Şimdi Ara

Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (1727. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
57.209
Cevap
702
Favori
4.429.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
81 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17251726172717281729
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • celalsungur kullanıcısına yanıt
    Mitsubishi Electric FH serisi ve Daikın Ururu Sarara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40m2 alana kadar 18.000BTU klima ile çok rahat soğutma sağlarsınız, standart tavan yüksekliği ve 40m2 ise sorun yok.

    Bu noktadan sonrası sizin zaafiyetleriniz ile ilgilidir, mesela izolasyon zaafiyeti, mesela kötü şebeke zaafiyeti vs. Bunları sizin bilmeniz ve hatta en güzeli ücretsiz keşif hizmeti almanız gerekir.

    Ne marka alacağınız bir noktaya kadar zerre kadar önemli değil, önemli olanı karşınızda muhatap bulabileceğiniz ve İYİ servisi olan markalar olması.

    Keşif yaptırmalımıyım diye sormuşsunuz ki bakınız bunu çok yazdım forumda, bizler burada yazıp çiziyoruz lakin gözümüzle görüp incelediğimiz alanlar olmadığı sürece bizim yazdıklarımız fikirden öteye geçmez. Bu anlamda MUTLAKA keşif hizmeti almalısınız zaten.

    Çağırın ARÇELİK-BAYMAK-UĞUR-VESTEL-DAIKIN-ME vs hepsi gelsin ücretsiz keşif hizmeti versin sizi kim ikna ederse klimayıda oradan alın zaten. Size ücretsiz KEŞİF hizmeti vermeyen markayı zaten almak mantıklımıdır o da bir düşünülmeli. Söz konusu klima olunca, keşlif hizmeti büyük avantaj biliyormusunuz? Düşünsenize, ortada hiç bir sorun yokken ssadece gelip evinizde tespit yapmakla mükellef olan markanın size verdiği keşif hizmeti, sonrasında vereceği montaj ve arıza hizmetinin göstergesidir zaten




  • Ado kullanıcısına yanıt
    hocam çok sağolun en iyisi ne kadar ücretsiz keşif veren marka varsa çağırmak olay bu yani. o kadar bilgi var'ki kimisi diyor bakır boru olması lazım. kimisi diyor vakumlama yapıp yapmadıklarını sor kimisi dijital ekranlı klima almayın diyor kimisi hava çıkış değerlerine bakın diyor servisi markası derken işin içinden gerçekten cıkılmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlacK SeA StorM 61 -- 26 Mart 2017; 23:12:35 >
  • Sen en iyisi bunu oku. başka soru sormana gerek kalmaz bence :D

    https://forum.donanimhaber.com/evinize-klima-montajina-geleceklerse-mutlaka-okuyunuz--119601629
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Hocam 9K BTU sanırım yetmiyor fiyat farkından ziyade keşif'te bu yeter dendi ama değişecek diye düşünüyorum.

    Diğer yandan ilk gün ctesi ciddi hava soğuduğunda kapıyı kapatıp ısıtmayı denedim, 21 dereceden 25 dereceye 1 saat sürmeden getirdi odayı.

    İzalasyonum çok iyi, evimde ısıcam konfor serisi camlarım ve pimapen pencerelerim var. odanın iki tarafı cam (fransız büyük camlar) açık mutfak değil (normal salon), oda sababtan akşama kadar güneş görür ama çok ciddi etkilenmiyor sanırım.

    iyi günler.
  • gggkkknnn G kullanıcısına yanıt
    Değerli Hocam;

    Konfor koşulları aralığı zaten 22-27 derece aralığıdır.

    Kaldı ki DÜnya sağlık örgütü dahi ortam sıcaklıklarını 21 derecede bulundurmamız gerektiğini açıklar.

    Diyeceğim o ki 21 derece zaten efor sarf etmesini gerektirecek bir oran değil. Maharet 11 dereceden 25 e ne kadar sürede getirip ne kadar enerji harcayacağındadır.

    Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın tabi sanki malınızı kötülüyor gibi olmayayım, ben sadece GERÇEK kış koşullarında sorun yaşamayın diye uyarma gereği duydum. Soğutmada eksikliğini çok hissetmezsiniz, hissedecek olsanız da biraz zamana yayarak aradaki performans eksikliğini kapatabilirisniz elbette.

