Şimdi Ara

Motor ısındıktan sonra gaz yemiyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
37.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doorbay -- 6 Nisan 2019; 1:31:15 >



  • araç hararet yapmış mıydı?
    Isınınca Genleşen yanma odaları kaçak yapıyor galiba... pistonlardaki segmanlar filan değişebilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    araç hararet yapmış mıydı?
    Isınınca Genleşen yanma odaları kaçak yapıyor galiba... pistonlardaki segmanlar filan değişebilir...
    ne karbürotörü kardeş senin araç enjeksiyonlu.Ya ustan kör cahil ya da sen yanlış hatırlıyor veya anlamışsın.Servise git ve makinaya bağlatıp beyne gelen değerlerin normal olup olmadığına baksınlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 16 Ocak 2010; 12:57:37 >

  • Hava sensörüne baktır dostum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Hava sensörüne baktır dostum..
    Motor yağına benzin karışmışsa yanma odaları genleşince kaçıyor olabilir

    tabii senin usta bunu da başka birisine dememişse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    Motor yağına benzin karışmışsa yanma odaları genleşince kaçıyor olabilir

    tabii senin usta bunu da başka birisine dememişse

    Alıntıları Göster
    eline tornavida alan usta oluyo anasini satayim.

    arkadasim senin aracin enjektorlu.yakit sistemi de atesleme sistemi de elektronik beyin ile kontrol ediliyor.

    senin sorununa gelirsek buyuk olasilikla sicaklik sensorunden kaynaklaniyor.

    simdi aracin sogukken ilk calistirdiginde sorun yok cunku motor sogukken beyin zaten enjektorleri olmasi gerekenden daha fazla acik tutuyor yani zengin karisim gidiyorsun taki motor isinana kadar.motor isindiktan sonra sicaklik sensorunden gelen sinyaller dogrultusunda beynin zengin karisim yollamayi kesmesi gerek.ama senin sensor bozuk oldugu icin motor sicakken bile zengin karisim yollamaya devam ediyor beyin netekim buyuzden de dusuk devirde arac boguluyor.

    simdi su soyleyeceklerim aracinda mevcutsa sorunu kesinlikle bulduk demektir.

    -motor isinsin , aractan in ve egzoza bak.gaza aniden basildiginda cig benzin kokulu ,kapali alanda gozleri sulandiracak kadar keskin kokulu karaduman atiyor mu?
    -rolantideyken gaza aniden bastiginda arac ilk 2000-2500 devri gecene kadar motorda devir cevirmeme isteksizligi var mi?dusuk devirde devirlenme sorunu var mi?
    -2500-3000devri gectikten sonra arac nispeten eski saglikli haline geri donuyor mu?devirlenme istegi geri geliyor mu?

    eger bu sorunlar varsa aracin masrafi 20-30liralik bir sicaklik sensorunden ibaret.bunu kendin bile parcacidan alip degistirebilirsin.baglandigi yer radyatorden motora giris hortumu cevresindedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    -motor isinsin , aractan in ve egzoza bak.gaza aniden basildiginda cig benzin kokulu ,kapali alanda gozleri sulandiracak kadar keskin kokulu karaduman atiyor mu?
    -rolantideyken gaza aniden bastiginda arac ilk 2000-2500 devri gecene kadar motorda devir cevirmeme isteksizligi var mi?dusuk devirde devirlenme sorunu var mi?
    -2500-3000devri gectikten sonra arac nispeten eski saglikli haline geri donuyor mu?devirlenme istegi geri geliyor mu?


    @daturkishulan kardeş sorularını bu sabah arabamla birlikte cevapladık.
    1.motor ısınınca gaza anidan bastım siyah duman atmıyor ama beyaz duman atıyor normal benzin kokuyor insanı zehirlecek şekilde gaz atmıyor.
    2.rölantideyken gaza aniden basınca motor anında 3000 devri buluyor 4000, 5000 e çıkıyor fakat sanki 5000 den sonra boğuluyor ve hafif titremeye başlıyor.
    3.3000 devri geçtikten sonra sorun başlıyor 3000 devre kadar herşey normal 4000 5000 e biraz yavaş çıkıyor 5000 kadar geliyor sonra ibre milim milim ilerliyor.


    Hocam, sizin arabanın motoru kaç bin km yaptı? Hararet yaptı mı? Yağa benzin karışması, pistonlar ile silindir arasındaki segmanın kaçırmasından dolayı olur. Bu da motor rektefiye istiyorsa veya segmanlar görevini yapmıyorsa mümkündür... Piston ile Silindir arasındaki boşluk, yağın veya benzinin geçebileceği kadar büyük oluyor... Motor ısınınca yağa benzin karışması daha fazla olur. Motorda büyük ihtimalle kompresyon kaybı da vardır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    -motor isinsin , aractan in ve egzoza bak.gaza aniden basildiginda cig benzin kokulu ,kapali alanda gozleri sulandiracak kadar keskin kokulu karaduman atiyor mu?
    -rolantideyken gaza aniden bastiginda arac ilk 2000-2500 devri gecene kadar motorda devir cevirmeme isteksizligi var mi?dusuk devirde devirlenme sorunu var mi?
    -2500-3000devri gectikten sonra arac nispeten eski saglikli haline geri donuyor mu?devirlenme istegi geri geliyor mu?


