    9. Klavyeden bir tam sayı okutunuz. Bu sayı ile klavyeden okunan diğer 10 sayıyı çarpma işlemi uygulayınız, sonuçları ekrana yazınız.
    -----
    >>değişken sayı;
    >> gir (sayı);
    >>değişken temp;
    >>10 kere A'yı yap;
    A: gir(temp);
    yaz(temp*sayı);
    >>bitir;

    -----
    10. Klavyeden girilen 10 sayıdan 5�ten büyük olanların yarısını, 5�e eşit ve küçük olan sayıların 2 katını bulan programı yapınız.
    -----
    >>dizi sayılar[10];
    >>doldur sayılar;
    >>dizinin her elamanı için A'yı yap;
    A: eğer eleman 5'ten büyükse eleman=eleman/2 ;
    değilse : eleman=2*eleman;
    >>döndür sayılar;

    -----
    11. Bir komisyoncu sattığı mallardan fiyatı 50 YTL kadar olanlardan %3, daha fazla olanlardan ise %2 komisyon almaktadır. Klavyeden girilen 5 malın komisyonlarını bularak, toplam komisyonu hesaplayınız.
    ----
    >>dizi mallar[5];
    >>mallar 'ı doldur;
    >>değiken toplam;
    >>dizinin her elemanı için A'yı yap;
    A: Eğer eleman>50 ise toplam'a 2.0/100*eleman'ı ekle ;
    Değilse toplama 3.0/100*eleman'I ekle;
    >>toplamı döndür;
    ----
    12. Klavyeden 5 adet yarıçapı verilen çemberlerin alanını ve çevresini hesaplayan programı yapınız.
    ----
    >>dizi cember[5];
    >>cemberi doldur;
    >>cemberin her elemanı için A'yı yap;
    A: yaz(2*pi*eleman) ;
    yaz(pi*eleman*eleman);
    >>bitir;
    ----
    13. Klavyeden girilecek N sayısı kadar nottan en büyük ve en küçük olanı bulan programı yapınız.
    ---
    2'nin aynısı.
    ---
    14. İç içe döngüler ile saat: dakika: saniye olarak saat yapınız. Saat 0 ile 23, dakika 0 ile 59 ve saniye de 0 ile 59 arasında ilerleyecektir.
    ----
    >>değişken saat=0 , saat <24 olduğu sürece A:yı yap ve bitince saat'ı bir arttır
    A:değişken dakika=0 , dakika <60 olduğu sürece B:yi yap ve bitince dakika'yı bir arttır
    B:değişken sn=0 , sn <60 olduğu sürece C:yı yap ve bitince sn'yi bir arttır
    C: yaz(saat, dakika, sn);
    >>bitir;
    ---
    15. Klavyeden girilen 100�lük sistemdeki 5 notu; 0, 1, 2, 3, 4 ve 5 olacak şekilde ekrana yazan programı yapınız.
    ----
    >>dizi notlar[5];
    >>notlar'ı doldur;
    >> dizinin her elemanı için A'yı yap;
    A: yaz(5*eleman/100);
    >>bitir;
    ---
    16. Sayısal olarak girilen bir ay bilgisini ekrana �Ocak, Şubat, Mart veya diğer aylardan biri�� şeklinde yazan programı yapınız.
    ----
    >>dizi aylar [12]={ocak , şubat, mart..... aralık};
    >>değişken x;
    >>gir (x);
    >>yaz(aylar[x]);
    >>bitir;
    ---
    17. Haftanın günü (Pazartesi, Salı, �) girilince, o günün haftanın kaçıncı günü olduğunu bulan programı yapınız.
    ---
    >>dizi günler [12]={pazartesi, salı, çarşamba... pazar};
    >>değişken x;
    >>gir (x);
    >>günler dizisinin tüm elemanları için A'yı yap;
    A: eğer eleman=x ise yaz(elemanın indisi);
    >>bitir;
    ---
    18. Fiyat ve KDV oranı ayrı ayrı girilen 5 malın toplam fiyatını hesaplayınız.
    ---
    >>her mal için yaz(fiyat+kdv*fiyat);
    ---
    19. Klavyeden dakika olarak girilen 5 şarkının toplam süresini saat olarak hesaplayan programı yapınız.
    ----
    >>yaz(girdi/60+girdi%60/60.0 );
    ----
    20. Girilen işlem türüne (* / - +) göre iki sayıyı işleme alıp sonucunu ekrana yazan programı yapınız.
    ----
    >>gir ( işlem)
    >>işlem hangisi>>b?
    >>gir (sayı1,sayı2);
    >>yaz(sayı1 b sayı2);
    ----
    lutfen bana bunların cvplarını yaparmsnz hocamz donem odevı verdı ben yapmayı bılmıyom o kadar arastırdım bulamadm son care buraya yazmak oldu

