Şimdi Ara

Yükseklik ayarlı amortisör hakkıda ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
31.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam,

    Arkadaşlar bu yükseklik ayarlı amortisörler hakkında bilgiye ihtiyacım var. (Belki kullananınız vs. olmuştur.)

    Şimdi bu amortisörlerin hem yükseklik hemde sertlik ayarı ayrı ayrı yapılabiliyormu ?

    Yükseklik veya sertlik ayarı aracın içinden yapılabiliyormu ?

    Bilhassa yükseklik ayarı olarak aracı en fazla kaç cm yükseltebiliriz ?


    Bu soruları sormamdaki gerekçe ise eğer bu ve buna benzer ürünlerde istediğim özellikler mevcut ise araca bu amortisörlerden takıp bozuk yollarda vs. aracı yükseltip altıı vurma riskini en aza indirmek istiyorum.



  • Coılover'lardan bahsediyorsunuz sanırım.Dediğiniz ayarlar coılover kitini taktırınca araç içinden rahatlıkla yapılabiliyor.Yaklaşık 8 cm yükseltip alçaltabiliyorsunuz.Sertlik,açı ayarı isterseniz biraz daha pahalı oluyor.Türkiye'de pek tutulmuyor coıloverlar.Çünkü pahalılar.Ama tercih sizin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o_can

    Coılover'lardan bahsediyorsunuz sanırım.Dediğiniz ayarlar coılover kitini taktırınca araç içinden rahatlıkla yapılabiliyor.Yaklaşık 8 cm yükseltip alçaltabiliyorsunuz.Sertlik,açı ayarı isterseniz biraz daha pahalı oluyor.Türkiye'de pek tutulmuyor coıloverlar.Çünkü pahalılar.Ama tercih sizin


    Kim sadece coilover alıp aracının yükseklğin aracının içinden ayalıyabiliyormuş ? Ayrıca sertlik zor diyorsunda Tein Cusco Kw gibi markalarda sertlik ayarlamak 450 dolarlık cihazla yapılıyor kabin içinden sertkil asıl kolay olan

    Coilover ile arabanın yuksekliğini ayarlarısınız ama anahtar ile yaparsınız kolay değil 4 tekeride gezmeniz jantı çıkarmanız lazım

    Yukseklik ayarlı "cup kitler" normalde porsche yada ferrari için yapıldıgığından pahalıdır, ön kit 3.500 arka kit ön alındığında 2.500 dolar roberuta markasında toplam 6.000 dolar

    Bunlarıda fabrika amortisörlerine takamazsınız HKS Tein Aragosta Top Secret Zeal T1R gibi coiloverlarınız olması lazım montaj için

    Yukseklik ayarlı en ucuz çözümü ise amerikalı, "air lift" sistemler sunuyor yayın üstüne taklıan hava yastığı ile arabayı alçaltır düşürürsünüğz

    Hava bastıkça araba yükselir azalttıkça düşer, bu sistemlerde tankı püsürü kontrol ünitesi derken 2.500 lira 4.000 dolar arasında değişir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 20 Aralık 2009; 22:05:58 >
  • Orijinalden alıntı: o_can

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Orijinalden alıntı: o_can

    Coılover'lardan bahsediyorsunuz sanırım.Dediğiniz ayarlar coılover kitini taktırınca araç içinden rahatlıkla yapılabiliyor.Yaklaşık 8 cm yükseltip alçaltabiliyorsunuz.Sertlik,açı ayarı isterseniz biraz daha pahalı oluyor.Türkiye'de pek tutulmuyor coıloverlar.Çünkü pahalılar.Ama tercih sizin



    Kim sadece coilover alıp aracının yükseklğin aracının içinden ayalıyabiliyormuş ? Ayrıca sertlik zor diyorsunda Tein Cusco Kw gibi markalarda sertlik ayarlamak 450 dolarlık cihazla yapılıyor kabin içinden sertkil asıl kolay olan

    Coilover ile arabanın yuksekliğini ayarlarısınız ama anahtar ile yaparsınız kolay değil 4 tekeride gezmeniz jantı çıkarmanız lazım

    Yukseklik ayarlı "cup kitler" normalde porsche yada ferrari için yapıldıgığından pahalıdır, ön kit 3.500 arka kit ön alındığında 2.500 dolar roberuta markasında toplam 6.000 dolar

    Bunlarıda fabrika amortisörlerine takamazsınız HKS Tein Aragosta Top Secret Zeal T1R gibi coiloverlarınız olması lazım montaj için

    Yukseklik ayarlı en ucuz çözümü ise amerikalı, "air lift" sistemler sunuyor yayın üstüne taklıan hava yastığı ile arabayı alçaltır düşürürsünüğz

    Hava bastıkça araba yükselir azalttıkça düşer, bu sistemlerde tankı püsürü kontrol ünitesi derken 2.500 lira 4.000 dolar arasında değişir


    Elektronik kontrollü coiloverlar var.Sertlik ayarı da yukseklik ayarı da kabin icinden yapılabiliyor.Ama normal coıloverlara göre 2-2.5 kat daha pahalı.Dikkat edersen arkadaş içeriden yapılabiliyor mu diye sormuş.Bende ayar yapılıyor dedim ve fiyatının pahalı olduğunu Türkiye'de pek tutulmadığını söyledim....


