Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (851. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24.182
Cevap
249
Favori
1.642.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 849850851852853
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar ;

    persembe günü itibariyle aranıza katıldım :)

    aracım laguna privilege 2005 orjinal 59000 km de 2 parca boya var değişeni yok. ilk sahibi 8 sene ( doktor bir bayan ) 2 sahibi memur 1 sene kullandıktan sonra reno yetkili servisine ( aldıgı yere ) getirerek fluance almıs ben 3. sahibiyim.

    arac ile ilgili ilk izlenimlerim ;

    aracın deposu gelirken bostu 120 tl lik petrol ofisinden benzin aldım 350 km yaptım yol bilgisayarı 165 km daha gösteriyor. yakıtı benzinlide bu kadar uygunken lpg yi kısa vadede düsünmüyorum...

    arac cd caları bana bir hayli karısık geldi yıllarca megane 2 kullanmıs biri olarak zamanla cözeceğim insallah...

    triger ve V kayısı yıldan dolayı yetkili serviste değiştirilmiş, ben 60000 km bakımında yetkili serviste yag ve suyunu değiştireceğim.

    Aküyü ve ön camı degiştirmem gerekiyor.

    akü olarak tavsiyeniz ne olur? kac amper tercih etmeliyim.

    ön camda sofor tarafından baslayıp camın üstüne dogru 4 te 1 i kadar ince tek bir catlak var tamirinin mümkün oldugunu düsünmüyorum... yakın tarihte değitiren oldumu fiyat ve tavsiyelerinizi rica ediyorum. orjinale göre yan sanayi avantaj dezavantajları ne olur ?

    aklıma takılan noktaları yazarım.

    laguna almak isteyen arkadaşlara tavsiyem bu forumda emek veren pek cok arkadasımız var hepsinden allah razi olsun onların tavsiyeleri ile hareket etmeniz. ve yorulmamıs gecmişini öğrenebileceğiniz motor ve kaporta durumu iyi elektronik aksamı sorunsuz calısan araclara yönelmeniz. canlı piyasayı arastırmıs biri olarak temiz laguna bulmak kolay değil bu araca oturan insan farklı aracı zor begenir ( model ve fiyata göre ) gerekirse fazladan 1 - 2 bin lirayı gözden cıkarın benzinli olmasına da takılmayın içi dısı motoru temiz bir arac alın acizane buradaki arastırmalarım ile edindiğim izlenimin özeti ...

    yardımlarınızı rica ediyorum.


    tesekkür ederim destekleriniz için
  • ozdmrrr O kullanıcısına yanıt
    akü olarak ben mutlu kullanıyorum.memnunum.ileride lpg taktıracaksanız 72 amper,benzinde devam edecekseniz ve bulunduğunuz iklim çok soğuk değilse 60 amper.alırken akü markalarının marş gücünü kıyaslayın.mutlu olması şart değil.ön cam bizim araçlarda atermik.yan sanayiler genelde atermik olmuyor.yinede araştırın.atermik olmayan camı öne taktırmayın,sonra pişman eder yazın sıcağında ve güneşte.şimdilik acil bir durum değil zaten.motor yağınıda 5w40 olarak kullanın.radyatörede çeşme suyu ilave etmelerine asla izin vermeyin(yetkili serviste bile yapanlar var malesef.)klima filtresini de orj. karbon filtre kullanarak değiştirin.
    hayırlı olsun.güle-güle kullanın. kazasız belasız inş.
  • Öncelikle zaman ayırdıgınız ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.


    bugun aracı yetkili servise götürdüğümde 8 senedir şirket aracım ile agbi kardes olduk götüre getire :) akünün bir sene daha değişmesine gerek olmadıgını aracın belli bir zaman çalışmaması sonucu testte düşük çıkmış olabileceğini ifade ettiler ama değiştirirken tavsiyelerinize göre hareket edeceğim.


    motor yagı ve suyu için salıya randevu aldım ( su konusuna özellikle dikkat ederim. teşekkürler )


