Şimdi Ara

Pert Proseduru !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Diyelim aracınız ile buyuk bir kaza geçirdiniz wede aracınızın pert olma olasılıgı war, bu topicte bildiğim kadarı ile size yardımcı olucam

    Aracınızın pert total olacagı kadar buyuk bir kaza geçirdiğinizde öncelikle kazaya karışan diğer tarafın saglıgından emin olunuz

    Özelliklede kazada kusurlu taraf siz iseniz, hastaneye gitmemek için direnen insnaları ina edip hastanaye sevk ettirmeniz yada bu kendi isteklerini 3. şahitlerin yanında tekrar ettirmeniz lazım ki, ihmalkarlıktan dolayı ileride oluşaiblicek bir tıbbı hususta sorumlu kalmayın

    II. olarak raporu yaralanmalı kazalarda muhakkak polise tutururun, zincirleme kazada herkezde 1 nusa olucak şekilde raporu cogaltın, raporun okunur wede her kopyada ISLAK ımza oldugundan emin olun

    Burdan sonrası opsiyonlarla dolu o yuzden madde madde yazıcam;

    Aracınızın hasarı buyuk wede kesinlikle pert olmasını istiyorsunuz:

    Burada dewreye sizin kıstaslarınız kalıyor en basit yol, sigortacının çekicisinden önce arabaya gayri resmi şekilde mudahale edip hasar wermek, bunada hemen karar wermeniz sizin için önemli keza sigortanın çekicisi resim çeker arabayı teslim alırken, siz tutanak tutarkende çekersiniz bunlar aynı olmalı yani tutanak resimleri çekilmeden arabaya zarar wermeniz lazım ama bu bana göre değil derseniz

    Bu arada genelde pahalı sanılan parçalar ucuz ucuz sanılanlar pahalıdır, arabanın hava pompası 3.000 lira iken çamurluk 650 lira aynı çamurluk üstündeki logolar ise 150 lira sinyal ise 75 lira olabilir bu yuzden arabanın sagına soluna wurmak yerine direksiyon kutusu, far beyni abs beyni elektirik tesisatı gibi fotoda gozukmicek sizi zan altında bırakmıcak yukte hafif pahada agır ürünleri hedefleyin

    Arabayı TANIDIK bir serwise çekiceksiniz, genede expertiz prosedurur fixtir yani arabada çıkıcak hasar sigortanın görewlendirdiği expertiz tarafından belirlenir, ama bazı parçalar soru işaretlenip ya değiştirilmez ya onarılır yada tamir edilinir, eğer tanıdık serwise çekerseniz bu soru işaretli parçaların yenileri istenir, işçilik mumkun mertebe yuksek tutulup araç pert edilir, expertizdeki bu tür 1-2 hamle ile expertiz kolayca %10-15 şişirilebilir

    SERVİS HUSUSUNDA; Bakın tanıdık sandıgınız serwisler dahi pert olasılıgı olan araçlarda sizi SATARLAR ! Bugun pert demek aracına göre 10.000 ila 60.000 liralık parça 5.000 ila 10.000 liralık işçilik bedelli fatura demek, bu yüzden genelde servisler ARABAYI YAPMAYA ÇALIŞIRLAR !

    Genelde parça iskontoso olarak %6-9 arasında bir iskonto yapılır, işçilik ise kimi durumlarda %50 nin bile altına çekilir hatta nerdeyse alınmaz derecesine getirilip sadece parçadan kar edilinir. Pert olması kesin gozle bakılan arabalar dahi serwisin bu imtiyazı ile toplanabilir bu yuzden serwislere asla güvenmeyin.