    Yazdığınız olumlu koşullar ise benim ilk mesajımda bahsettiğim 1500BTU luk eksiği absorbe edebilir, itirazım yok.




  • 9000 BTU klima öneriniz ne olur acaba ? klimadan hiç anlamam sadece soğutmak amaçlı kullanacağım. Bir arkadaşım şu modeli kullanıyor ve memnun SAMSUNG AR09KSFHDWK/SK 9000 BTU 4500 İNVERTER KLİMA fiyatı 1900 TL bir diğer aklımda olan SAMSUNG AR09JSFSCWK 9000 BTU İNVERTER KLİMA onunda ortalama fiyatı 1950 TL tabi bu netten baktığım fiyatlar. Siz farklı bir ürün önerir misiniz ? Başımı ağırmayacak birşey istiyorum, şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Sen en iyisi bunu oku. başka soru sormana gerek kalmaz bence :D

    https://forum.donanimhaber.com/evinize-klima-montajina-geleceklerse-mutlaka-okuyunuz--119601629

    Hocam bugun daikin servisini getirdim bana verdikleri teklifi paylasiyorum. Adamlar sizin dediginiz makalelerle elektrik aksami olsun ve alci siva isleri olsun karismiyorlar elektrikciyi disardan gedirtsem dahi parasini`da karsilamiyorlar. ben durumu kendilerine soyledim fakat daikin bize bu konuda böyle yapacaksın diye cevap verdi zaten montaji 1 saatten fazla suruyor diger isleri karismayin diyormus kendilerine gunde kac klima takiyoruz hangi birine yetisebilelim gibisinden cevap verdi arkadaş. Butun klima firmalari artik boyle usulle calisiyormus. Ve daha once kesifi yapan arkadas mitsubishi calismis ayni usulu ordada uygulamislar.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlacK SeA StorM 61 -- 27 Mart 2017; 22:59:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam BÜTÜN diyerek genellemeleri yanlış olmuş.

    detaylı şekilde paylaştığım elektrik konusu zaten bir kurumun prosedürlerine atıfta bulunan yazıdır. Bu anlamda 5 metreye kadar mesafede BUAT var ise oradan bağlantı yapmak yetkili servisin işidir, kablo da bu hizmete dahildir.

    Bu nedenle KEŞİF hizmetleri çok çok önemlidir.

    Keşifte size nasıl davrandıklarından, Sonra bir sorun çıktığında nasıl davranacaklarını kavrayabilirsiniz.

    Bu gün keşifte 5 metre kablo bağlamaktan kaçan firma, yarın cihaz arızasında ''Kurum bize böyle dedi garantiye sokamıyoruz'' dediğinde yine yapacak bir şeyiniz olmuyor maalesef.

    Aynı zamanda ekli belge sadece teklif içeriyor, evinizin özelliklerine dair özel bulgulara hiç atıfta bulunulmamış.

    Bence marka arayışına devam hocam



    EDİT: Bazen anlayamıyorum gerçekten. 5239Tl SADECE 1 ADET KLİMA satacaksın ve 5 metre kablo takmamak, tüketiciye 10 dakika fazladan ayırmamak için böyle saçma varyasyonlara gireceksin, ''Yuh'' derler adama. Günde kaç klima takabiliyor olmalarından bize ne arkadaş? 5.000TL ye klima satan arkadaş az yesin de ekip sayısını çoğaltsın o zaman, Onların ekipleri az diye tüketici 5.000TL üzerine bir de elektrikçi peşinden mi koşsun?

    Bu konuda ben daha önce savunma yazıları da yazdım, 1 ekip maliyetinin işletmelere ne kadar büyük yük olduğunu, EKİP denilen unsurun, 30.000TL değerinde 1 araba, en az 1500-2000TL bantlarında maaş alan 2 personel ve teçhizat anlamı taşıdığını ben iyi bilirim lakin, 3-5 metre kablo bağlamaktan KAÇMAK için bunu bahane etmeyi de ASLA etik bulmam.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Bu elektrik bağlantı konusuna bir açıklama getirmek isterim ki kafa karışıklığı olmasın.

    Aslında Bu konuyu arkadaşımıza linkini verdiğim bilgilendirme konumda detaylı yazmıştım, buradan da yazayım yine.

