Şimdi Ara

TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
3
Favori
30.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    Bu yaz tatile çıkmadan kısa bir süre önce kafamı epey kurcalayan Tamron' un tak-gez denilebilecek olan AF 18-270 mm. lensini almıştım. Niyetim bizim Canon 40D ile geçen sene 2 günlüğüne gidip hayran kaldığım Gökçeada' ya gidip tam bir gezi fotografçılığı yapmaktı ama kısmet olmadı malesef. Bu lens ile dönmeden kısa bir süre önce Sitede iyi ve aydınlık sayılabilecek bir günde yaklaşık 200 kadar test amaçlı fotograflar çektim. Daha sonra aynı lensle alaca karanlık ve gece fotograflarını 1600 ISO' ya kadar çektim. Çektiğim fotograflardan seçtiklerimi 3 bölüm halinde sunacağım. Fotograflar hk. bir yorum yapmayacağım, Çünkü pek estetiği olmayan sıradan manzara yada kişi fotografları, hatta ufuk çizgisine bile çok dikkat edememişim. Sadece lensi almak isteyenler için kısaca anlatıp izlenimlerimi açıklayacağım.
    Özellikleri:
    Grup-Element sayısı: 13 - 18 (LD - Aspherical)
    Görüş Açısı :75 - 6
    Optik Yapı : 3 parçalı Dönüşlü
    Diyafram Bıçakları : 7
    Minimum Diyafram Açıklığı : 22
    Minimum nesne Uzaklığı [cm] : 49
    Maksimum Büyütme Oranı : 01:03,5
    Filtre Çapı [mm] : 72
    Ağırlık [g] : 550
    Çap x Uzunluk [mm] : 101 x 79,6
    Sensör Tipi : APS-C
    Maksimum Diyafram Açıklığı : 3,5-6,3
    Odak Uzunluğu [mm] : 18 - 270
    Lens Başlığı : VAR
    Taşıma kılıfı : YOK
    Canon AF : UYUMLU
    Nikon AF (D40/D40X Modellerinde kullanılabilir) : UYUMLU
    İZLENİMLERİM:
    1.Gece fotograflarından da görebileceğiniz gibi yer yer 1/8 sn'lik çekimlerde bile başarılı çalışan bir titreşim giderici devresi var. Ben bu sistemi MÜKEMMEL buldum.
    2.Plastik yapısı bence yeterli. Metal yapıda olsa ağırlık bir hayli artacaktı.
    3.18-255-260 mm aralığa kadar çok keskin ve net fotograflar alıyorsunuz. Odaklanmada %90 başarılı Ancak 250 mm. den sonra kontrast farkının azaldığı noktalarda odaklanma sorunu yaşayabiliyoruz ve keskinlik biraz kayboluyorsada bunu gidermek mümkün Zoom' un son 20 mm. bölümünde bence manuel odaklanmayı kullanmak hele hele gece manzara çekimlerinde çok daha doğru. Flaşlı çekimlerde odaklanmada hiçbir sorun yok.
    4. Lensin ağırlığı (550 gr) 40D gibi gövdelerle birleşince 1350 gr. aşan ağırlık bir gezi fotografçısı için boyun askısı ile taşımada sorun olabilir.
    5. Bu lensi kullanırken dikkat etmek gerekiyor. Şöyleki 18 mm ve 270 mm konumlarında aşağıya veya yukarı doğru çekimlerde Frenleme de bir sorun yokken yani lens tam açık yada kapalı durumdayken, ara değerlerde lensi aşağı doğru tuttuğunuzda hareket edip lens kendiliğinden ağırlığının etkisiyle açılıyor ya da tersi, ara değerlerde ise yukarıya doğru kaldırdığınız da lens kendiliğinden kapanıyor. İlk önce ben bu lenste prb. var gibi algıladım ve aldığım yerde bulunan 2 yeni lenstede aynı durumun var olduğunu gördüm, diğer markalarda da lens boyu uzayınca ve ağırlık arttıkça az yada çok bu durum var. Bu nedenle özellikle ara değerlerde aşağı yada yukarı çalışırken lensi elinizle kavramanızda yarar var.
    6 Lens 40D ve benzeri gövdelerde 72 mm mercek çapı, görüntü itibariyle bir sorun yaratmazken 400D-450D ve 500D gibi gövdelerde oldukça KOMİK duracağını düşünüyorum.
    İşte ilk fotograflar. Renk, Işık ile oynanmamış,sadece yeniden ölçeklendirilmiş ve 270 mm çekimde bir miktar ek keskinlik verilmiştir.
    İsteyenlere orjinal boyutların tamamı olmamak şartıyla (10Mpx-ortalama 3 mb boyutlarında ve bağlantım Kb-Net 512 k olduğu için) seçtiklerinizi Rapid-Share yüklerim.

