Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1468. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14661467146814691470
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu radyatör suyunu nasıl boşaltıcaz tapasını göremedim ben ne tarafta acaba ve sıvıyı koyduktan sonra havasını nasıl alıyoruz bilenler söyleyebilrimi acaba ?
  • vav1en V kullanıcısına yanıt
    Tipayi bilmiyorumda, tam emin olmamakla beraber havasini radyotor kapagi acikken arabayi calistiriyoz, o ara cikiyor hava.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap için teşekkürler öncelikle, biraz bakındım bu radyatör tapasını bulamadım hava alma olayıyla alakalı bende bi kaç yerde aracı çalıştırıp fanı açmamızı belirten yazılar okumuştum.Havası çıkınca ağzına kadar suyu ekleyip radyatör kapağını kapatıyorduk inşallah yanlış bişiler yapmam yarın koymayı düşünüyorum antifrizi.Radyatör kapağını değiştirmemize gerek yok sanırım onu da hiç açmadım bugüne kadar :)
  • Ek olarak benzinli getzlerin radyatör hacmi kaç litredir ben 1 litre konsantre mavi antifriz aldım izmirde kullanıyorum aracı yeterlimidir bu oran arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Motor ısındığında soğutma sistemindeki su ısınır, ısınınca genleşir. Bu basınç belli bir noktaya kadar tutulur çünkü su atmosfer basıncında yaklaşık 100C de kaynarken, 15 psi basınç altında tutulduğunda yaklaşık 120C de kaynar. Bu şekilde ani yüklenmelerde silindir gömlekleri çevresinde bulunan suyun anlık olarak kaynaması ihtimali daha da azaltılmış olur. Çünkü su kaynadığında içinde baloncuklar oluşur ve bu baloncuklar silindir su ile silindir gömleklerinin temasını anlık olarak bile keserlerse özellikle en zayıf halka olan conta çevresinde teması keserlerse soğutma o bölgede saliselik bile olsa durur ve motorun o kısmı (conta) zarar görür.

    Basıncın 15psi üzerine çıkması da istenmez çünkü motor operasyon sıcaklığı( 80-90C) için kaynama noktası 120C ye çıkarılmış su yeterlidir. Fazlası hem gereksiz hem sistemin (hortumlar, radyatörler vs..) maliyetini artıracak cinstendir.


    Her basınçlı sistemde basınç kontrol edilir, belli bir değerin üzerine çıkmaması için emniyet sistemleri konulur. Motor soğutma sisteminde de bu emniyet radyatör kapağındaki yaydır. Basınç 15 psi değerini geçtiğinde yay itilir ve suyun çok az bir kısmı genleşme tankına geçer. Sistem kapalı bir sistem olduğundan motor dinlendiğinde, soğuduğunda içerisindeki su tekrar eski hacmine dönecek ve genleşme tankına giden fazla sıvı tekrar motor soğutma sistemine dahil olacaktır.


    Genleşme tankının motor soğutma suyuyla bağlantısı bu şekildedir, basınç belirli bir değeri geçtiğinde giden su motora tekrar geri çekilir.

    Motorun ayda yılda bir az miktarda eksilttiği sıvı yerine eklenmek istendiğinde genleşme tankına konulur. Bu nedenle tank üzerinde dolu(F)- eksik(L) şeklinde işaretler bulunur.

    Ciddi su kaybı varsa, motor tamir sonrası su komple doldurulacaksa, antifriz değişimi için alttan tapadan su boşaltılıp antifriz,su doldurulacaksa radyatör kapağından koyulur çünkü 3-5 litre suyu genleşme tankından koymak saatler alır.


    İkisi de aynı kapıya çıkıyorken neden kullanma kılavuzunda "genleşme tankına su ekleyiniz" yazıyor da, "radyatör kapağını açıp koyunuz" yazmıyor derseniz; Motor ısınmışken, sistemde 15 psi basınç varken birisi kapağı açar da, basınç birden düşünce su birden kaynamaya başlar, hem motor zarar görür hem kullanıcının eli yüzü yanar diyedir.
    Motorun çok sıcak olmadığından eminseniz sorun yoktur. Fakat üreticiler bu tip güvenlik konularına dikkat etmek zorundalar.



