Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1490. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14881489149014911492
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi bakalım, gelsin de bi görelim modelini, merak ettim şimdi acayip

    Yeni araç alacaklara da yardımcı olması için aracı aldığımdan beri yaptığım masrafları yazayım:
    111 TL. noter masrafı.
    50 TL. Yakıt (yaklaşık 150 km artış oldu yol bilgisayarında)
    150 TL. Oto kuaför (araç içinde baya leke ve toz vardı, ilk alınınca bir kere yaptırmayı tavsiye ederim. birkaç yere sordum bana 150 ile 300 arası fiyat verildi. bu işi amatörce de yapanlar var profesyonel cihazlarla yapanlar da var. cihazlarla temizlik yapanlardan en uygun fiyatlısını bulmaya çalışın. adamın biri "havalar bu aralar kapalı abi, geç kurur haftasonu getir" dedi. ben de ne alaka diye düşünüyordum. meğer açıkhavada kurutacakmış :p profesyonel temizlik yapanlar örümcek tipi cihazlarla nemini alarak temizliyor ve kurutuyorlar. Bir de internetteki fırsat sitelerinden çok uygun fiyatlarla bu işi halledebilirsiniz. ama onlar da fiyatı indirince yapılan işlemleri azaltıyorlar. ödediğiniz fiyatın içinde hangi temizliklerin olduğunu iyi sorun.)
    HGS 30+7=37 TL. (bu işi genelde pttden yapıyorlar ama ben maaş aldığım bankadan (vb) yaptım. PTTde nasıl bilmiyorum ama bankadaki görevli bana ya bankamatik hesabınızda 30 tl üstü her zaman bakiye tutmanız lazım yoksa maaş arkasından çeker veya cezaya düşebilirsiniz, veya da kredi kartına tanımlayıp her kullanımda ekstreye geçecek, dedi. ben kredi kartına tanımlattım daha iyi oldu. ilk seferde ekstreme 30 tl ve 7 tl yansıtmışlar.)
    488 TL. Sigorta (daha önce trafik sigortam olmadığı için başlangıç fiyatlarımız çok yüksek oldu. 488 ile 605 tl arasında çeşitli sigortalardan fiyat aldım. en düşüğüne yaptırdım.)
    400 TL. Lastikler (lastiklerimin dördü de bitik olduğundan değiştirmek istiyorum. bir yerden tanıdık vasıtasıyla 175-65-14 4 lastik 400 fiyatı aldım. henüz değiştirmedim. lastikler pirelli. iyimi acaba?
    ... TL. Bakım (aracı aldığım arkadaş yakın zamanda muayene öncesi ufak bir bakıma soktum demişti ama neresine ne bakım yapıldı tam hatırlayamadı. Ben de ufak da olsa bi bakıma sokayım diyorum önümüzdeki ay. artık ne kadar bir masraf çıkar bilmiyorum. 200 lira gibi bi limit belirledim ama inşallah bu limiti aşmayız. bir de bilenlere şunu sormak istiyorum: kilometre 120bine yaklaştı, bu araçların rutin bakımları 10binde bir mi 15binde bir mi yapılıyor acaba? hazır bakıma sokcam ikisini bi arada çıkartsam daha mı iyi olur? Bir de bi arkadaş "dizelleri sakın özel serviste bakıma sokma mutlaka yetkili servise götür" dedi. doğrumu acaba? yetkili servisemi götüreyim özel servisemi götüreyim?
  • Ha bir de arabayı ıslatmak isteyen dost arkadaş konu-komşular var ki ipin ucunu kaçırırsanız size baya bi masraf çıkar

    Laf dinlemiyorlar sakız gibi yapışıyorlar ille de ıslatcaz diye yaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Settar_Han

    Ha bir de arabayı ıslatmak isteyen dost arkadaş konu-komşular var ki ipin ucunu kaçırırsanız size baya bi masraf çıkar