    Normal şartlarda yeni iş güvenlik kanunu nedeniyle, EHLİYETLİ olmayan elektrikçilerin elektrik bağlantısı yapma hakkı YASAL olarak yoktur. Yani Devletimizin iş dünyasında güvenlik amaçlı sergilediği yeni yaklaşımları doğrultusunda artık MESLEKİ YETERLİLİK ve EHLİYET gibi kavramlar son 1-2 yıldır sıklıkla duymaya başladığımız terimler.

    Bu anlamda sizin evinize gelen arkadaşlar KLİMACI dır yani ELEKTRİKÇİ değiller ve hatta EHLİYETLİ ELEKTRİKÇİ hiç değiller. Bu anlamda elektrik BAĞLANTISI yapmaktan kaçınmalarına ben zaten bir şey söyleyemem.

    Sorun şu ki, bu yeni uygulama nedeniyle tüketici ve klimacıların sürekli karşı karşıya gelmesinden dolayı bu sefer ortaya şöyle bir durum çıktı.

    Bu konuyu hakem heyetine taşıyan R... Ç... isimli tüketici önce hakem heyetinde ''Ben bu ürünü MONTAJ DAHİL diyerek satın aldım, MONTAJ hizmeti bitmemiş bir ürünü bana teslim ettiler ben sonradan onların yarım bıraktığı içi tamamlatmak için cebimden para ödedim'' şikayetinde bulunup haklılığını ispat edince kurumun kapısını çalar, Kurum ise ''Bu DEVLET kararıdır, DEVLET kararı üstüne bizim söz söyleyebilmemiz mümkün değildir'' savunası yapar ve konu mahkemeye intikal eder. Mahkeme ise Tüketiciyi haklı bulur zira ortaya çıkan sonuç ''kardeşim bu işi yapıyorsan, klimayı bağlamak için klimacı bulundurmak nasıl senin vazifen ise, elektriği ağlamak için de ehliyetli elektrikçi bulundurmak senin vazifen'' kararını verir.

    Ortaya iki sonuç çıkar, Ya şirket bünyesine EHLİYETLİ elektrikçi alınıp sadece FAZ-NÖTR-TOPRAK bağlaması için (3 dakikalık iş) personel tahsisine gidilir, ya da mevcut klimacıları Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
    Mesleki ve Teknik Açıköğretim Okuluna kaydettirerek 600 saat alacakları eğitim sonrası EHLİYET sahibi yapılır.

    Sonuç itibari ile konunun özüne dönecek olursak, Tüketici ÜCRETSİZ MONTAJ vaadi ile satın aldığı ürünü monte ettirmek için, belirlenen kurallar çerçevesindeki tüm hizmeti ÜCRETSİZ ve başka bir kanala ücret ödemek zorunda kalmadan almak durumundadır.

    Elbette ki burada tüketici istiyor diye 30 metre kablo ücretsiz çekilecek değil. yukarıda da belirttiğim gibi BELİRLENMİŞ koşullar dahilindeki tüm hizmetler ÜCRETSİZ MONTAJ hizmetine dahildir.

    Tabi ki kurumlara göre memnuniyet kaynaklı bazı değişiklikler vardır, mesela birisi dış ünite için dahi 5 metreye kadar drenajı ücretsiz sağlarken bir başkası elektrik kablosunu bile ücretsiz vermez, işte bu noktada devreye siz tüketicilerin yapacağı derin araştırmalar giriyor zaten.

    İşte bu nedenle KEŞİF çok önemlidir




  • Klima alma arifesindeyim.
    25 m2 salonum var soğutma amacı ile kullanacağım.
    Mitsubishi sf35 almayı düşünüyorum.
    Önerilerinizi duymak isterim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Hocam BÜTÜN diyerek genellemeleri yanlış olmuş.

    detaylı şekilde paylaştığım elektrik konusu zaten bir kurumun prosedürlerine atıfta bulunan yazıdır. Bu anlamda 5 metreye kadar mesafede BUAT var ise oradan bağlantı yapmak yetkili servisin işidir, kablo da bu hizmete dahildir.

    Bu nedenle KEŞİF hizmetleri çok çok önemlidir.

    Keşifte size nasıl davrandıklarından, Sonra bir sorun çıktığında nasıl davranacaklarını kavrayabilirsiniz.

    Bu gün keşifte 5 metre kablo bağlamaktan kaçan firma, yarın cihaz arızasında ''Kurum bize böyle dedi garantiye sokamıyoruz'' dediğinde yine yapacak bir şeyiniz olmuyor maalesef.

