Şimdi Ara

Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
1
Favori
133.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir iki kez yol bilgisayarının azizliğine uğradım.Yol bilgisayarı daha 25-30 km gider dediği halde aracın mazotu bitmişti.Bende tabi ki kontağı çevirmeye devam ettiğim için araç motoru hava yapmış.Daha sonra servis geldi tabii ki; Hava filtresinin hortumunu söktü (sanırım) çantasından çıkardığı spreyi hortuma doğru sıktı.Bende bu arada marşa basıyordum.Araç bir iki denemeden sonra çalıştı.Daha sonra servis elemanından biri yanında deodorant falan yok mu?dedi.Öteki de, sen boşver onu dinleme motoru falan yakarsın sana en az 5-6 milyara patlar mazallah gibisinden bir cümle kurdu.Benim anlamadığım hususlar;

    1- Hava yapma sorunu nedir?Neden dizel otomobillerde bulunur.

    2- Hava yapınca kendimiz deodorant gibi yanıcı maddelerle bu işi halledemezmiyiz.

    3- Servis elemanlarında bulunan bu sprey nedir?Nerden satın alabiliriz?

    4- Motorun hava yapmasını önlemek için mazot bittikten sonra neler yapılmalı?Yada havayı almanın başka yolu var mı?

    saygılar...



  • Pek hoş birşey değil ama yol bilgisayarı 7 km gösterene kadar gitmek zorunda kaldım ben dizel focusla;yolda kalma,tekleme vs. olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Pek hoş birşey değil ama yol bilgisayarı 7 km gösterene kadar gitmek zorunda kaldım ben dizel focusla;yolda kalma,tekleme vs. olmadı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq

    Pek hoş birşey değil ama yol bilgisayarı 7 km gösterene kadar gitmek zorunda kaldım ben dizel focusla;yolda kalma,tekleme vs. olmadı.



    Ben de yokuş yukarı çıkarken kaldım.Heralde yakıtın deponun bir bölümünde toplanıp,pompanın yakıt alamamasından kaynaklandı.Düz yolda gitsem 20km kadar daha gidebilirdi sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Pek hoş birşey değil ama yol bilgisayarı 7 km gösterene kadar gitmek zorunda kaldım ben dizel focusla;yolda kalma,tekleme vs. olmadı.
    ford fusion'da olmayan yol bilgisayari ile yolda kaldim

    dagin basiydi, isyerinden mazot getirttik 5 lt huni ile bosalttik sonra calistiramadik. yoldan gecen bir usta aracin burnunu asagi verdi gaz pedaliyla gaz pompaladi birkac denemede calisti.

    1 kerede dizel ibiza ile yolda kaldim, yururyup eurodizel aldim, ekledim calisti ibiza da korkmustum ama..

    siz baya zorladiniz heralde hava yapmasi icin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    ford fusion'da olmayan yol bilgisayari ile yolda kaldim

    dagin basiydi, isyerinden mazot getirttik 5 lt huni ile bosalttik sonra calistiramadik. yoldan gecen bir usta aracin burnunu asagi verdi gaz pedaliyla gaz pompaladi birkac denemede calisti.

    1 kerede dizel ibiza ile yolda kaldim, yururyup eurodizel aldim, ekledim calisti ibiza da korkmustum ama..

    siz baya zorladiniz heralde hava yapmasi icin..

    Alıntıları Göster
    Araba tekleyip stop ettikten sonra çalıştırmayı kesinlikle denememek lazım,o zaman sorun olma ihtimali çok çok az.

    İki gün önce sıfır transitle yolda kaldık gölcük ford fabrikasında,mazotu ekledik devam ettik sorun çıkmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Araba tekleyip stop ettikten sonra çalıştırmayı kesinlikle denememek lazım,o zaman sorun olma ihtimali çok çok az.

    İki gün önce sıfır transitle yolda kaldık gölcük ford fabrikasında,mazotu ekledik devam ettik sorun çıkmadı.

    Alıntıları Göster
    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    bizim isuzu kamyonda mazot filtresinin yaninda analog bir pompa var, mazot gelene pompalayip devam edebiliyoruz; ozellikle filtre degistirince lazim oluyor.

    ama bu motor kapakli yeni araclarda neyin nerde oldugunu bilmek zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    bizim isuzu kamyonda mazot filtresinin yaninda analog bir pompa var, mazot gelene pompalayip devam edebiliyoruz; ozellikle filtre degistirince lazim oluyor.

    ama bu motor kapakli yeni araclarda neyin nerde oldugunu bilmek zor.