    Laf dinlemiyorlar sakız gibi yapışıyorlar ille de ıslatcaz diye yaa

    Islatın hocam, nazarlık olsun. :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.a.
    Arkadaslar 2005 model 1.3 gls aracimi yeni aldim. Sormak istedigim bu aracta isofix var mi? Cocuk koltugunu ona gore alacam. Bi de koltuk oneriniz olursa cok makbule gecer :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylmzhc

    S.a.
    Arkadaslar 2005 model 1.3 gls aracimi yeni aldim. Sormak istedigim bu aracta isofix var mi? Cocuk koltugunu ona gore alacam. Bi de koltuk oneriniz olursa cok makbule gecer :)

    Evet isofix var.

    Tavsiye konusu ise çok derin. Alırken en çok incelediğim konu idi sanırım. Nereden baksan 1ay inceledim araştırdım.

    Maxi cosi, Britax Römer, cybex vb derken en son hepsinden vazgeçip,

    İsofix i olmayan heyner diye bir marka aldım geçtim. 9-36kg.

    Çocuğunuz kaç yaşında kaç kg. 9-18 mi 9-36 mı, 9-25 mi bakıyorsunuz?
  • 2005 1.3 gls LPG'li getzim 222.222km ye bugün bastı.

    Bende onun şerefine bakıma soktum. Geriye taktığımda geri lambaları yanmıyordu. Geri vites müşürü değişti, çok meşakatliymiş.

    Üst kapak contası terletmeye başlamıştı, conta değişti. Yağı filtreleri derken 200tlye bitirdik.

    Kapak ilk defa açıldı usta manzarayı beğendi.


     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██
  • biuu kullanıcısına yanıt
    benimki de 140000 lerde ancak 1,5 sene önce kuzenlere verdim yabancıya vermek istemedim, hala gözümün önünde.

    uzun zamandır uğrayamıyordum. bu arada juke 1,5 e transfer oldum. ama forumuna henüz uğramadım.
    burası daha iyi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derebeyii

    benimki de 140000 lerde ancak 1,5 sene önce kuzenlere verdim yabancıya vermek istemedim, hala gözümün önünde.

    uzun zamandır uğrayamıyordum. bu arada juke 1,5 e transfer oldum. ama forumuna henüz uğramadım.
    burası daha iyi :)

    Juke çok beğendiğim bir araç, güle güle kullanın. Getz konforlu olmasada sorunsuz. Her gün 5kişi 160km yol yapıyorum kahrımı fazlasıyla çekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batuhanozboz kullanıcısına yanıt
    1900-2400 verimli aralık,
    7,5 senenin deneyimini aktarayım
    şehir dışında en az yakacağı yer 100-110 arası seyirdir. ancak uzun bir yokuşa başlamadan deviri 2200 ün üzerine alırsan yokuş boyunca istediğin gibi hızlanabilirsinde.
    yük ve klima fark etmez.

    şehir içi 4. vites de 65 civarı da az yakar ancak 80 civarıda gitsen 4 de çok yakmaz.

    diğerleri zaten hızlanma vitesi.

    bir de kullanırken ayağınızı gazdan çok hafif çektiğinizde bazen bakarsınız hız kaybetmez işte o aradaki fark, gaza gereksiz basılan kısımdır.
  • Settar_Han kullanıcısına yanıt
    o zamanın full ü 110 beygir 240 tork olanıydı ve sunroof vardı.
    ancak o ekstra bir araçtı
    onun bir altı benimkinden ön sis farı bir iki önemsiz şey, esp ve de çift hava yastığı oluyordu.
    bunlarda 4 cam otomatiktir. yan aynalarda ısıtma da vardır 2012 juke da bu yok ha. büyük utanmazlık değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derebeyii