    Tanıdık serwis yok wede serwisin size yukarıdaki gibi yamuk yapmasından korkuyorsanız dahi arabanızı ASLA sanayiye çekmeyin ! Aracınızı sanayiye çekip pert etme şansınız YOK nerdeyse

    Aracınız sanayiye çekilince, serviste 35.000 parça 5.000 işçilik çıkarılan araba için 20.000 22.000 lira para ödenir alternatif hasar bedeli adı altında sonra policenizde kalan tutar sizden temin edildikten sonra iptal edilir wede hasarın buyuklugune gore kara listeye girersiniz ! bu yuzden buyuk hasaraları sanayideki tanıdık ahmet ustaya CEKMEYİN SERWİSTEN SASMAYIN tanıdıgınız olmasa dahi

    Yapacagınız en karlı strateji;

    Arabayı tanıdıgınız yada tanıdıgınızı sandıgınız bir serwise çekip çektiğiniz gün içerisinde exper ofisine gidin yada arayıp experle görüşün, aracınızı pert etmek istediğinizi insan gibi anlatın gider yapmadan araçların mekanik dosyaları serwiste asla kapanmaz, bu şu demek ilk başta 46.000 lira expertiz çıkartan arabanın masrafı daha sonra ilk başta görünmeyen masraflar ile 50.000 55.000 yt ye kadar çıkabilir bu kadar buyuk artış normalde gözükmesede

    35.000 lira masrafla pert olucak arabaya 33.000 lira expertiz yapıldıgında, bu 3.000 liralık parça önemli rol oynuyor o yuzden experden biraz daha "detaycı" olmasını rica ediniz, radyator setleri, jantlar, elektirk tesisatları, cıkartmalar, logolar, yuruyen aksam kol wede gergileri genelde değişim yerine onarım yazılan parçalardır bir çok yuruyen aksam parçasıda ilk expertizde gözden kaçar mesala sadece önden hasarlı aracın arka taşıyıcıları dahi kayabilir bunlara dikkat etmesini isteyin

    Expertiz raporunu tamamladıgı gün sigortanızın hasar müdrlüğüne gidin, kendi hasar dosya müdürünüz ile görüşün, ilk görüşmede gider yapmayın arabanın pert olmasını istediğinizi bunun için daha düşük bir bedele razı olabiliceğinizi söyleyin, bunu söylediğinizde size arabanızın piyasa değerinin çok altında bir rakamla geliceklerdir kabul edicek gibi gozukun ilk başlarda, dini inancım el wermiyor zarar etsemde pert edicek diyin, yada hasar bedeli + hurda bedelini istiyorum diyin

    Bu şekilde dosyanıza pert prosedurunu sokarsınız, bu konuşmaların akabindeki hafta galerileri, DOD gibi firmaları wede internetteki ilanları basıp sigortanın kapısına dayanın

    Pert prosedurunde size aracınızın piyasa bedeli ödenir, aracınız pert edilebilir dendikten sonra bunları masaya koyarak pazarlıga koyulun genelde tanıdık yada pazarlık yeteneğiniz ile ilk gelen fiyatı %10 15 yukarı çekebilirsiniz

    Bu noktaya gelirken expertiz ofisine gidip aracınızın pert olmasını istediğiniz zaman exper aracın piyasa bedelini düşük göstericektir ! Mesala exper sigortaya 40.000 lira masraf arabanın hurdasına 25.000 arabanın piyasasına ise 60.000 lira rapor hazırlıcaktır bu durumda sigorta arabayı 25 e satar 40 lirayıda serwise wermek yerine size 58 lira teklif eder aracı pert eder

    Ama siz experle konuşmassanız hasar 35.000lira çıkar hurdası 23.000 lira yazılır piyasasıda 63.000 lira yazlırsa arabanızı pert etmeniz zor olur rakamlar atmasyon 3 ünde 5 inde olmayın mantık bu ama

    Bu yuzden ilk genel rakam ufak olucaktır ama buna kanmayın sigorta size piyasa bedelini illaki ödicektir ısrarcı olun, pert lafı geçtikten sonra pert etmiyoruz yaptırmaya zorluyoruz diyen sigorta görmedim dediğim gibi ufak rakamlardan pert kapısını aralayıp pazarlıgınızı yapın !

    TAVSİYE : Sakın ama sakın arabayı aldıgınız yerde aracınızı SİGORTALAMAYIN !

    Bunun 1-2 nedeni war ana nedeni acentanız ile arabayı aldıgınız/hasar sonrası çektiğiniz serwis aynı oldugu durumlarda genelde 2 taraftanda gg oluyorsunuz

    Aracın pert olması hem servisin hemde acentanın işine gelmez acentanın sigortalı araçları pert oldukça acentaların rateleri yükseliyor bu yuzden aracınızı BAŞKA yerde sigortalatın !