    Aynı zamanda ekli belge sadece teklif içeriyor, evinizin özelliklerine dair özel bulgulara hiç atıfta bulunulmamış.

    Bence marka arayışına devam hocam



    EDİT: Bazen anlayamıyorum gerçekten. 5239Tl SADECE 1 ADET KLİMA satacaksın ve 5 metre kablo takmamak, tüketiciye 10 dakika fazladan ayırmamak için böyle saçma varyasyonlara gireceksin, ''Yuh'' derler adama. Günde kaç klima takabiliyor olmalarından bize ne arkadaş? 5.000TL ye klima satan arkadaş az yesin de ekip sayısını çoğaltsın o zaman, Onların ekipleri az diye tüketici 5.000TL üzerine bir de elektrikçi peşinden mi koşsun?

    Bu konuda ben daha önce savunma yazıları da yazdım, 1 ekip maliyetinin işletmelere ne kadar büyük yük olduğunu, EKİP denilen unsurun, 30.000TL değerinde 1 araba, en az 1500-2000TL bantlarında maaş alan 2 personel ve teçhizat anlamı taşıdığını ben iyi bilirim lakin, 3-5 metre kablo bağlamaktan KAÇMAK için bunu bahane etmeyi de ASLA etik bulmam.


    Sigorta kutusu klimayi takacak yerin yaninda resmen hocam ona ragmen elektrik baglantilariyla alakali uzerlerine sorumluluk alamiyorlarmis yoksa daikin eger elektrik tesisatiyla alakali cihaza bir sorun gelirse yetkili servislerine hesap soruyorlarmis biz senelerce boyle yapiyoruz dedi yetkili arkadas suana dek ise elektrik tesisatiyla alakali sebekeye dayali olsun bir cihaz sorunuyla alakali problemle karsilasmadik dedi. Benim anlamadigim bu klima servislerinin birbirinden bagimsiz olarak kafasina goremi is yapiyor durumu yada bolgeden bolgeye bir calisma durumumu ortaya koyuyorlar? ama yetkili servisin dedigi ne alci isleri nede elektrik tesisatlarina karisiyoruz olayı .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlacK SeA StorM 61 -- 28 Mart 2017; 13:9:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Bu elektrik bağlantı konusuna bir açıklama getirmek isterim ki kafa karışıklığı olmasın.

    Aslında Bu konuyu arkadaşımıza linkini verdiğim bilgilendirme konumda detaylı yazmıştım, buradan da yazayım yine.

    Normal şartlarda yeni iş güvenlik kanunu nedeniyle, EHLİYETLİ olmayan elektrikçilerin elektrik bağlantısı yapma hakkı YASAL olarak yoktur. Yani Devletimizin iş dünyasında güvenlik amaçlı sergilediği yeni yaklaşımları doğrultusunda artık MESLEKİ YETERLİLİK ve EHLİYET gibi kavramlar son 1-2 yıldır sıklıkla duymaya başladığımız terimler.

    Bu anlamda sizin evinize gelen arkadaşlar KLİMACI dır yani ELEKTRİKÇİ değiller ve hatta EHLİYETLİ ELEKTRİKÇİ hiç değiller. Bu anlamda elektrik BAĞLANTISI yapmaktan kaçınmalarına ben zaten bir şey söyleyemem.

    Sorun şu ki, bu yeni uygulama nedeniyle tüketici ve klimacıların sürekli karşı karşıya gelmesinden dolayı bu sefer ortaya şöyle bir durum çıktı.

    Bu konuyu hakem heyetine taşıyan R... Ç... isimli tüketici önce hakem heyetinde ''Ben bu ürünü MONTAJ DAHİL diyerek satın aldım, MONTAJ hizmeti bitmemiş bir ürünü bana teslim ettiler ben sonradan onların yarım bıraktığı içi tamamlatmak için cebimden para ödedim'' şikayetinde bulunup haklılığını ispat edince kurumun kapısını çalar, Kurum ise ''Bu DEVLET kararıdır, DEVLET kararı üstüne bizim söz söyleyebilmemiz mümkün değildir'' savunası yapar ve konu mahkemeye intikal eder. Mahkeme ise Tüketiciyi haklı bulur zira ortaya çıkan sonuç ''kardeşim bu işi yapıyorsan, klimayı bağlamak için klimacı bulundurmak nasıl senin vazifen ise, elektriği ağlamak için de ehliyetli elektrikçi bulundurmak senin vazifen'' kararını verir.