    o zamanın full ü 110 beygir 240 tork olanıydı ve sunroof vardı.
    ancak o ekstra bir araçtı
    onun bir altı benimkinden ön sis farı bir iki önemsiz şey, esp ve de çift hava yastığı oluyordu.
    bunlarda 4 cam otomatiktir. yan aynalarda ısıtma da vardır 2012 juke da bu yok ha. büyük utanmazlık değil mi ?
    bakım olarak da forumda bu araçların bakım kullanım kılavuzunu indirebileceğiniz linki veren arkadaşlar olmuştu.
    orada ciddi bilgi alacaksınız sıkılmadan okuyunuz.
    bakım aralıkları yazar hangi km de neye bakılır ne değişir vs.
    1,5 vgt ise genel bakım aralığı 15000 km dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derebeyii

    bakım olarak da forumda bu araçların bakım kullanım kılavuzunu indirebileceğiniz linki veren arkadaşlar olmuştu.
    orada ciddi bilgi alacaksınız sıkılmadan okuyunuz.
    bakım aralıkları yazar hangi km de neye bakılır ne değişir vs.
    1,5 vgt ise genel bakım aralığı 15000 km dir.

    Linki tekrarlayalım. İhtiyacı olan olmayan indirip bir incelesin.

    Getz,kullanma kılavuzuhttp://www.hyundaiclubtr.com/upload/pdf/getz.pdf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler biuu hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylmzhc

    S.a.
    Arkadaslar 2005 model 1.3 gls aracimi yeni aldim. Sormak istedigim bu aracta isofix var mi? Cocuk koltugunu ona gore alacam. Bi de koltuk oneriniz olursa cok makbule gecer :)

    Evet isofix var.

    Tavsiye konusu ise çok derin. Alırken en çok incelediğim konu idi sanırım. Nereden baksan 1ay inceledim araştırdım.

    Maxi cosi, Britax Römer, cybex vb derken en son hepsinden vazgeçip,

    İsofix i olmayan heyner diye bir marka aldım geçtim. 9-36kg.

    Çocuğunuz kaç yaşında kaç kg. 9-18 mi 9-36 mı, 9-25 mi bakıyorsunuz?

    Kizim 3 yasinda 20 kilo civari. Yani isofix iz mi alayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ylmzhc Y kullanıcısına yanıt
    biuu hocam söyler ama izniyle ben de araya eklemek istedim. İsofix olan veya olmayan güvenlik anlamında farklı olmuyor. Bu sadece aracınıza bağlantı şeklini ifade ediyor.

    İsofix olan koltukların karşısında emniyet kemeri ile sabitlenen koltuklar var.


    İsofix olanlar koltuk altındaki kancalara bağlanıyor ve koltuğun önünden destek alan bir uzantısı daha var. Sökülüp takılması meşakkatli.

    Emniyet kemeriyle sabitlenenler her arabaya kolayca takılabiliyorlar. Diğer yandan hesaplı modellerin bir çoğu kemerle bağlanabilen tipte.

    Pahalı ürünlere yönelmenize de gerek yok, çocuklar canımız tabi ama bazı firmalar bunu açıkça suiistimal ediyorlar. Aslı astarı 1-2 kg plastik ve sünger olan koltuklar astronomik fiyatlara satılıyorlar.

    Sağladıkları standartlara bakınca da görüyoruz ki 200 liraya satılan da 1000 liraya satılan da TÜV den aynı sertifikayı almış, vazifesini yerine getirmiş.

    Altı üstü bir koltuk yani ,bunda ne kadar yüksek teknoloji, ileri teknik olabilir

    Sayın biuu'nun satın aldığı heyner kids'i ben de araştırmıştım, Almanyada üretilen ve hatta bazı otomobillerin orijinal çocuk koltuklarını üreten, başka meşhur bir markaya da fason imalat yapan bir yer ve haliyle gerekli standartları sağlıyor. Kumaşı da kaliteli. Hepsiburada o üründe dönem dönem güzel indirimler yapıyor.
    Bence de iyi tercih.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 25 Mart 2015; 15:55:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    biuu hocam söyler ama izniyle ben de araya eklemek istedim. İsofix olan veya olmayan güvenlik anlamında farklı olmuyor. Bu sadece aracınıza bağlantı şeklini ifade ediyor.