    Bizim Siteden (HABERKENT)

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

    Bu fotograflar ZEYTİNLİ-AKÇAY ve GÜRE sahillerinin bizim siteden görüntüsüdür.

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 11 Şubat 2011; 8:01:42 >







  • @bipekkan herşey iyi güzelde fotoğraflar orjinal boyularında olmadıktan sonra bu fotoğraflar pek bir anlam ifade etmiyor.. zira boyutu ufak olduğu için ayrıntıları, netliği, keskinliği tam olarak göremiyoruz.. orjinal boyutlarda imageshack'e upload edersen daha iyi olacağı kanaatindeyim.. bu arada inceleme için de ayrıca teşekkürler..
  • @photo_canon1,
    Elbette, ancak bu fotografları 10 mpx 3 mb olarak yüklersem kotalı kullanıcı arkadaşlar beni linç ederler. Zaten DH son zamanlarda yavaşladı birde ben neden olmayayım. Bunun yerine Rapid' e veya uygun gördüğünüz bir siteye yüklerim. Bazı firmalar duyduğuma göre rapide girişide yasaklamışlar. Bu nedenle farklı sitelere isterseniz, lütfen linkide verin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: photo_canon1

    @bipekkan herşey iyi güzelde fotoğraflar orjinal boyularında olmadıktan sonra bu fotoğraflar pek bir anlam ifade etmiyor.. zira boyutu ufak olduğu için ayrıntıları, netliği, keskinliği tam olarak göremiyoruz.. orjinal boyutlarda imageshack'e upload edersen daha iyi olacağı kanaatindeyim.. bu arada inceleme için de ayrıca teşekkürler..




  • Bu Fotograflarda macro- yakın plan- çiçek - bizim plajdan kişiler - kebap lüpletecek bir ademoğlu - Benim gibi bir başka dinazor nette gezinirken ve hepsinden önemlisi bu yaz TOKİ' ciler bizim bataklıkta bir sondaj çalışması yaptılar Burhaniye' de 2. etap 10 katlı TOKİ binaları için. Bende millete İBRET ossun diye sondajladıkları noktaya diktikleri nirengi noktasını fotografladım. Adeta FIKRA gibi.....

    Ayçiçeği-Hollanda Papatyası ve macro denemesi

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

    Komşi Net' te turlarken......

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

    Kebaplar LÜPLETİLMEK üzere hazılanırken, objektife takılan bir ademoğlu !

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

    Bizim Plajdan bir kare.........

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

    Ve TOKİ’nin Burhaniye 2. etap 10 katlı sosyal konutlarını yapmayı düşlediği bataklık noktası !

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 12 Eylül 2009; 19:48:44 >




  • nikonla çekilmiş bir foto göremedim
  • @sugarboy,
    Göremezsiniz, Sadece bu lensin 2 tip fotograf makinesi ile uyumlu bayonetini belirtmek içiin başlığa yazdım. Aldığım yerden Canon' dan daha çok Nikon için sattıklarını belirtmişlerdi. Aldığım yer TripodFoto/Ankara.
    quote:

