Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1469. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14671468146914701471
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende dun arkada?la birlikte ostimde akü de?i?tirdik.en ucuz akü yalçyn aküyü bulduk 115 di fatura almayynca 100 e aldyk kendileride takty.eskisini veridik o ?ekilde 100 lira verdik.2 yyl garantili.
    araç linea 2008 model 1.3 olanlardan 60 amperlik aldyk.
    amperi arttykça fiyatyda artyyor.
  • 60amper her yerde, her marka, her fiyattan var.

    Benim 2005gls yuvasına sadece 55amper uyuyor, orijinalinde 55amper.

    55 amper sanırım 2 markada var. Birde 2 tipi var. kare ve uzun diye geçiyor bunlar. Benimkisi kareydi sanırım.

    Haliyle 60ampere göre pahalı. Mutlu yu 150ye taktım sonbaharda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60 amperlik bi akü yeterli olur o zaman. Araba calismazsa akücuye gitmek sıkıntı. Alırım 60 lik akü kendim takarim en kolayindan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf07.


    Herkese merhaba.

    Ankara'da 2. el otomatik araç bakıyorum arkadaşlar getz nasıldır? Diğer otomatik arabalara göre kıyaslayabilir misiniz? Bu aralar araba konusunda kafam karıştı, 30000 TL'yi aşmayan bir araç arıyorum aslında. Yıl olarak da en düşük 2006 olabilir.

    i20de bulursun o paraya otomatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    60amper her yerde, her marka, her fiyattan var.

    Benim 2005gls yuvasına sadece 55amper uyuyor, orijinalinde 55amper.

    55 amper sanırım 2 markada var. Birde 2 tipi var. kare ve uzun diye geçiyor bunlar. Benimkisi kareydi sanırım.

    Haliyle 60ampere göre pahalı. Mutlu yu 150ye taktım sonbaharda.

    Standart 60Ah akü de çok yüksek ihtimalle yerine oturuyor dostum. 1-2 cm kenara doğru çıkıyor.

    55-60-63 vs.. şeklindeki kapasiteler genellikle belirli akü tiplerini şekil olarak anımsatsın diye kullanılıyorlar. Yoksa gerçek kapasiteleri çoğunlukla aynıdır.

    "Mesela 90Ah, yüksek bir akü iken 88 Ah diye adlandırılan aküler Mercedeslere uyar ve alçak yapıdadır." gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    60amper her yerde, her marka, her fiyattan var.

    Benim 2005gls yuvasına sadece 55amper uyuyor, orijinalinde 55amper.

    55 amper sanırım 2 markada var. Birde 2 tipi var. kare ve uzun diye geçiyor bunlar. Benimkisi kareydi sanırım.

    Haliyle 60ampere göre pahalı. Mutlu yu 150ye taktım sonbaharda.

    Standart 60Ah akü de çok yüksek ihtimalle yerine oturuyor dostum. 1-2 cm kenara doğru çıkıyor.

    55-60-63 vs.. şeklindeki kapasiteler genellikle belirli akü tiplerini şekil olarak anımsatsın diye kullanılıyorlar. Yoksa gerçek kapasiteleri çoğunlukla aynıdır.

    "Mesela 90Ah, yüksek bir akü iken 88 Ah diye adlandırılan aküler Mercedeslere uyar ve alçak yapıdadır." gibi.

    Yıllar önce çok uğraştılar ama sığdıramamışlardı.

    60amperinde kare uzun gibi tipleri var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gencler hadi bu istegime bir el atin.. 2008 1.5 dizel 90 bin getz.. 87binde bakımdan 21 kasımda muayeneden gecti.. bagaja girecek bebek arabasi bulamadigimdan elden cikarmak ve daha buyuk bagajlı bir arac almak istiyorum.. tek sartim bana benzer fiyatli sorunsuz bir sedan aracla gelmeniz.. hadi yaparsiniz siz..

    bir ekleme yapayim: arac fiyatim bana onerdiginiz sedan araclarin fiyatina gore degisecektir. yuksek soyleyene yuksek dusuk soyleyene dusuk..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurmaurer -- 8 Ocak 2015; 18:32:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    gencler hadi bu istegime bir el atin.. 2008 1.5 dizel 90 bin getz.. 87binde bakımdan 21 kasımda muayeneden gecti.. bagaja girecek bebek arabasi bulamadigimdan elden cikarmak ve daha buyuk bagajlı bir arac almak istiyorum.. tek sartim bana benzer fiyatli sorunsuz bir sedan aracla gelmeniz.. hadi yaparsiniz siz..