    Alıntıları Göster
    genelde yakıt ışıgı yanmadan yakıt alırım ama bu tür bir durum başıma gelirse yapılması gereken nedir bende merak ediyorum.

    konu hakkında uzman arkadaşlar net bir açıklama yaparsa iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CuCuK

    genelde yakıt ışıgı yanmadan yakıt alırım ama bu tür bir durum başıma gelirse yapılması gereken nedir bende merak ediyorum.

    konu hakkında uzman arkadaşlar net bir açıklama yaparsa iyi olur.

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: 307_Aslan

    genelde yakıt ışıgı yanmadan yakıt alırım ama bu tür bir durum başıma gelirse yapılması gereken nedir bende merak ediyorum.

    konu hakkında uzman arkadaşlar net bir açıklama yaparsa iyi olur.


    banada araç teklemeye başlayınca hemen stop et.sakın marşa basma ve hemen yakıt takviyesi yap dediler.

    tabi uzmanından öğrenmek lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...





    ya arkadaslar konuyla ılgısı yok ama merak ettım bu araba fordun hangı modelı.benzınlı motor ama hangisi.bilen soylesın lutfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34HRN60

    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...





    ya arkadaslar konuyla ılgısı yok ama merak ettım bu araba fordun hangı modelı.benzınlı motor ama hangisi.bilen soylesın lutfen

    Alıntıları Göster
    @34HRN60

    resmi temsili olarak koydum.resimdeki benzinli cmax.benim bahsettiğim dizel cmax....

     Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 18 Temmuz 2009; 22:39:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    @34HRN60

    resmi temsili olarak koydum.resimdeki benzinli cmax.benim bahsettiğim dizel cmax....

     Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür?


    Alıntıları Göster
    Merhaba.

    İlk fotodaki motor 1,6L benzinli ti-vct ford focus ve cmax benzinli 115 bg motoru.

    İkinci fotodaki motor ise 1.6 litre turbo dizel 109 hp PSA-Ford tdci motoru.

    Gelelim konuya.

    Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

    - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

    - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

    - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

    Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

    Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

    Sorunuz varsa buyrun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Temmuz 2009; 23:44:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Merhaba.

    İlk fotodaki motor 1,6L benzinli ti-vct ford focus ve cmax benzinli 115 bg motoru.

    İkinci fotodaki motor ise 1.6 litre turbo dizel 109 hp PSA-Ford tdci motoru.

    Gelelim konuya.

    Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

    - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

    - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

    - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

    Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

    Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

    Sorunuz varsa buyrun...

    Alıntıları Göster
    @O.B.K

    Teşekkürler.Oldukça aydınlatıcı oldu...

    Bu bahsettiğiniz spreyi nereden bulabilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Merhaba.

    İlk fotodaki motor 1,6L benzinli ti-vct ford focus ve cmax benzinli 115 bg motoru.

    İkinci fotodaki motor ise 1.6 litre turbo dizel 109 hp PSA-Ford tdci motoru.

    Gelelim konuya.

    Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

    - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

    - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

    - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

    Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

    Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

    Sorunuz varsa buyrun...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    @O.B.K

    Teşekkürler.Oldukça aydınlatıcı oldu...

    Bu bahsettiğiniz spreyi nereden bulabilirim?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed

    @O.B.K

    Teşekkürler.Oldukça aydınlatıcı oldu...

    Bu bahsettiğiniz spreyi nereden bulabilirim?



    Spreyle çalıştırmak işin kolayına kaçmaktır. Ve maalesef bunu genelde yetkili servis elemanları yapar. Havayı almak en iyisidir. Ancak onu da yapmak zordur.

    Spreyi servisten temin etmeye çalışın. Açıkcası ben kullanmıyorum. Marka da bilmiyorum. Zaten bazı servis elemanları da özel sprey yerine balata spreyi gibi yanıcı spreyler püskürtüyorlar. Muhtemelen sizin aracınızı da balata spreyiyle çalıştırmışlardır... Neyse günahlarını almayalım...

    Sprey için servise danışın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


    Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

    Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


    Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

    Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.

    Alıntıları Göster
    tekrar teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


    Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

    Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


    Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

    Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.


    Hocam parça'nın adını bir hatırlayabilseydim, daha düzgün bir soru olacaktı kusura bakmayın.

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    quote:

    Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


    Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

    Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


    Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

    Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.


    Hocam parça'nın adını bir hatırlayabilseydim, daha düzgün bir soru olacaktı kusura bakmayın.

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


    Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

    Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.