Şimdi Ara

Opel corsa otomatik vites?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
40.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar
     Opel corsa otomatik vites?


    Bu kasa opel corsalarda bütün otomatikler easytronik mi?
    klasik otomatik vitesi varsa hangi yıl ve hangi motorlardadır acaba?

    teşekkür ederim...



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911
    Selam arkadaşlar
     Opel corsa otomatik vites?


    Bu kasa opel corsalarda bütün otomatikler easytronik mi?
    klasik otomatik vitesi varsa hangi yıl ve hangi motorlardadır acaba?

    teşekkür ederim...

    2000 model ve altı modeller classic vites diye biliyorum ben.
  • hocam, colt'tan vazgeçtin anlaşılan
  • ben vazgeçmedimde peder 15 civarı diyor... 15 civarı colt yok
    içi dışı düzgün 2004 civarı corsalar var diye baktım ama onlarda easytronic dedim belki klasiği vardır ama arkadaş 2000 öncesi demiş
    corsada elenicek herade
  • ap
  • 2004 Corsa Enjoy'da klasik otomatik vites bulunmaktadır.

    sizin için bir link buldum sondan bir önceki fotoğrafa bakarsanız görürsünüz...
    http://www.sahibinden.com/sahibinden_satilik_opel_corsa-87WQQaXQQ17408249WQQpXQQdisplayitem

    edit:ilan linki eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oznklckp -- 13 Ekim 2009; 22:38:20 >
  • Hatırladığım kadarı ile 1.4 motorlu Corsalarda Enjoy donanımıyla klasik 4 ileri otomatik vites opsiyonu vardı..1.0 ve 1.2 motorlarda easytronic opsiyonu vardı..
  • çok teşekkür ederim arkadaşlar bu çok iyi oldu
  • easytroniclere sorunlu diyorlardi vites geçişleri sarsıntılı oluyormuş arıza yapıyormuş ne kadar doğru bilemiyeceğim forumda bir ara konuşuyolardı
  • o nedenle klasik otomatik varmı diye soruyorum..
    easytronik şanzımanın en hassas dönemi yanılmıyorsam corsa nın bahsettiğim kasası....çok çile çeken duydum o nedenle maceraya niyetli değilim pek
  • Klasik easytronicten daha fazla yakar ama daha konforludur ve sorun çıkarma olasılığı daha düşüktür bence. Opelin astra ve vectra gibi diğer kasalarındada benzer klasik otomatik vites var ve çok yüksek kilometrelere rağmen sorunsuz çalışıyor. Örneğin araba satış sitelerinde 2000 model ve üstü klasik otomatik vitesli astralarda 250 bin kilometrede satılık ilanları varken easytronic corsalarda en fazla 150 bin kilometrelerde satılık ilanı gördüm.
    Bu arada 1.2 16V corsa easytroniclerde (2004 sonrası ama) şehir içi/ortalama/şehir dışı yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 6.8/5.3/4.4 iken klasik tam otomatik vitesli 1.4 16V 2003 öncesi corsalarda yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 11.2/7.9/6 görülüyor. Fark bayaa fazlaymış bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cekcak

    Klasik easytronicten daha fazla yakar ama daha konforludur ve sorun çıkarma olasılığı daha düşüktür bence. Opelin astra ve vectra gibi diğer kasalarındada benzer klasik otomatik vites var ve çok yüksek kilometrelere rağmen sorunsuz çalışıyor. Örneğin araba satış sitelerinde 2000 model ve üstü klasik otomatik vitesli astralarda 250 bin kilometrede satılık ilanları varken easytronic corsalarda en fazla 150 bin kilometrelerde satılık ilanı gördüm.
    Bu arada 1.2 16V corsa easytroniclerde (2004 sonrası ama) şehir içi/ortalama/şehir dışı yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 6.8/5.3/4.4 iken klasik tam otomatik vitesli 1.4 16V 2003 öncesi corsalarda yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 11.2/7.9/6 görülüyor. Fark bayaa fazlaymış bu arada.

    Afedersiniz ama... OHA ! Bu nedir ya 2.0lt arabalar yakmıyor artık bu kadar...




  • bence 1.4 otomatik yerine 1.2 easytronic çok daha iyi.ben bunalrın ikisinide tecrübe ettim,1.4 otomatik çok yakıyor ve gitmiyor.ben olsam corsada easytronic tercih ederdim.

    o sorunlarda tamamen söylenti.herkes farklı birşey uyduruyor....
  • 2003 sonrasında C kasa 1.4 16V Corsalarda da easytronic seçeneği gelmiş zaten sanırım bu yüksek tüketimden dolayı.
    Easytronic 1.4 16V olanlarının yakıt tüketimi ise şehir içi/ortalama/şehir dışı 7.7/5.7/4.5 olarak görünüyor.
  • Whisper hocam sizinkisi yağmurdan kaçıp doluya tutulmak gibi olacak...
  • o kadar tüketim nedir ya öhhhh
    e39 dan 2 litre az yakıyor
    sanırım direksiyon kutusuda kronikmiş corsa c lerde?
    polo daha iyi bir seçenek gibi ...