    Ön cam konusunda şuan ki bütcem ile orjinal değiştirmek beni zorluyor ya muayneye kadar ( bir sene var ) bekleyeceğim mecbur kalırsam dısarda yaptıracağım. atermik cam ile normal cam arasında 400 tl lik fark var 200 tl biri 600 tl birine fiyat verdiler sigorta ile anlaşmalı serviste bana çok fazla geldi... tecrubeli olan arkadaslardan ricam bu konuda nasıl hareket etmek uygun olur ?


    teşekkür ederim
  • Arkadaşlar lagunam bazen geri vitese geçmiyor. Birinci vitese atıp tekrar geri vitese alınca düzeliyor. arada bir oluyor. Sordum ustama; mandalsız viteslerde bunun normal olduğunu söyledi.
    Sizina raçlarınız da böyle mi? Yorumlarınızı bekliyorum
  • Bugün çok dik bir yokuşta aracın otomatik olan el frenini çektim freni bırakınca araç ilerledi ve elfrenini bıraktı uyarısı yazdı yinede frenleyerek hafiften hareket devam etti normalde gayet düzgün tuttuğunu düşünüyodum bu durum normal değil sanırım ama bilgisi olan bi arkadaş varsa yorum yaparsa sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkdaslar bugün aracımın bakımını yetkili serviste yaptırdım. Oranın ustabaşı sı hem tanıdıgım hemde eskiiden uzun süre laguna lar için maiste eğitim almış (18 senedir aynı serviste). Laguna 1 kasadan 2 kasaya gececeğimi söyledim asla 2 alma 3 kasa al dedi. 1 kasadaki yol tutusu 2 de bulamazsın dedi. Bu konuyla ilgili otohaber vb dergilerde de 1 kasa gibi oturaklı olmadıgı söyleniyordu dogrumu? Sebebı 2 kasanın yüksek olması. Aracıma 10-40 yerine 5/40 koydurdum umarım eksiltme yapmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 250000 km yol yapmış biri olarak perşembe günü aldığım laguna 2 ile esp aktifken 120 km ile s virajlarda hiç sıkıntı yasamadan yabancılık çekmeden rahat bir şekilde kayseriye geldim...

    Laguna 1 kullanmadım belki ustanda hiç kullanmamış olabilir bilmem anlatabildim mi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr

    250000 km yol yapmış biri olarak perşembe günü aldığım laguna 2 ile esp aktifken 120 km ile s virajlarda hiç sıkıntı yasamadan yabancılık çekmeden rahat bir şekilde kayseriye geldim...

    Laguna 1 kullanmadım belki ustanda hiç kullanmamış olabilir bilmem anlatabildim mi...

    Kullanmama ihtimali malesef yok ;) çünkü 5 ay kadar laguna 2 aracı vardı. Ama söyle bir gercek var teknik detaylarda 2 daha yuksek yerden ama tabi esp gibi donatıları var 2 nin binip denemem lazım. Ona bakarsan da 3 kasa kütük gibi cok sert sebebi ise 45 yanak orjinal lastikleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar az-çok eksik-tam herkesin fikrine ihtiyacım var, aküyü dün değiştirdim son umudum da tükendi arıza devam ediyor. Araç aldığım ilk günden beri düşük devirlerde silkeleme (yakıt bittiğinde yaşanan şekilde kesiklik-vuruntu) yapıyor. Yüksek devirde sorun yok performansa etki eden bir sorun da yok. Bobin+Bujiler(2 kez) değişti. Kelebek bozulmuştu komple değişti (çıkmacıdan sıfır aldım kutusuyla belki arızalıdır!) Son olarak katalizör(komşumuz çok az kullanılmış yerli&çıkma katalizör kullandı)+orta susturucuyu değiştirdik. Şu an vuruntu kesiklik diye tabir ettiğim şey stop edip yeniden çalışma (fonksiyon kontrolü çalışıyor çünkü) şeklinde iyice canımı sıkmaya başladı. Son olarak bir de aküm boşalmış takviye ile çalıştırdık bilgi olarak. Bu akü takviyesi sonrasında birde rolanti düzensizliği başladı. Lpg ile ilgili detaylara girmiyorum çünkü benzinde de yapıyor. İhtimalleri değerlendirince;
    1. Yeni Bobinlerim arızalı (servis kontrol edip sorun yok diyor.)
    2. Yeni kelebeğim arızalı (bu durumda araç yolda kalana kadar birşey yapmam bundan sonra.)
    3. Lpg bujileri sorun yaratıyor.(sorunsuz kullanan arkadaşlar var halbuki)
    4. Katalizör+egsoz sisteminde sorun var.örn:Lambda sensörü yapr mı bilmem ya da komşu kazıkladı kat. tıkalı
    5. Rolanti motoru diye birşey var mı bizde onu biliyorum bu bana hep söyleniyor.
    6. aklıma gelmeyen ihtimaller.
    Sizce ne olabilir. Düşünün aracı çalıştırdınız, soğuk motorda hiç sorun yok, o esnada benzinde sorun yok, ısındı LpG geçişinde ve LpG ile çalışmasında sorun yok, rampalarda iniş ve çıkışlarda sorun yok, performansta sorun yok, sonra yoğun bir otoyol katılımı trafiğine giriyorsunuz bildiğin istanbulun lanet trafiği. Fan açıyor, rolanti saçmalıyor, tekerlek dönerken bir sarsıntı FONKİYON KONTROLÜ OK görüyorsunuz. Önünüz açılıyor gaza basıyorsunuz araç silkelenerek hızlanıyor. Tekrar trafik duruyor. Araç stop ediyor. yaşanan bu. sizce sorun ne. aklınıza geleni yazın lütfen
  • bakılmadık iki şey geldi aklıma 1.map sensörü,2.hava sıcaklık sensörü.ikisi de emme manifoldunun üzerinde.soketini çıkararak sırayla test etmekte yada clip cihazına bağlatmakta fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_laguna