    İsofix olan koltukların karşısında emniyet kemeri ile sabitlenen koltuklar var.


    İsofix olanlar koltuk altındaki kancalara bağlanıyor ve koltuğun önünden destek alan bir uzantısı daha var. Sökülüp takılması meşakkatli.

    Emniyet kemeriyle sabitlenenler her arabaya kolayca takılabiliyorlar. Diğer yandan hesaplı modellerin bir çoğu kemerle bağlanabilen tipte.

    Pahalı ürünlere yönelmenize de gerek yok, çocuklar canımız tabi ama bazı firmalar bunu açıkça suiistimal ediyorlar. Aslı astarı 1-2 kg plastik ve sünger olan koltuklar astronomik fiyatlara satılıyorlar.

    Sağladıkları standartlara bakınca da görüyoruz ki 200 liraya satılan da 1000 liraya satılan da TÜV den aynı sertifikayı almış, vazifesini yerine getirmiş.

    Altı üstü bir koltuk yani ,bunda ne kadar yüksek teknoloji, ileri teknik olabilir

    Sayın biuu'nun satın aldığı heyner kids'i ben de araştırmıştım, Almanyada üretilen ve hatta bazı otomobillerin orijinal çocuk koltuklarını üreten, başka meşhur bir markaya da fason imalat yapan bir yer ve haliyle gerekli standartları sağlıyor. Kumaşı da kaliteli. Hepsiburada o üründe dönem dönem güzel indirimler yapıyor.
    Bence de iyi tercih.

    @aktuz hocam düşüncelerime tercüman olmuş.

    Eklemek istediğim biz ebeveynler çocukların rahat uyuması için koltuğun yatar pozisyona geçebilmesini ilk önceliğimiz haline getirebiliyoruz. Bu da güvenlik zafiyeti doğuruyormuş. Bu hususu da hatırlatmak isterim.

    Kemer ile bağlama çok meşakkatli değil zaten 1-2 yıl sonra isofix sadece koltuğu sabitleyecek. Çocuğu koltuğun kemeri ile bağlamak zorunda kalacaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,
    Böyle bir ürün gördüm, belki işe yarar diye paylaşmak istedim.
    Yorum sizin

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-anne-bebek-tasima-babymax-up-9-36kg-cocuk-oto-koltugu-2015-205632734/detay
  • Xhenderon hocam yedirmekten çekinmeyiz çok şükür, ki şu ana kadar 20-25 kişiye ziyafet çektik. Bi o kadar kişi daha sırada bekliyor. Ama bir de uyanıklar var lafım onlara. Adam geçen sene 55bine ford focus aldı bişey göremedik, ama şimdi peşimizde dolanıyo ille de ıslatalım diye :p ben de gıcıklığına oyalayıp duruyorum Bu konuda fazla abartmamak lazım. Zaten ilk zamanlarda bissürü masraf oluyor bir de onları besleme derdine düşmeyelim dimi

    derebeyii ve biuu hocam kullanım klavuzu için çok teşekkür ederim Daha önce indirmiştim ama incelememiştim ve unutmuştum. Şimdi oraya baktım da 120binde triger değişimi ve ağır bakım görülüyor. Bu araçların bakımların 100binde olmuyormuydu yahu? Böyle olursa bizim bakım limiti 600ü falan bulur. Yandıkki ne yandık
  • Bu çocuk koltuğu meselesi benim en çok düşündüğüm merak ettiğim konularından biriydi. 8 yaşında bir kızım var. Şimdi buna bir çocuk koltuğu alsak bi 300-500 de ona mı bayılcaz diye düşünüyordum :p
    İnternette yaptığım küçük bir araştırmada piyasada çeşitli şekil ve ebatlarda çocuk koltukları olduğunu gördüm. Bunlar nedir, hangisi kaç yaş için kullanılıyor, diye merak ederken şöyle bir habere denk geldim:

    Çocukların kilolarına göre koltuk için uzman önerileri:

    0-12 aylık (0-9 kg) bebekler için yapılmış olan ana kucağı modeli tercih ediliyor. Arka koltuğa, bebeğin yüzü arka cama bakacak şekilde yerleştiriliyor.