    Aracin fiyati nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı akşamlar arkadaşlar. Araçla ilgili birkaç problemim ve sorularım olduğundan bu konuda yardımınıza ihtiyacım var. Aracım 2011 dizel. Aracı alalı 3 buçuk ay oldu. Bazıları küçük çaplı bazısı ise canımı sıkan cinsten problemler.

    1) İlk olarak dikiz aynasında hafif boşluk var, kendime göre ayarladıktan sonra elimle oynatınca hafiften boşluk olduğu belli oluyor ve hangi yolda olursa olsun ses yapıyor. Arkasına felan baktım vidası varsa gevşemiş midir diye öyle bir şey de yok. Bu problemi yaşayan var mı? Çözümü nasıl olmalı ?

    2)Yine bir ses vakası. Sağ arka taraftan normal gidişte bile gelen bir ses var tıkırdı şeklinde, çözemedim nereden geldiğini. Bu ikisine pek takıyorum ama hallolsa iyi olur.

    3)Araba alınmadan önce ustaya gösterildi. Antifriz yeterli denildi ama ben pek tatmin olmadım. Zira araba bana biraz geç ısınıyo gibi geldi. Baktığımda da F ile L nin tam ortasında gözüküyor. Bu antifrizin iyi veya verimli olduğu nereden anlarım?

    4)Kayseri'de okuyorum. Son zamanlarda havalar hem soğuk hem de 2-3 gündür kar yağışlıydı. 4 gün öncesinde okula gitmek için arabayı çalıştırdım. Yola çıktım ve ilerlerken sağ ön kısımdan, torpidonun arkasından diye düşündüğüm ve tık tık şeklinde hızlı hızlı ama sürekli olmayan bir sesle karşılaştım. O günden sonra o ses sabit hızda gitsem de bozuk yol da olsa iyi yol da olsa devam ediyor. Bunun sebebi ne olabilir sizce?

    5)Son olarak düz 15.30 da yola çıkıp 18.00 civarı memlekete geldim yaklaşık 200km yol ve o saatten sonra arabaya dokunmadım. Gece hava sıcaklığı -15/20 arasındaydı. Öğle 2 civarı arabayla işim oldu ve çalıştırmak için aşağıya indim. Motorun soğuk olduğunu biliyordum ve şimdiye kadar tek marşta çalışmıştı. Bu forumda okumuştum sanırım hava soğukken arabaya bindiğiniz zaman arabayı çalıştırmadan kontak aç kapa yaparak kızdırma bujilerinin daha sağlıklı görevini yerine getirdiğini. Daha öncede yapmıştım. Fakat bu sefer marşa bastığım an motordan tepki gelmedi ve kontağı kapattım. Tekrar çalıştırmak istedim ve devir 500d/d'nın yanına gelip tekrar düştü. Bu işlem 3 kez tekrarlandı ve son olarak araba sarsıntılı bir şekilde çalıştı ama 1500d/d'ya çıkıp 3-4 dk sonra normal olası gereken rolanti devrine geldi. Açıkçası biraz tedirgin oldum ve bulunduğum yerde servis veya güveneceğim usta olmadığından buraya danışmak istedim. Acaba arabanın bunu yapmasının sebebi antfrizin eksik olmasından kaynalanıyo olabilir mi ? Veya alakası yok derseniz sebebi ne olabilir.

    Kusura bakmayın biraz uzun oldu. Sabredip okuyup cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim.




  • arkadaşlar selamlar bu sabah(ankara)
    benim Getz 3 marşta zor çalıştı
    hava - 10 larda gosterserse bence daha fazlaydı. nedeni bizzat kendim yaptığım antifirizli cam suyu bile donmuştu
    Getz yeni evinin bina altına çekmiştir.
    kışlık lastiklerin petlas tan çok memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustad_10 U kullanıcısına yanıt
    bende marş basmayınca akü almak zorunda kaldım. bosch alacaktım. kutup başı sigorta kutusu uymayınca olmadı. mutlu akününki oldu. resimdeki gibi bir akü olması gerekiyor. kutup başlarından başka çıkıntısı olmamalı. birde dizel araçlarda 70 amper akü olmalı. mutlu aküyü 200 tl ye aldım. mutlu akü bayiinde kendileri monte ettiler. 2 yıl garantili ve 5 -6 yıl gideceğini söylediler.
     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██