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr

    250000 km yol yapmış biri olarak perşembe günü aldığım laguna 2 ile esp aktifken 120 km ile s virajlarda hiç sıkıntı yasamadan yabancılık çekmeden rahat bir şekilde kayseriye geldim...

    Laguna 1 kullanmadım belki ustanda hiç kullanmamış olabilir bilmem anlatabildim mi...

    Kullanmama ihtimali malesef yok ;) çünkü 5 ay kadar laguna 2 aracı vardı. Ama söyle bir gercek var teknik detaylarda 2 daha yuksek yerden ama tabi esp gibi donatıları var 2 nin binip denemem lazım. Ona bakarsan da 3 kasa kütük gibi cok sert sebebi ise 45 yanak orjinal lastikleri

    Bana laguna alınmaz o paralara hondaya bak satarken rahat edeedersin diyende çoktu aceba diyeceğine deneme şansın varsa al sür şahsen fluance megane 2 ve 3 kullanmış biri olarak yol tutusları tepkileri lagunanın yanına yaklasamaz megane 2 ve 3 dizeldi bu arada dingil mesafesi Avrupa için sorun olabilir Türkiye için bü yollarda Nimet bence bide böyle düşün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    bakılmadık iki şey geldi aklıma 1.map sensörü,2.hava sıcaklık sensörü.ikisi de emme manifoldunun üzerinde.soketini çıkararak sırayla test etmekte yada clip cihazına bağlatmakta fayda var.

    Eğer bunlarda sorun varsa cihaz bağlantısı rapor eder mi? Zaten kelebek adaptasyonu yaptırmak istiyorum o zaman baktırırım. Etmezse Manuel kontrol nasıl yapılır. Sıcaklık konusu gayet mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_laguna


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr

    250000 km yol yapmış biri olarak perşembe günü aldığım laguna 2 ile esp aktifken 120 km ile s virajlarda hiç sıkıntı yasamadan yabancılık çekmeden rahat bir şekilde kayseriye geldim...

    Laguna 1 kullanmadım belki ustanda hiç kullanmamış olabilir bilmem anlatabildim mi...