    Ortaya iki sonuç çıkar, Ya şirket bünyesine EHLİYETLİ elektrikçi alınıp sadece FAZ-NÖTR-TOPRAK bağlaması için (3 dakikalık iş) personel tahsisine gidilir, ya da mevcut klimacıları Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
    Mesleki ve Teknik Açıköğretim Okuluna kaydettirerek 600 saat alacakları eğitim sonrası EHLİYET sahibi yapılır.

    Sonuç itibari ile konunun özüne dönecek olursak, Tüketici ÜCRETSİZ MONTAJ vaadi ile satın aldığı ürünü monte ettirmek için, belirlenen kurallar çerçevesindeki tüm hizmeti ÜCRETSİZ ve başka bir kanala ücret ödemek zorunda kalmadan almak durumundadır.

    Elbette ki burada tüketici istiyor diye 30 metre kablo ücretsiz çekilecek değil. yukarıda da belirttiğim gibi BELİRLENMİŞ koşullar dahilindeki tüm hizmetler ÜCRETSİZ MONTAJ hizmetine dahildir.

    Tabi ki kurumlara göre memnuniyet kaynaklı bazı değişiklikler vardır, mesela birisi dış ünite için dahi 5 metreye kadar drenajı ücretsiz sağlarken bir başkası elektrik kablosunu bile ücretsiz vermez, işte bu noktada devreye siz tüketicilerin yapacağı derin araştırmalar giriyor zaten.

    İşte bu nedenle KEŞİF çok önemlidir

    Hocam detayli paylasimlarinizi okumustum elektrik tesisatiyla alakali 5 metre olayini zaten biliyordum prosedurleri okudum fakat Servisin elinde ehliyetli bir kere elektrikci yok ben elektrik baglanti olayini demesem belki konuyu acmayacakti arkadas. birde daıkın firmasi daha ne diyelim hocam. bugun arcelikten gelecekler onlarinda yapmayacaklarindan eminim. baymak musteri hizmetlerini aradim en yakin yetkili servisi arayi dediler adama ucretsiz kesif yaptiracagim dedim klimalara kesif oluyormu diye cevap verdi tesekkur ettim kapattim daha ne diyeyim. Isimiz sansa kalacak goruldugu kadariyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alçıya da karışmıyorlar?

    Yapmayın lütfen hocam, kabullenmeyin lütfen böyle şeyleri.

    O elektrik bağlanacak, O alçı yapılacak, O drenaj Çekilecek, O vakum yapılacak bunun lamı cimi yok.

    Arçelik yapar hocam bence, Sizden ricam bir de Arçelik keşif hizmetini buraya değerlendirin ve ALÇI-VAKUM-ELEKTRİK BAĞLANTISI vs yapıp yapmadıklarını da buraya paylaşın lütfen.

    Gelelim bu işin bir standardının olup olmamasına.

    Yukarıda yazdığım üzere hocam bu işe DEVLET dahi YAPILACAK diyorken, karşılaştığınız sonuçla size firmaların tüketicilere yaklaşımının göstergesidir. Daha fazla yorum yapmaya gerek yok bence.

    Ayrıca ''Koskoca DAIKIN'' diyorsunuz, haklısınız, ama koskoca DAIKIN ın BAHANE ederek 3 kuruşluk işten kaçtığı da aşikar.

    Alçıyı yapma, elektriği bağlama, vakumu yapma, drenajı çekme, bu nasıl HİZMET olur ki o zaman?

    Klima için klimacı
    Elektrik için elektrikçi
    Alçı için alçıcı
    üzerine bir de temizliği de kendiniz yapın bari

    GERÇEK kimacı dediğin tüm işleri bitirir, KENDİ BATIRDIĞI yerleri tertemiz yapar teslim eder ve alnının akı ile çıkar o evden.




  • Size ücretsiz keşif hizmeti bile vermiyorsa BAYMAK kafadan elenir hocam (Bence)

    Size dediğim gibi şu küçücük ve çok basit keşif hizmetinde takınılan tavırdan dahi firmaların ciddiyetini anlayabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Size ücretsiz keşif hizmeti bile vermiyorsa BAYMAK kafadan elenir hocam (Bence)

    Size dediğim gibi şu küçücük ve çok basit keşif hizmetinde takınılan tavırdan dahi firmaların ciddiyetini anlayabilirsiniz.