    @daturkishulan kardeş sorularını bu sabah arabamla birlikte cevapladık.
    1.motor ısınınca gaza anidan bastım siyah duman atmıyor ama beyaz duman atıyor normal benzin kokuyor insanı zehirlecek şekilde gaz atmıyor.
    2.rölantideyken gaza aniden basınca motor anında 3000 devri buluyor 4000, 5000 e çıkıyor fakat sanki 5000 den sonra boğuluyor ve hafif titremeye başlıyor.
    3.3000 devri geçtikten sonra sorun başlıyor 3000 devre kadar herşey normal 4000 5000 e biraz yavaş çıkıyor 5000 kadar geliyor sonra ibre milim milim ilerliyor.


    Hocam, sizin arabanın motoru kaç bin km yaptı? Hararet yaptı mı? Yağa benzin karışması, pistonlar ile silindir arasındaki segmanın kaçırmasından dolayı olur. Bu da motor rektefiye istiyorsa veya segmanlar görevini yapmıyorsa mümkündür... Piston ile Silindir arasındaki boşluk, yağın veya benzinin geçebileceği kadar büyük oluyor... Motor ısınınca yağa benzin karışması daha fazla olur. Motorda büyük ihtimalle kompresyon kaybı da vardır...

    Alıntıları Göster
    subapları ayarlat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEVRİMCİDARBELİMATKAP

    subapları ayarlat

    arkadaşım niye her konuya 2 kelimelik saçma sapan cevaplar yazıyorsun, amacın ne senin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851


    quote:

    Orijinalden alıntı: DEVRİMCİDARBELİMATKAP

    subapları ayarlat

    arkadaşım niye her konuya 2 kelimelik saçma sapan cevaplar yazıyorsun, amacın ne senin.

    yeni üye işte.. post kasmaya çalışan bi tip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2


    Araba 98000 km de şu zamana kadar hiç hararet yaptığını görmedim. Ama şu son 10 günde motorda çok kötü perfomans kaybı ve fazla yakma meydana geliyor yarın hayırlısıyla özel servise baktıracam yoksa bu böyle olmaz...


    Daha önce hiç aklıma gelmedi, Hava filtresi, yakıt filtresi, bujiler, buji kabloları, ateşleme sistemi diğer elemanlarını da kontrol ettirin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    herşeyine baktıracam son 10 günde benzine verdiğim parayla arabanın bütün bakımlarını baştan sona yaptırırdım.


    Sonucu bekliyoruz hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    Arkadaşlar ustayla çok uğraştık ve sorunu bulduk sorun gözümüzün önündeymiş
    triger kayışı sıyırma yapmış ve krank milini yamultmuş. krank mili yamulunca 1 ve 2 nolu pistonların alt ölü noktalarını aşındırmış, 1 ve 2 nolu bujilerin üzerine yağ benzin birikintileri gelince ateşleme yapamaz hale gelmiş. sonrası malum...
    Servis kitapcığında yazanlar:
    hava filitresi, motor yağı, buji kabloları, bujiler, triger kayışı değişti. Motor genel tamir yapıldı.

    Şimdi eski arabama kavuştum eskisinden daha iyi olduğu kesin gazı tepince anında 4000 görüyorum, herkese ççok teşekkürler kalın sağlıcakla.

    hayırlı olsun hocam
    ilginç bir sorun, nispeten ucuz atlatılmışa benziyor...




  • Konuyu 7 sene sonra hortlatmak gibi oluyor ancak arayanlar bulsunlar diye yaziyorum, arac LPG de ayni sorunu yapiyorsa LPG ust limit vanasini ayarlatin... Bendeki sorun buydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    Konuyu 7 sene sonra hortlatmak gibi oluyor ancak arayanlar bulsunlar diye yaziyorum, arac LPG de ayni sorunu yapiyorsa LPG ust limit vanasini ayarlatin... Bendeki sorun buydu.

    Kardeş iyi yaptın
    daha iyi anlatsana,
    öldüm
    araba sırtımda gidiyor
    4000 devire geldiğinde normale ulaşıyor.
    turbo takmış gibi
  • tugpan T kullanıcısına yanıt
    İyi bir ustaya gidip gaz rolanti ayarlatin, benzin rolantisini de ayarlatin, lpg ust limit vanasini da ayarlatin. İsi bilen birine gidin yoksa ikide birde ustaya gidersiniz ayarlatmaya
  • Selam arkadaşlar. Aracım 2004 1.5 16v lada Vega. Aracım da tüp olmasına rağmen tüpde sorunsuz çalışıyor fakat benzinde motor ısındığı zaman araba hiç gaz yemiyor, tekliyor, hoplama zıplama yapıyor, stop ediyor.

    Sabahları tek marşda çalışıyor, sadece motor ısındığı zaman benzinde gitmiyor. Araçta arıza lambası yanmıyor, arıza kaydı yok, obd2 cihazından takip ettiğimde göstergeyle obddeki motor ısısı birbirini tutuyor, sizce sorun ne olabilir?
  • Aracımın lpgsinde bir şey yoktu, biraz fazla yaktığını düşünüyordum. Lpgcide bilgisayarla ayarladilar sözde, şu an motor 90 dereceye gelince patlama ve gaz yememe var. Ah şu ustalarımız....

    Araç karbüratörlü boğuluyor galiba
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    benzin hortumları sağlammı.
  • bytradm B kullanıcısına yanıt
    O hoo ooo, arabayı sıfır ayarına getirdik de sattık bile.
    O zaman sorun, benzin pompasının süzgecinde çıkmıştı. Tıkanmış iyice.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.