    Yukseklik ayarlı coilover diye birşey YOK !

    Coilover sertlik ayarlıda OLMAZ

    Coilover yapısı gereği rebound damperind his/low speed şeklinde 1 2 3 4 yön ayarlı olur

    Bunları kabin içinden ayarlayabilirsiniz bunun için "lelektornik" bir sisteme gerek yok, bazı amortisörler harici "canister" yani depolu olur

    Bazıları ise kılıflı kablolar ile kabin içinden ayar yapılıcak şekle getirilir illaki bir elektornik unite gerekmez bu ayarları yapmak için

    Yukseklik ayarı ise coiloverdan BAGIMSIZ olarak, 2 şekilde yapılır

    Ya "cup kitler" wardır bunlar coilovera takılır ve araba 8-9 aşağı yukarı indirilir

    Yada gine amortisor - coiloverlara harici şekilde hava yastığı t akarsın gene bağımsız olarak

    Dünyada sadece KW Porsche için komple bir kit yaptı AMA oda kendi V3 yad Clubsport coiloverları üstüne kurulmuş bir cup kittir aslında
  • http://coltclub.co.uk/site/suspension-coils.php

    http://www.rcolt.com/showthread.php?t=1633

    colt için bunları kullanıyor ingilteredeki colt kullanıcıları orjinal süspansiyondan daha iyi response veriyor diyorlar.

    ancak şu bir gerçek ki fiyatlar güncel değil 900 dolar civarında setler mevcut
  • Eski Citröen C5'de elektronik yükseklik kontrolü gibi birşey vardı. Kontağı kapadığınızda araç alçalıyordu falan... Bu sistem havalı süspansiyonlarda mı geçerli oluyor sadece?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    colt için bunları kullanıyor ingilteredeki colt kullanıcıları orjinal süspansiyondan daha iyi response veriyor diyorlar.

    ancak şu bir gerçek ki fiyatlar güncel değil 900 dolar civarında setler mevcut



    Bunlar ile araçtan inmeden yükseklik ayarı yapamazsınız inip ayaryapmanız lazım kolay değil, lastik takıp sökmek kadar zor
  • Arkadaşlar şişirmeli vs. gibi bir amortisör den başka, araç içinden yükseltme alçaltma yapabileceğimiz bir sistem yok o zaman ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Arkadaşlar şişirmeli vs. gibi bir amortisör den başka, araç içinden yükseltme alçaltma yapabileceğimiz bir sistem yok o zaman ?



    Yok wede hepsi pahalı, piyasadaki arabalar için isitediğin türde en ucuz amortisor kiti 3.000 4.000 dolar arasında az değil yani, kısacası unutucaksın o fikiri

    Bir çok Evo S2000 kullanıcısı istiyor ama fiyatına göre çok pahalı birşey gerçekten onlar bile almıyor 1 tane getiricem ama s2000 e yaza doğru

    C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905


    C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi



    Hakikatten bu süper fikir ama acep benim araca olurmu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi


    Hakikatten bu süper fikir ama acep benim araca olurmu ?



    Amortisorler komple olarak olmaz ama yastıklarını almaya deneyebilirsin ama beyin unitesinde eksik olucak illaki onu OEM alıcaksın fln ama ucuza gelmicektir

    Ama her şekilde orjinal olur benden söylemesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi


    Hakikatten bu süper fikir ama acep benim araca olurmu ?



    Amortisorler komple olarak olmaz ama yastıklarını almaya deneyebilirsin ama beyin unitesinde eksik olucak illaki onu OEM alıcaksın fln ama ucuza gelmicektir

    Ama her şekilde orjinal olur benden söylemesi




    Ben bu işin peşine düşeyim eğer aracı istediğimde yükseltip alçaltabilirsem takribi 3000 TL civarı bir bütçe ayırabilirim. (belki birazda geçerim bellide olmaz)

    Yarın itibarı ile araştırmalara başlıyorum eğer içinden çıkamadığım bir husus olursa tekrardan size danışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    C5 in amortisorleri çıkmadan alıp takıcaksın en temizi


    Hakikatten bu süper fikir ama acep benim araca olurmu ?



    Amortisorler komple olarak olmaz ama yastıklarını almaya deneyebilirsin ama beyin unitesinde eksik olucak illaki onu OEM alıcaksın fln ama ucuza gelmicektir

    Ama her şekilde orjinal olur benden söylemesi



    Ben bu işin peşine düşeyim eğer aracı istediğimde yükseltip alçaltabilirsem takribi 3000 TL civarı bir bütçe ayırabilirim. (belki birazda geçerim bellide olmaz)

    Yarın itibarı ile araştırmalara başlıyorum eğer içinden çıkamadığım bir husus olursa tekrardan size danışırım.



    3.000 liran varsa "air suspension" lara bak bence hiç uğraşma C5 ile fln

    http://www.universalairsuspension.com/on-road/
  • c5 in hangi model ve donanım versiyonunda var acaba? araç alma planım varda özellik hoşuma gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-

    c5 in hangi model ve donanım versiyonunda var acaba? araç alma planım varda özellik hoşuma gitti.

    hidraktif süpansiyon yazar donanımda yıllara göre değiştiğinden şunda var diyemem ama 2.0 üst donanımlarda vardı exclusive.


    bende ayarlı amortisör almak istiyorum suv yapacam arabamı:)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.