    Ado Hocam Merhaba,
    Benim de derdim keşif için gelenler. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Kapasite konusunda 2-3 farklı öneri var.

    İzmirde oturuyorum. Ev değiştirdim, yeni bina yalıtım var, ara kat. Salon, öğlen güneş almaya başlıyor, 5-6 saat güneş alıyor.
    Salon 34 metrekare, ancak 11 metrekare civarı bir açık mutfak ve arada kapı olmadan 6 metrekare giriş ve 11 metrekarelik bir koridora bağlanıyor. En arka oda 15 metrekarelik yatak odası ve orada şu an 12.000 lik MHI klima takılı.
    Yazın Salona takılacak klima ile arka odada kullanılacak klima aynı anda çalışacak. 2.5 yaşında kızımız var onun odası (11 metrekare) da bu koridor üzerinde. Diğer odaların kapısı (koridora açılan 2 tane daha oda var) klimalar çalıştığında kapalı olacak. Klima sadece yazın soğutma amaçlı kullanılacak. Sizin önerileriniz dahilinde klimalar nem alma fonksiyonunda 25-26 derecede çalışacak. Akşamüstü saat 6 gibi eve geldiğimizde açıp, sabah 7 gibi kapatacağız.

    Arka odaya MHI klima montajına gelen arkadaş, salona 18lik yeterli olur dedi ama ben odanın kapısı olmaması nedeniyle çok şüpheye düştüm. Başka firmadan gelen keşif ekibi 24 almamı tavsiye etti. Diğer br firma 22 lik veya 24lük almamı önerdi. Fikrinizi almak isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Alçıya da karışmıyorlar?

    Yapmayın lütfen hocam, kabullenmeyin lütfen böyle şeyleri.

    O elektrik bağlanacak, O alçı yapılacak, O drenaj Çekilecek, O vakum yapılacak bunun lamı cimi yok.

    Arçelik yapar hocam bence, Sizden ricam bir de Arçelik keşif hizmetini buraya değerlendirin ve ALÇI-VAKUM-ELEKTRİK BAĞLANTISI vs yapıp yapmadıklarını da buraya paylaşın lütfen.

    Gelelim bu işin bir standardının olup olmamasına.

    Yukarıda yazdığım üzere hocam bu işe DEVLET dahi YAPILACAK diyorken, karşılaştığınız sonuçla size firmaların tüketicilere yaklaşımının göstergesidir. Daha fazla yorum yapmaya gerek yok bence.

    Ayrıca ''Koskoca DAIKIN'' diyorsunuz, haklısınız, ama koskoca DAIKIN ın BAHANE ederek 3 kuruşluk işten kaçtığı da aşikar.

    Alçıyı yapma, elektriği bağlama, vakumu yapma, drenajı çekme, bu nasıl HİZMET olur ki o zaman?

    Klima için klimacı
    Elektrik için elektrikçi
    Alçı için alçıcı
    üzerine bir de temizliği de kendiniz yapın bari

    GERÇEK kimacı dediğin tüm işleri bitirir, KENDİ BATIRDIĞI yerleri tertemiz yapar teslim eder ve alnının akı ile çıkar o evden.

    vakumlama olsun drenaj cekme olsun onları yapacagız dedi arkadaş, ama diğer işler klima montajını yapacak olan kişilerin işi değil dedi. tamam yapılacak olan işi ehli insanlar yapacaksa ne diye üçretsiz montaj denilir. dışardan elektrikci getirsen veya biz getirdik diyelim onun masrafınıda karşılamıyorsun. yani anlayacagınız hocam adamların elinden ne elektrik işini yapacak usta neden alcı sıva yapacak usta var. biz böyle çalısıyoruz diyorlar. isterseniz numarasını paylaşayım aynı cevapları servisten yine aldım 444 1 450. arcelikle alakalı durumu'^da bildiririm.




  • KaT35 K kullanıcısına yanıt
    Sizin kullanma koşulunuza göre 21.000BTU altına inmek pek mantıklı olmaz hocam.