  • benim araç pazartesi akşamdan beri çalışmıyo

    bakalım yarın sabah ne olacak

    bu arada bizim getzlerde şanzıman yağı filtresi varmı acaba

    ben yağ değiştirirken sormadılar hiç

    arkadaşla konuşurken mercedeste var filtre keçe değişirse 6 litre yoksa 5 litre alıyor vs demişti

    benimkide 5 litre aldı filtre değişmediği içinmi

    hiç aklıma gelmedi filtre açıkçası
  • Bizim araçlarda soğutma suyu eksildiğinde işaret edecek ışık yok mu.bugun antifrizi ölçtürmeye gittim nerdeyse su bitmek üzere usta olçmeye su bulamadı.kırmızı antifriz aldım ve ekledik.(starpet 3 lt 30 tl)

    Suyu nerden kontrol edeceğimi bilmediğim için hiç kontrol etmedim ve eksilteceğinide hiç düşünmemiştim.bugun aktuz hocamla görüştüm o baktır ölçtür dedi gittim hallettim.merak ettiğim soğutma suyunun az olmasıyla araç kullanıldığında problem olurmu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    benim araç pazartesi akşamdan beri çalışmıyo

    bakalım yarın sabah ne olacak

    bu arada bizim getzlerde şanzıman yağı filtresi varmı acaba

    ben yağ değiştirirken sormadılar hiç

    arkadaşla konuşurken mercedeste var filtre keçe değişirse 6 litre yoksa 5 litre alıyor vs demişti

    benimkide 5 litre aldı filtre değişmediği içinmi

    hiç aklıma gelmedi filtre açıkçası

    Geçmiş olsun hocam.akü den mi kaynaklı yoksa.
  • trkmn23 T kullanıcısına yanıt
    1- sorunun çözümünü bilmiyorum ancak hafif bastırınca oynaması da anormal değil.

    2- ben Getzi ilk aldığımda tıkırtı geliyor diyordum (nereden olduğu da belli değil arabada tekken yankı yapıyor ses o küçük alanda tizliğinden) ancak benim gelişi güzel eşyalarımı koymamla ilgiliymiş. özellikle bardaklığa koyduğum küçük şişeden kaynaklı. Sakız kutusu -peçete gibi şeylerle sıkıştırmaya başladım çünkü yol boyunca çok sinir bozuyordu. bunun dışında

    3- Antifiriz radyotörde F-L arasında gördüğünüz motor yağı. yani alakaları yok. Yada ben yanlış anladım.
    F-L arasında ise sorun yok Fye tada Lye yakın olmamalı...
    Antifirizin iyi olduğunu -yeterli olduğunu- anmak için 2 yol var. kireç ölçer gibi bir kağıdı batırarak (benzinliklerde bile olur sanırım) ikinci ve bence daha etkili yöntemi tadına bakarak!!! Usta! Ustalar tadından anlıyorlar, Allah uzun ömür versin hepsine!

    4-Bir an önce bir servise gitmenizi öneririm!

    5- Havanın soğukluğundan kaynaklı bir durum. Ayrıca atmosferin bir hayli farklı olduğunu unutmamak gerekir. Anahtarı marşdan önceki konuma alın (önce) biraz bekleyin- göstergeleri takip edin- sonra ısrar etmeden marş yapın olmazsa tekrar marş yapın (önerim budur.). Soğuk havalarda -karlı veya 0dereceye yakın sıcaklıklarda- en az bir kez motoru çalıştırmanızda fayda var*. Bu tip durumları azaltır.
    Ancak sizin 4 numaradaki sıkıntı öncelikli geldi bana.

    bu yazdıklarım herhangi bir uzmanlıkla yazılmış değildir. Fikir paylaşmak adına yazılmıştır. En doğrusunu servisinizden öğrenirsiniz.

    * Ben hastalandığım için 3 gün aracımı kar içinde bıraktım. şu an çalışmıyor. Marşı bırak, standby durumuna bile gelmiyor. Akü yok gibi.
    akü yeni -1 senelik- sayılır (mutlu). Radyotör kapağı dönüyor -yarımtur- ancak açamadım. Yarın bir arkadaştan takviye yapıp çalıştırmayı düşünüyorum ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    benim araç pazartesi akşamdan beri çalışmıyo

    bakalım yarın sabah ne olacak

    bu arada bizim getzlerde şanzıman yağı filtresi varmı acaba

    ben yağ değiştirirken sormadılar hiç

    arkadaşla konuşurken mercedeste var filtre keçe değişirse 6 litre yoksa 5 litre alıyor vs demişti

    benimkide 5 litre aldı filtre değişmediği içinmi

    hiç aklıma gelmedi filtre açıkçası

    Geçmiş olsun hocam.akü den mi kaynaklı yoksa.