    Son soruları biraz düzeltmen gerek, sıkıldım böyle bıraktım. Allah razı olsun de yeter
  • ALLAH NE MURADIN VARSA VERSIN ALLAH RAZI OLSUN KARDSM SEN OLMASSAN VARYA ELLERINE KOLLARINA SAGLIK TEKRAR TEKRAR SAOL TESEKKURLER....
  • Daha bu kadar basit islemlerde bile hic ugrasmadan baskasina yaptirirsan, sen ne ogreniceksin! Usteki arkadasin dedigi gibi biraz kitap acsan... En azindan yapamadiklarini veya anlayamadiklarini sorarsan neysede, ama boyle tum odevi yaptirmak akil kari degil...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaplanmete

    Daha bu kadar basit islemlerde bile hic ugrasmadan baskasina yaptirirsan, sen ne ogreniceksin! Usteki arkadasin dedigi gibi biraz kitap acsan... En azindan yapamadiklarini veya anlayamadiklarini sorarsan neysede, ama boyle tum odevi yaptirmak akil kari degil...


    ben derdımı anlatamadım herhal ve yatta sen benım yazdıgım yazıyı dıkkatlıce okumamaısndır ben dıyorımkı 10. sınıfa gıdıyorum ve ılk donem algorıtma dene o dersın a sını bıle gormemısım ve ıkıncı donemde bıle su anda hala o dersı gormus dedılm bıraz kıtap karıstırsan dıyorsun haklı olabılırsın ama hayatında hıc yapmadıgın seyı nasıl yapabılırsınkı hayat tesedufle dolu deıl ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgahanın


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaplanmete

    Daha bu kadar basit islemlerde bile hic ugrasmadan baskasina yaptirirsan, sen ne ogreniceksin! Usteki arkadasin dedigi gibi biraz kitap acsan... En azindan yapamadiklarini veya anlayamadiklarini sorarsan neysede, ama boyle tum odevi yaptirmak akil kari degil...


    ben derdımı anlatamadım herhal ve yatta sen benım yazdıgım yazıyı dıkkatlıce okumamaısndır ben dıyorımkı 10. sınıfa gıdıyorum ve ılk donem algorıtma dene o dersın a sını bıle gormemısım ve ıkıncı donemde bıle su anda hala o dersı gormus dedılm bıraz kıtap karıstırsan dıyorsun haklı olabılırsın ama hayatında hıc yapmadıgın seyı nasıl yapabılırsınkı hayat tesedufle dolu deıl ...


    Alogaritma icin hicbir bilgiye gerek yok, heleki yukaridaki sorular gibi!

    Markete nasil gidersin?

    Uyanirsin
    Kapiya yonelirsin
    Kapiyi acarsin
    Kapiyi kaparsin
    Merdivenlerden inersin
    Markete yonelirsin

    vsvs...

    Bu bile cok cok basit bir alogaritmadir...