    4 yaşına kadar (10-18 kg) hareketli çocuk güvenlik koltukları kullanılmalı. Bunlar arka koltuğa öne bakacak şekilde monte edilebilir. Çocuk mümkün olduğu kadar uzun süre, 0-12 aylık dönemde olduğu gibi, oto koltuğunda yüzü arkaya bakacak şekilde seyahat etmeli.

    4-10 arasında (15-36 kg arası) çocuk, boy ve kilo olarak hareketli koltukları kullanamayacaktır ve henüz emniyet kemeri de kullanmaya hazır olmadığından yükseltici çocuk güvenlikli oto koltukları kullanılmalı.

    Emniyet kemeri 10 yaşından sonra takılmalı.


    Bu durumda bizim küçük hanımefendi için bir yükseltici almamız yeterli olacak

    Piyasada 30 lira ile 100 lira arasında çeşitli şekil ve kalitelerde yükselticiler var. Birini alacağız artık, kaçarı yok bu işin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Settar_Han

    Bu çocuk koltuğu meselesi benim en çok düşündüğüm merak ettiğim konularından biriydi. 8 yaşında bir kızım var. Şimdi buna bir çocuk koltuğu alsak bi 300-500 de ona mı bayılcaz diye düşünüyordum :p
    İnternette yaptığım küçük bir araştırmada piyasada çeşitli şekil ve ebatlarda çocuk koltukları olduğunu gördüm. Bunlar nedir, hangisi kaç yaş için kullanılıyor, diye merak ederken şöyle bir habere denk geldim:

    Çocukların kilolarına göre koltuk için uzman önerileri:

    0-12 aylık (0-9 kg) bebekler için yapılmış olan ana kucağı modeli tercih ediliyor. Arka koltuğa, bebeğin yüzü arka cama bakacak şekilde yerleştiriliyor.

    4 yaşına kadar (10-18 kg) hareketli çocuk güvenlik koltukları kullanılmalı. Bunlar arka koltuğa öne bakacak şekilde monte edilebilir. Çocuk mümkün olduğu kadar uzun süre, 0-12 aylık dönemde olduğu gibi, oto koltuğunda yüzü arkaya bakacak şekilde seyahat etmeli.

    4-10 arasında (15-36 kg arası) çocuk, boy ve kilo olarak hareketli koltukları kullanamayacaktır ve henüz emniyet kemeri de kullanmaya hazır olmadığından yükseltici çocuk güvenlikli oto koltukları kullanılmalı.

    Emniyet kemeri 10 yaşından sonra takılmalı.


    Bu durumda bizim küçük hanımefendi için bir yükseltici almamız yeterli olacak

    Piyasada 30 lira ile 100 lira arasında çeşitli şekil ve kalitelerde yükselticiler var. Birini alacağız artık, kaçarı yok bu işin

    8 yaş itibariyle, yan korumaları olmayan sadece yükseltici alacaksanız. Yükseltici boyutunda bir minder de koyabilirsiniz.

    Mühim olan bel boyunu yükseltip emniyet kemerinin boyundan değil de omuzdan geçmesini sağlamak.

    Tabi yükselticiler yandan gelen darbelere karşı koruma sağlamaz. Bu konuda, yaş itibariyle 15-36kg lar daha sağlıklı seçim olur.

     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 26 Mart 2015; 11:05:21 >
  • 
Sayfa: önceki 14881489149014911492
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.