Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
234
Cevap
8
Favori
183.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vezir hocam aracımı ralli gibi kullanmasamda biraz sıkıştırıyorum yaşadığım şehir kışları çok soğuk geçiyor o yüzden yağın ilk rakamını mümkün olduğu kadar düşük tutmaya çalışıyorum.Bu yağ değişiminde 10w60 diğer yağ değişiminde ise araç bende kalırsa ve o güne gelirsem sizin tavsiyeniz olan 15w40 kullanacağım. saygılarımla.
  • Vezir Hocam ilk hane seçiminde haklısınız. Ama motoru 10W 40'a göre ayarlanmış bir araca sonradan 20W yağ kullanmak sakıncalı olabilir. Bildiğim kadarı ile subap ayarlarını valfler aracılığı ile yapan araçlar ( yani valfli araçlarda ) ilk hanesinde çok kalın yağ kullanmak iyi değil diye biliyorum. Benim aracımda da yağ eksiltme var bu yüzden 20W 50 yağ kullanmayı düşündüm...ustam senin aracın valfli 20W 50 yağ koyarsak subaplarını bozabiliriz, araç motor yaptırmaya kadar gider demişti....

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: komador

    Vezir hocam daha önce sizinle paylaşmıştım aracımın yağ yaktığını. yağımı 05.2009 tarihinde değiştim bor power koyarak kullandım yaklaşık 3.300 km oldu şu anda motordaki yağ shell 10w40 yarı sentetik 05.2010 da yağ değiştirmeyi düşünüyorum aracım devamlı yağ eksilttiği için 3 gün önce bu yağdanhttp://www.deveyuku.com/oto-aksesuar-c/motor-yagi-c/10w-60-c/ 1 lt olanından aldım eksildikçe eklemeyi düşünüyorum ve 250 ml kadar ekleme yaptım.Bilemiyorum doğrumu yaptım ama sonuçta kullandığım yağı 5 lt 45 tl ye almıştım bu yağın 4 lt 62 tl daha kalitelidir diye düşünüyorum.yağ değişimi geldiğindede bu yağı kullanacağım.size danışayım dedim siz ne dersiniz.


    bu marka hakkında çok fazla pratik bir bilgi yok. Sanırım internet yoluyla pazarlama yapıyorlar.
    eksiltme varsa ilk haneyi 15w seçmeniz daha iyi olcaktır. 60 yağın ısınmış durumdaki performansını etkiler. yani ralli tarzı kullnım var ve motor aşırı sıkıştırılıyorsa buharlaşmayı azaltmak için 60 numara gerekiyor. Ama normal sürülen araç için yağ eklistmesine en basit yapılcak şey şlk haneyi büyültmektir. ilk önce 15 w sonra 20 w denenebilir. ama 20 w önermiyorum başka zararları olabilir. 15 w40 güzel bir seçim olabilir.

    Dha aöncelri yazmıştım bor power olayına karşıyım. sizin yağdaki yapmaya çalıştığınız viskodsite değişimlerini tamamen değiştiriyor. Ne sonuç vereceği biraz da şansa kalıyor. Kompresyon kaçağı varsa RESTORE marka yaqğ katkısı var onu deneyin hafif bir onarma yapar. Ama yağ neen eksiliyor temel kök neden önemli.
  • Merhabalar
    benim aracım Colt czt.
    http://forum.donanimhaber.com/m_32343935/mpage_1/key_//tm.htm#32399832

    Arabaya bonalume kiti taktığımdan beri (arac 220 beygir civarı şu anda) her 5000 de bir (şimdi bana yazık yaa ne gerek vardı değiştirmeye demeyin cunku garanti muhabbetinden dolayı biraz da. servise girme periyodumuz 5000 de bir) shell ultra racing 10/60( sanırım adı buydu) yağ kullandım. Şimdi soracağım soru bazılarınıza gore boş, bazılarına göre uç noktada bir düşünce gelebilir. Bize öğretilen kullanılan yağın zırt pırt değiştirilmemesidir. Ama tabiki marka değiştirirsek ne farkederi bilmiyorum. normal bir aile arabası olsa sallamazdım da iş biraz gıdıklanmış bir araba olunca merak ettim ve ciddi anlamda fikirlerinizi merak ediyorum. Şİmdiye kadar castrol değil de shell almamın sebebi yine castrol yağını araştırdığım kadarıyla hakkında castrolun çakmalarının olabildiğiydi. Shell de ise boyle bir durum olamayacagı için hep shell aldım. Şimdi eğer Castrol alırsam (10/60) bunun motor uzerinde azcık da olsa zararı olabilir mi ?