    Bana deseniz ki ''66 metrekare salonum var, elimde de 12 lik klima var değerlendirmek için onu bir köşeye takacağım, öbür köşeye kaç BTU alayım?'' size vereceğim cevap tereddütsüz ''18.000BTU al yeter'' şeklinde olur.

    Ancak çok noktalı kullanımlarda ister istemez BTU kapasitesinin büyümesi gerekir (şahsi fikrimdir)

    Açık mutfak etkisi-Ocak farkı-Aspiratör farkı-5-6 saat güneş alan ev vs derken VERİMLİ bir kullanım için BTU nun büyük olması mantıklı.

    Benim markalar ve modelleri hakkında çok bilgim yoktur bu nedenle 22.000BTU üreten hangi markadır bilmem lakin 22.000BTU aslında nokta atışı tespit olmuş her kim tespit ettiyse. (Zihnine fikrine sağlık arkadaşımızn) lakin 22.000BTU olacak diye o markaya takılı kalmak zorunda hissetmeyin kendinizi, başka markadan daha avantajlı 24 bulursunuz onu alın derim mutlaka.

    Görüşmek üzere.


    Ooooo profiline baktım da, Sen bir de hemşehrim çıktın benim, Karşıyakadamı oturuyorsun?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Sizin kullanma koşulunuza göre 21.000BTU altına inmek pek mantıklı olmaz hocam.

    Bana deseniz ki ''66 metrekare salonum var, elimde de 12 lik klima var değerlendirmek için onu bir köşeye takacağım, öbür köşeye kaç BTU alayım?'' size vereceğim cevap tereddütsüz ''18.000BTU al yeter'' şeklinde olur.

    Ancak çok noktalı kullanımlarda ister istemez BTU kapasitesinin büyümesi gerekir (şahsi fikrimdir)

    Açık mutfak etkisi-Ocak farkı-Aspiratör farkı-5-6 saat güneş alan ev vs derken VERİMLİ bir kullanım için BTU nun büyük olması mantıklı.

    Benim markalar ve modelleri hakkında çok bilgim yoktur bu nedenle 22.000BTU üreten hangi markadır bilmem lakin 22.000BTU aslında nokta atışı tespit olmuş her kim tespit ettiyse. (Zihnine fikrine sağlık arkadaşımızn) lakin 22.000BTU olacak diye o markaya takılı kalmak zorunda hissetmeyin kendinizi, başka markadan daha avantajlı 24 bulursunuz onu alın derim mutlaka.

    Görüşmek üzere.


    Ooooo profiline baktım da, Sen bir de hemşehrim çıktın benim, Karşıyakadamı oturuyorsun?

    Evet hocam Karşıyaka'da oturuyorum. Ama şimdi kalabalıktan gürültüden biraz yukarılara kaçtık, biliyorsanız Mustafa Kemal Mahallesi diye geçiyor, Karşıyakaya bağlı. Evka 2 ile Örnekköy arasında yeni sitelerin yapıldığı bir muhit; kışın havası temiz, yazın da şehirden serin oluyor. Otoban bağlantısı nedeniyle trafik derdi de yok.

    22 lik cihazı öneren firmanın kliması 24lük diye geçiyor ama ısıtma 24lük, soğutma 22lik. Bu konu da ayrı bir karışık zaten, çok düşünmemek lazım sanırım.
    Mesaj alındı, şimdi bütçeye göre (Max 4000 TL) bizi üzmeyecek bir marka model bulmaya geldi. Üst segmentteki marka ve modeller 6000 TL civarı...




  • KaT35 K kullanıcısına yanıt
    Her ne kadar görev nedeniyle artık Karşıyaka'da yaşamasam da bir ayağım hep orada olduğundan dolayı bilirim hocam yaşadığınız yerleri.

    Can ciğer arkadaşımın ilk evi Evka 2 de idi, Şu an annesi halen orada yaşar, çok gidip geliriz.

    Çok detaya takılı kalma sayın hocam, Her kafadan bir ses çıkar, Yerlicisi, yabancı hayranı, yabancı düşmanı, marka takıntılısı, marka düşmanı, ticaret erbabı her kesimden insan var net aleminde. Bana göre en doğrusu, bütçenize uygun, size uzun garanti veren, kendisini ispat etmiş ve en önemlisi ise, servisi size yakın, karşınızda muhatap bulabileceğinize inandığınız marka hangisi ise onu tercih edin.




  • 
Sayfa: önceki 17251726172717281729
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.