Şimdi Ara

termostatın bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
2
Favori
102.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 98 model uno sxie marka arabanın termostatının bozuk olduğundan şüpheleniyorum.

    hararetin sürekli 90 civarı olması gerekmiyor mu?

    araba yokuş aşağı giderken hararet 70 lere kadar iniyor.

    bir de ilk çalıştığında baya geç ısınıyor.

    termostatım bozuk mu acaba?



  • Yuksek ıhtımalle termostatın bozuk, ya da düşük dereceli..
    Termostat iki şekilde bozuk olabiliyor.. Hiç açmazsa zaten hararet yapar motor direk anlarsın..
    Termostat sürekli açık ise yine bozuktur..Su sureklı devirdaimde kalır ve motor zor ısınır..

    Eger sadece yokuş aşagı değil, düz yolda giderken de hararet sürekli düşüyor, trafikte ya da rolanti halınde ıken yukselıyorsa ..
    termostat bozuktur.
    Örneğin 90 derecelik bir termostat düz yolda giderken 70 leri buluyorsa bozuktur.
    ama uzun bir yokuşu motor kompresyonuyla iniyorsanız hararet yine düşer, bu temostatın bozuk oldugu anlamına gelmez. Normaldir.
    Yine 90 lık bir termostat 70 derecelere kadar düşmemeli.. -10 oynamalı en fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    Yuksek ıhtımalle termostatın bozuk, ya da düşük dereceli..
    Termostat iki şekilde bozuk olabiliyor.. Hiç açmazsa zaten hararet yapar motor direk anlarsın..
    Termostat sürekli açık ise yine bozuktur..Su sureklı devirdaimde kalır ve motor zor ısınır..

    Eger sadece yokuş aşagı değil, düz yolda giderken de hararet sürekli düşüyor, trafikte ya da rolanti halınde ıken yukselıyorsa ..
    termostat bozuktur.
    Örneğin 90 derecelik bir termostat düz yolda giderken 70 leri buluyorsa bozuktur.
    ama uzun bir yokuşu motor kompresyonuyla iniyorsanız hararet yine düşer, bu temostatın bozuk oldugu anlamına gelmez. Normaldir.
    Yine 90 lık bir termostat 70 derecelere kadar düşmemeli.. -10 oynamalı en fazla.
    araba düşük devirlerde iken fan çalıştırıyor. uzun yolda ise hararet 70 lerde oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şahinler

    araba düşük devirlerde iken fan çalıştırıyor. uzun yolda ise hararet 70 lerde oluyor.

    Alıntıları Göster
    bence normal ,,, bozuk termostatta 90 ları hiç görmessin motor sürekli soğuk kalır , yada tam kapalı kalırsa işte o çok kötü o zaman hararet yapar araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    bence normal ,,, bozuk termostatta 90 ları hiç görmessin motor sürekli soğuk kalır , yada tam kapalı kalırsa işte o çok kötü o zaman hararet yapar araba

    Alıntıları Göster
    Benim ilk arabam uno idi sıcaklık 70 derece civarında kalırdı özellikle sürat yaptığımda sıcaklık daha da düşerdi sanırım bu arabalara özgü bişey bu aksi takdirde bakımlarını hep yetkili servislerde yaptırdım sıkıntı olsaydı kesin servis bunu paraya çevirirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şahinler

    arkadaşlar 98 model uno sxie marka arabanın termostatının bozuk olduğundan şüpheleniyorum.

    hararetin sürekli 90 civarı olması gerekmiyor mu?

    araba yokuş aşağı giderken hararet 70 lere kadar iniyor.

    bir de ilk çalıştığında baya geç ısınıyor.

    termostatım bozuk mu acaba?

    Termostat bozuk ise 70 dereceye bile cikmaz buda termostad,in kapatmadigindan dolayi olur ve cok gec isinir ayrica sicak havalarda uzun yolda 90 dereceyide bulur isi buda normaldir ben yeni degi$tirdim ve araba 99 mod idi . SAYGILAR....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cavu$ -- 27 Kasım 2009; 0:40:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavu$

    quote:

    Orijinalden alıntı: şahinler

    arkadaşlar 98 model uno sxie marka arabanın termostatının bozuk olduğundan şüpheleniyorum.

    hararetin sürekli 90 civarı olması gerekmiyor mu?

    araba yokuş aşağı giderken hararet 70 lere kadar iniyor.

    bir de ilk çalıştığında baya geç ısınıyor.

    termostatım bozuk mu acaba?