    Şimdiye kadar 4 kez 10/60 yağ değiştirdim. Artık yağ değiştirme periyotlarını 10 bin civarına çıkaracağım. Fikirlerinizi merak ediyorum.
    Şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sovalye_czt

    Merhabalar
    benim aracım Colt czt.
    http://forum.donanimhaber.com/m_32343935/mpage_1/key_//tm.htm#32399832

    Arabaya bonalume kiti taktığımdan beri (arac 220 beygir civarı şu anda) her 5000 de bir (şimdi bana yazık yaa ne gerek vardı değiştirmeye demeyin cunku garanti muhabbetinden dolayı biraz da. servise girme periyodumuz 5000 de bir) shell ultra racing 10/60( sanırım adı buydu) yağ kullandım. Şimdi soracağım soru bazılarınıza gore boş, bazılarına göre uç noktada bir düşünce gelebilir. Bize öğretilen kullanılan yağın zırt pırt değiştirilmemesidir. Ama tabiki marka değiştirirsek ne farkederi bilmiyorum. normal bir aile arabası olsa sallamazdım da iş biraz gıdıklanmış bir araba olunca merak ettim ve ciddi anlamda fikirlerinizi merak ediyorum. Şİmdiye kadar castrol değil de shell almamın sebebi yine castrol yağını araştırdığım kadarıyla hakkında castrolun çakmalarının olabildiğiydi. Shell de ise boyle bir durum olamayacagı için hep shell aldım. Şimdi eğer Castrol alırsam (10/60) bunun motor uzerinde azcık da olsa zararı olabilir mi ?

    Şimdiye kadar 4 kez 10/60 yağ değiştirdim. Artık yağ değiştirme periyotlarını 10 bin civarına çıkaracağım. Fikirlerinizi merak ediyorum.
    Şimdiden teşekkür ederim.

    Bu konuda çok yazı yazdım o yüzden tekrar etmek istemiyorum ,özetle yağın daha sık değiştirilmesinin bir zararı olmaz.Ama geç değiştirilmesinin olur. Bu nedenle dikkatli kullnıcıların km olyını kendi kullnım stillerini de göz önüne alarak öne çekmelerinde sakınca yoktur.
    10/60 yağı biraz sıkıştırılan ve performasnlı kullnılan araçlar için daha uygun bir yağdır . İlk çalıştırmada 10numara soğuk havalarda kalın gelebilir ama biraz ısınmaya fırsat verilirse daha sonrakş sıkıştırmalar için 60 numara daha iyi iş görecektir. En azından min düzeyde bir viskosite sayısını garanti etmektedir. Sıkıştırılan arçalarda yağın buharlaşma oranı artar ama 50 ve üstü yağlarda bu buharlaşma oranı düşmektedir. yağa eklenen katkılar bunu garanti etmektedir.

    Castrol ve shell arasında ciddi bir fark olduğunu sanmıyorum sadece aldığınız yağın TAM sentetik olduğunda emin olursanız daha üst kalite yağa uygun fiyat vermiş olursunuz .Bazı firmaların ara klasmanları oluyor numaralar sanki tam sentetik gibi oluyor ama aslında yarı senteitk yağklasmanında oluyor ancak görece olrak daha ucuz olabilmektedir. pazar payı kapma savaşının örnekleri
  • Mobil 10w 60 yağını hiç kullanmadım. imzamdaki araçta mobil 5w 30 yarı sentetik yağ kullanıyorum
  • konu gerçekten çok dikkatıım çekti ve tüm yazılanları tek tek ayrıntılı bir şekilde okudum. ve yağ hakkında özellikleri anladım unun için tüm arkadaşlara minettarım. aracım için kulanmam gereken yağ hakkında fikir aklımda oluşmadına rağmen yinede sormak istedim.