    Orijinalden alıntı: sugarboy

    nikonla çekilmiş bir foto göremedim
  • Fotoğraflar, özellikle çiçek fotoğrafları çok başarılı geld bana.. @bipekkan; fotoğraflarda keskinlik, doygunluk vs. oynama ne düzeyde?
  • @spirit of nature,
    Renk ve doygunluk ayarları ile hiç oynamadım. Ancak makineden contrast ve doygunluk oranlarını sık sık değiştirdim. Canon D40' da orjinal std. ayarlarında CMOS sensörden olsa gerek, bir solgunluk ve kahverengine kaçan bir tonlama oluyor. Canon topiğinde aynı tonlamayı oynanmamış tüm fotograflarda da görüyorum. Bu fotograflardaki ayarlara menüden +2 contrast +2 doygunluk verdim.. Çeşitli denemelerden sonra bu noktanın en anlamlı olduğu nokta olarak gördüm. Dikkat ettiyseniz renklerde bir CCD canlılığına yakın bir sonuç var. Özellikle güneşli açık havada. Çekilen fotograflar Ağustos başlarında akşamüstü 17.00 civarındaydı. Daha yükleyemedim, özellikle alacakaranlık ve gece flaşlı çekimler daha da hoş renk tonlaması var. Keskinlik ayarını makinadan hiç değiştirmedim. Sadece küçültünce oluşan yumuşaklığı gidermek için +%10 keskinlik, 250 mm üstü çekimlerde 270 mm dahil zaman zaman +%40 keskinlik verdim ve işin garibi orjinal boyutta bile bu verilen keskinliği nesne kenarlarında kabartma ve parlama yapmadan kaldırdı. Bu aralıkta manuel netleme yapmak daha başarılı oluyor ve orjinal boyutta çoğu kez keskinlik vermeye çok fazla ihtiyaç duyulmuyor. Ancak ençok hayret ettiğim bilirsiniz elim titrer, buna rağmen VC' si bendeki titremeyi 1/8 sn. kadar mükemmel kaldırdı. Bende farkında değilim fotografları dün küçültürken farkettim. Bu arada ISO' yu yükselttiğim için 1/8 sn. altına inememişim. İlk fırsatta deneyeceğim.
    Bu arada, Manzara fotograflarında arkada mavimsi görülen dağlar KAZ dağları ve benim bulunduğum noktaya uzaklığı 18 km. Orjinal boyutta neredeyse köyler ve evleri tam yakınlaştırmada tek tek görülüyor. Ekrana göre sağdan başlayarak Zeytinli 2.5 km. Akçay 4 km ve Güre yaklaşık 5.5 km uzaklıkta. Çatıya çıkamadım bu sene. Çatıdan yaklaşık 15 km uzaklıkta Altınoluk ile18 km uzaklıkta Behramkale özellikle Eylül ayının hafif rüzgarlı günlerinde sisin olmadığı çok açık temiz havada çok net bir şekilde görülüyor. Fırsat olmadı bu sene, erken döndük. Bakalım seneye, proje çok.
    quote:

    Orijinalden alıntı: spirit of nature

    Fotoğraflar, özellikle çiçek fotoğrafları çok başarılı geld bana.. @bipekkan; fotoğraflarda keskinlik, doygunluk vs. oynama ne düzeyde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 13 Eylül 2009; 8:56:02 >




  • Slm

    Aslında sabit ısık ortamında cesitli odak ve f degerlerinde croplayarak gormek daha anlamlı olacaktır.
    Mesela gazete seri ilanlarının bulundugu 2 sayfayı duvara sabitleyip tam kadraja alıp tripodla cekim yapmak gibi. Bu sekilde baska objektifte takıp kıyaslama yapılabilir. İlan sayfalarında yazılar cok kucuk oldugundan orta, kenar ve tam kenarlardaki goruntu objektifin durumunu net anlatıyor. Onun dısında yine evde renkli objeler koyup sabit ısıkla aydınlatılıp tripodla baska genis acı ile kıyaslanarak cropları alınıp degerlendirilebilir. Ancak boyle saglıklı degerlendirme cıkar. Bende 18-250 vardı genel kullanım icin basarılıydı ama dusuk carpanlı objektifle aynı sartlarda birebir kıyaslandıgından bayagı farklar cıkıyordu. 18-250 de mesela genis acıda barel distosiyon cok fazlaydı, kenarlar cok softlasıyordu, renkler farklı cıkıyordu vs . Boyle bir test yapma imkanınız varsa mesela genis acı ve tele objektif ile 18-270 i aynı odak uzaklıklarında kıyaslama gibi cok daha saglıklı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 13 Eylül 2009; 10:17:16 >