    Yanlis anlasilma olmus

    Calismiyo derken

    Hic kullanmadim manasinda :)

    Az sonra bakacaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kadir1983 kullanıcısına yanıt
    soğutma suyu ışığı yok. en az haftada bir motor kaputunu açıp radyatör suyu seviyesi kontrol edilmeli. resimdeki dizel getz e ait.
     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██
  • Özgür Geo kullanıcısına yanıt
    Dostum muhtemelen lamba falan açık kalmıştır. Bir ihtimal de şu; aracı çok kısa mesafelerde kullanıyorsan, hep aküden kullanmış aracın ondan aldığını yerine koymaya fırsat vermemişsindir.


    -18C çok alışık olduğumuz bir durum değil. -18C de akülerin marş basma güçleri yarı yarıya düşüyor. Yıllanmış bir akü ise bunu mevcut performans kaybıyla birlikte düşünmek gerekiyor.
    Sonuçta kimyasal bir reaksiyonla elektrik oluşuyor ve düşük sıcaklığın kimyasal reaksiyonlara olumsuz etkisini hepimiz biliyoruz.Kamyon ve askeri araçlar gibi profesyonel araçlarda akü bölmesi genellikle ısıtıcılıdır.
    Benzer şekilde aküsü kabin içerisinde olan araçlar aküyü daha uzun süre kullanabilirler.

    Bu nedenle yaz ve bahar boyu işimizi gören akü belki -8C de işimizi gören akü -15C görünce durumunu belli eder. Havalar ısındığında o aküyü gelecek kışa kadar kullanabilmek de olasıdır.



    Aracına gelince; takviye de yapsan akünü 8-10 saat şarja bırakman gerekecek, yani sökülecek. Bence akünü söküp birinden şarj cihazı bulup evde kendin bağla bulamazsan mecburen bir elektrikçiye bırakacaksın.
    O denli bitmiş akü 8-10 saat süren uzun yolculuklar haricinde araba üzerinde kendini toparlamaz. Benim gibi lazım olur diye ıvız zıvır alan biriysen Einhell marka güzel şarj cihazları var, 50 lira civarında. Tavsiye ederim.




  • Özgür Geo kullanıcısına yanıt
    Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Ancak şuan hepsini unuttum daha büyük bir problemim var. Dün akşam araba en Son 10civarı çalştı ve sabahta güneş altındaydı ama -10civarıydı hava sıcaklığı. İlk marşta yine aynısını yaptı fakat 2.marşta çalştı, 10dakika kadar rolantide çalıştı. Sonrasında motor ısınsın diye biraz dolaşayım dedim. 100metrr gitmeden gaza basarken araba yığıldı ve stop etti. Sonrasında marş 3-4 saniye basılı durunca çaşılıyo fakat 10-15 saniye sonra tekrar stop ediyo. Bu işlemi 5-6 kere tekrarladık ve sonuçta motor arıza ışığı yandı Check olan. Şuan yol yardımı aradık sanayiye çektirecez sorun ne bilmiyorm ve normal bir ustaya götürecez. Bakalım ne olacak üzülerek bekliyorum ilk defa başıma geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trkmn23

    Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Ancak şuan hepsini unuttum daha büyük bir problemim var. Dün akşam araba en Son 10civarı çalştı ve sabahta güneş altındaydı ama -10civarıydı hava sıcaklığı. İlk marşta yine aynısını yaptı fakat 2.marşta çalştı, 10dakika kadar rolantide çalıştı. Sonrasında motor ısınsın diye biraz dolaşayım dedim. 100metrr gitmeden gaza basarken araba yığıldı ve stop etti. Sonrasında marş 3-4 saniye basılı durunca çaşılıyo fakat 10-15 saniye sonra tekrar stop ediyo. Bu işlemi 5-6 kere tekrarladık ve sonuçta motor arıza ışığı yandı Check olan. Şuan yol yardımı aradık sanayiye çektirecez sorun ne bilmiyorm ve normal bir ustaya götürecez. Bakalım ne olacak üzülerek bekliyorum ilk defa başıma geliyor.

    Mazot da veya filtrede su olayı gibi duruyor. Umarım bunlardan çıkar.




  • 
Sayfa: önceki 14671468146914701471
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.