    Termostat bozuk ise 70 dereceye bile cikmaz buda termostad,in kapatmadigindan dolayi olur ve cok gec isinir ayrica sicak havalarda uzun yolda 90 dereceyide bulur isi buda normaldir ben yeni degi$tirdim ve araba 99 mod idi . SAYGILAR....
    peki..
    aracın çabuk su eksiltmesinin termostat ile alakası var mıdır arkadaslar.
    son zamanlarda aracım çabuk su eksiltmeye basladı.
    daha önce hiç suya bakma gereği bile duymuyordum
    ama 2 gün önce bir baktım ne göreyim kupkuru içinde gram su yok
    umarım motora falan bir zararı olmamıstır.sanayide bir ustaya gösterdim
    herhangi bir noktada kaçak yok dedi zaten araç uzun süre bekletildiği zamanlarda
    altında su birikmesi falan oluşmuyor su deposunda falanda eksilme görülmüyor
    yani anlayacağınız araç hareket halinde iken su eksiltiyor.bu arada aracım lpg li.
    az önce bir şey daha dikkatimi çekti.aracımı çalıştırdım ve gaza geçene kadar bekledim
    herzaman yaptığım gibi(ortalama 4 dk falan 35 dereceyi bulunca gaza geçiyor) yaklasık 200 m kadar ilerledim aracın harareti hemen 70 geldi ki daha önce bu kadar hızlı olarak bu dereceye geldiği dikkatimi çekmemisti.sehir içinde aracı fazla zorlamadan kullandığımda derece 75-80 arasında bulunuyor.sizce su eksilmesindeki sebep ne olabilir.bu arada şunu da belirteyim.sanayideki usta aracınsu eksilmesindekisebebin üst kapak contasından kaynaklanabilceğini söyledi.bu kötüye isaret midir acaba.conta ile alakalı bir durum varsa ağır masraf çıkarır mı
    ilgilenen arkadaslara teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    peki..
    aracın çabuk su eksiltmesinin termostat ile alakası var mıdır arkadaslar.
    son zamanlarda aracım çabuk su eksiltmeye basladı.
    daha önce hiç suya bakma gereği bile duymuyordum
    ama 2 gün önce bir baktım ne göreyim kupkuru içinde gram su yok
    umarım motora falan bir zararı olmamıstır.sanayide bir ustaya gösterdim
    herhangi bir noktada kaçak yok dedi zaten araç uzun süre bekletildiği zamanlarda
    altında su birikmesi falan oluşmuyor su deposunda falanda eksilme görülmüyor
    yani anlayacağınız araç hareket halinde iken su eksiltiyor.bu arada aracım lpg li.
    az önce bir şey daha dikkatimi çekti.aracımı çalıştırdım ve gaza geçene kadar bekledim
    herzaman yaptığım gibi(ortalama 4 dk falan 35 dereceyi bulunca gaza geçiyor) yaklasık 200 m kadar ilerledim aracın harareti hemen 70 geldi ki daha önce bu kadar hızlı olarak bu dereceye geldiği dikkatimi çekmemisti.sehir içinde aracı fazla zorlamadan kullandığımda derece 75-80 arasında bulunuyor.sizce su eksilmesindeki sebep ne olabilir.bu arada şunu da belirteyim.sanayideki usta aracınsu eksilmesindekisebebin üst kapak contasından kaynaklanabilceğini söyledi.bu kötüye isaret midir acaba.conta ile alakalı bir durum varsa ağır masraf çıkarır mı
    ilgilenen arkadaslara teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    Lpg ayarın fakir karışıma göre ayarlanmış bu reaksiyona göre,gidip lpg yi ayarlattır biraz lamda değerini yükseltsin ,piston üstü harareti artmış aracın .
    Böyle kullanmaya devam edersen segman başta olmak üzere bir çok parçan hasar görür ve bozulur ki bu harareti motor suyu sıcaklığından göremezsin.Kapak contasından da diyorsa neden meydana geldiğini araştırsın atıklık yapmıştı ve taşlama gerekmesi de büyük ihtimal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Lpg ayarın fakir karışıma göre ayarlanmış bu reaksiyona göre,gidip lpg yi ayarlattır biraz lamda değerini yükseltsin ,piston üstü harareti artmış aracın .
    Böyle kullanmaya devam edersen segman başta olmak üzere bir çok parçan hasar görür ve bozulur ki bu harareti motor suyu sıcaklığından göremezsin.Kapak contasından da diyorsa neden meydana geldiğini araştırsın atıklık yapmıştı ve taşlama gerekmesi de büyük ihtimal.


    ustanın tahmini üst kapak contası.senin de dediğin gibi contadan kaynaklı ise taşlama gerekebilir dedi.
    aracın lpg değerleri kötü değil aslında.yaklasık 8-9 ay boyunca aracın arıza ışığı yanık bir şekilde dolaştım.sonra ayarını (OBD mi AEB mi bir cihaz ile) yaptırdım.yaklaşık 6 aydır arıza ışığı yanmıyor ve çekiş sorunu gibi bir sıkıntım da yok.ilgin için tesekkür ederim




  • Beyler. Hararet yarım olmuyor. Bazen dusuyor. Sanirim termostata bir baktırmak gerek. Asagi yukari 1 aydir bu olmaya basladi.