  • @ikarahal,
    Aklıma hiç gelmedi, iyi fikir. Elimde aynı mesafeye denk gelen 18-55 mm IS ve 55-250 mm IS lenslerde var. Konu ettiğiniz 18-250 mm ile yaklaşık aynı özelliklere sahip bu lenste. Bu nedenle barel distorsiyonun geniş açıda var olduğunu bir sitede görmüştüm. Tabi genel kullanımda bu hissedilmiyor.
    Evdeki şu su prb. bir halledeyim, İlk iş önerdiğiniz gibi yapacağım.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Slm

    Aslında sabit ısık ortamında cesitli odak ve f degerlerinde croplayarak gormek daha anlamlı olacaktır.
    Mesela gazete seri ilanlarının bulundugu 2 sayfayı duvara sabitleyip tam kadraja alıp tripodla cekim yapmak gibi. Bu sekilde baska objektifte takıp kıyaslama yapılabilir. İlan sayfalarında yazılar cok kucuk oldugundan orta, kenar ve tam kenarlardaki goruntu objektifin durumunu net anlatıyor. Onun dısında yine evde renkli objeler koyup sabit ısıkla aydınlatılıp tripodla baska genis acı ile kıyaslanarak cropları alınıp degerlendirilebilir. Ancak boyle saglıklı degerlendirme cıkar. Bende 18-250 vardı genel kullanım icin basarılıydı ama dusuk carpanlı objektifle aynı sartlarda birebir kıyaslandıgından bayagı farklar cıkıyordu. 18-250 de mesela genis acıda barel distosiyon cok fazlaydı, kenarlar cok softlasıyordu, renkler farklı cıkıyordu vs . Boyle bir test yapma imkanınız varsa mesela genis acı ve tele objektif ile 18-270 i aynı odak uzaklıklarında kıyaslama gibi cok daha saglıklı olacaktır.




  • GECE ÇEKİMLERİ
    Düşük enstantanede lensin VC (Titreşim engelleyici sistem) PERFORMANSI ile Canon 40D' nin 640 ve 1600 ISO denemeleri
    Saat 17.00 civarında 200 ISO 1/8000 sn enstantanede değişik bir deneme


     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 14 Eylül 2009; 11:55:02 >




  • Sayın bipekkan, fotoğraflarınız güzel görünüyor ancak bu boyutta bir test kabul görmez, EOS 5D kullanıcısıyım bir ara 40D yi açık alanda uzun süre test ettim ve 1600 ASA da çok fazla gürültü oluşumu nedeniyle kullanılamaz bir hale ulaşıyor onu geçelim zaten Canonlarda (FF haricinde) ASA değeri özellikle 1600 + yükseldikçe softlaşma detayları alıp götürüyor, onu önlüyoruz NR off bukezde kumlanma fazla bozuyor, diğer karelerde enazından (mesela ızgara yapan bey) full foto eklerseniz detayları ve gövde ile lensin neler yaptığını daha iyi görebiliriz. Deniz fotoğraflarınızı beğendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crumpler -- 14 Eylül 2009; 12:15:58 >
  • Özellikle tele ve geniş acı cekimlerini merak ediyorum bu lensin. sigma 18-200 ü 40d üstünde kullanmıştım gayet kötüydü, orta haric her taraf netlik dışında, 200mm keskinlikten uzaktı. tabi eksi bu artısı kapsadıgı geniş aralık. Bende %100 cropla bu tamron cekimlerın bazılarına bakmak isterim mümkünse. bu şekilde herhangi bir objektif gibi birşey anlasılmıyor. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hellrot -- 14 Eylül 2009; 22:26:49 >
  • Objektifte optik carpan arttıkca dezavantaj da artar, goruntu kalitesi duser. Bu kacınılmaz.
    Asagıda test ornekleri var. Degisik objektiflerin degisik odak uzaklıgı ve diyaframlardaki sonuclarını karsılastırabileceginiz link te mevcut. İnceleyin farkları cok net goreceksiniz.