    5 sayinin ortalamasini sence herhangi bir bilgi gerektiren bir sorumu?
  • 1)

    -1. notu gir,a;(input)//a degisken
    -2. notu gir,b;(input)
    -3, notu gir,c;(input)
    -4. notu gir,d;(input)
    -5.notu gir,e;(input)
    -sonuc=(a+b+c+d+e)/5
    -ekrana sonucu yaz(outout)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgahanın

    1. Klavyeden girilen 5 adet not bilgisinin ortalamasını alan programı yapınız.
    2. Klavyeden girilen 10 adet notun en büyük ve en küçüğünü bulan programı yapınız.
    a bunların cvplarını yaparmsnz hocamz donem odevı verdı ben yapmayı bılmıyom o kadar arastırdım bulamadm son care buraya yazmak oldu



    2-
    -1. notu gir,a;(input)//a degisken
    -2. notu gir,b;(input)
    -3, notu gir,c;(input)
    -4. notu gir,d;(input)
    -5.notu gir,e;(input)
    -Eger a>b ise "yes" yolunda; a>c is yes yolunda ; a>d ise "yes" yolunda ; a>e ise "yes" yolunda ; output "en buyuk not=",a

    bununla en buyuk notu bulabilirsin ;9 gerisini kendin yap
  • 4)
    -
    4. Klavyeden 0 sayısı girilene kadar sayılar okutunuz. Girilen sayıların 2 katını alarak ekrana sonucu yazdırınız.
    düngü;(eger a(girilen sayi) >0 ise Döndür)
    -a=a*2
    -eger a(girilen sayi) 0 a esitse
    -output a;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeetMe -- 12 Nisan 2009; 22:14:10 >
  • 7. Klavyeden girilen 5 adet sayının tek tek karelerini alan programı yapınız.

    for=dongu demek;
    integer a,b;

    for(a=5 olmadıgı sürece a yi artır)
    -input ; bir sayi giriniz,b
    -output; b*b
  • 8. Klavyeden 3 not girilir. İlk notun %30, ikinci notun %30 ve son notun da %40’ını bulan programı yapınız. Sonuç olarak da 3 notun yüzdelerini toplayıp ekrana yazdırınız.



    input ;1. notu giriniz,b;
    input ;2. notu giriniz,c;
    input ;3.notu giriniz,d;

    -b=(b*30)/100;
    -c=(c*30)/100;
    -d=(d*40)/100;
    -toplam=b+c+d;
    -output,toplamı yazdır;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeetMe -- 12 Nisan 2009; 22:31:11 >
  • 9. Klavyeden bir tam sayı okutunuz. Bu sayı ile klavyeden okunan diğer 10 sayıyı çarpma işlemi uygulayınız, sonuçları ekrana yazınız.

    input ; bir tam sayi giriniz,a

    input ; sayigir,b;
    input ; sayigir,c;
    input ; sayigir,d;
    input ; sayigir,e;
    input ; sayigir,f;
    input ; sayigir,g;
    input ; sayigir,h;
    input ; sayigir,i;
    input ; sayigir,k;
    input ; sayigir,l;

    a=a*b*c*d*e*f*g*h*i*k*l;
    output;a yi yazdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeetMe -- 12 Nisan 2009; 22:31:26 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tugay289

    ben programlama diline başlamak istiyorum.ve sıfırım bu konuda bu integer input gibi şeyleri nerden öğrenebilirim.forumda basit anlatılmamış


    Öncelikle programlama mantığını kavramalasın.. Yani yazdığını bilinçli olarak yazacaksın örneğin 52'yi birler ve onlar basamağına kafandan direk ayırır ve rakamların karesini alır toplarsın 29 diyebilirsin ama bunu bilinçli olarak düşünmen gerekir ben bu işlemi nasıl yaptım diyebilmen gerekir.. Bu işin eğitimini veren yerlere gidersen senin için daha iyi olur en baştan mantığını sonrada gerekli bilgileri öğretirler.. Kendinde okuyarak öğrenebilirsin ama birisinin sana anlatması çok daha etkili olacaktır
  • M@XWeLL arkadaşımın yaptığı çalışma gerçekten çok hoş olmuşş bende bugün baya bi algoritma çalıştım programla mantığım ii otursun diye bi kaç soru kafama yatmamıştı arkdaşın paylaştıkları sayesinde onlarıda anladım tşkler gerçekten...başarılar dilerim diğer çalışmalarında....
  • M@XWeLL arkadaşımızın yapmış olduğu örnekler Algoritmaları yani Programlama'nın temmelini daha iyi anlamama neden oldu. Teşekkür ederim. İyi Çalışmalar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.