    90 model Corsa A 1.4 aracımız... arabayı bağzı durumlarda çok satin bağzı durumlarda da sizin söylediğiniz değimle çok fazla sıkıştırıyoruz. kimi zaman düşük devirlerde 90km/h geçmezken kimi zamanda otobanda 160-180 km/h hızlara zorlayabiliyoruz. (2 vites 50-55km/h 3 vites 75-85km/h 4 vites 105-115 km/h 5 vites gitiği yere kadar : ) ) böyle zorladığımız zamanlarda olduğu için sanırım şuan üzerindeki 10w35 yada 15w35 te olabilir castrol marka yağ pek mantıklı değil ?

    böyle bir kullanım için önereceğiniz yağ değerleri ve mümükünse markası nedir ?
  • 10-60 yağın 10-40 tan her türlü katık ve spesifikasyonu aynı olmak şartıyla farkı 60 nolu olan yağ filmi yırtılmasına daha dayanıklı olacaktır 40 olana göre ancak pistonların silindirler içerisinde daha dirençli olarak hareket etmesine neden olacaktır , bu da üreticilerin ölçebileceği miktarda daha fazla tüketime neden olacaktır.
    Soğuk ve sıcak viskozite endeksinin geniş olmasının hiç bir sakıncası yoktur yalnızca fiyatlar yukarı tırmanır ancak arkadaşın bulduğu gibi 10/60 tam sentetik ürünler de en kaliteli olan yarı sentetiklerden de her halükarda daha iyi hizmet ve performans verecektir ki fiyatta çok uygun.
    Son yıllarda 0-30 kullanımının ana nedenide co2 emisyonunu düşürebilmek amacıyladır ki örneğin rölantide 15 olan bir yaga nazaran 0 olan bir yağ çok daha az direnç gösterecek ve rölantide sorunsuz olarak motorun çalışacağı devir için yapılan yakıt enjeksiyonu daha az olacaktır.40 olanla 30 olanın arasındada aynı ilişki daha az direnç göstermesi nedeniyle daha az yakıt enjeksiyonuyla aynı motor devri stabil olarak sağlanacak böylece yakıt tüketiminde tasarruf meydana gelecektir tabi bu motorun devirlenme isteğini bile hassas ölçüm metotlarıyla yukarıya taşıyacak performans artışınıda vermektedir.
  • ben adanada oturuyorum ve burada kisin hicbir zaman - derecelere dusmuyor ve aracimin katalogundaki orijinal bmw nin tablosunda, hava sicakligi - yag kalinligi arasinda bir tablo yapmislar, bunu scan edip buraya koyacagim ve muhtemelen butun sorularinizin cevabini bulacaksiniz.
    10w-40 daki 10 rakami bu tablodaki aciklamaya gore, -30 celcius derecede yagin yeterli akiskanlikta olmasina yeterli olacagi dogrultusunda. Tabii bu 10-30 icin de ayni sekilde gecerli.

    20-50 de ise ayni prensip var fakat buradaki 20w, -10 derecede bile motorun yaglanmasi icin yeterli akiskanligi saglamakta. Adanada -10 derece hicbir zaman olmadigi icin 20 alt rakami mantikli gibi gorunuyor. Ayrica 20-50 deki 50 rakami tabloya gore +50 derecede bile gayet ok. ancak 15-50 bu skalaya gore -20 ile + 40 arasinda yer aliyor(bunun nedenini anlamadim cunki kitapcik almanca ama esim almanca biliyor ona soracagim)
    10-60 ise bu tabloda yok ( aracim 91 model bmw 850i ) ama ben de araca 10-60 mobil koydum ki bu yagin bu mantiga gore cok genis bir sicaklik- akiskanlik skalasi var.
    eger bu mantikla hareket edersek -30 derece ve +60 derece arasindaki sicakliklarda iyi performans gosteriyor. aracima mobil 10-60 koyali 600km yi gecti ve eksiltme oldukca minimum duzeyde. ( hergun yag cubugu ile bakiyorum)
    Bunun haricinde arkadaslar, yagi olcerken mutlaka ama mutlaka duz zemin bulmaya calisin zira motor sogukken ozellikle gece arabayi soguk ortamda birakmissaniz yag cok kalin br formda olacagi icin azicik egri bir zeminde birakmissaniz bile yag bu sekilde bir sure kalabiliyor (ozellikle 15 ve 20 gibi alt degerleri olan yaglarda)
    Bence en iyisi motor sicakken duz olduguna emin oldugunuz bir zemine gidin, motoru kapatin, kaputu acin ve yagin 10 dakika kartere suzulmesini bekleyin. sabredemeyip hemen olcerseniz moraliniz bozulur guvenin bana tecrube ile sabittir :) tam emin olmak icin 2-3 kez yag cubugunu temizleyip tekrar olcun.
    Asla ozel servislerin yag olctugu zemine guvenmeyin. benim basima geldi bazilari ozellikle geriye cok az meyilli zeminlerde olcuyorlar ve siz anlamiyorsunuz. motor yaginiz eksilmemisse bile eksik gibi gorunuyor ve mecburen orada tamamliyorlar sizi yolmak icin. mutlaka yag olcumunuzu kendiniz yapin ve SIK SIK yapin.