    Kullanmama ihtimali malesef yok ;) çünkü 5 ay kadar laguna 2 aracı vardı. Ama söyle bir gercek var teknik detaylarda 2 daha yuksek yerden ama tabi esp gibi donatıları var 2 nin binip denemem lazım. Ona bakarsan da 3 kasa kütük gibi cok sert sebebi ise 45 yanak orjinal lastikleri

    Bana laguna alınmaz o paralara hondaya bak satarken rahat edeedersin diyende çoktu aceba diyeceğine deneme şansın varsa al sür şahsen fluance megane 2 ve 3 kullanmış biri olarak yol tutusları tepkileri lagunanın yanına yaklasamaz megane 2 ve 3 dizeldi bu arada dingil mesafesi Avrupa için sorun olabilir Türkiye için bü yollarda Nimet bence bide böyle düşün

    Zaten 1 kasa kullanıyorum şu an. Fırsat bulup bir denemek lazım 2 yi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cihaza bağlayınca hata kodu verirse zaten sorun tespit edilmiş olur,ama bazen sensör yarım yamalak çalışıp arızada verdirmeyebilir.manüel kontrol de dediğim gibi soketini çıkarınca bir farklılık en azından beklenir,eğer sensör sağlamsa.ama yinede çok sağlıklı bir yöntem değil.en güzeli değiştirirerek test etmek,servisin yaptığı gibi.oda bedavadan maliyet demek.birde kam mili sensörü var bu sıkıntıları yapabilecek.bütün iş deneyimli bir usta bulmaktan geçiyor.
  • Öncelikle selamlar

    Aracı aldığım günden beri çözemediğim ve son günlerde iyice artan sıkıntı hakkında önerilerinizi bekliyorum.Hafta içi genel bakım,baskı balata,ön takımın gözden geçirilmesi için aracı bikaç günlüğüne ustama vereceğim sizden gelen öneriler doğrultusunda onla fikir alışverişinde bulunayım diyorum.Soruna gelirsek aracı çalıştırdığmda rölanti 2000lere çıkıyor ideale gelmesi için aracı hareket ettirmeden motor sıcaklığının normale gelmesini bekliyorum o zaman rölanti sıcaklık arttıkça paralel olarak düşüyor.10dk falan beklemem gerekiyor yani,olurda çalışır çalışmaz hareket edersem ve lambalarda veya dur kalklı trafikte yavaşlarsam rolanti 2000-2500 arası inip çıkıyor aşırı şekilde bağırıyor araç bu esnada devrin yüksek oluşundan mecbur stop edip yeniden çalıştırıyorum.Yani nasıl kamyonlar frenlerin havası dolsun diye bekler bende rolanti normale insin diye bekliyorum çalıştırınca.Önceden sadece sabah yapardı onada gece soğuk falan derdim şimdi 15-20km yol yapıyorum 2 saat sonra çalıştırıyorum motor soğuk olduğu için yine rölanti fırlıyor.Komşulara bakıyorum adam aracına biniyor basıp gidiyor ben öyle bekliyorum bu sorunun kaynağı nedir sizce.Boğaz kelebeği temizliği,filtrelerin değişimi,yağın değişimi falan yapılacak bu mevzuya araçta bolca bulunan sensörlerden birimi neden oluyor acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_laguna


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr

    250000 km yol yapmış biri olarak perşembe günü aldığım laguna 2 ile esp aktifken 120 km ile s virajlarda hiç sıkıntı yasamadan yabancılık çekmeden rahat bir şekilde kayseriye geldim...

    Laguna 1 kullanmadım belki ustanda hiç kullanmamış olabilir bilmem anlatabildim mi...

    Kullanmama ihtimali malesef yok ;) çünkü 5 ay kadar laguna 2 aracı vardı. Ama söyle bir gercek var teknik detaylarda 2 daha yuksek yerden ama tabi esp gibi donatıları var 2 nin binip denemem lazım. Ona bakarsan da 3 kasa kütük gibi cok sert sebebi ise 45 yanak orjinal lastikleri

    Bana laguna alınmaz o paralara hondaya bak satarken rahat edeedersin diyende çoktu aceba diyeceğine deneme şansın varsa al sür şahsen fluance megane 2 ve 3 kullanmış biri olarak yol tutusları tepkileri lagunanın yanına yaklasamaz megane 2 ve 3 dizeldi bu arada dingil mesafesi Avrupa için sorun olabilir Türkiye için bü yollarda Nimet bence bide böyle düşün

    Megan için yorum yapamam ama fluance yol tutusu berbat zaten. Yalnız fethiye ye inerken karabel geçidi var 1.600 rakımlı falan ordan arife gecesi fluance ın biri beni fena benzetti yolu 10 senedir her sene gidip gelirim adam yokuş aşağı deli gidiyodu ne içmişti bilmiyorum ama 1-2 yol yapım tabelasına aynasıyla vurdu onu gördüm :))) rampa asagı s virajlı sakat bir yoldur fluance nasıl saglam indi anlamadım.mesafeyi kapatamadım;((

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_laguna


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr

    250000 km yol yapmış biri olarak perşembe günü aldığım laguna 2 ile esp aktifken 120 km ile s virajlarda hiç sıkıntı yasamadan yabancılık çekmeden rahat bir şekilde kayseriye geldim...