    Aktuz hocam bu radyatör tapasından suyu boşaltıcam ama yerini bilemedim lokma anahtarıyla açabilrimiyiz Radyatörün hacmi, havasının alınması konularında yardımcı olurmusunuz yanlış birşeyler yapmak istemiyorum.Bana kalsa hiç değiştirmicektim bu radyatör suyunu ama pas yapmasını engellemek adına değiştirmeyi düşündüm zaten izmirdeyiz eksilere senede 2-3 gün düşüyor :)
  • Dostum radyatör altındaki tahliye tıpasını tornavida veya anahtar ile açıyorsun (getzde hangisi var bilmiyorum, muhtemelen tornavida başlıdır), termostatı sökerek de boşaltabilirsin.

    Soğutma sıvısını boşaltıp, genleşme tankındaki sıvıyı da aldıktan sonra tıpaları kapatıp hazırlandığın toplam 6 litrelik %50 antifriz %50 saf su karışımını radyatör kapağından dolduruyorsun.

    Doldurduktan sonra kapağı kapatmadan motoru çalıştırıp 3-4 dakika bekliyorsun, havası çıkıyor, üzerine yine ekleme yapıyorsun. Genleşme tankındaki seviyeye göre eklemeye devam edebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Dostum radyatör altındaki tahliye tıpasını tornavida veya anahtar ile açıyorsun (getzde hangisi var bilmiyorum, muhtemelen tornavida başlıdır), termostatı sökerek de boşaltabilirsin.

    Soğutma sıvısını boşaltıp, genleşme tankındaki sıvıyı da aldıktan sonra tıpaları kapatıp hazırlandığın toplam 6 litrelik %50 antifriz %50 saf su karışımını radyatör kapağından dolduruyorsun.

    Doldurduktan sonra kapağı kapatmadan motoru çalıştırıp 3-4 dakika bekliyorsun, havası çıkıyor, üzerine yine ekleme yapıyorsun. Genleşme tankındaki seviyeye göre eklemeye devam edebilirsin.

    Hocam çok sağol bugün tıpanın yerini buldum sanırım Eğilip bakınca görünmedi telefonla fotosunu çekip buldum.Radyatörün demir kapağını değiştirmemize gerek yok sanırı mdediğin gibi tıpayı açıp suyu komple boşaltacağım ben %35 antifiriz koymayı düşünüyorum.Sormak istediğim havasını alırken fan veya klimayı açmamıza gerek varmı birde havasını aldıktan sonra radyatörün ağzından su taşana kadar koyucakmıyız birde radyatörün o demir kapağını nasıl açıyoruz geçen denedim zerre kımıldamadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vav1en -- 7 Ocak 2015; 17:15:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Dostum radyatör altındaki tahliye tıpasını tornavida veya anahtar ile açıyorsun (getzde hangisi var bilmiyorum, muhtemelen tornavida başlıdır), termostatı sökerek de boşaltabilirsin.

    Soğutma sıvısını boşaltıp, genleşme tankındaki sıvıyı da aldıktan sonra tıpaları kapatıp hazırlandığın toplam 6 litrelik %50 antifriz %50 saf su karışımını radyatör kapağından dolduruyorsun.

    Doldurduktan sonra kapağı kapatmadan motoru çalıştırıp 3-4 dakika bekliyorsun, havası çıkıyor, üzerine yine ekleme yapıyorsun. Genleşme tankındaki seviyeye göre eklemeye devam edebilirsin.