    easytronik hakkında da o kdar çok şey duydum ki .... çevremden de bir daha almayacağım diyenler var.. yeni kasa olsa hiç problem değil ama easytoniğin adının çıkmasının nedeni bildiğim kadarıyla bu kasa corsalar.... sanyideki ustamda (ki 3 usta birlikte çalışıyor sürekli uğrarım çevrem var sanayide onlar da çok sorun çıkıyor uzak dur diyorlar)

    sadece google sonuna dh yazarak 10 saniyede bulduğum birkaç sonuç

    "Asistance aradım araba yolda kaldı dedim.Modelini söyledim.Tamam dedi bekleyin çekici gönderiyoruz.Tamir olmazmı burda dedimde yok serviste olması lazım.İstanbulda çekici hemen gelmez zaten 1-1.5 saat bekledik.Gelip geçenlerde arabayı bi yere alsanızda trafigi engellemeseniz diyorlardı.şanzumanı kitlendi diyince gidiyorlardı.çekici geldi adam arabayı gördü.abi bunun şanzuman problemimi var dedi.evet nerden bildin dedim .bunlardan çok oluyor dedi. bunu sadece kaldırıp alan kurtacılar alabilir. yerinde oynamaz bu araba ön ve arka tekerler kitleniyor bunların .diğer tip çekicilerin sırtına alması için sürükleye sürükleye çekip sırtına alıyor.Kaş yapayım derken göz çıkartıyor kısacası.arac kiralıktı süresi bitti ve kurtuldum"


    feanorringeril arkadaşımızın tecrübesi..

    başıma gelenleri şöyle anlatayım;

    önceleri araç zaman zaman marşa bastıktan sonra "N" konumundan 1. vitese geçmemeye başladı. kontağı kapatıp tekrar çalıştırınca düzeliyordu.

    sonraları trafikte seyrederken durduktan sonra yine birinci vitese geçmeme huyu kaptı. boşta kalıyordu araba. bu şekilde kaç kere kırmızıdan sonra yeşile geçen ışıklarda korna ve küfür yedim.

    yirmi bilemedin otuz saniye sürdüğünden bu vitese geçmeme olayı ben de önemsemedim, nasıl olsa düzeliyor kendi kendine dedim.

    sonra bir gün, üsküdar sahilinden yukarı çıkan bir ara sokakta yokuş yukarı tırmanırken önümdeki araç yavaşlayınca ayağımı gazdan çektim. bu sırada iyice yavaşladığımdan ikiden bire düşürdüm vitesi. önümdeki hızlanınca ben de tekrar gaz verdim. bas bas bağırmaya başladı araba, boşta kaldı.

    dar bir sokakta yokuş yukarı yolun ortasında kaldım. stop edip tekrar kontağı açtığımda F yazısı vardı. hiçbir şekilde ne birinci vitese ne geri vitese geçmedi araba. boşta, eğimin yardımıyla biraz geri salarak sağa yanaştırdım arabayı. Ücretsiz Opel Yol Yardımının telefonuna baktım kitapçıktan; sürekli meşgul. Opel-Gedizlerin kartı vardı torpidoda, arkasına ADAC' ın numarasını yazmışlar, aradım. çekici geldi 85 lira karşılığında aracı servise bıraktım.

    sonuç; şanzuman elektronik kontrol ünitesinde ve hidrolik sistemde arıza ayrıca birinci vites dişlisinde bozulma. yaklaşık 2500 lira masraf. 2 haftalık da tamir süresi..

    o yüzden aman diyeyim.

    bir gün acelen filan varken yolda kalırsın. bu meret (easytronic şanzuman) sorunlu; başınıza bela almadan sorun büyümeden servise git.


    "fakat sizin konumunuzda daha önemli olan alacağınız aracın şanzumanının sorunsuz olması. bu easytronic denen artık nedense bıktığım sistem sorunlu bir sistem ne yazık ki. bol keseden arıza verebiliyor. yolun ortasında bırakabiliyor. bundan birkaç ay önce sorsanız artık aramızda bağ oluştu, şanzumanı benden iyi tanıyan yoktur diyordum, sonra resmen tokat yedim. iki kere yolda kaldım. detaylarını daha önce yazdığım için girmeyeceğim ancak her ne kadar ucuz ve bakımı kolay bir sistem olsa da, ne klasik otomatiklerin stabil çalışması ne dsg gibi şanzumanların performansını sunmuyor bu vites. tek avantajı bakımlarının kolay, maliyetinin düşük olması. tercih bu durumda sizin.

    kişisel fikrim tercih etmemeniz yönünde, otomatik vites istiyorsanız sorunsuz ve diğer markaların daha çok tutulan otomatik sistemlerine yönelin derim."