    Laguna 1 kullanmadım belki ustanda hiç kullanmamış olabilir bilmem anlatabildim mi...

    Kullanmama ihtimali malesef yok ;) çünkü 5 ay kadar laguna 2 aracı vardı. Ama söyle bir gercek var teknik detaylarda 2 daha yuksek yerden ama tabi esp gibi donatıları var 2 nin binip denemem lazım. Ona bakarsan da 3 kasa kütük gibi cok sert sebebi ise 45 yanak orjinal lastikleri

    Bana laguna alınmaz o paralara hondaya bak satarken rahat edeedersin diyende çoktu aceba diyeceğine deneme şansın varsa al sür şahsen fluance megane 2 ve 3 kullanmış biri olarak yol tutusları tepkileri lagunanın yanına yaklasamaz megane 2 ve 3 dizeldi bu arada dingil mesafesi Avrupa için sorun olabilir Türkiye için bü yollarda Nimet bence bide böyle düşün

    Megan için yorum yapamam ama fluance yol tutusu berbat zaten. Yalnız fethiye ye inerken karabel geçidi var 1.600 rakımlı falan ordan arife gecesi fluance ın biri beni fena benzetti yolu 10 senedir her sene gidip gelirim adam yokuş aşağı deli gidiyodu ne içmişti bilmiyorum ama 1-2 yol yapım tabelasına aynasıyla vurdu onu gördüm :))) rampa asagı s virajlı sakat bir yoldur fluance nasıl saglam indi anlamadım.mesafeyi kapatamadım;((

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt
    akla ilk gelen emme manifold ve boğaz kelebek contalarının ömrünü tamamlayıp sertleşmesi sonucu kaçak hava emmesi.ilk bakılacak şey bence budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    akla ilk gelen emme manifold ve boğaz kelebek contalarının ömrünü tamamlayıp sertleşmesi sonucu kaçak hava emmesi.ilk bakılacak şey bence budur.

    Sağolun geçenlerde ayak üstü bi ustaya sormuştum bunların boğaz kelebeği contası yok demişti şaşırmıştım,allahtan adama emanet etmedik arabayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_laguna

    Arkdaslar bugün aracımın bakımını yetkili serviste yaptırdım. Oranın ustabaşı sı hem tanıdıgım hemde eskiiden uzun süre laguna lar için maiste eğitim almış (18 senedir aynı serviste). Laguna 1 kasadan 2 kasaya gececeğimi söyledim asla 2 alma 3 kasa al dedi. 1 kasadaki yol tutusu 2 de bulamazsın dedi. Bu konuyla ilgili otohaber vb dergilerde de 1 kasa gibi oturaklı olmadıgı söyleniyordu dogrumu? Sebebı 2 kasanın yüksek olması. Aracıma 10-40 yerine 5/40 koydurdum umarım eksiltme yapmaz.

    7 Yıl Laguna I kullanıp Laguna II ye geçen ve 3.5 yıldır da kullanan birisi olarak sadece şunu söyleyebilirim ustan halt etmiş :) Laguna II nin yol tutuşu Laguna I den kat be kat üstün bunun çok basit sebepleri var ama en önemlisi elektronik destek sistemleri ve iz açıklığının Laguna I den fazla oluşu, torsiyon sisteminin helezonlarla desteklenmesidir. 7 yıl kullandığım Laguna I de de neredeyse bir kaç ufak sorun dışında hçbir ekstra sıkıntı yaşamadım aynı şey Laguna II içinde geçerli. Laguna III un de yol tutuşu Laguna II den daha iyi unutmayın k teknoloji her zaman teknolojidir bu iki kere iki kadar sabittir.
  • 
Sayfa: önceki 849850851852853
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.