    Hocam çok sağol bugün tıpanın yerini buldum sanırım Eğilip bakınca görünmedi telefonla fotosunu çekip buldum.Radyatörün demir kapağını değiştirmemize gerek yok sanırı mdediğin gibi tıpayı açıp suyu komple boşaltacağım ben %35 antifiriz koymayı düşünüyorum.Sormak istediğim havasını alırken fan veya klimayı açmamıza gerek varmı birde havasını aldıktan sonra radyatörün ağzından su taşana kadar koyucakmıyız birde radyatörün o demir kapağını nasıl açıyoruz geçen denedim zerre kımıldamadı


    fanı açmana gerek yok sanırım

    aracı çalıştırınca motor ısındığında devirdaim çalışacak ve fan devreye girecek o sırada hava çıkar

    radyatörün üstünde plastik bi tank var onun üstünde seviye çizgisi var oraya kadar doldurman yeterli

    bendeki yeşil renk antifiriz
  • Arkadaslar aracin bakim zamani geldi.120 bin bakimi.trigerde degisecek.yakin zamanda yaptiran oldumu.kaca yaptirabilirim sanayide dizel getzi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vav1en V kullanıcısına yanıt
    Kapağı üstten bastırıp yarım tur sola çevireceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    Bende yeşil renk alıyodum sonra migrosta alışveriş yaparken aynı markanın lubex konsantre mavi antifrizini gördüm 8.45 e aldım Epeydir su ekliyordum genleşme tankından içindeki mavi sıvı bembeyaz su berraklığında oldu Bazı forumlarda suyu koyduktan sonra kaloriferi açın içeri sıcak hava verin diye yazıyor bende sadece fanı açıp bi 5 dakka çalıştırmayı düşünüyorum.Soğutma sıvısını hem genleşme kabına en üst çizgiye kadar hemde radyatörden taşana kadar koymayı düşünüyorum yaylı kapağında yenisini alıcam fırsat bulabilirsem :)
  • Aracı aldığımdan beri o kapak hiç açılmadı hocam yapıştı galiba :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vav1en -- 7 Ocak 2015; 20:28:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    Aracı aldığımdan beri o kapak hiç açılmadı hocam yapıştı galiba :)

    geçen yağı değişirirken usta artan cam suyunu radyatöre koymaya çalıştı sökemedi benim kapağıda zor açtı

    sonrada taştı ve hortumdan sıkarak fazla suyu bosalttı
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    Ben yarın değiştirmeyi düşünüyorumda bu gece donmaz içindeki su inşallah :) İzmirin en soğuk gecesi bu gece olucak -5 i görecez Önceki antifirizden kaldıysa donmaz herhalde
  • Kalorifer sisteminin vanası kapalıyken içindeki boşluk soğutma suyuyla dolmaz diye vanasını açarsın. Genleşme tankındaki seviyelere bakarsın, motor soğuk iken olması gereken seviyedir o aralık.
  • Bu sabah arabayı calistiramadim. Akü izin vermedi. Zaten tekliyordu. Karı da görünce pes etti :)
    2010 Getz vgt. Akü önerisi olan var mı. Eski aküyü çıkarıp yenisini takmak kolay mıdır. Bilgisi olan varmı acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar getz lerin klimaları sadece soğutuyormu. ısıtması yok heralde klimayı actım sıcak konuma getirdim ısıt mıyordu . nomal şekilde ısıtıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmett36 -- 8 Ocak 2015; 12:00:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ustad_10

    Bu sabah arabayı calistiramadim. Akü izin vermedi. Zaten tekliyordu. Karı da görünce pes etti :)
    2010 Getz vgt. Akü önerisi olan var mı. Eski aküyü çıkarıp yenisini takmak kolay mıdır. Bilgisi olan varmı acaba.

    en iyi marka varta' dır.Yerli olarak inci ve mutlu akü de alınabilir. Varta biraz pahalıdır ama, uzun ömürlüdür. Akü aldığınız yer, eskiyi alıp yenisini takacaktır.
  • Benim aküde bitikti bende degistirdim mutlu aldim. vartada vardı mutlu 175 ti varta 195 tl di alti taksit yaptilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmett36 -- 8 Ocak 2015; 12:18:07 >
  • ustad_10 U kullanıcısına yanıt
    Akü tabanındaki kelepçeyi tek cıvata tutuyor. Uzatma koluna takılı 13 lokma veya becerebilirseniz başka şekilde o cıvatayı sökerseniz akü boşa çıkar.
  • 
Sayfa: önceki 14661467146814691470
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.