    Link:
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=491&Camera=474&Sample=0&FLIComp=0&APIComp=0&LensComp=492&CameraComp=474&SampleComp=0&FLI=0&API=0

    Ornek fotolar:
     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 15 Eylül 2009; 9:54:29 >




  • Selamlar,
    Bu lensi kullanan ardaşlardan biraz daha yorum ve örnek fotoğraf bekliyorum.
    İlgilenenlere teşekkürler.
  • Güzel iğnceleme olmuş emeğinize sağlık. Forumda bu tarz son kullanıcı incelemelerinin artması sevindirici.
  • Aslında daha da fotograf koyabilirim, Ancak hepsi benzer fotograflar olacak. O tarihten sonra malesef fotograf konusuna 1 saat bile ayırıp fotograf çekemedim. Aksilik ve prb. ler hep üst üste geldi......
    Yinede ilk fırsatta lensin testine yönelik bir çalışma yapıp sonuçları bu topiğe koyacağım.
    Lens için söylenecek tek şey. Sanatsal ve profesyonel çalışmalar yapılmayacaksa tam bir tak-gez lensi ve her şey sizin göstereceğiniz özverili çabaya bağlı. Sonuçta 15 x gibi feleket bir aralığa sahip ve bu aralığın en azında 2' te bölünmesi hatta 3' e, çok çok daha mantıklı ama bazı şeyleri görmezden gelir, kulak arkası yaparsanız bal gibi kullanılır. Bence herşeye rağmen iyi iş çıkartmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    Aslında daha da fotograf koyabilirim, Ancak hepsi benzer fotograflar olacak. O tarihten sonra malesef fotograf konusuna 1 saat bile ayırıp fotograf çekemedim. Aksilik ve prb. ler hep üst üste geldi......
    Yinede ilk fırsatta lensin testine yönelik bir çalışma yapıp sonuçları bu topiğe koyacağım.
    Lens için söylenecek tek şey. Sanatsal ve profesyonel çalışmalar yapılmayacaksa tam bir tak-gez lensi ve her şey sizin göstereceğiniz özverili çabaya bağlı. Sonuçta 15 x gibi feleket bir aralığa sahip ve bu aralığın en azında 2' te bölünmesi hatta 3' e, çok çok daha mantıklı ama bazı şeyleri görmezden gelir, kulak arkası yaparsanız bal gibi kullanılır. Bence herşeye rağmen iyi iş çıkartmışlar.

    Hocam, sizden ayrıntılı fotoğraflar bekliyorum.
    Sanıyorum bu lensi burada sizden başka pek kullanan yok.




  • Evet arkadaşlar yok mu başka bu lensi kullanan.
    Sizce alınır mı?
  • Objektifin ne oldugu belli aslında tam olarak aradıgınız nedir hangi alanlarda kullanmayı dusunuyorsunuz.
    Boyle bir araklıktan cok sey beklenmez. Anı fotografı dısında pek kullanılacak objektif degil. D-SLR nin anlamı kalmaz. Like gibi bir sey olur makina.
    Tek basına gelen karelerdende cok sey anlasılmaz. Aynı ortamda cekilmis crop lara bakmak ve diger objektiflerle kıyaslamak lazım. Yukarda 18-270 in test goruntulerinin diger objektiflerle kıyaslaması mevcut. Bu objektifte CA, Flare, Barrel distortion, vignetting, contrast, keskinlik, Af hızı, cozunurluk gibi degerlerin cok iyi olmayacagı kesin. Bir sure Pentax 18-250mm kullandım cok pratikti tabi ama goruntu kaliteside ona goreydi.

    Bir onceki model 18-250 ile 18-270mm nini test linkleri asagıda mevcut:

    18-250mm
    http://www.photozone.de/canon-eos/293-tamron-af-18-250mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-macro-canon-lens-test-report--review

    18-270mm
    http://www.photozone.de/canon-eos/412-tamron_18270_3563vc_canon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 25 Ocak 2010; 11:30:27 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.