    Babanızın oğlu değil sigortanın expertizi bu araba pert olur dese dahi güwenmeyin, arabanızın pert olup olmaması bir çok kişinin isteiğinde, sigorta, acenta, servis, exper, servis müdürü, servis sahibi bir çok insanın isteğine bağlı

    Servis müdürü yada elemanı dahi size uyuz olup arabanızı pert etmeye bilir olay bu kadar complike iken kimsenin sözüne güwenmeyin

    Sonradan aklıma geldi aracınızda modifiye parça warsa bunları işletin kesin işletin, ama işletirken kendi parçanız ile OEM parçanın farkınız işletin yani arabaya +4.000 liralık egzost değil 4.000 liralık egzost - 2.000 liralık fabrika egzostu şeklinde işletmeye çalışın bunuda yapabilirsiniz, çunki yaklaşık olarak 2.000 lira primde 50 ila 100 liralık artırım yapıyor arabanız yüklü ise priminiz çok artıyor

    EKLEMELER YAPICAM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 28 Aralık 2009; 23:24:39 >







  • ilginç ve bir okadarda yararlı bir yazı ..

    teşekkürler
  • Teşekkürler çok güzel bir yazı. Yalnız anlamadığım bir bölüm var açıklayabilirseniz çok sevinirim.
    quote:

    Bunun 1-2 nedeni war ana nedeni acentanız ile arabayı aldıgınız/hasar sonrası çektiğiniz serwis aynı oldugu durumlarda genelde 2 taraftanda gg oluyorsunuz

    Aracın pert olması hem servisin hemde acentanın işine gelmez acentanın sigortalı araçları pert oldukça acentaların rateleri yükseliyor bu yuzden aracınızı BAŞKA yerde sigortalatın !


    Düzeltme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugur851 -- 19 Haziran 2009; 21:37:59 >
  • teşekkürler...
  • Daha önce bu yazıyı nasıl gözden kaçırdık? Gerçekten yararlı ve bilgilendirici bir yazı. Teşekkürler drahte.
  • Birkaç günde yada haftada bir pert ile ilgili bir başlık oluyor. Sabit konu yapılsa nasıl olur acaba? Buraya yönlendirilse arkadaşlar falan? Yönetim ne düşünürdü acaba bu konuda?
  • Bilgiler için teşekkürler.

    Ufak bir not: Araçta 12volt'luk bir pil+iki uzun ince kablo taşıyın bununla airbag'lerin hepsini patlatabilirsiniz. Direk pert. Tabi hızlı davranmanız gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helisel -- 28 Aralık 2009; 23:47:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Bilgiler için teşekkürler.

    Ufak bir not: Araçta 12volt'luk bir pil+iki uzun ince kablo taşıyın bununla airbag'lerin hepsini patlatabilirsiniz. Direk pert. Tabi hızlı davranmanız gerek

    yöntem?
  • darbe sensörünü bulmanız lazım. önde kaput kilidinin oralarda olur. yanlarınki emniyet kemeri makarasının oralarda direk diplerinde olur. önü kısa sürede patlatabilirsiniz ancak yanları patlatmanız için direklerdeki döşemeyi sökmeniz gerekiyor.

    ayrıca bu güzel bilgiler için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Bilgiler için teşekkürler.

    Ufak bir not: Araçta 12volt'luk bir pil+iki uzun ince kablo taşıyın bununla airbag'lerin hepsini patlatabilirsiniz. Direk pert. Tabi hızlı davranmanız gerek

    yöntem?

    Önce airbag'e beyinden giden kabloları buluyoruz, çoğu sağ ön koltuğun altından gelir, (+) ve (-) kutuplara gerekli bağlantıları yapıyoruz ve kabloyu pilin kutuplarına temas ettiriyoruz. 12V yoksa 9voltluk pilde kafi gelir.
    Ancak bu işin şakası tabi, o durumda kimsenin bunları akıl edebileceğini zannetmiyorum, yada önceden planlamak gerek.
    Kaza yaparsam arabayı nasıl pert edicem paranoyası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Önce airbag'e beyinden giden kabloları buluyoruz, çoğu sağ ön koltuğun altından gelir, (+) ve (-) kutuplara gerekli bağlantıları yapıyoruz ve kabloyu pilin kutuplarına temas ettiriyoruz. 12V yoksa 9voltluk pilde kafi gelir.
    Ancak bu işin şakası tabi, o durumda kimsenin bunları akıl edebileceğini zannetmiyorum, yada önceden planlamak gerek.
    Kaza yaparsam arabayı nasıl pert edicem paranoyası