    Belki bu hava sartlarinda 20-50 ye gecebilirim ne dersin vezir hocam ? :)

    saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 12 Aralık 2009; 11:10:01 >
  • 10-60 yağ koyanlar son durum nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cocazola

    10-60 yağ koyanlar son durum nedir acaba?



    hortlattın yani

    bu yağ değişimlerinin subap iticilerine zararı olmaz mı?
  • hacılar yokmu kullanan : )
  • 0w40 en iyi formülümüz diyor Mobil. Bir denemek lazım.
  • aracıma 10/40 koydum 4000 de 1.5lt gibi ciddi bir yag eksiltti ama aracım golf 4 1.6 SR ve kış şartı ile çok patinaj ve çok yüksek devirlerde zorlandı.zaten aracıda çogu zaman zorluyorum 6500 7000rpm'lere cıkıyor 15/40 koydum sımdı denıyorum eger kı yıne eksıltme cok olursa 10/60 sizlerin verdigi tercübe ile deniycem eger ki cvp alamazsam 10-15/40 arasında bır secım yapıp onu koycam
  • Kim demiş 100.000 km.yi geçmiş araçlarda tam sentetik yağ kullanılmaz? 120.000 km.deyim ve Mobil1 ESP 5w30 tam sentetik kullanıyorum. Servislerde 180.00 km araçlarda dahi bu yağın kullanıldığına şahit oldum. Bu tamamen aracın nasıl kullanıldığı, bakımının düzgün yapılıp yapılmadığı ile ilgili bir durumdur.
  • arkadaşın rni modelinden broadwayı var bu araç yağ eksiltiyo. ama aracın gidişi falan çok güzel
    şimdi biz bu araca mobil 10/60 yağ koysak bundan sonra her zaman mobil 10/60 mı koyacağız yada bu bir seferlikmi.
    şundan sordum bu yağ en ucuz 110 lira
    diğer 20/50 ler 30-40 lira falan arada çok fark var araca bin liraya motor yapılıyo zaten her defasında 10/60 yağ koyacaksak motoru yaptıralım daha iyi değilmi.
  • 10,000Km civarında bu yağı kullanan oldu mu hiç, tecrübelerini aktarabilir mi?
  • 2002 Toyota rav4 vvt-i 2.0L 91 binde kullanılan yağ 10w30 (markasını bilmiyorum) 84binde Aralık.2011 de değişim yapılmış. Şuan aracım sabah ilk çalıştırmamda bazen mavi duman atıyor. Motor ustası bu km de bu aracın bunu yapmaması gerektiğini ve motora müdahale etmek yerine sübap lastiklerinden olabileceğini söyledi.Yağ değişiminde Mobil 10/60 kullanırız dediğinde ben mevzuyu yağ kalınlıklarına getirdim.Usta 10/60 ın kalın değil katkılı olduğunu ve eğer sübap lastiklerindense kaçağı engelleyeceğini söyledi.Mevzuyu fazla uzatmadık.

    Yağ değişimim geldiğinde mobil 10/60 kullanmaya karar verdim sizce 10/40 yağı denememe gerek varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mydonnoz

    2002 Toyota rav4 vvt-i 2.0L 91 binde kullanılan yağ 10w30 (markasını bilmiyorum) 84binde Aralık.2011 de değişim yapılmış. Şuan aracım sabah ilk çalıştırmamda bazen mavi duman atıyor. Motor ustası bu km de bu aracın bunu yapmaması gerektiğini ve motora müdahale etmek yerine sübap lastiklerinden olabileceğini söyledi.Yağ değişiminde Mobil 10/60 kullanırız dediğinde ben mevzuyu yağ kalınlıklarına getirdim.Usta 10/60 ın kalın değil katkılı olduğunu ve eğer sübap lastiklerindense kaçağı engelleyeceğini söyledi.Mevzuyu fazla uzatmadık.