  • 2002 Opel Corsa Comfort klasik otomatik şanzıman sahibiyim.

    Aracımın çok yaktığı doğru ama neye kime göre? Ford Focus 1.6 otomatik, Toyota Corolla Otomatik kullanmış biri olarak onlardan en az 1-2 litre daha az yakıyor. Otomatik şanzıman hangi araçtao lursa olsun şehir içinde yakıt tüketimini çok artırıyor.

    Aracım 130 bin km'de. Klasik otomatik şanzımanın 2 kere yağını değiştirmek dışında hiç bir işlem yapmadım. 1 gün oldun beni yolda bırakmadı. 1 gün olsun arızaya geçmedi.

    Görevim gereği elektrohidrolik şanzımanların hepsini kullanmış sayılırım. Opel'in Easytronic'i bunlar arasında en beğenmediğim olanıydı (Hepsi birbirinden kötü ya neyse)

    Otomatik modda vites değiştiriken bir öne bir arkaya gitmemi dersin, yokuşta karşılaştığın tümseği geçtikten sonra vites düşürmediği için bayılan sonra da ani düşüren aracı patinaj çektirenler mi dersin.
    VW'nin DSG, Ford'un Powershift ismini verdiği çift debriyajlı olanlar hariç bence elektro hidrolik şanzımanların popüleritesi her geçen gün düşüyor. Özellikle Opel yeni araçlarında klasik otomatik şanzımanı tekrar model listesine ekledi. Bir kez İzmir Torbalı'daki fabrikaya yolum düşmüştü. Arıza sebebiyle dğeişime gidilmiş bir grup Corsa'yı inceledim. yüzde 60'ı Easytronic şanzıman sebebiyle değiştirilmişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    2002 Opel Corsa Comfort klasik otomatik şanzıman sahibiyim.

    Aracımın çok yaktığı doğru ama neye kime göre? Ford Focus 1.6 otomatik, Toyota Corolla Otomatik kullanmış biri olarak onlardan en az 1-2 litre daha az yakıyor. Otomatik şanzıman hangi araçtao lursa olsun şehir içinde yakıt tüketimini çok artırıyor.

    Aracım 130 bin km'de. Klasik otomatik şanzımanın 2 kere yağını değiştirmek dışında hiç bir işlem yapmadım. 1 gün oldun beni yolda bırakmadı. 1 gün olsun arızaya geçmedi.

    Görevim gereği elektrohidrolik şanzımanların hepsini kullanmış sayılırım. Opel'in Easytronic'i bunlar arasında en beğenmediğim olanıydı (Hepsi birbirinden kötü ya neyse)

    Otomatik modda vites değiştiriken bir öne bir arkaya gitmemi dersin, yokuşta karşılaştığın tümseği geçtikten sonra vites düşürmediği için bayılan sonra da ani düşüren aracı patinaj çektirenler mi dersin.
    VW'nin DSG, Ford'un Powershift ismini verdiği çift debriyajlı olanlar hariç bence elektro hidrolik şanzımanların popüleritesi her geçen gün düşüyor. Özellikle Opel yeni araçlarında klasik otomatik şanzımanı tekrar model listesine ekledi. Bir kez İzmir Torbalı'daki fabrikaya yolum düşmüştü. Arıza sebebiyle dğeişime gidilmiş bir grup Corsa'yı inceledim. yüzde 60'ı Easytronic şanzıman sebebiyle değiştirilmişti.


    bilgiler için teşekkür ederim...
    konforsuz olduğunu bende tecrübe ettim onu artık idare edilir diyordum ancak sorunlu olması yüzünden vazgeçtim...Acaba aracınız şehir içinde kaç lt yakıyor?
    alırsam zaten lpg yaparım 10 litre üzeri çok olur genede şehir içinde kullanıcam hep...
    colt 7.5 yakıyormuş e klasik şanzıman 2 litre farketse 9.5 eder o civarda kabul edilebilir bir yakış diye düşünüyorum... sonuçta tasarruflu bir şanzıman olmadığı belli...
    ama 11 11.5 çok olur ...




  • birde hangi modellerde klasik otomatik satıldı acaba? 1.4 olup easytroniklerde var
    comfort da varsa enjoy değil demekki sadece...? tamamen tercihen mi satıldı klasik otomatikler belirli bir model grubu yok galiba....
  • Benim aracım 1.4 litre.
    2003 öncesindeki otomatik şanzıman sadece klasik otomatikti. sonra bu şanzımandan vazgeçildi ve klasik şanzıman satılmadı. Yeni Corsa'daysa (Corsa D) her iki tip şanzıman da mevcut.

    Ben 100 km'de 7.6 litre yakıyorum. Ancak çok tıkalı bir trafikte gitmiyorum genelde. Öyle bir durumda da maksimum elde ettiğim rakam 9 litre. Hiç 11.5 litreler görmedim. Tabii gaz pedalının dibine kadar basıp gidiyorsanız bu rakamlar elde edilebilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.