    Olcumu falan oluyor mu bu isin?

    Termostatlar standart midir?

    Mesela orjinal honda marka termostat mi var? Neye gore orjinal parca almak lazim?

    Orjinal bulamazsak kaliteli parca ismi verebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Beyler. Hararet yarım olmuyor. Bazen dusuyor. Sanirim termostata bir baktırmak gerek. Asagi yukari 1 aydir bu olmaya basladi.

    Olcumu falan oluyor mu bu isin?

    Termostatlar standart midir?

    Mesela orjinal honda marka termostat mi var? Neye gore orjinal parca almak lazim?

    Orjinal bulamazsak kaliteli parca ismi verebilir misiniz?

    Termostatlar standart değildir, oturduğu yerin çapına ve boyuna göre ölçüleri farklıdır bir de yazlık ve kışlık olmak üzere iki ayrı termostat cinsi vardır ki devreye girme dereceleri farklıdır. Ama yaygın tip 88 derecelik olanıdır.

    Honda marka termostat şeklinde değil de servisin sattığı oem parça olarak tanımlanmalı, sanırım orjinali sadece serviste bulabilirsiniz. Ama japon araçları için japon muadil parçalar veya onu bulamazsanız taiwan üretimi muadiller alınabilir. Yeter ki çin olmasın...




  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Servise gidemem. Cunku cok uzak. Bir de nerden baksan 100 mu alirlar 150mi alirlar bilemiyorum. Yol parası da cabasi Parcacilara bakarim. En azindan yine kaliteli birseyler vardir elbet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Servise gidemem. Cunku cok uzak. Bir de nerden baksan 100 mu alirlar 150mi alirlar bilemiyorum. Yol parası da cabasi Parcacilara bakarim. En azindan yine kaliteli birseyler vardir elbet

    Japon üretimi diyor:

    http://www.karakaslarotoyedekparca.com/honda-civic-termostat-2007-2012-19793.html




  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Bu tip parçalarda japon ilk defa goruyorum. Bu bana olmaz yalniz. 2002 bendeki. Boschta calisan bi tanidiga sordum. Kore mali vardir genelde ondan alirsin dedi. Artik yarin bakarim. Cin almam da digerleri ne varsa
  • Böyle bir sorun benim başıma da geldi araç Fiat Palio. Kalorifer öncekine göre daha geç ısınıyor yokuş aşağı giderken hararet düşüyordu. ustaya. sorduğumda termostat arızalı dedi
  • bozuk değildir malum hava sıcaklığı çok etkiliyor. eğer bozuksa ilk çalıştırdığınızda sıcaklık 70-90 bandına gelene kadar rolanti yüksek devirde çalışır.
  • soğuklardandır. durum bende de aynı, 1 ay önce hep sabit 90 da duruyordu, kar kış başladıktan sonra 70 80 arası takılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    soğuklardandır. durum bende de aynı, 1 ay önce hep sabit 90 da duruyordu, kar kış başladıktan sonra 70 80 arası takılıyor
    BENDE DE 2006 REZZO VAR ARAÇ LPG YE HİÇ GEÇMİYOR. BAZEN HARARET 90 YAKLAŞIYOR BAZEN 60 LARDA. TERMOSTAT BOZUKSA ARAÇ LPG YE GEÇMEZ Mİ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xisini

    BENDE DE 2006 REZZO VAR ARAÇ LPG YE HİÇ GEÇMİYOR. BAZEN HARARET 90 YAKLAŞIYOR BAZEN 60 LARDA. TERMOSTAT BOZUKSA ARAÇ LPG YE GEÇMEZ Mİ?

    Alıntıları Göster
    en önemli göstergesi aracınızda mevcut zaten.hararet 90 a gelmez ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tony Montaana -- 7 Temmuz 2016; 0:14:42 >
  • Bende opel vectra 1999 model gl var sehir içinde biraz gezdim harareti 80 90 na gelmisti braz gezdikten sonra tam park ediyordum su kaynatmaya basladi hararet yapti ilk defa başima geldi ve sonrasinda da fan devreye girmedi araba soguyup suyunu tamamladiktan sonra fanini denemek amacli aracin devrini yukseltip 90 95 dereceye cikardim fan çalişti ve sonrasinda 97 98 dereceye geldiginde tekrar acmadi fani neden oluyor acaba ???
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.