    normal zamanda tatbikat yapılıp, el iyice alışmalı...
  • Sigorta şirketlerine, servise güvenmeyeceğiz. Her türlü yalan, hile düzenbazlığı yapacağız. Sonrasında sizin yüzünüzden bizim sigorta pirimleri yükselecek. Evet çok güzel konu olmuş, bu konu sayesinde kuzuluktan kurt olmaya terfi edeceğiz inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Sigorta şirketlerine, servise güvenmeyeceğiz. Her türlü yalan, hile düzenbazlığı yapacağız. Sonrasında sizin yüzünüzden bizim sigorta pirimleri yükselecek. Evet çok güzel konu olmuş, bu konu sayesinde kuzuluktan kurt olmaya terfi edeceğiz inşallah.

    siz de doğru söylüyorsunuz...

    pert olacak aracı toplama yoluna giden sigortacıda mı haklı? yoksa...
    bozuk düzende sağlam çark olunmuyor,olunamıyor maalesef... herkes kurtluk peşine düşüyor...
    national geografic'teki vahşi afrika belgeseline dönmüş yaşam...
  • Bence çok yararlı bir yazı olmuş.Çünkü sigorta şirketleri çok can yakıyor.Primleri alırken iyi hasarı karşılamaya gelince binbir dereden su getiriyorlar.Ülkemizdeki yasal boşluklardan çok iyi yararlanıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi w.antilles -- 29 Aralık 2009; 1:03:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Sigorta şirketlerine, servise güvenmeyeceğiz. Her türlü yalan, hile düzenbazlığı yapacağız. Sonrasında sizin yüzünüzden bizim sigorta pirimleri yükselecek. Evet çok güzel konu olmuş, bu konu sayesinde kuzuluktan kurt olmaya terfi edeceğiz inşallah.


    Size şöyle söyliyim, eksperle ve servisle can ciğer kuzu sarması olup çiçek pasajında rakı sofrasında oturmadıktan sonra, perte çıkmayan araba yukarıda yazılanları uyguladıktan sonra yine perte çıkmaz.

    İstek ile pert edilme durumundaysa 1-2 fazla kopartırsınız olacağı budur.

    Ticaret bu, karşılıklı pazarlık ve ikna yeteneğiyle alakalı bir durum. Pazarlık sünnettir bizde biliyorsunuz

    Kasko şirketlerinin bu kadarcık tavizleriyle de sigorta primleri yükselmez merak etmeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Önce airbag'e beyinden giden kabloları buluyoruz, çoğu sağ ön koltuğun altından gelir, (+) ve (-) kutuplara gerekli bağlantıları yapıyoruz ve kabloyu pilin kutuplarına temas ettiriyoruz. 12V yoksa 9voltluk pilde kafi gelir.
    Ancak bu işin şakası tabi, o durumda kimsenin bunları akıl edebileceğini zannetmiyorum, yada önceden planlamak gerek.
    Kaza yaparsam arabayı nasıl pert edicem paranoyası



    normal zamanda tatbikat yapılıp, el iyice alışmalı...






  • Çok yararlı bir yazı olmuş, Favorilere ekledim, Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Sigorta şirketlerine, servise güvenmeyeceğiz. Her türlü yalan, hile düzenbazlığı yapacağız. Sonrasında sizin yüzünüzden bizim sigorta pirimleri yükselecek. Evet çok güzel konu olmuş, bu konu sayesinde kuzuluktan kurt olmaya terfi edeceğiz inşallah.



    +1

    ('w' kullanılmasını da anlayamadım.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keskin76 -- 29 Aralık 2009; 15:49:46 >
  • benim araç pert olma ile olmama arasında idi.
    pert olmamasını istedim
    tamir oldu.
    şu an kullanıyorum.
    hiç bi şikayetim yok.
    tek sakıncası arabayı satmam imkansız gibi.
    satmayada niyetim yok zaten.
  • çok yararlı bir yazı teşekkürler...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.