    Yağ değişimim geldiğinde mobil 10/60 kullanmaya karar verdim sizce 10/40 yağı denememe gerek varmı?

    10W-60 SAE standartlarında (SAE-J 300) listelenmeyen bir viskozite. Yani "standart dışı" bir yağ.

    BMW magnezyum alaşımlı 6 silindirli bir motor geliştirip bu motorda 5W-30 yağ önermişti. Aşırı yağ tüketince sekman-piston ikilisini yeniden tasarlamak yerine bu "yara bandı" 10W-60 yöntemine başvurdular. Bu tabii mekanik bir zaafı kompanse etmek için geliştirilmiş, katkı yönünden de zengin bir motor yağıydı. Castrol de doğal olarak bunu daha çok pazarlamak istedi, zamanla rakipleri de cevap verdiler. 10W-60 budur. Motoru açmak istemeyenler için Avustralya pazarında 25W-70 de var ama bunlar "yara-bandı yağlar". Kabul edilmiş, standartlar içinde yeri olan viskoziteler, yöntemler değiller.

    GM, SAE-40'dan daha kalın yağların hidrolik iticileri bozabildiği ile ilgili teknik servis bülteni yayınlamıştı. Aşırı kalın yağlar iticileri bozabilirler.

    Eksiltme fazla değilse ben olsam 10W-30'a devam eder, 15W-40'dan daha kalın yağ kullanmazdım. Eksiltme rahatsız ediyorsa kompanse etmeye çalışmak yerine doğru yöntemle supap lastiklerini değiştirirdim. Mavi dumanı her zaman atmadığına göre İhtimal, bütün sübap lastikleri de bozuk değil, açık kalan subap bozuk olana denk gelince mavi duman atıyor olabilir. Bu haliyle daha çok uzun kilometreler gidebilir. Önemli olan eksiltme miktarı.
  • Açıklamalardan yanlış anlamadıysam 10/60 ı kullanmam iticiler gibi bahsettiğiniz bazı aksamlarda sıkıntılar çıkarabilecek olması.Haklısınız anlık yara bandı yapıştırıp ileride dikiş atarak bile kapatamayacağım bir yara halinede gelmesini istemem.
    Açıkcası beni rahatsız edici boyutta bir sıklıkla ilk marşta mavi duman atmıyor ve eksiltmeninde bariz fazla olduğunu sanmıyorum çünkü ne zaman yağ çubuğuna baksam aynı seviyede gibi.Rahatsız edici yanı bu km de bunu yapması.

    -Peki bu lastik/lerin kaçırması aracın yaşından dolayımıdır yoksa kullanırken motorun soğuk veya sıcakken fazla sıkıştırılmasımıdır?
    -Doğru yöntemle sübap lastiklerini değiştirmek denk gelen lastiği bulmaya çalışıp bulduğumuzda onu değiştirmek midir? sürekli motorun açılıp kapatılması mıdır?
    -Diyelimki lastiklerden birine açıkken denk geldiği için yağı kaçırıyor.Bu durum 10/30 kullanmaya devam ettiğim sürece sorunun büyümesine neden olurmu? Uzun kilometreler böyle mi gider yoksa sorunu her geçen zaman büyürmü (yağ seviyesisini 10/30 kullanmaya devam edip kontrol altında tuttuğum halde) ?
    -10/40 veya 15/40 kullanmam için eksiltmenin seviyesi kaç gr veya lt olmalı?
    -Son olarak bu durumdaki aracımı sabah gaz pedalına basmadan marşa basıp 2dk. rölantide çalıştırdıktan sonra hararet ibresi çeyrek göstermeye başlıyor ve hareket ediyorum, yine yol boyunca birkaç dk. daha düşük hızda az gaz vererek yol alıyorum.
    Bu kullanıma devam etmelimiyim yoksa farklı bir şey yapmalımıyım?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.